Naisen muuttuva vartalo...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 22:31 lässähtänyt äiti kirjoitti:
palasimpas taas kommentoimaan..

en missän nimessä tarkottanut tuota aikasempaa kommenttiani kenellekkään yksistään, vaan kaikille yleisesti..

Kyllä määki harrastan liikuntaa. Käyn aerobikissa ja jumpassa ja pitkillä kävelylenkeillä (juoksusta kun en oo koskaan tykänny) Niin silti tuo sinkunut nahka tuossa roikkua läsöttää..

Että ei tasan onnen lahjat käy..

Ja sen haluun vielä sanoa että vaikka joku näyttääkin hieman pyöreähköltä/ tlipainoselta.. saattaa silti kyseisellä henkilöllä olla hyvä kunta ja taas vaikka joku laiha luikku olisikin.. nii ei se takaa että hällä hyvä kunto olisi..

Elkäämme siis ketään tuomitko sohvaperunaksi taikka urheiluhulluksi.. vain näön ja olettamuksien perusteella..

t.Lässähtänyt äiti

Paljon käykin pyöreitä nuoria ja todennäköisesti synnyttämöttömiä neitoja aerobickissa, nuorempi sukupolvi on tasapaksumpaa ja tukevampaa. Mutta älkäämme käyttäkö hoikista nimitystä laiha luikku, ei varmaan pyöreä halua olla läskimoses tai ihrakasa?

Luulen ainakin omien aerobic käyntieni perusteella, että ne pyöreämmät eivät myöskään käy liikkumassa laihtuakseen, vaan saadakseen paremman kunnon ja ollakseen sitä kautta paremmalla mielellä.

Valiettava tosiasia on että aina ei pienten lasten äidit kykene panostamaan liikuntaan samalla tavoin kuin sinkut tai vanhempien lasten äidit. kaikilla ei ole apua saatavilla ilmaiseksi tai varat eivät riitä ulkopuolisen avun palkkaamiseen useampaa kertaa viikossa. Mutta jotakin on hyvä koettaa mahd. mukaan tehdä, niin jaksaa kaikin puolin parin, myös itsensä kanssa.

Naiset, olkaa tyytyväisempiä itseenne. Silmät auki, moniko keski-ikäinen mies on "raskaana" ikuisesti? He eivät asiaa mieti ja itsetuntoaan murenna.
 
Nainen
Minäkin olen huomannut, että monet synnyttäneet 30-40 vuotiaat naiset ovat parempikuntoisen näköisiä ja hoikempia, kuin nuoret.

Ja sitten on se pukeutumistyyli, joka ei todellakaan sovi kaikille nuorillekaan. Lantiofarkkujen vyötärön yläpuolelta pursuaa löysää vatsaläskiä ja lanteilla on kunnon jenkkakahvat.

Eli ollaan naiset ylpeitä itsestämme, liikutaan omaksi parhaaksemme ja iloksemme ja pukeudutaan parhaita puoliamme korostavasti.

Suurin osa meistä kelpaa miehillemme ja pitäisi osata KELVATA ITSELLEEN!! Se on tärkeintä ja siitä se hyvinvointi ja elämänilo lähtee.

Ja on se muuten ihme ja kumma, että moni mies on sinut ihrojensa kanssa ja mennä porskuttaa maha pystyssä ja tyytyväisenä!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2005 klo 20:57 2mamma kirjoitti:
Olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä siitä mitä miehen päässä liikkuu kun nainen jolla on ollut " täydellinen" vartalo saa lapsen ja vartalo muuttuu kaikkea muuta kuin täydelliseksi. Monien ystävieni suhde on muuttunut lapsen saannin jälkeen aivan erilaiseksi, omani on pysynyt muuten samanlaisena mutta olen ehkä vähän "häveliäämpi " itse. Miehen halut ovat ennallaan, mutta ajatuksistahan ei voi tietää... :LOL:
Mikähän on täydellisen vartalon määritelmä?

Minusta naisesta tulee naisellisempi lapsen saannin jälkeen.
 
