Neljännen kuumeilijat!!!

Pikitsulle onnea plussasta :love:
Ja lolulle pahoitteluja! Itse olin samantyylisessä tilanteessa silloin syksyllä ja pahaltahan se tuntuu edelleen.
Täällä odotellaan taas uutta kiertoa, tästä meni tärppipäivät ohitse eikä ovistuntemuksia ole oikeastaan ollut ollenkaan.... Pitää varmaan seuraavaan kiertoon ottaa testit käyttöön, niin avautuu vähän, että ovuloinko joka kierrossa ollenkaan.
 
Päivitetään tännekin sen verran, että nyt siis yk1, dpo 8 ja hätäisenä tein jo ekan testin, Pregcheckin liuskan, joka aiemmin on n. dpo9 näyttänyt plussat. No siihenhän tuli roskishaamujenhaamu, joten huomenna varmaan innokkaana testaan uudelleen. On kyllä tosi iso ja ihana yllätys, jos tämä näin helposti käy! Toivon niin, ettei johtuisi vaan tikun kuivahtamisesta tuo tihrustamani viiva... :ninja:
 
Heippa!

Uutena uskaltaudun mukaan keskusteluun! Mukavaa, että olette perustaneet oman ryhmän neljättä toivoville! :)

Meillä on nyt pitkällisen (1,5v) harkinnan jälkeen toiveissa neljäs lapsi. Mieheni otti asian puheeksi jo puolitoista vuotta sitten, aina välillä siitä keskusteltu enkä itse ollut toiveistani varma, mutta nyt on aika oikea ja toivomme kovasti vielä yhtä pientä perheeseemme. Tiedän tämän olevan varmuudella viimeiseni, joten olo on aivan erilainen kuin aiemmin jo tässä kuumeiluvaiheessa.

Meillä on ennestään lapset 8, 7 ja 5 vuotta. Iltatähtöstä meille toivotaan, vaikkei kovin suurta ikäeroa silti oletettavasti tulisi. Mutta ajatuksissa tämä sellainen on, sillä ei meille kuopuksen jälkeen pitänyt enää lapsia tulla.. :D

Jos ja toivon mukaan kun tulen raskaaksi, tiedän ettei lähipiiri osaa tätä odottaa eivätkä kaikki välttämättä ymmärrä toivettamme.

Tjot-meiningillä on oltu useampi kk, nyt on ovistikut käytössä eli siten voi ajatella, että yk1. Oviksen olen bongannut ja nyt on (kuviteltuja?) oireita... Rinnat mm. turvoksissa. :ROFLMAO:(y)

Hannah4
Yk1, 30v, kp 25/27-30, dpo 11
 
Täällä meneillä 9 viikko ja pahaa oloa ja väsymystä ihan riittämiin :sick::sleep:
Mä vaan oottelen sitä kultaista keskiraskautta.
Vielä on 2 viikkoa np-ultraan, meidän ekaan varmistukseen että siellä oikeesti jotain on (vaikka oireet kyllä puhuvat puolesta). Toivotaan parasta. Näissä oloissa on tullu kyllä mietitittyy ihan kaikkee...niiku et miks ihmeessä laitan kroppaani vielä kerran näin koville, ja ollaampa me hulluja ku vielä neljäs halutaan :ROFLMAO:... mutta, eiköhän tää tästä viel iloks muutu ku olo paranee.

Meillä todennäköisesti vastaanotto tulee oleen myös tyyliin "vieläki lapsia, eikö teillä oo jo monta?"...siksipä pitäisin salassa niin kauan ku mahdollista. Eikä paljoa auta että miehen sisko sattui olemaan samoilla viikoilla ku mä (yllätysraskaus, eka) ja meni kesken 8 viikolla...ja sitä sitte puitiin koko suvun kesken...olipa kiva olla ite raskaana siinä puimisen lomassa. Kumpa vaan joku olis edes onnellinen meidän puolesta, en paljoo toivo. Ja me kun ollaan muutenkin koko perheemme ihan itse hoidettu (ei mitään sukua lähellä, tai muuta tukiverkkoo keltä olis jatkuvasti pyydetty apua).
 
