Näitä tapoja en ymmärrä II

"Mie"
Mä taas en oo koskaan ymmärtänyt miks niitä käsiä pitää olla aina ja koko ajan pesemässä. Mulla ei koskaan oo ollu sellasta tapaa että kädet pitäisi pestä kun tullaan kotiin jostain, tai mennään kylään. Oon kyllä huomannut et jotkut kaverit menee aina heti vessaan pesemään kädet kun tulee kylään, mutta ei läheskään kaikki, ne jotka pesee niin taitaakin olla jotain hygieniafriikkejä. Ja nyt kun tarkemmin mietin niin he taitavatkin olla useimmin sairaina.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki ja rops
Täydellisen epätäydellinen
Jäin miettimään, pystyttekö te joita pöntössä olevat vauhtiraidat häirtsee käymään ulkohuussissa? Tai riukupaskalla? Tulipa nämä mieleen kun alkoi hirvikauteen valmistautuminen.

Itse en ymmärrä pk-seudulla asuvien kiirettä myöhästyä, esim. mennään bussipysäkille ja todetaan että bussi tulee vasta kahden minuutin kuluttua. Päätetään juosta ratikkaan joka lähtee minuutin päästä, juoksemiseen menee puolitoista minuuttia ja siitä myöhästytään. Juostaan takaisin bussille jonka perävalot vilahtavat liikenteen sekaan. Keksitään että metrollahan pääsee myös aika lähelle päämäärää. Juostaan metroon ja taas nähdään vain perä. Myöhästytään seuraavasta bussista joka olisi lähtenyt viiden minuutin pysäkillä seisoskelun jälkeen. Lopulta puolen tunnin ja parinkymmenen kulkuneuvosta myöhästymisen jälkeen osutaan kulkuneuvon kanssa yhtäaikaa paikalle vaikka sen ensimmäisen vaihtoedon kahden minuutin odottamisen valitseminen olisi vienyt perille tässä ajassa.

Ei vain mene tämä logiikka minulle ymmärrykseen kun olen alueelta jossa tunti oletetun saapumisajan jälkeen ensimmäinen toteaa että taitaa juna/bussi olla vähän myöhässä ja toisen tunnin jälkeen joku miettii onkohan se törmännyt hirveen.
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää oikeasti.;29025518:
Jos joku ei vastaa ensimmäisellä soittoyrityksellä puhelimeen, miksi hänelle silti pitää yrittää soittaa yhä uudestaan ja uudestaan, monta kertaa sen sijaan että laittaisi sen ensimmäisen yrityksen perään viestin mitä asia koskee ja odottaisi että toinen soittaa takaisin sitten kun ehtii.
No esim. sen takia, että on tyyppejä jotka ei soita takasin, vaikka huomaa sinun soittaneen.

Ja esimerkiksi siksi, että jos ekalla kerralla tyyppi ei kuule soittoa(on esim. suihkussa), niin ei se sitä puhelintaan tarkista suihkun jälkeen, ja soita hetimiten takasin. Vaan kun soittaa hänelle uudelleen, saa nopeammin kiinni kuin jäädä odottelemaan.
 
"nainen"
"Vieras"
Sulle kestokasseilija: Meillä menee ihan kaikki pussit roskapusseiksi. Jos ei ostettaisi kaupasta muovikasseja niin pitäisi ostaa erikseen roskapusseja ja se ei ole millään tasolla ekologista.
Kyllä olisi kaikella tasolla. Ne roskapusseina myytävät pussit ovat huomattavasti halvempia kuin muoviset ostoskassit ja myös ohuempaa materiaalia, joka tietää paljon pienempää jätemäärää. Varsinkin jos jätteet menevät kaatopaikoille, niin on todella järjetöntä pakata roskat paksuun muoviin, etteivät ne vahingossakaan pääse maatumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
palveluohjaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025584:
Eihän kukaan pese vessoja ilman hanskoja. Mutta ilmeisesti tuo aseptiikka ja hygienia on hieman hukassa sinulta. Siivous aina aloitetaan puhtaasta likaisimpaan. Jos hanskaan tulee heti bakteereja kun nostellaan kansia, niin heti on bakteereja hanskan pinnalla josta ne leviää sitten runsaammin, sen sijaan että voi levittää ensin pesuaineet ja aloittaa samantien puhtaalla liinalla pyyhkimisen, koskematta pönttöön ollenkaan omin käsin.

