Naisen ikä ja hiusten pituus

  • Viestiketjun aloittaja pitkästynyt
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Mä mietin semmosta että minkä takia naisen tukka ja ikä kuuluu kellekään. Ei kukaan jauha miestenkään hiuksista eikä kukaan pohdi minkä ikäisenä miehen pitää leikata millainenkin tukka eikä kukaan koko aika tolkuta muutenkaan että miltä miehen pitää näyttää ja mitä naiset ajattelee minkäkinlaisesta tukasta.
 
Mistä toi pituus mitataan? Pään päältä vai?
Mies mittasi hiusten juuresta latvaan, jostain vähän takaraivon alapuolelta vetäen hiukset pystysuoraan. Ja mulla on kauttaaltaan tasapitkät, eli se mitta on todenmukainen. Kai? :D Ainakin se mitta piti, koska tilasin sen jälkeen 40 cm klipsipidennykset, ja ne tosiaan oliva noin sentin omiani pidemmät. Niitä ei siis ole tuossa kuvassani.
 
Mä mietin semmosta että minkä takia naisen tukka ja ikä kuuluu kellekään. Ei kukaan jauha miestenkään hiuksista eikä kukaan pohdi minkä ikäisenä miehen pitää leikata millainenkin tukka eikä kukaan koko aika tolkuta muutenkaan että miltä miehen pitää näyttää ja mitä naiset ajattelee minkäkinlaisesta tukasta.
Koska miehillä pitää olla lyhyt tukka aina :attn:
 
Oikea kampaus nuorentaa varmasti joka ikistä. Mutta se, mikä on kellekin oikea kampaus, on ihan ihmisestä kiinni. Vasta oli jossain iltapäivälehdessäkin juttu julkisuuden ihmisistä ja kampauksien vaikutuksesta.

Mulla on ollut sellainen kananpersetukka, sopi minulle, ja mieheni haluaisi että leikkaisin pitkät kutrini takaisin siihen malliin. Mutta sakset eivät laula, sillä minulla on nyt pitkä luonnonkihara ja tuuhea tukka, olisi melkoista tuhlausta leikata tämä lyhyeksi. Hulluinta on, että tämä kihara ilmestyi tukkaani, kun rupesin kasvattamaan sitä lyhyestä uudestaan pitkäksi.
 
Ai tuo on se kananpeffatukka, niin vähän ajattelinkin. Mullakin on joskus ollut tollainen. :D
Niin on ollut minullakin, monta kertaa eri elämänvaiheissa. :)
Minusta tuo on niin turhaa haukuttu, eikä mielestäni yhtään juntti tmv. No ehkä en ymmärrä sellaista, että sinne sekaan pitää laittaa shokkivärillä länttejä... Mutta muuten kananpeffatukkatyyli on aika kiva.
 
"vieras"
Minulla ei ole ollut kunnolla pitkää tukkaa ikinä. Minulla on poikkeuksellisen ohuet hiukset. Ei mitään järkeä kasvattaa, koska tukka mataa pitkin päätä lättänänä. Joskus vähän yli 20-vuotiaana kasvatin lapaluihin saakka hiukset ja huh-huijaa, kun niitä kuvia katsoo... eipä kovin nätiltä näytä. Pakko on ollut hyväksyä se, että on liuhuletti. Näen kyllä todella usein unta, että minulla on pitkä ja paksu tukka, niin että kai tämä joku trauma minulle yhä on :D
 
Oikea kampaus nuorentaa varmasti joka ikistä. Mutta se, mikä on kellekin oikea kampaus, on ihan ihmisestä kiinni. Vasta oli jossain iltapäivälehdessäkin juttu julkisuuden ihmisistä ja kampauksien vaikutuksesta.

Mulla on ollut sellainen kananpersetukka, sopi minulle, ja mieheni haluaisi että leikkaisin pitkät kutrini takaisin siihen malliin. Mutta sakset eivät laula, sillä minulla on nyt pitkä luonnonkihara ja tuuhea tukka, olisi melkoista tuhlausta leikata tämä lyhyeksi. Hulluinta on, että tämä kihara ilmestyi tukkaani, kun rupesin kasvattamaan sitä lyhyestä uudestaan pitkäksi.
Mun mies taas menee ihan shokkiin jos uhkailenkin leikkauttavani,
käy aina kyselemässä, että enhän vain ollu tosissani kun puhuin :LOL:
 