Onpa tukalan tuntuinen tilanne @Pikitsu83 , vaikka tietenkään ei sinun odotustasi pitäisi varjostaa, vaikka läheiselle kävi ikävästi. :(
Itse olen pahoinvoinnin ja kaiken onnellisesti unohtanut! :D Ultraan ei enää kauan, varmasti odotat innolla. On se niin konkreettista nähdä siellä se pikkuinen.. :love:

Meillä on tukiverkkoa lähinnä minun äitini miehensä kanssa, he tuskin enää mahdollista nuorinta hoitaisi. Ihmisillä on kovasti mielipiteitä muiden lapsilukuun (ja vaikka mihin muuhun... me saatiin mm liian nuorina eka lapsi ja nyt viimeistelen opintoja liian vanhana:ROFLMAO:). Kolme lasta on aika yleinen, neljäs sitten valtaosan silmissä kai jo "ihan oikea suurperhe". Hmm..

Täällä hermostuttaa.. Kp nyt 28/27-30, huomenna uskon tädin tulevan. Toivon kyllä ettei tulisi, mutta oireet ei lupaa hyvää..
 
Hannahille tervetuloa kerhoon! ;)
Täällä piinaillaan taas kp 26/??. Ei oo menkkaoireita vielä, mutta en kyllä osaa juuri muitakaan oireita löytää. Nyt oon osannut jotenkin rennommin suhtautua tähän raskautumishommaan. Oon saanut vähän muutakin ajateltavaa, ollaan vähän katseltu taloa ja tänään mennään yhtä katsomaankin. Enemmän jännittää se talo, kuin se alkaako menkat :whistle:
 
Kiitos @Snowmamma82 ! Siis teillä ihan varmaan tärppää tästä kierrosta, kun kerran muu kiinnostaa tällä hetkellä enemmän etkä ota paineita raskaaksi tulosta!! :ROFLMAO:(y);)
Talon katsomiseen toivotan onnea! Me ostettiin talo vuosi sitten ja voi mitä se oli, kun sitä etsittiin.. Kauan kesti, monta taloa nähtiin ennen "sitä oikeaa". :love:

Ihanaa että aurinko paistaa. Tuntuu että kun kevät joskus tässä vielä tulee... nyt niin keväistä.. että antaa jollain lailla toivoa. Luonto herää henkiin ja kasvattaa uutta, ehkä itsekin jossain vaiheessa vielä..

Tein tänään aamulla herkän testin, joka näytti puhdasta negaa. Surkealta tuntui, vaikka siihen yrittää valmistautua. Tädin tuloa odottelen.
 
Hei.
Ilmottaudun mukaan.
Lapset 13, 11 ja 3.
Jo toisesta myöhäsestä kkm kolme kuukautta aikaa ja nyt kun tulokset tuli ja niissä ei mitään löytyny niin eipä se muu auta ku yrittää vaan neljättä.
Nyt eka kierto siis kun ollaan ilman ehkäisyä ja menossa kp 21, aika hyvin on nuo kierrot olleet saman pituisia, parin päivän heitoilla puoleen tai toiseen.
En vielä oikeen uskalla olla toiveikas että ekasta kierrosta tärppäis....
 
  • Tykkää
Reactions: Snowmamma82
Tervetuloa Kath! Kiva kun porukka kasvaa pikku hiljaa ja muutkin haaveilee isosta katraasta.