Toisekseen, kun suljet kannen ja vedät vessan, niin muistitko tarkistaa ettei jää ulostetta kaakeliin kiinni?

Kolmanneksi, kotonaanhan saa vessanpönttöön laittaa vaikka munalukon mun puolesta. Minä puhuinkin nyt lähinnä yleisistä vessoista.
Juuri niin. Puhtaasta likaisimpaan. Eli Ensin pyyhitään pytyn vesisäiliön päällinen ja vetonuppi/painike, sen jälkeen vesisäiliön seinä, pytyn kannen päälliosa, pytyn kannen alaosa, istuinrinkulan päälliosa, istuinrinkulan alaosa, (tässä välissä pestään vessaharjalla pönttö) viimesenä posliinirinkula ja pytyn jalka. En tiedä miten sulle on opetettu, mutta isossa kansainvälisessä siivousfirmassa järjestys on tämä ja tällä tavalla olen itse kouluttanut monta alaistani siivouksen ihmeelliseen maailmaan! Eli helpointa on siivoojan aloittaa siivous puhtaasta likaiseen, jos se pytyn kansi on kiinni!
 
ei hyvä
[QUOTE="piipi";29025605]Olen ymmärtänyt et ne kakkabakteerit on hyviä bakteereita . Jokuko oikeesti sairastuu omasta paskastaan ?[/QUOTE]



Suolistobakteerit on hyviä sielä suolistossa mutta haitallisia suoliston ulkopuolella =)
 
"vieras"
Minä en pysty käsittämään, miten muutama tässä ketjussa on pystynyt sanomaan kyynärpäätä kyynerpääksi. Mietin sitä useamman tunnin yöllä, kun heräsin. Voisivat vähän ajatella, mitä suustaan päästävät, vievät toiselta yöunet.
 
Laikkari
Juuri niin. Puhtaasta likaisimpaan. Eli Ensin pyyhitään pytyn vesisäiliön päällinen ja vetonuppi/painike, sen jälkeen vesisäiliön seinä, pytyn kannen päälliosa, pytyn kannen alaosa, istuinrinkulan päälliosa, istuinrinkulan alaosa, (tässä välissä pestään vessaharjalla pönttö) viimesenä posliinirinkula ja pytyn jalka. En tiedä miten sulle on opetettu, mutta isossa kansainvälisessä siivousfirmassa järjestys on tämä ja tällä tavalla olen itse kouluttanut monta alaistani siivouksen ihmeelliseen maailmaan! Eli helpointa on siivoojan aloittaa siivous puhtaasta likaiseen, jos se pytyn kansi on kiinni!
Iso kansainvälinen firma :) Eli se johon palkataan ketä tahansa...

Ensin pönttöön täytyy levittää pesuaineet ja annetaan niiden vaikuttaa. Sitten pyöräytetään pöntön sisus harjalla.
Tämän jälkeen suljetaan kansi, pyyhitään kannen päällinen ja lopuksi vetonuppi, ennenkuin siirrytään seuraavaan pintaan eli kannen sisäosaan ja istuinosaan. Liinalla ei missään nimessä aloiteta vetonupista, koska se on kaikkein likaisin osa.
Kai tiedät että se kannen päällinen on puhtaampi, vetonuppi likaisempi.
Eli opetat väärin.
 