Olen entinen aktiiviurheilija, ja olen sitä mieltä, että täysin ei palaa ennalleen, jos on useampi synnytys. Lääkärin (plastiikkakirurgin) mukaan yhden raskauden kestää kroppa kuin kroppa, mutta useammat jättävät jälkensä. Paino ei välttämättä hirveästi nouse, enkä itseäni rumana pidä, mutta en tule entiselleni. Ei se minusta mikään iso asia ole, kun lasten hankkiminen kesti käytännössä kymmenen vuotta, olisi ikä tehnyt tehtävänsä, vaikkei heitä olisikaan. Enkä ikinä lapsista luopuisi!
Miehellekin kelpaa hyvin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 08:28 Susu kirjoitti:
Olen entinen aktiiviurheilija, ja olen sitä mieltä, että täysin ei palaa ennalleen, jos on useampi synnytys. Lääkärin (plastiikkakirurgin) mukaan yhden raskauden kestää kroppa kuin kroppa, mutta useammat jättävät jälkensä. Paino ei välttämättä hirveästi nouse, enkä itseäni rumana pidä, mutta en tule entiselleni. Ei se minusta mikään iso asia ole, kun lasten hankkiminen kesti käytännössä kymmenen vuotta, olisi ikä tehnyt tehtävänsä, vaikkei heitä olisikaan. Enkä ikinä lapsista luopuisi!
Miehellekin kelpaa hyvin..
Toki vartalo muuttuu aina iän karttuessa. Mutta kyllä tiedän monia, jotka raskauksien jälkeen yhtä sutjakassa kunnossa, ainakin vieraan silmiin.

Miksi aina naiset ajattelevat, "kelpaavatko" miehilleen? Kukaan ei kyseenalaista pullukoita tai tikkujalkaisia laheliinimiehiä, vaan heitä pidetään puoleensavetävinä tai muut avut ovat ensisijaisia? Missä naisten itsetunto????
 
niinniin
tulipa tämän ketjun viestejä lueskellessa mieleen, että miksihän lestadiolaiset äidit ovat laihoja luikkuja, vaikka ovat synnyttäneet yli kymmentäkin kersaa? Ei roiku maha, eikä jenkkakahvoista tai isosta perästä tietoakaan.. Mitenkään en ihannoi tällaista, naisellisemmat muodot kunniaan, mutta se joka on nähnyt pullukan lestaäidin nostakoon käden ylös :eek:
 
On kuules lestadiolaisissa naisissa lihavia ja laihoja sekä muodokkaita ja vähemmän muodokkaita. Siinä missä meitä immeisiä on erilaisia muutenkin. Mutta, mutta hyvin pitävät muotonsa ja kutinsa, ovat sitkeitä sissejä. Nostan hattua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Josa
Laitanpa omankin lusikkani tähän soppaan. Mulla ainakin kroppa muuttui kahden synnytksen jälkeen jonkin verran. Lantio ei palautunut niin kapeaksi kuin oli ennen raskauksia ja rinnat eivät olleet enää niin kimmoisat.
Mutta muuten olen palautunut raskauksista täydellisesti aikaisempiin mittoihin. Olen hoikka ja lihaksikas ja se on terveellisen ruokavalion ja liikunnan ansiota. En voisi kuvitellakaan ylimääräistä rengasta vyötärölläni.
Nyt odotan kolmatta viimeisilläni, painoa tullut 10,5kg ja aion palata entisiin mittoihini.
Kyllä lasten kanssakin voi liikkua. Esim. vauvan synnyttyä aion käydä aina sään salliessa lasten kanssa kävellen kaupassa, 5km yhteensä ja iltaisin vielä lenkillä. Ennen raskautta jalkaan mahtuivat farkut, jotka minulle mahtuivat 15 vuotiaana ja meinaan ne jalkaani saada vauvankin jälkeen. Nyt olen 30v ja normaalisti kokoa 36.
Kyllä vaan suurin osa niistä ylimääräisistä kiloista lähtee, kun vaan löytyy itsekuria. Se on sit eri asia jos niistä ei halua eroon.
 
Näin juuri! Mitään ei saavuta ilman jonkinasteista itsekuria!


Pitääkö syödä ylen? Pitääkö juoda ylen? Eikö lasten kanssa voi ulkoilla? Eikö voi jumpata kotona? Eikö miehelle muka sovi naisen liikuntaharrastus?

Uskoisin, että nämä ovat mahdollisia kaikille. Järjestelyä ja vaivannäköä vaaditaan, mutta jos tahtoa riittää, niin ehtii liikkua. Ja tärkeintä on, niin kuin kaikki tietävät, se mitä suuhunsa pistää.

Yksinkertaista ja piste.
 