Me käytiin eilen katsomassa sitä taloa, josta mainitsin. 60-luvulla rakennettu, ja 90-luvulla vähän laajennettu. Talo on mun kolleegan ja tiedettiin etukäteen, että ovat kohtuu boheemia porukkaa ja hän varoitteli minua ennalta siitä, että talossa on melkoinen sotku. Ja sotku siellä myös olikin. Noh, potentiaalia talossa on kovasti. Hintapyyntö todennäköisesti aika alhainen, remonttia pitää tehdä ja paljon. Ennen muuttoa pitäisi tehdä sauna ja pesuhuone sekä ehkä keittiö remppa. Muut pinnat vois tehdä huone kerrallaan, että saataisiin oman näköinen talo. Mutta siis potentiaali löytyi kovasti. Ei haissut home eikä mikään muukaan erikoinen, meikäläisellä on home nenä, joten silleen ihan jees. Aikoivat teettää kuntotarkastuksen ja käyttää välittäjän arviomassa talon pikapuolin. Sitä siis odotellessa.

ps. tätiä ei oo näkynyt!
 
Tervetuloa @Kath ! Todellakin mukavaa jos tämä ryhmä saa lisää jäseniä. Omalta osaltani juuri tämä ulkopuolisten suhtautuminen ym saa erityisesti kaipaamaan vertaistukea. Olen huomannut, miten "paljon luvallisempaa" on toivoa vaikka toista lasta, kuin neljättä. Ja oma usko siihen, voiko asiat mennä hyvin kun kolmesti jo mennyt, horjuu myös välillä.

Kiva kuulla, että talolla meni noin hyvin! Homenenä mullakin ja se kyllä auttoi talon etsimisessä, vaikkakin aiheutti myös epätoivoa, että eikö mikään talo ole terve... No, kunnon kuntotarkastushan sen asian lopulta vahvisti tämän talon kohdalla, jonka ostimme. Kyllä teillä työtä olisi, mut kun on realistinen ajatus kaikesta niin varmasti selvitytyy. Vaikka sitten pienen vauvan kanssakin... ;)(y)@Snowmamma82

Olimme miehen kanssa eilen eräässä juhlassa ja kaksin yön pois kotimaisemista. Olipa mukavaa! :rolleyes: Mietin, miten paljon stressi ja kiire vaikuttaa nyt kiertooni, sillä vieläkään ei tätiä näy. Tosi outoa valkovuotoa kyllä (ei ole kyl mikään tulehdus, ei siis oireita muuta kuin että vähän "ovismaista" vuotoa joka hieman jännän väristä, anteeksi ällöys :confused::ROFLMAO:). Nyt kp 30/27-30, luulin että olis ollu tää kierto 28-29vrk. Neganhan mä jo eilen sain, enkä jaksa uskoa, että olisin raskaana. Silti ostin nyt kotimatkalta raskaustestin, jospa sen olemassaolo sitten saisi kropan toiminaan! :LOL: JOS ei tätiä illalla/yölläkään vielä näy niin huomenna testaan uudestaan.
 
Mä ostin eilisellä kauppareissulla sen paljon parjattu rfsu liuskatestin. Kp ois tänään 29 ja menkat on mulla ennen tulleet ajallaan 28 päivällä. Nyt edellinen kierto oli 25 pvä ja nyt ei näy eikä kuulu mitään! Tämän aamun testi oli puhdas nega! Kaks päivää oli ihan sairaan huono olo, kai se oli jotain flunssan yritystä. Ajattelin odottaa nyt keskiviikkoon ja jos ei edelleenkään menkkoja kuulu niin sit testata uudelleen. Tosin oon alkanut miettimään että oisko aika ostaa ns. kunnon testi että näyttäisikö se sit herkemmin....
Ei olla tosiaan kauheesti huudella tästä vauva toiveesta. Kaks meidän ystäväpariskuntaa tietää kun he ehtivät tietää siitä edellisestä raskaudesta loppukesästä. Toisen pariskunnan naisella ei ole omia lapsia ja hän arvostaa kovasti isoa perhettä ja on ollut tukena ja tsemppaamassa. Kyllä mä luulen kans että jos tässä raskautuisi niin joutuisi varmaan aika lailla perustelemaan tätä tilannetta...
 
