Näin telkkarista mainoksen jossa mainostettiin valmista lihamureketaikinaa

  • Viestiketjun aloittaja "Kokki"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mietin ihan samaa kun näin sen... mutta toisaalta käytän itsekin esimerkiksi pakastevihanneksia ja wokkeja, niin mitäpä tässä arvostelemaan :D Meinasin ostaa tänään jotain pakastealtaan lohkoperunoita, mutta en sit raaskinut kun perunaa sai samalla hinnalla säkillisen.
 
eka vieras
Mun äiti voisi kyllä myös ostaa, mutta mieluummin se pitäisi olla valmiiksi paistettukin... niillä syödään melkein vaan valmisruokia kun äiti inhoaa ruuanlaittoa ja tuleehan siitä tiskiäkin (hyi kamala!)
 
njoo
itse oon ostanu lihaosastolta "valmiin" lihamurekkeen se laitetaan siis uuniin. hyvä ruoka kun ostos reisu menee liian pitkäks ja ei enää illemmalla jaksa ruokaa laittaa
 
"köksä"
Minäkin voisin ostaa jos olisi tilanne päällä, muuten teen kotona kaiken mahdollisen, kun en koe ruuanlaittoa mitenkään hankalaksi. Hyviä valmisruokia kaipaisin enemmän kauppoihin, että olisi valinnanvaraa silloin kun aikataulut mättävät. Pakastettuja perunatuotteita en käytä, kun minusta ne tuntuvat vetisiltä. Voi olla että kuvittelen vaan, mutta kuitenkin...
 
kerttu kotikokki
Minä olen kerran kokeilumielessä ostanut sitä valmista lihamureketta ja oli kyllä ihan järkyttävän makuista. Niin eineksen ja niin keinotekoisen makuista. Ajattelin silloin, että varmasti poistuu melko pian markkinoilta, sillä kukaan ei pysty ko. sontaa kurkustaan alas työntämään ;) Mutta näköjään pystyy.

Meillä kyllä syödään 95%:sti kotiruokaa. Todella harvoin on eineksiä, koska ne nimen omaan ovat niin pahoja ja teollisia. Ihmettelen syvästi, kuka niitä pystyy syömään. Meillä einekset ei edes lapsille kelpaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sukuti ja Cassyput
kerttu kotikokki
[QUOTE="vieras";28954876]Ovat varmaan aika pieniä vielä? Alle kouluikäisiä?[/QUOTE]

Juu. 2- ja 4-vuotiaat. Jossain vaiheessahan niitä on alettava totuttamaan eineksiin, että osaavat koulussa syödä niitä sitten.
 
Olikohan se juttu legendaa, että joltain jäi makaronilaatikko tekemättä kun kaupasta ei löytynyt munamaitoa?
Eikö sitä valmista munamaitoa ole jo myynnissäkin? Että jatkossa sitten onnistuu laatikon teko :D Vai oliko ne rikotut kananmunat vaan..? :confused:

Kerran olen minäkin tuota lihamureketta kokeillut, muka ajan säästö-mielessä, mutta ei se mitään hyvää ollut :x
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28954903:
Eikö sitä valmista munamaitoa ole jo myynnissäkin? Että jatkossa sitten onnistuu laatikon teko :D Vai oliko ne rikotut kananmunat vaan..? :confused:

Kerran olen minäkin tuota lihamureketta kokeillut, muka ajan säästö-mielessä, mutta ei se mitään hyvää ollut :x
Kananmunan valkuaisia olen nähnyt erikseen myytävän leipomistarkoituksiin.
 
juuh
Mä en tajua näitä munamaito- ja kanelisokerihössötyksiä. Olen itsekin tosin sortunut joskus ostamaan lapsille valmista maksalaatikkoa, pitävät siitä ja sen saa sekunneissa pöytään, jos sattuu tiukempi tilanne. Mutta silti mua huvitti esim. lettujauho mallia "lisää vain vesi", kuinka vaikeaa voi olla mitata veden sijaan maitoa kulhoon, muutama jauhodesi, ripaus suolaa ja pari munaa?

No ok, retkelle on helpompi roudata jauhopussi ja vesipullo, mutta ei kai niin moni retkeile lettutaikinan kanssa kuin tyhjenevä `kaupan hylly antaa ymmärtää?
 