[QUOTE="vieras";28336777]Minulla ei ole ollut kunnolla pitkää tukkaa ikinä. Minulla on poikkeuksellisen ohuet hiukset. Ei mitään järkeä kasvattaa, koska tukka mataa pitkin päätä lättänänä. Joskus vähän yli 20-vuotiaana kasvatin lapaluihin saakka hiukset ja huh-huijaa, kun niitä kuvia katsoo... eipä kovin nätiltä näytä. Pakko on ollut hyväksyä se, että on liuhuletti. Näen kyllä todella usein unta, että minulla on pitkä ja paksu tukka, niin että kai tämä joku trauma minulle yhä on :D[/QUOTE]

Näen määki unia joissa osaan lentää mutta en silti yritä sitä hereillä :whistle:

T. lyhyt ohut ja liukas
 
Mulla on ylipäänsä ollut ihan kokonaan kaljusta melkein peffaan asti ulottuva letti ja kaikkea siltä väliltä tietty.
Tällä hetkellä hiukseni ovat pitkähköt, vaikka vähän reilu 1,5 vuotta sitten olin likimain kalju, vain yksi tupsu etuhiuksia. Olen sellainen, joka tykkää leikitellä hiuksilla.
 
vierailija
[QUOTE="Jkl";28334460]No laittakaapas nyt tänne se pitkä tai pitempibtukamalli joka mukavasti nuorentaa tälläista varttia vaille viiskymppistä, pitkänaanaista, roikkuvaposkista ja leukaista tätsyä? Voin sit ottaa kuvan mukaan seuraavalle kampaamokrikalle ja ottaa pidennyksen, värin ja leikkauksen sen mukaan.
Jennifer Anishtonin Frendeissä käyttämä kerrostettu ja raidoitettu malli on kaunis ja ilmava ja sopii kaiken ikäisille. Kokeilepa sitä.
[/QUOTE]
Kyseinen hiusmalli ei sovi yhtään Jenniferin naamaan eikä kovin monen muunkaan.
 
vierailija
Mä mietin semmosta että minkä takia naisen tukka ja ikä kuuluu kellekään. Ei kukaan jauha miestenkään hiuksista eikä kukaan pohdi minkä ikäisenä miehen pitää leikata millainenkin tukka eikä kukaan koko aika tolkuta muutenkaan että miltä miehen pitää näyttää ja mitä naiset ajattelee minkäkinlaisesta tukasta.
Nöinpä. Eikö vieläkään olla päästy yhteiskunnassa siihen, että nainen ihan itse päättää millaisia hiuksia pitää. Ei naisella ole velvollisuus miellyttää yhteiskuntaa tai miehiä ulkonäöllään. Ei olla kovin kaukana jostain huivipakkomaista täälläkään. Asenteet ovat samat kuin niissä. Naisella pitää olla sitä tai tätä, muuten ei ole oikean nainen jne.
 
vierailija
Kummasti vaan katukuva on täynnä niitä naisia, jotka ovat itse päättäneet millaiset hiukset haluavat. Vai miehetkö ne kaikki tätikampaukset ovat vaatineet naisilleen?
 
vierailija
Pitkä tukka on ok jos se on niin paksu, että ponnari tai letti on ranteen paksuinen. Ohuessa tukassa tiukka ponnari takana tekee ihmisestä ihan kaljun näköisen edestä katsottuna.
 
vierailija
Nöinpä. Eikö vieläkään olla päästy yhteiskunnassa siihen, että nainen ihan itse päättää millaisia hiuksia pitää. Ei naisella ole velvollisuus miellyttää yhteiskuntaa tai miehiä ulkonäöllään. Ei olla kovin kaukana jostain huivipakkomaista täälläkään. Asenteet ovat samat kuin niissä. Naisella pitää olla sitä tai tätä, muuten ei ole oikean nainen jne.
Eipä tarvitse kuin katsoa ympärilleen, niin voi todeta naisten todellakin ihan itse päättävän millaisia hiuksia pitävät. Se että miehet eivät lyhyistä hiuksista naisilla tykkää ei tunnu estävän lyhyiden hiusmallien suosiota. Sanoisin että ennemminkin tuntuu se sosiaalinen paine kulkevan toiseen suuntaan eli tietyn iän jälkeen muut naiset alkavat kiusata ja haukkua pitkätukkaisia naisia ja painostavat nämäkin tätitukkaan.
 

Yhteistyössä