Näin minä pysyn laihana!

"vieras"
Sä oot mun mielestä liian laiha:) Itse oon unelma mitoissani kun painan 56kg(raskaana nyt) ja olen 163cm pitkä. Olen silloin just sopivan hoikka vaikka onkin lihaa luidenkin päällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;24138602:
Ai. Mä syön 5krt päivässä, aamu alkaa kunnon puurolla voisilmän kera, lounas, välipala, iltaruoka ja iltapala. Syön päivittäin myös suklaata, keksejä, pullaa, jäätelöä yms herkkuja, liikun pari krt viikko lenkillä. 168/53.
Voi kun olet hoikka :O
 
Taidampas laitella tänne kuvan vartalostani, kun pääsen töistä kotia :) Ihan niinkuin mielenkiinnosta, että ajatteletteko silti minun olevan "liian laiha". Hoikka olen kyllä, mutta mielestäni en mitenkään epäterveellisen näköisesti. Tokihan tuokin on katsojan silmistä kiinni.

Tarkoitukseni tässä ketjussa oli tuoda esille, että ihminen voi hallita nälkäänsä, syödä kohtuullisesti, herkutella ajoittain ja nauttia elämästä. Ystävien painonpudotusta seuranneena olen huomannut vaikeimman vaiheen olevan juuri ihannepainon ylläpitö. Minusta elämästä katoaa osa, jos ihannepaino ylläpidetään juomalla päivässä yksi "ihmepirtelö", joka korvaa kaiken muun ravinnon.

Minusta on hienoa, että Jätkä + eräät muut voitte syödä mitä tahansa lihomatta. Itse yritän tällä aloituksella kannustaa meitä muitakin hallitsemaan elämäntapaamme.
 
"vieras"
Mutta tiedätkö mitä? Kuulostat kovasti aliravitulta, enkä usko että voit pitemmän päälle hyvin tuollatavoin. Elä leiki hyvä ihminen terveydelläsi, itse menetin joskus hiuksia myöten terveyteni kun elin yhtä vähillä, olin väsynyt ja voimaton.

Tiedätkös miten itse pysyn hoikkana. 162/48kg. Syönkaksi isoa lautasta ruokaa päivittäin, syön myös aamu ja iltapalan ja usein välipalankin. Harrastan vain liikuntaa ja käyn tekemässä tunnin juoksulenkin muutaman kerran viikossa. Ilman liikuntaalihoaisin (joten tässä ette pääse väittämään, että olen geenien takia hoikka)

Kannattaa ihan oikeasti syödä ja juoda hyvin. Viimeaikoina olen kuullut vähän ikäviä uutisia miten käy jos on pitkään aliravittu. En halua asiasta enempää kertoa,mutta eräällä tuttavalla oli juuri hengenlähtö lähellä, ja ihan terveiltä jaloilta oli mennä kesken töiden.
 
No mä syön kyllä paljon enemmän kuin sinä (ja liikunkin enemmän) ja mitat on 168/52. Tänä keväänä taas jostain syystä paino tippui muutaman kilon vaikken mitenkään pudottanut, joskus tulee tuommoisia "läpipaskomis"-kausia :D
Kyllä mä syön kunnon ateriat, 3h-4h välein. Mutten minäkään ähkyksi syö, ei pysty. Paljon helpompaa olla ähkyyn syömättä kun ei koe missään vaiheessa isoa nälkää. En ota koskaan lisää vaikka olisi miten hyvää, mulle riittää että nälkä on lähtenyt.
Mutta kaikille hoikkana pysyminen ei ole niin helppoa kuin toisille, siispä on turha alkaa paasaamaan "etkö saa itteäs pysymään hoikkana". Olihan tuoreimmassa kaksplussakin (joka oli muuten poikkeuksellisen hyvä lehti :D) juttua kuinka suurin syy lapsen (ja ihmisen ylipäänsä) kokoon on perimä. Mutta se ei ole mikään syy antaa itsensä lihoa, sitten olisi vain tehtävä enemmän töitä ja olla tarkempana mitä suuhunsa laittaa...
 
"herkkusuu"
Näin minä pysyn hoikkana:

Syön mitä haluan milloin haluan. Herkkuja joka päivä ainakin vähän. Yksi lämmin kotiruoka päivässä. Se onkin ainut ruoka jonka syön tiettyyn kellon aikaan. Saan kuitenkin melko paljon kaloreita varmasti päivässä. Rakastan ruokaa. Juon liian vähän, mutta yritän lisätä sitä.
Vatsa toimii 1-3 kertaa päivässä.
En harrasta liikuntaa muuten kuin hyöty sellaista. Eli kävelen kauppaan joka toinen päivä ja toisinaan neuvolaan.
Mitat on 169cm/52kg.

Olen aina ollut luonnostani hoikka. Olenkin vasta reilut parikymppinen ja tiedostan, että tää voi muuttua.
Koetan muuttaa ruokavalitota vähähiilihydraattiseksi, ehkä se auttaa pitään painoa kurissa jatkossa.
 