"jep"
no kylläpä te olette nyt nokkelia ja taitavia kotikokkeja ja kaikki uusavuttomat niiiiin avuttomia ;)

no asiaan, itse ostan valmisruuista pinaatti ja verilättyjä, sekä maksalaatikkoa. Pidän niistä ja aika vaikeita normikokille valmistaa. Eivätkä pahimmasta päästä valmisruokia edes. Valmispizzaa ostetana joskus, kun lapset tahtovat ja itse ei ehdi sitä valmistaa kun ruoka pitäisi olla heti. Niissä maku ei tosin mielestäni kovin kummoinen ole.

Valmis lettutaikina tai jälkkärihöttöä olen joskus ostanut kokeilun vuoksi, niissäkään maku ei kummoinen ole, kananmunasekoitsta en ole kokeillut, mutta voisin kuvitella juuri retkelle olevan kätevä.

Tuossa vaan mielipiteitäni, mutta kylläpä teillä tuntuu olevan varaa heittää ensimmäinen kivi. Kiva että niin monella on tässä asiassa homma järjestyksessä, että osaa perunat keittää ja voi muiden kustannuksella siitä mollata. Nooh, teillä on omat heikkoutenne sitten :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28954960]Ei se valmismureke (tai ne minimurekkeet) mitään, mutta minä näin valmiiksi maustettua (raakaa) jauhelihataikinaa myynnissä, olikohan just atrian tekemää.[/QUOTE]
Paistovalmiita lihapulliakin löytyy..

 
njoo
kyllä meillä noita muitakin eineksiä menee, eikäs mammafoorumin mukaan kaikki lihat oo eines hyllyltä kun en ole nitä itse terastanut?
no joo jokainen tehkööt ruuat omalla tavallaan kunhan saa itsensä ja perheensä ruokittua!
ja en kyllä ikinä jaksaisi alkaa väsmään; pinaattilettuja,verilettuja,maksalaatikkoa ostan myös ranskalaiet pakastimestä koska onnistunu yhen frittikeittimen sytyttää palamaan ja valmistan ne uunissa.
 
En oikeastaan pidä tuota edes hölmönä.

Meillä on joskus iltapäivisin yhtä ja toista häsläämistä päällä kun lapset ovat kouluiltaan kotiutuneet. Riippuu mikä vaihe ekaluokkalaisella on päällä; jos taikinanteko on pop niin silloin parasta virikettä (ja samalla rauhoitusta) hänelle on kun tehdään nuo mureke- yms taikinat yhdessä. Jos taas tuollaiset ei kiinnosta ja on muutenkin levoton vaihe päällä niin oikaisen sillä että teen taikinan valmiiksi jo ennen lasten hakemista. Helpompi sitten keskittyä lapsiin kun "ruuanlaitto" käy nopeasti ja helposti.

Lisäaineiden lisäksi noissa valmisjutuissa häiritsee lähinnä maku. Jos löytyisi hyvänmakuinen mureketaikina niin töihin palattuani voisin hyvin kuvitella ostavanikin sitä, varsinkin jos mies olisi iltavuorossa ja olisin yksin kotona muksujen kanssa.

Ja vanhusten parissa töitä tehneenä arvostan myös yhtä ja toista valmis- ja puolivalmistuotetta. Kotipalvelulla ei ole aina aikaa alkaa kokata alusta asti, ikävä kyllä.
 
Mitä pätemisen tarvetta se oikein on, että aletaan huutaa uusavuttomuutta aina, kun joku ei tee kaikkea alusta loppuun itse. Onko uusavuttomuutta, jos ei viljele ja lypsä itse? Jos ostaa vaatteet kaupasta, voisihan ne itsekin tehdä? Jos käy ravintolassa syömässä - se lienee uusavuttomuuden huipentuma (siis eikö ne vaan osaa tehdä ruokaa, vai miksi ne menee ravintolaan syömään???!!!) Onko uusavuttomuutta ostaa siivous- tai remonttipalvelu, ostaa talo tai asunto valmiina (miksi eivät itse rakenna, laiskat lössykät?!), mennä töihin bussilla (miksi ei uusavuton mene omalla autolla, eikö se osaa ajaa?!)... jne

"Siis eikö ne vaan viitsi?!" Kauhea moraalin rappio.
 

Yhteistyössä