Naisen roolit ahistaa

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
Hei
Minun mielestäni nainen talossa on kuitenkin se äiti kaikille lapsille, huomaan tämän ihan lapseni kavereissakin. He tottelevat ja kohtelevat minua äitinä, vaikka en olekaan heidän oma äitinsä, olen kuitenkin kaverin äiti ! Siksi minusta naisen on yritettävä kohdella tasapuolisesti kaikkia kodissaan asuvia lapsia. Jos miehesi haluaa olla kahdestaan oman lapsensa kanssa, niin ole sinä sitten kahdestaan oman lapsesi kanssa ja tee hänen kanssaan jotain kivaa. Välillä molemmat lapsenne voivat olla isin hoidossa, välillä sinun hoidossasi, se nyt on minusta ihan itsestäänselvää. Yrittäkää sopia hoitovuorot ! Isän ja äidin seura on lapselle tärkeää, sen huomaan joka pv omasta lapsestamme. Onneksi meillä isikin touhuaa kahdestaan tyttömme kanssa ja meillä on myös isovanhemmat apuna välillä. Yksikin lapsi tarvitsee paljon huomiota ja tuki-ihmisiä, ei sen tarvitse välttämättä olla koko ajan oma äiti tai isä. Onko teillä kummeja tai sukulaisia tai ystäviänne, joita voisitte välillä tavata lasten kanssa ? Toivon, että pärjäätte ja jaksatte pitää perheenne kasassa.
 
sd
Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa:
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Nainen ei siis voi hoitaa YKSIN heidän YHTEISTÄ LASTAAN, koska sillon olisi se vaara että mies pääsisi OMAN LAPSENSA kanssa viettämään HAUSKAA
Siis hetkonen. Lukiko tossa ap.n kirjoituksessa tuolla tavalla??
Minä ymmärsin että hän kaipaa tasapuolisuutta molempien lasten hoitoon.
En minä ihmettele jos hän ei halua leikkiä äitiä toisen naisen lapselle, olkoonkin sen oman kultahanin tekemä.

Vaikka siitä ruokailusta itse tekisin niin, että mies kokkaisi vuorollaan koko perheelle, itse omalla vuorollaan koko perheelle.


Näin omakohtaisesta kokemuksesta, nopeasti se mies jättää vastuun naiselle.
Noin juuri, kiitos :). Kyse oli siitä, että en halua yksin hoitaa lasta lomalla kokoaikana huvipuistossa, lapsi on meidän yhteisemme joten puolet vastuusta kuuluu miehelle. Nyt tällä reissulla lapsi oli todella väsynyt ja vastuun jako antaa vuorotellen meille mahdollisuuden hiukan nauttia olosta. Kävimme toki kokoporukalla laitteissa. Haluan, että minulta kysytään etukäteen jos minun oletetaan uhrautuvan silloin voin harkita..sillä kyllä väsyneen pikkuisen lepyttely helteessä on työtä vaikka kuinka rakastaisi. ja tosiaan jos en kokoajan huolehdi omista oikeuksita ( ja se juuri ahistaa)sitä tosiaan huomaa pian olevansa se yksin vastuut kantava työjuhta.
 
eräs joka
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs joka :
No, minä ymmärrän sinua täysin.
Muutin yhteen miehen kanssa jolla oli itsellään koira ja itselläni on myös.
Jotenkin kummassa tämä on mennyt tämä jako näin, että minä pidän huolen koirista, kodista sekä omasta koulunkäynnistäni. Minun lomani on mennyt siihen että kökin kotona huolehtimassa eroahdistuneesta piskistä joka pistää koko kämpän palasiksi koska ei osaa olla yksin.
Miehen loma menee niin, että se lähtee jätkissä viikon reissuun jolloin jättää ton tuhovimmaisen piskinsä minulle.

Korpeaa ja huolella.
Juu samainen mies tekisi varmaan samoin jos teillä olisi lapsi, huomaisit jotenkin ajautuneesi tilanteeseen jossa hoidat vastuun ja hauskanpito on muilla. Ja jos kieltäydyt saat ehkä kommentteja, että olet ilonpilaaja ja pikkumainen, eikö? Epäoikeudenmuinen tilanne sinulla on. Kyllä se rentoutuminen ja "vastuustavapausaika" kuuluu myös naisille.
Joo, näin on. Minä ruokin, ulkoilutan, lenkitän koirat, hoidan kodin jne. Pikkaisenko kasvaa katkeruus sisällä, kun itse joudun vahtimaan koiraa josta en pidä ja uhrautumaan sen eteen ja mies kiittää lähtemällä viikoksi reissuun.