[QUOTE="viiraska";29025854]Sormien nuolemista harrastan pakon edessä, se inhottaa itseänikin, mutta miten muuten voi saada kiinni liimautuneen muovipussin auki kuin hakemalla kosteudesta lisää kitkaa sormen ja pussin väliin?[/QUOTE]

Hönkäise sormiin kosteaa ilmaa, pussit aukeaa :)
 
Yäk jalkoja
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29025837:
Totta ja vielä ärsyttävämpää on se kun jotkut ei ota kenkiä pois kylään tullessaan, vaan lampsii ympäri kämppää ne ulkokengät jalassa. Ei viitsi alkaa huomauttelemaankaan niille, mutta tympii kyllä.
Samaan vähän liittyen, minusta on kuvottavaa kun monet kesällä tulevat kylään paljain jaloin. Miellän jalat likaisiksi ja "saastaisiksi", sillä ensinnäkin tuohan on sama kuin tulisi ne ulkokengät jalassa sisälle (kun niillä samoilla paljailla jalkapohjilla on kuljettu ulkonakin), + vielä sen lisäksi tulee mahdolliset jalka- ja kynsisienet sun muut. Siinä sitten tepastelevat noilla bakteeri/sienipesillä mun lattioilla ja matoilla x__X.

Ja tästä on vielä mahdottomampi sanoa, sillä harva varmaan loukkaantuu jos sanoo että ottaisitko kengät pois, mutta mitenpäs ilmaisen kohteliaasti "anteeksi, mutta minusta jalkasi ovat saastaiset, voisitko laittaa sukat jalkaan peittämään ne" :(.

ÄLKÄÄ MENKÖ KYLÄÄN PALJAIN JALOIN KIITOS!
 
"vieras"
Liika hygienisyys altistaa allergioille ja heikentää vastustuskykyä. En todellakaan ymmärrä yletöntä käsienpesua ja katson kyllä piiiiitkään, jos joku meille tullessaa ryysii suoraan vessaan hinkkailemaan käpäliään.

Tiskirätti roikkuu meillä tiskialtaan alla olevan kaapin oven kahvassa, ei taiteltuna.

Omat jarrujäljet siivotaan. Vaikka siedän ulkohuusseja, en siedä jarrujälkiä, edes lasten jättäminä.

Ostetaan muovipussit ostoksille, koska meillä ei ne ns oikeat roskapussit kestä mitään, aina pitäisi laittaa vähintään kaksi päällekkäin, mikä sitten viekin jo sen säästön ja on vain lisää vaivaa.

En ymmärrä ihmisten tapaa täyttää lastensa elämää jatkuvilla virikkeillä. Siis jos lapset jo ovat täysiä päiviä hoidossa, mihin tarvitaan vielä iltaharrastuksia, viikonloppukerhoja yms. Jos hetkikään on vapaata, on mentävä johoinkin lastentapahtumaan. Tuohan on todella raskasta lapsille, enkä usko, että on hyväksikään. Lapsilla pitäisi joskus olla tylsääkin, että saisivat itse keksiä tekemistä ja pitäisi olla myös aika vain olla.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää oikeasti.;29025518:
Jos joku ei vastaa ensimmäisellä soittoyrityksellä puhelimeen, miksi hänelle silti pitää yrittää soittaa yhä uudestaan ja uudestaan, monta kertaa sen sijaan että laittaisi sen ensimmäisen yrityksen perään viestin mitä asia koskee ja odottaisi että toinen soittaa takaisin sitten kun ehtii.
Useim kuulee sanonnan ettei ole puheaikaa.
Mitä sellanen tekee puhelimella kun ei voi koskaan soittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025584:
Eihän kukaan pese vessoja ilman hanskoja. Mutta ilmeisesti tuo aseptiikka ja hygienia on hieman hukassa sinulta. Siivous aina aloitetaan puhtaasta likaisimpaan. Jos hanskaan tulee heti bakteereja kun nostellaan kansia, niin heti on bakteereja hanskan pinnalla josta ne leviää sitten runsaammin, sen sijaan että voi levittää ensin pesuaineet ja aloittaa samantien puhtaalla liinalla pyyhkimisen, koskematta pönttöön ollenkaan omin käsin.

Toisekseen, kun suljet kannen ja vedät vessan, niin muistitko tarkistaa ettei jää ulostetta kaakeliin kiinni?

Kolmanneksi, kotonaanhan saa vessanpönttöön laittaa vaikka munalukon mun puolesta. Minä puhuinkin nyt lähinnä yleisistä vessoista.
Kyllä tuo taidat olla sinä jolta aseptiikka on hukassa. Wc-istuimesta pyyhitään jokainen pinta, myös tuo kansi.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Iso kansainvälinen firma :) Eli se johon palkataan ketä tahansa...