En kärsi suuremmista paino-ongelmista, mutta kysyisin vaan kuinka onnistutte käymään lenkillä lasten kanssa? Siis meinaan, että jos pieniä lapsia on useampi kuin yksi ja isompi/isommat ei viihdy/mahdu rattaitten matkaan vaan köpöttelevät etana vauhtia rattaitten vieressä niin ei siinä lenkistä voi puhua. Itsekkin tykkäisin käydä lenkillä, mutta puistoon ja takas on nykyään meikäläisen lenkkeily mahdollisuudet.
Mies on matka työssä, tuttuja ei juuri lähipiirissä ja ne kerrat kun saan järkättyä lastenvahtia menee siihen kun käytän lapsia lekurissa tai itse hammaslääkärissä tms. Maksullisiin vahteihin ei oikeen ole varaa, varsinkaan säännöllisesti.
Joku vuosi sitten innostuin jumppaamaan illalla lasten nukkumaan mentyä, mutta nykyään olen niin poikki illalla, että pakollisten ilta puuhien jälkeen en jaksa tehdä yleensä juuri mitään, ehkä pari minuuttia selaan konetta ja pehkuihin.
Tosin luulen kyllä, että päivän aikana tulee kuntoiltua ihan muutenkin lasten kanssa ja tosiaan kun ei ihan joka päivä ahda suklaata ja jäätelöä suuhun niin paino pysyy suht koht normaalina. tosin minulla ei olekkaan kertynyt raskauksista mitään selvää ylipainoa jonka pudotus voisikin olla tässä elämäntilanteessa hankalampaa. Muutamalla ystävällä on ja vaikka eivät syöpöttelekkään paino on jämähtänyt paikoilleen.
 
Josa
Miten lenkki onnistuu lasten kanssa? No nyt lapsia on vielä kaksi, kohta kolme la 11.5. Meillä lapset polkevat pyörällä ja minä kävelen reippaana. Kun kuopus oli pienempi niin hä istui rattaissa ja isompi ajoi pyörällä tai sit esim. talvella potkukelkalla. Nyt kun vauva syntyy niin hän on vaunuissa ja nuo kaksi ajavat pyörällä. Pienempikin jaksaa hyvin muutaman kilometrin lenkin, 3v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 03:49 Josa kirjoitti:
Miten lenkki onnistuu lasten kanssa? No nyt lapsia on vielä kaksi, kohta kolme la 11.5. Meillä lapset polkevat pyörällä ja minä kävelen reippaana. Kun kuopus oli pienempi niin hä istui rattaissa ja isompi ajoi pyörällä tai sit esim. talvella potkukelkalla. Nyt kun vauva syntyy niin hän on vaunuissa ja nuo kaksi ajavat pyörällä. Pienempikin jaksaa hyvin muutaman kilometrin lenkin, 3v.
Meillä vanhin ehkä jaksaisi pikku lenkin pyöräillä (ei oikeen dikkaa kun pyörä ei kuulemma tottele), keskimmäinen ei osaa ajaa ja kuopuskaan ei oikeen viihdy vaunuissa enää niin hyvin. Puuh.....! Ehkäpä lenkkeilen sitten kun muutavat kotoa....
 
Auttaisivatko kaksostenrattaat? Isompi voisi tiirailla maisemia ja pienempi levähtää vieressä, jos on erilliset selkänojat.

Hankalaahan on lähteä, jos on ihan pientä sakkia paljon. Meillä mies on ollut sen verran aina kotosalla, että olen päässyt lenkille.

Joskus olen vaunuihin laittanut seisomatelineen ja isoin on sitten polkenut pyörällä.

Voimiä äidille arjenpyöritykseen! Se on raskasta yksin!
 
Mulla oli kolme raskautta joiden kaikkien jälkeen palauduin vajaan vuoden sisäl normaalimittoihin vaikka painoa tuli lähes 30kg per raskaus.Eli olin varma että niin käy neljännenkin kanssa..eikä mitä,ekaa kertaa elämässäni joudun laihduttamaan ja jumppaamaan siinä tarkotuksessa että paino tippuis!Nyt on jo puolisentoista vuotta kohta viim.synnytyksestä ja normaalipainooni vieläkin 15 kg matkaa..en oo jaksanu paineita ottaa ihan hirveesti kuiteskaan,pännii ainoostaan tuo roikkuva vatsa :/
 

Yhteistyössä