Olisi nyt voinut tehdä niinkuin minä omalla kesälomalla, että huolehdin koirat ja kodin. Sit sen muutaman kerran ko lähdin kavereiden kanssa, niin mies ei viitsinyt edes lenkittää koiria, käytti vaan pikapissalla.

No, se pointti tässä nyt on se, että nainen joutuu uhrautumaan miehen eteen mutta annas olla jos nainen kieltäytyy siitä.
Helvetin lieskat vaan leimuavat.

Kieltämättä on todella hyväksikäytetty olo tässä, ja joskus tulee mieleen halusiko mies vain koiranvahdin itsellensä.

Sori tää purkaus, minä kiristelen hampaitani täällä ja kiehun. Kenties pitäs alottaa oma purnausketju.
 
afdsf
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Minun mielestäni nainen talossa on kuitenkin se äiti kaikille lapsille, huomaan tämän ihan lapseni kavereissakin. He tottelevat ja kohtelevat minua äitinä, vaikka en olekaan heidän oma äitinsä, olen kuitenkin kaverin äiti ! Siksi minusta naisen on yritettävä kohdella tasapuolisesti kaikkia kodissaan asuvia lapsia. Jos miehesi haluaa olla kahdestaan oman lapsensa kanssa, niin ole sinä sitten kahdestaan oman lapsesi kanssa ja tee hänen kanssaan jotain kivaa. Välillä molemmat lapsenne voivat olla isin hoidossa, välillä sinun hoidossasi, se nyt on minusta ihan itsestäänselvää. Yrittäkää sopia hoitovuorot ! Isän ja äidin seura on lapselle tärkeää, sen huomaan joka pv omasta lapsestamme. Onneksi meillä isikin touhuaa kahdestaan tyttömme kanssa ja meillä on myös isovanhemmat apuna välillä. Yksikin lapsi tarvitsee paljon huomiota ja tuki-ihmisiä, ei sen tarvitse välttämättä olla koko ajan oma äiti tai isä. Onko teillä kummeja tai sukulaisia tai ystäviänne, joita voisitte välillä tavata lasten kanssa ? Toivon, että pärjäätte ja jaksatte pitää perheenne kasassa.
Tilanteen tekeekin raskaaksi koska ei ole mitään hoitoapua tarjolla, elikkä vaikka jostakin tuntuu pikkumaiselta se, että haluaa rentoutua hetken edes niin itselle se on henkireikä koska ei saa koskaan vapaata kunnolla.
 
vieras
Mä tavallaan ymmärrän sua. J a varmasti ärsyttää, ne on nuo odotukset joita sukupuoliin liitetään niin syvällä ettei niitä oikein tajuta.
Tosin toi huvipuitso juttu oli vähän överi sulta, mut ymmärrän et jos jatkuvasti kokee te "laitetaan naisen paikalle" vastoin omaa tahtoa niin sit alkaa oikeasti laskea tasan aikaa ym joka asiassa, olipa se järkevää tai ei.
 
bvbv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tavallaan ymmärrän sua. J a varmasti ärsyttää, ne on nuo odotukset joita sukupuoliin liitetään niin syvällä ettei niitä oikein tajuta.
Tosin toi huvipuitso juttu oli vähän överi sulta, mut ymmärrän et jos jatkuvasti kokee te "laitetaan naisen paikalle" vastoin omaa tahtoa niin sit alkaa oikeasti laskea tasan aikaa ym joka asiassa, olipa se järkevää tai ei.
Niin se on mennyt...tällä "laskemisella" on historiansa. Alussa en laskenut vaan olin ihan rennosti ja tulos oli se, että heikossa kunnossa sektion jälkeen hoidin oman vauvan ja miehen lapsen. Viimekesänä myös annoin viikon aikaa miehelle ja toiselle pojalleen, yhteinen lapsemme itki joka ilta isän ikävää. Elikkä tässä on kyllä mukana sekin puoli, että myös yhteisellä lapsellamme on oikeus viettää lomalla huvipuistossa aikaa oman isänsä kanssa.
 
aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja bvbv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tavallaan ymmärrän sua. J a varmasti ärsyttää, ne on nuo odotukset joita sukupuoliin liitetään niin syvällä ettei niitä oikein tajuta.
Tosin toi huvipuitso juttu oli vähän överi sulta, mut ymmärrän et jos jatkuvasti kokee te "laitetaan naisen paikalle" vastoin omaa tahtoa niin sit alkaa oikeasti laskea tasan aikaa ym joka asiassa, olipa se järkevää tai ei.
Niin se on mennyt...tällä "laskemisella" on historiansa. Alussa en laskenut vaan olin ihan rennosti ja tulos oli se, että heikossa kunnossa sektion jälkeen hoidin oman vauvan ja miehen lapsen. Viimekesänä myös annoin viikon aikaa miehelle ja toiselle pojalleen, yhteinen lapsemme itki joka ilta isän ikävää. Elikkä tässä on kyllä mukana sekin puoli, että myös yhteisellä lapsellamme on oikeus viettää lomalla huvipuistossa aikaa oman isänsä kanssa.
...niin ja toki uusioperhe jutuissa on aina hankala järjestää asioita, ei asiat ole niin yksikertaisia..Pääpointtini olikin juuri tuossa aloituksessani, että se alkaa ahistaa, että jokapaikassa yritetään tunkea roolliin jota ei koe omakseen.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja bvbv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tavallaan ymmärrän sua. J a varmasti ärsyttää, ne on nuo odotukset joita sukupuoliin liitetään niin syvällä ettei niitä oikein tajuta.
Tosin toi huvipuitso juttu oli vähän överi sulta, mut ymmärrän et jos jatkuvasti kokee te "laitetaan naisen paikalle" vastoin omaa tahtoa niin sit alkaa oikeasti laskea tasan aikaa ym joka asiassa, olipa se järkevää tai ei.
Niin se on mennyt...tällä "laskemisella" on historiansa. Alussa en laskenut vaan olin ihan rennosti ja tulos oli se, että heikossa kunnossa sektion jälkeen hoidin oman vauvan ja miehen lapsen. Viimekesänä myös annoin viikon aikaa miehelle ja toiselle pojalleen, yhteinen lapsemme itki joka ilta isän ikävää. Elikkä tässä on kyllä mukana sekin puoli, että myös yhteisellä lapsellamme on oikeus viettää lomalla huvipuistossa aikaa oman isänsä kanssa.
...niin ja toki uusioperhe jutuissa on aina hankala järjestää asioita, ei asiat ole niin yksikertaisia..Pääpointtini olikin juuri tuossa aloituksessani, että se alkaa ahistaa, että jokapaikassa yritetään tunkea roolliin jota ei koe omakseen.
Koetkohan koko uusperheyttä omaksesi?
 
Peesi
Alkuperäinen kirjoittaja ladyMary :
mun mielest sä kuulut sellaseen ihmistyyppi ryhmään johon en haluais ystävystyä. säälittää se poikaparka ku on saanu tommosen äitipuolen.
Miksi oi miksi tollaset muijat löytääki sen lapsellisen miehen, kun on oikeasti olemassa hyviäkin äitipuolia
 
aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Mitäs miehes on ap vastannut kun olet hälle näistä samoista asioista maininnut?
No sehän tässä nyppiikin, että me olemme nimenomaan sopineet etukäteen, että jaetaan vastuu. Itse en olisi suotunut yhteen muuttamaan jos olisin tiennyt,e ttä joudun kokoajan muistuttamaan ja pitämään puoleni. Mies siis teoriassa on sitä mieltä, että tietenkin jaetaan vastuu ja hän tietenkin hoitaa päävastuun omasta lapsestaan. Kuitenkin hänelläkäin on niin syvällä ( oma kotikasvatus) se malli, että jotenkin se nainen tekee ne ikävät vastuunkannot ja miespuoliset hauskuudet. Kyseessä olevaa huvipuisto retkeä ennen kysäisin, että miten toimitaan..tarkoitin lastenhoitoa siellä ja sanoi, että isompilapsi voi mennä osaan laitteista yksin ja me katsomme vierestä. Ei ollut kuitenkaan asiaa tälle isommalle kertonut ja tämä oletti, että hän huitelee isänsä kanssa. Elikkä mies mokasi...jos minulta olsi kysytty, että suostunko odottelemaan ( huvipuistot on koetus) en olisi vaan ehkä olisin ehdottanut jotain muuta ratkaisua. Elikkä mies olettaa aina vaina uudestaan aj minä olen siihen kypsynyt sillä aiemmin tosiaankin pelasi esim. yöt itse ja jätti minun kontolleni vastuut.
Nyt olen ehdottamassa, että ennen tuon lapsen lähtöä menevät kahestaan mökille, aika heille ja yhteiselle lapselle ei liian pitkä aika isästään erossa. Itselleni on myös helpompi näin. Ärsyttää vain, että itse saan sumpilia aina asiat ja jos otan rennosti tulos on ,että minun oletetaan tekevän jotain mitä en halua ja ennenkaikkea mitä ei ole minulta kysytty. Sekin nypppii, että sen kerran kun uhraudun sitä ei arvosteta vaan minun pitäisi naisroolin mukaan olla kokoajan se vastuun knataja joka taustalla hoitaa asioiden toimimisen ja huoltamisen.
 

Yhteistyössä