Ensin pönttöön täytyy levittää pesuaineet ja annetaan niiden vaikuttaa. Sitten pyöräytetään pöntön sisus harjalla.
Tämän jälkeen suljetaan kansi, pyyhitään kannen päällinen ja lopuksi vetonuppi, ennenkuin siirrytään seuraavaan pintaan eli kannen sisäosaan ja istuinosaan. Liinalla ei missään nimessä aloiteta vetonupista, koska se on kaikkein likaisin osa.
Kai tiedät että se kannen päällinen on puhtaampi, vetonuppi likaisempi.
Eli opetat väärin.
Näin.
 
"noo"
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025619:
Wc:tä vedettäessä sieltä reunoilta tulee puhdasta vettä, joka huuhtoo ulosteet viemäriin. Ei sieltä mitään pöpöjä hypi sisäilmaan. .
Jopas meillä on täällä siivousalan aiantuntija?
 
"Ööp"
Mä en ymmärrä niitä jotka hinkkaa ne jarrutusjäljet pöntöstä ilman mitään aineita. Yleensäkin ne lähtee ilman harjaa kun lurauttaa perään domestosta, antaa vaikuttaa ja huuhtelee pöntön. Harjalla pesen "puhtaan" pöntön ja silloinkin aineen kera.
 
Joskus näkee joissain keittiöissä tiskirätin olevan pari kertaa taiteltuna siinä tiskipöydällä...näyttää hurjan siistiltä, mutta mietin että mitkähän bagteerit siinäkin muhii. :x
 
Viimeksi muokattu:
En tajua ihmisiä jotka käy aamulla suihkussa ja vastaavasti illalla menevät päivän likoineen omaan sänkyyn nukkumaan ilman suihkua. Illalla on niin ihana käydä pesulla ja mennä puhtaaseen sänkyyn nukkumaan. Kamala olis mennä päivän jäljiltä puhtaille petivaatteille, jäis hiuslakat ja -vahat tyynyyn hionneet kainalot hankais peittoa vasten, hyh.
 
Mulla on ollut toi veitsi jo lapsuuskodista jääkaapissa voikipon päällä, niin todennut sen helpommaksi että on aina siinä eikä tarvi ottaa uutta, parempi sekin kun miehelläni oli tapana jättää se käytettynä pöydälle ja siitä käyttää uudelleen, nyt se osaa jo laittaa sen sinne jääkaappiin.

Toi käsien pesu kanssa ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla pesemättä käsiään etenkin kun käyvät paskalla.

Eräs kaverini ei käy suihkussa kun vasta lopuksi saunasta poistuttaessa, esim. hinkaa ihoaan josta irtoaa sitä kuollutta ihoa, likaa mitä lie, vilvottelemaan mennessä laittaa pyyheen päälle, sitten takasin saunaan, lopuksi pesee itsensä ja kuivaa itsensä samaan pyyhkeeseen mikä oli päällä vilvoteltaessa.

Enemmän ihmiset tuntuu ihmettelevän mun outoja tapoja kun mä niiden :)
Mm. sukkia ei voi pistään erijalkaan (ne harvat kerran kun niitä pidän)
Yleensä jostain marras-joulukuusta tonne tammikuuhun tulee käytettyy sukkia.

mä voin syödä ruuan vielä useiden tuntien jälkeen jopa seuraavana päivänä siitä pöydältä, lämmittää uudelleen, kylmänä miten ny sit jaksakaan.
 
-.-.-
[QUOTE="mami";29025525]
Toinen mitä en ymmärrä, on pöntön vetäminen vasta sitten kun on laitettu housut ylös ja ehkä jopa pesty kädet. [/QUOTE]

Vetääkö joku oikeasti sen vessan ennen ku on laittanu housut ylös?? HÄmmentävää. Housut kintuissako sitä sit pyöritään siellä vessassa vai mitenkä? Minusta se luonnistuu helpoiten niin että nostaa ne housut ylös samalla ku nousee seisomaan, ei pitäisi hirveän kauaa kestää. Vai pitääkö se vessa vetää vielä ku istuu siinä?? :D
 

Yhteistyössä