Näkikö huonekaverisi mies tissisi tai pimppasi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 11:40 VIERAS kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 22:37 vieras kirjoitti:
Onneksi monessa sairaalassa rajoitetaan vieraiden käyntiä, että osastolla ei saa käydä muita kuin lapsen isä ja vanhemmat lapset!


Niin, vierailuja rajoitetaan, joka ovessa on siitä tiedote. Mutta kun niitä ei noudateta!!! Sehän se ottaa aivoon, kun nämä rajoitukset eivät tunnut kaikkia koskevan
:eek:
Paitsi meillä sairaalassa synnytysosaston ovi oli lukossa ja sinne ei päässyt kuin soittamalla kelloa! Ja hyvin homma toimi! Vieraille vauvoja näytettiin oven takaa! =)
 
Tissit on varmaankin nähnyt, mulla kyllä tapana imettää niin ettei näkyisi. Mutta jos joku pervo haluaa tirkistellä niin siitä vaan. Ei mua haittaa. Siinähän on kyse lapsen ruokkimisesta. Menen kyllä aina johonkin sivuun imettää niin ettei heti ovelta näy. Alapäätä ei varmaan kukaan ulkopuolinen ole nähnyt. Eivät ne kätilötkään pahemmin sitä tarkkailleet, hyvä niin. Minusta se kätilö hääti kaikki ulkopuoliset ulos kun aloitti kierron, eli hyvä niin.
 
Ei mun alapäätä ainakaan sairaalassa enää synnytyksen jälkeen tutkittu! Eikös se katsota et on kunnossa synnytyssalissa!?
Housuun kurkkasivat kerran katsoakseen onko vuoto normaalia ja sekin vain esikoisen aikana, toisen lapsen kohdalla luottivat mun sanaan! Eli eipä ole kukaan edes päässyt yrittään nähdä mun alapäätä ja siellä missä olin, oli muutenkin omat yksityiset huoneet ainakin sillon!

Imetys on musta niin luonnollinen asia et jos joku ei voi sietää sitä et imetetään niin ei tarvi katsoa, eikä mua haittaa muiden tuijotus vaikka nää rinnat ei nyt niin kauniit olekaan. Imetys on kuitenkin se mistä suurin osa saa alussa ravintonsa et ihmettelen toisten asenteita imetystä kohtaa. Lapsi syötetään kun sillä on nälkä ja mäkään en mihinkään vessaan lähde pakoon imettään! Tosin en myöskään ehdon tahdon koko rintavarustusta näytä... Julkisilla paikoilla on hyvä olla esim. imetyspaita niin eipä siinä loppujen lopuks paljoo jää rintaa näkyviin :)

 
joku äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 15:15 Hoitaja kirjoitti:
B) Pakko ottaa kantaa hoitaja tähän asiaan.Antakaa äidit palautetta oastolle, miten olette kokeneet juuri tuona asian henkilökohtaisesti.Olisi hoitajilta äärettömän fiksua pyytää muut kuin potilaat pois huoneesta hoitotoimenpiteiden ajaksi.Niinhän muillakin osastoilla tehdään.Kaikki vieraat kun eivät huomaa olla hienotunteisia, niin hoitajan velvollisuus on huolehtia intimiteettisuojasta.Valittakaa asiasta, niin intimiteettisuojaan kiinnitetään paremmin huomiota!
Ihan totta! Oma lapsi oli aluksi keskolassa, ja sieltä kyllä ajettiin kaikki muut äidit pois toisen lapsen hoitotoimien tai hoitokeskustelujen ajaksi. Lääkärinkierroksella ei saanut myöskään olla paikalla, lääkäri kertoi tarvittavat tiedot lapsesta sitten hoitajien välityksellä kullekin äidille!

On se kumma, että sitten kun aikuisen naisen intiimipaikkoja ropeloidaan niin saa olla puoli sukua ja vielä huonetoverinkin suku siinä vierellä kurkkimassa :kieh:

Ei siinä herkässä tilassa olevalla äidillä ole paljon sanomista, itkut itketään tyynyä vasten. Jälkeenpäin olisi oikeus vielä valittaa, mutta eihän sitä enää kehtaa. Nolottaakin se miten rassukka piti olla eikä saanut sanaa suustaan. :ashamed:
 
Tilkkutäkki

Mua enemmin tympäsi se kun opetteli imettämään lasta ja olisi tarvinnut rauhaa ja hiljaisuutta sekä rauhallista opastusta asiasta. Niin sitten on huonekaverin koko suku ja parhaat kaverit kaymässä siinä hohhoijaa . Siis OYS:ssa.

Ei mua se tissien vilauttelu ja kohdun painelu hetkauttanut minnekkään suuntaan. Oli ne paikat niin hirveän näköiset synnyttyksen jälkeen että jos joku niitä haluaa tirkistellä niin siitä vaan :)

Mutta tuo että ois pitänyt olla rauhaa opetella imettämään ja tutustua vauvaan ilman huonekavereiden sukuja ja melua ja hässäkkää...

Oli ihana päästä sitten kotiin ja rauhaan ....
 