"magda"
Ruokailu: En syö aamupalaa. Menen töihin klo 7-8 välillä. juon pari kuppia kahvia. klo 12 lounaalle. Buffetteihin korkeintaan kerran kahdessa viikossa, muutoin salaattiannos tai pieni kupillinen kotiruokaa (kuten riisiä ja kanaa). Pari kuppia kahvia ja pari hedelmää iltapäivään. Illalla klo 18-20 välillä iltaruoka. Yleensä lämmin kotiruoka leivän kanssa. Ei iltapalaa. Päivässä noin 1l vettä juomapullosta juotuna.

Pari kertaa viikossa napostelen karkkia ja viikonloppuisin käymme kerran ravintolassa. Ikinä en syö itseäni ähkyksi asti. Maha toimii hyvin, yleensä kerran päivässä.

Liikuntaa harrastan vain hyötyliikuntana ja satunnaisina kävelylenkkeinä. Kävelen töihin ja kauppaan, siivoilen. Mitat on 172/55. Elämä on ihan mukavaa :D
Noin se mullakin menee. Sama liikunnan ja ruokailun osalta. Tosin olen opiskelija ja syön itseni joskus yliopistoruokalassa aika ähkyyn. Ja painan suunnileen saman verran mutta olen muutaman sentin lyhempi. Karkkia syön myös useammin. Mutta veikkaan että olen myös vanhempi.
 
Olisipa
kiva nähdä mitä tapahtuu kun saat lapsia ja elämä hektisoituu kertaheitolla. Tuolla surkealla energiamäärällä et nimittäin jaksa kauaa juosta lasten perässä, käydä töissä, hoitaa kotia ja vielä harrastaakin jotain. Halauatko muuten lapsillesikin tulevaisuudessa opettaa että on ok olla alipainoinen ja syödä surkeasti, liian harvoin ja liian vähän? Sehän on ihan yhtä epäterveellistä kuin ylipainokin. No ehkä sinäkin fiksuunnut hieman kun ikää tulee lisää.
 
mulonongelma
Pidän itseäni lihavana, kun on tullut mahaa ja reisiin lisää läskii. Eli mitat ovat 161/58. Olen koko ikäni ( raskautta laskematta, silloin painoin enimillään 64kg) ollut hoikka. Painoni on pysynyt 52kg. Lopetin tuossa puolisen vuotta tupakoinnin ja aloitin e-pillerit, niin painoa vain tuli. Tietysti tuli syötyä enemmän, mitä sattui. Teki vain mieli syödä, kun ei polttanut. Ja kuvittelin, että ei mulla painoa lisää tule, vaikka mussutan mitä...ei ole tullut ennenkään. No, mutta toisin siinä kävi. Painoni nousi 60kg, kunnes tajusin herääväni ja lopetin sellaisen ns.ylimääräisen popsimisen ja kävin liikkumaan enemmän. Nyt se paino heiluu tuossa 57-58kg välillä, enkä ole saanut sitä siintä pariin kuukauteen laskemaan :( Liikkunut olen tuplasti enemmän ja syönyt vähemmän ja terveellisemmin, eli jättänyt turhat hiilarit pois. Tuntuu, että painoni on tuohon jäänyt. Mitä ihmettä tässä enää osaa tehdä?
 
Pidän itseäni lihavana, kun on tullut mahaa ja reisiin lisää läskii. Eli mitat ovat 161/58. Olen koko ikäni ( raskautta laskematta, silloin painoin enimillään 64kg) ollut hoikka. Painoni on pysynyt 52kg. Lopetin tuossa puolisen vuotta tupakoinnin ja aloitin e-pillerit, niin painoa vain tuli. Tietysti tuli syötyä enemmän, mitä sattui. Teki vain mieli syödä, kun ei polttanut. Ja kuvittelin, että ei mulla painoa lisää tule, vaikka mussutan mitä...ei ole tullut ennenkään. No, mutta toisin siinä kävi. Painoni nousi 60kg, kunnes tajusin herääväni ja lopetin sellaisen ns.ylimääräisen popsimisen ja kävin liikkumaan enemmän. Nyt se paino heiluu tuossa 57-58kg välillä, enkä ole saanut sitä siintä pariin kuukauteen laskemaan :( Liikkunut olen tuplasti enemmän ja syönyt vähemmän ja terveellisemmin, eli jättänyt turhat hiilarit pois. Tuntuu, että painoni on tuohon jäänyt. Mitä ihmettä tässä enää osaa tehdä?
Mut hei sun paino alkaa kuitenkin vitosella eli ei mitään kovin hälyyttävää mun mielestä kuitenkaan! :) Olet jo hienosti oivaltanut jättää ylimääräiset mässyt pois ja sitten kun löydät vielä mukavan liikuntamuodon (jos et vielä sitä harrasta) niin uskon että pääset tavoitteisiisi.
 

Yhteistyössä