Mä ostin eilisellä kauppareissulla sen paljon parjattu rfsu liuskatestin. Kp ois tänään 29 ja menkat on mulla ennen tulleet ajallaan 28 päivällä. Nyt edellinen kierto oli 25 pvä ja nyt ei näy eikä kuulu mitään! Tämän aamun testi oli puhdas nega! Kaks päivää oli ihan sairaan huono olo, kai se oli jotain flunssan yritystä. Ajattelin odottaa nyt keskiviikkoon ja jos ei edelleenkään menkkoja kuulu niin sit testata uudelleen. Tosin oon alkanut miettimään että oisko aika ostaa ns. kunnon testi että näyttäisikö se sit herkemmin....
Ei olla tosiaan kauheesti huudella tästä vauva toiveesta. Kaks meidän ystäväpariskuntaa tietää kun he ehtivät tietää siitä edellisestä raskaudesta loppukesästä. Toisen pariskunnan naisella ei ole omia lapsia ja hän arvostaa kovasti isoa perhettä ja on ollut tukena ja tsemppaamassa. Kyllä mä luulen kans että jos tässä raskautuisi niin joutuisi varmaan aika lailla perustelemaan tätä tilannetta...
Pidän sulle Snowmamma peukkuja! Tarkoittaisipa epätavallinen kierto kohdallasi plussaa! (y)

Täällä vaihtui eilen tosi kivuliaasti seuraavaan kiertoon, eli nyt kp2/27-30 (ja kierto oli nyt siis historialliset 31 päivää mitä ei ikinä ole käynyt, stressi taitaa olla turhan kovaa..).
 
Mukava tosiaan tähän ryhmään on tulla kun kaikki ollaan ns samalla viivalla:)
Täällä kp 27/26-29. Mulla viimeksi oli kierto 26 kun yleensä ollu se 28 joten en vielä hötkyile....
Eksyin tuonne vanhoille sivuille jossa joku peukutti greippimehulle. Ostin sitten eilen purkin ja aloitan sitä juomaan kuhan nyt uus kierto lähtee käyntiin. Onko kukaan muu "hurahtanu" kokeilemaan ikinä?

Oon ajatellu jos yrittäisin päästä vielä koulunpenkille istumaan. Haen siis nyt keväällä ihan uudelle alalle, saa nähä sitten pääsenkö.
Keskenmenojen takia sitä haluaa suunnitella myös varalta muutakin jos ei raskaus onnistu. Koulua voi aina siirtää jos käykin niin hyvin että saadaa neljäs vauva syliin asti.
Neljäs olis sitten sata varmasti viimeinen.
Onko teillä muilla haaveena kuinka iso perhe?
 
Täällä pitkä kierto päättyi pettymykseen eilen aamulla, kun täti kurvasti paikalle kovan vuodon ja kipujen kera. En muista tämmöisiä kipuja sitten teini-iän!!! Aivan kamalaa. Mä ajattelin testata greippimehua tähän kiertoon sekä jatkan ne ostamani foolihappovalmisteet loppuun, niitä on siinä purkissa aika reilusti, joten ainakin tämän kierron vielä riittää.
Nyt on jo vähän pettymyksestä selvinnyt, joten ei muuta kuin seuraavaa kiertoa päin! Tsemppiä muille myös!!! :)
 
Täällä kans siirryttiin uudelle kierrolle.
Vaikka en uskonu heti ekasta tärppäävän nii silti ottaa päähän.
Vielä kun oon herkkulakossa niin ottaa tiukille, tekis niin mieli vetää suklaata:unsure:
No nyt greippimehua vaan juomaan.
 