Bona7 harmailee
Eikö sitä voi itse pyytää huonekaverin miestä poistumaan siksi aikaa kun imettää? Minä saan kyllä suuni auki, jos on tarpeen. Ei silti tarvi tiuskia, vaan asiallisesti pyytää poistumaan tai katselemaan "omiaan".
Eipä minua silti haittaisi vaikka joku vilauksen tissistä vahingossa näkisikin. On ne isät siellä tod.näk. nähneet paljon muutakin, kun kerran synnärillä ollaan. Oma mies ei kyllä tykkäis jos joku tiirailisi mun paikkoja.
Vierailin viimeksi 10 vuotta sitten ko. laitoksella ja silloin ei ainakaan housuja revitty jalasta kun vuotoa seurattiin ja kohtua painettiin. Vähän kätilö raotti kuminauhaa, että näki just ja just vilauksen siteestä. Ei takuulla kukaan ylimääräinen nähnyt yhtään mitään.
Rv nyt 39+2 ja lähtöä tässä odotellaan. Annan uudet tilannetiedot sitten kun ollaan kotiuduttu :D
 
Ellun kana
Eikö tuo synnytys olekin sellainen että siinä ei haittaa vaikka kuka näkee ja mitä?Jokuhan oli synnyttänyt ruotsinlaivalla kun ympärillä pyöri kymmenen miestä. Luonnollista se on. Jokaisen pitäisi päästä näkemään kerran edes synnytys luonnontilassa. Samoin imettäminen, sitä pitäisi harrastaa pitemään ja julkisilla paikoilla, kuten myös eduskunnassa.
Eli sama koskee synnytyssairaaloita, mitä haittaa vaikka joku näkee naisen lypsyllä tai synnyttämässä tai persulla tms.
 
rinnat saattoiki nähdä, jos kiinnosti katsella, enpä kiinnittäny huomioon alkaessani lapsia imettää, että katsoiko joku vai ei. Ja meillä vuodon tarkkailut sun muut tehtiin aamupäivällä, jolloin miehiä ei ainakaan meidän huonees vielä sillon näkyny. Ja tuskin ois tultu tekemään edes mitään, jos vieraita olis ollu huonees, olis ootettu niiden lähtöä.
 
Just ton sairaalassa olon takia haluisinkin tän kolmannen käydä lennossa pyöräyttämässä ja lähtee välittömästi kotiin. Mulla toi vatsanpainelu ja alapäänkurkkaaminen on hoidettu kummankin kohdalla muistaakseni ihan hienovarasesti (Tays:issa), mutta se muu oheisrumba ottaa jo valmiiks aivoon. En haluu, että kukaan hoitaja repii mun tissiä vauvan suuhun, pällistelemään imetystä tai näyttään nuorelle äidille (näytän nuorelta, mutten oo kokematon), miten vauvvaa kylvetetään, putsataan yms. Jotenkin tuntuu muttenkin alistetulta ja "karjalta" maata siellä sairaalassa toisten armoilla. Haluun heti kotiin (jos siis mahdollista) tutustuun vauvaani ja olla perheeni kanssa, koska koen uuden lapsen syntymän koko perheen asiana, ei pelkästään äidin ja en ainakaan sairaalan henkilökunnan. Yäk, yäk! :eek: \|O :headwall: :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 18:12 nessu kirjoitti:
Hei,

voisko joku kertoa tyhmälle esikoista odottavalle, että miksi sinne housuihin täytyy kurkkia useasti :/
Tarkkailevat jälkivuodon määrää/laatua, ja sit tietty mahdollisia ompeleita/nirhaumia!
Toki tuon vuodon suhteen on vähän hlökohtaistakin tuo kurkkiminen, esim. itselläni oli sektio, mutta istukka ei lähtenyt kokonaan, ja kävivät kurkkimassa alkuun muutaman tunnin välein :)
 
Etelä- Pohjanmaalla ainakin hoitajat käskevät ylimääräiset ulos, varsinkin jos alapäätä katsellaan.
Esikoisen kohdalla koin ikävänä, kun huonekaverilla lappasi vieraita jatkuvana putkena ja vierailuaikojen ulkopuolella. Saattoi olla yli viisikin vierasta sillä yhtä aikaa ja pienessä huoneessa osa seisoi sitten munkin sängyn päässä. Kiva siinä sitten yrittää imettää huutavaa vauvaa, kun ei imetys muutenkaan meinannut sujua.
 
Pikku hyy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 19:07 Fiona71 kirjoitti:
Etelä- Pohjanmaalla ainakin hoitajat käskevät ylimääräiset ulos, varsinkin jos alapäätä katsellaan.
Esikoisen kohdalla koin ikävänä, kun huonekaverilla lappasi vieraita jatkuvana putkena ja vierailuaikojen ulkopuolella. Saattoi olla yli viisikin vierasta sillä yhtä aikaa ja pienessä huoneessa osa seisoi sitten munkin sängyn päässä. Kiva siinä sitten yrittää imettää huutavaa vauvaa, kun ei imetys muutenkaan meinannut sujua.
Mielestäni vieraita ihmisiä ei pitäisi päästää kenenkän huoneeseen.
Kuljettavat lisäksi bakteereita. Häiritsevät uupuneen äidin unta ja töllöttävät. Huit hiiteen kaikki. Vierailuaika jos kestää parituntia niin se on aivan liikaa. Kuinka joku ilkeää edes vieraan ihmisen jalkopäässä pyöriä? Varsinkin kun toinen imettää sairaalan pyjamassa. Hävetkää ihmiset!!!!
 

Yhteistyössä