Ikävää että teillä molemmilla päättyi kierto pettymykseen. Täällä hiljaiseloa, jotenkin niin mieli maassa kierron alkupäivät. On ollut myös ihan kamalat menkat, siis hassua että sinullakin Snowmamma. o_O:alien: Olo oli kolme päivää aivan heikko, kipuihin heräsin yöllä ja vuodon määrä... Joo tämä tästä.:ROFLMAO::poop::confused:

Kath, enpä mäkään uskonut ekasta kierrosta tärppiä, mutta koska tätä on ennen yritystä jo niin kauan pohtinut ja keskustellut, sitä jotenkin kuvittelin hölmönä et varmaan heti tärppäisi. No eipä tärpännyt. :rolleyes:

Greippimehu on tuttu, oon litkinyt sitä kahden ekan raskauden kohdalla (tai mitä odotellessa). :D Enpä muista että huomasinko apua.. Karpalokapseleita olen myös syönyt ja kaikenlaisia vitamiineja. Nyt ei ole käytössä mitään ekstroja, vielä ainakaan.

Tsemppiä Kath myös opiskelupaikan hakuun! (y) Minä opiskelen myös, tosin tämä on nyt vihdoin ja viimein se viimeinen vuosi. Vauvalle olisi tosi sopiva aika. Jos raskaaksi tulen niin tämä on kyllä meille ihan varmasti viimeinen lapsi. Kolmannen piti olla, pitkään oltiin varmoja ettei enää lapsia meille.. Nyt tuo nuorin on 5v, ajatukset muuttuivat (miehellä jo pari vuotta sitten, mulla vasta myöhemmin).
 
Niin ja kp on nyt 5/27-30 (vai pitäiskö nyt mennä tuon edellisen mahdottoman pitkän mukaan eli 27-31..). Varmaan alan kp 10 noita ovistestejä kuluttamaan, että saisin jotain tolkkua milloin ovuloin ja mikä on kierron pituus.
 
Mitä tänne kuuluu? Alkukiertoa elelee nyt useampi, missä fiiliksissä olette?

Täällä pitenevä päivä ja aurinko vaikuttaa positiivisesti kaiken harmauden jälkeen. Tai sitten se on tämä kierron vaihe, joka saa hymyn huulille. :DTässä kohtaa aina kaikki tuntuu mahdolliselta, pian varmaan taas joltain muulta.

Kp 11/27–31 ja ovistestejä olen jo alkanut kuluttaa. Nyt on kyllä ihan "totista yritystä", molemmat toivotaan kovasti, mikä tietysti voi vaikuttaa juuri päinvastaisella tavalla lopputulokseen.. Mutta tämä kierto ei kyllä tule ainakaan yrityksen puutteeseen kaatumaan. :ROFLMAO: Monenmoisia vitamiinejakin kävin luontaistuotekaupasta ostamassa.

T. Hannah
yk2
 
Hannah4 Täällä samat fiilikset(y)
Ovistestit tilasin eilen ja tänään tulivat jo postissa, nopeeta toimintaa. Viikonloppuna meinaan testailla.Nyt kp 8/27-30.
Monesti ainaki luulen tuntevani millon ovis on mutta nyt ajattelin testata niin saan varmuuden. Että täälläkin yritetään entistä kovemmin, mutta samalla yritän ottaa rennosti:ROFLMAO:
Greippimehua oon litkiny ja viime raskaudesta jäi vitamiinilisää niin oon syöny niitäkin jo pari kuukautta.
Meinaa sairastelu vaan viedä voimia kun jokainen sairastuu viikon välein tähän kuume/flunssaan ja nyt on mun vuoro kun nuorin on sairastellu viikon:confused:
 
Oi tsemppiä ja paranemista sinne @Kath ! Liikkeellä tuntuu olevan jos jonkinlaista tautia... Koputan puuta, meillä ovat vain kaksi nuorinta sairastaneet viikko sitten, eikä sekään ollut "paha tauti" eli influenssa/vatsatauti tms vaan tavallinen flunssa.

Ootko huomannut greippimehulla vaikutusta?

Vähän ristiriitaista kyllä tämä testailu, päivien kyttääminen, vitamiinit ja rentous. :ROFLMAO: Nyt alkoi kp13, vielä ei tikussa mitään merkkejä mistään. Joten ei tästä ainakaan 27-28 kiertoa tullut.
 
Täällä mennään kp 11/25-30. Limojen mukaan vois ovis olla lähellä... En oo koskaan tikuttanut ovista, mutta nyt mietin, että ostaisiko kauppareissulla ihan marketin ovistestejä... Ne ei varmaan ole aivan niin herkkiä kuin apteekin?
Meillä on kans liikkeellä kaiken maailman tauteja flunssasta noroon. Onneksi ei vielä oo omalle kohdalle sattunut, mutta meikäläinen kantaa työpaikalta kaikki taudit kotiin ja mies on ollut kunnon kuumeessa viimeisen viikon. Oma vastustuskyky on vissiin vuosien varrella noussut jo niin korkeaksi, että perusflunssalla selviää.
Talo"kaupat" seisoo, odotellaan kuntotarkastusta ja välittäjän arviota talosta. Tähän samaan meille on tullut "tarjous" miehen isän talosta myös. Se olis reilu 100 vuotta vanha hirsitalo, suojelukohde ja aivan mahtavalla paikalla, omalla rannalla ja lähes keskustassa. Koulumatkaa tulis lapsille vaan 500 metriä lisää. Nyt pitää aloittaa keskustelut myös siitä ja se selvittää sen kuntoa. Ei oltais uskottu, että he tarjoavat meille sitä taloa...
 
@Snowmamma82 ostitko testejä ja onko ollut apua? Tai oletko jo muuten bongannut oviksen tässä kierrossa?

Meilläkin kantautuu kotiin kyllä tosi "hyvä" kombo kaikkia pöpöjä. D-vitamiinia ja maitohappobakteereita pakotan koko porukan popsimaan tän pahimman kauden ajan, ei vielä ainakaan ole pientä nuhaa kummempaa tullut... *koputan puuta*..

Teidän taloasiat kuulostavat kutkuttavan jänniltä! Apua! Ei ole helppoja päätöksiä. Tuo hirsitalo kuulostaa kyllä aivan unelmalta.. :love:

Itselläni menossa kp16/27-31. Alkaa iskeä jonkinlainen epätoivo, sillä vieläkään en ole tässä kierrossa ovisplussaa saanut. En ole kuin vasta viime kierrossa testannut, joten nyt hiipii epäilys, että onko mun luteaalivaihe kenties paljon lyhyempi kuin luulin (= kuin silloin ennen eli yli 5 vuotta sitten oli). Mitenköhän kauan simpat oikeasti voi pysyä hengissä...? :(Oltiin ajateltu, että ovis olisi ollut viim. tänään. Huomenna mieheni lähtee työmatkalle, eli jos aiemmista talletuksista ei tänne asti mitään säily, niin aika heikolta tämä kierto näyttää.

Meidän kolme lasta ovat kaikki alkuvuoden lapsia. Jotenkin toivoin kovasti, että nyt olisi tullut tähän loppuvuoteen... Mutta eipä näitä asioita voi kovin paljon suunnitella.
 
@Hannah4 Ostin marketista niitä perustestejä. Oon kokeillut heti silloin perjantaina, vaikka laskennallinen ovis ois huomenna. Ei tullut kuin haalea viiva, joten testaan tänään uudelleen ja huomenna tietenkin :)
Mielenkiinnolla testailen, en oo aiemmissa raskauksista testaillut ovista ollenkaan. Mulla on itsellä vähän sellainen olo, että en välttämättä ovuloi joka kierrosta... Tämän kierros ovista tukee kyllä myös limojen selkeä vahvistuminen! :LOL:

Jotenkin oon nyt suhtautunut tähän "vauvantekohommaan" paljon rennommin. Vähän kyllä harmitusta on ilmassa, kun syksyisen keskenmenon laskettuaika lähestyy. Äippäloma ois alkanut 28.2... Eteenpäin on kuitenkin mentävä ja olotila on tosiaan rennompi kuin aiemmin. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4

Yhteistyössä