Neljättä kuumeilevat kevät ja kesä 2014

Me asutaan suht' isossa omakotitalossa. Nyt on jokaiselle omat huoneet mutta perheen lisääntyessä tarvisi sitten tiivistää jotenkin.

Mulla on nyt kp 12 ja alkaa olla vähän ovis oloa. Kun on lyhyet kierrot nyt ollut niin varmaan tuo oviskin on sitten aiemmin. En kuitenkaan aijo sitä tikuttaa tms.
 
mymosa
Tänään pitäis tulla testitukulta ovistestipaketti.. päätin, että ens kierrossa ei lopu kesken.

Alkas nyt vaan se kierto, eilen juili jo siihen malliin, mutta ei näy vielä.. Lämmöt on kyllä kumman koholla ja fertility friendsin mukana dpo6.. ovista en kuitenkaan ole saanut kiinni ja kp23 oli progesteroni 1,8.
 
Täällä pissitty tänään ovistikkuun kp11 ja ihan haalura viiva tuli.. Nyt on aikas hyvät tsäänsit sille ettei ovis oo huomenna, se on tän viikon ainut päivä ku mies ei oo kotona ni mahikset oviksen hyödyntämiseen on hyvät. ;)

Me asutaan omakotitalos jossa 4mh ni tällä porukalla mahutaan hyvin ja jos yks viel tulis ni se ois kuitenki ensi mein mh ja sit vois olla kimppahuoneissakin.. Ja auto meil on 7-paikkanen kans jo ni ei hätää senkää puoleen =)
 
Mitäs sun tikut PePa näytti vaiko millon testailet?

Mulla viime kierto sen 25pvää vaan ni saas nähä mikä päivä saan oman oviksen tikutettua.. jos saan.. En o aiemmis raskauksis koskaa tikuttanu, kokeillaa nyt tää tikkuun pissiskelykin tässä viimeisessä yrityksessä :LOL:

Mä niin ootan sitä raskausaikaa taas! Oon ollu aiemmissa raskauksissa niin hyvävointinen ja en oo kertaakaa ikinä ees oksentanu raskausaikana vaan mie muuten aika räiskyvä ihminen oon silloin hyvinkin seesteinen. :p
Ja synnytyksetkin on ollu suht iisejä ja nopeita (kaikki alle 10h), viimeks ei ees isä ehtiny paikalle ku passittivat miehen kotiin (eivät uskoneet mua, kun sanoin että vaikka en oo täs kohtaa auki ni aukean sit kaiken kerralla) ja siitä tulikin sitten nopea luomusynnytys. Sanoivat kyllä silloin, että jos vielä tuun synnyttämään ni silloin otetaan tausta huomioon, että sairaalassa ehin olemaan sen alle pari tuntia kun lapsi maailmassa ja vaikka tulotilanne on n.2cm ni siitä edetään rytinällä..

Oivoi ja ne potkut mahassa... Varmaan pillitän tän toivottavasti pian tapahtuvan viimeisen raskauden koko ajan ku mietin kokoajan että tää tapahtuu viimeistä kertaa..ja tääkin asia..ja potkut... :'( :p

no niin..
 
Piinasteleva, eilen testasin ja aika haaleeta viivaa näytti. Mulla tulee noihin testeihin aina jonkinlainen viiva, oli ovis tai ei, mutta selkeesti lähtee tummenemaan sitten kun alkaa olee tosi kyseessä :)

Mä taas en odota raskausaikaa yhtään :D Järkyttävä pahoinvointi + oksentelua sinne +20 viikolle asti, selkäkivut, liitoskivut, närästys, kipeet supistukset puolesta välistä loppuun.. yms. kivat vaivat :p Liikkeet on se ainoa pieni mitä tulee kaipaamaan sitten kun lapset on tehty.
Synnytykset on olleet nopeita ja helppoja, tosin viimeisin oli melko raju 2h niin aukesin 2cm -> 10cm ja vauva lensi pihalle :D Mitkään puudutukset ei ehtineet auttamaan ja teki melko kipeetä. Vähän pelottaa että mites sitten seuraavassa synnytyksessä. Mutta se vauva :heart: Sen takia oon valmis kärsimään :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Ollaan ihan kotona, mies on töissä joka päivä kuitenkin.

Tänään herkutellaan tacosalaatilla ja pulled pork-mamppareilla. Sit huomenna lähtee yökylään yksi lapsista ja mä saan levätä flunssani pois. Palelee ihan järkysti ja mittarissa 37.1..
 
Täällä kovasti odotellaan sitä neljättä lasta, mutta onneksi raskautuminen ollut aina erittäin helppoa... Nyt vain odotellaan muutaman kk ja sitten alkaa ihanan kamala alkuraskaus ja pahoinvointi... no en kaipaa pätkääkään... Mitäs pahoinvointilääkkeitä olette saaneet lääkäreiltä pahoinvointiin? primaspan jne.?
 
pahoinvointilääkkeistä: Viimeks ei auttanu mikään. Laattailin pari kk ja olin tipassakin asti. Ensimmäisessä raskaudessa oli vain lievää pahaa oloa ajoittain.

kp 25 yk 6, ei oloja ja negaa pukkaa. Taitaa mennä tämäkin kierto tässä vaikka ahkeria ollaan kyllä oltu talletusten osalta.
 
Mä luulen että meillä meni tämä kierto harakoille. Meillä sairasteltiin juuri sillon kun oletan että oli tärppipäivät. Mutta saa nähdä. On tämä nyt vasta ensimmäinen kiertokin, että ei isoja odotuksia ollutkaan.

Voin tosi pahoin koko viime raskauden. Paristi kävin tipassa nesteytyksessä. Pahoinvointi lääkkeenä mulla oli primperan. Välillä auttoi ja välillä ei. Aiheutti mulla vaan niin järkyttävää väsymystä etten lopulta uskaltanut niitä ottaakaan kun oli kuitenkin kaksi pientä lasta siinä kanssa hoidettavana.
Mä niin toivon että seuraava raskaus ei ihan noin raju olisi!
 
Musta tuntuu myös että tämä kierto meni nyt kyllä hukkaan. Ennen vappua näytti siltä että ovistesteissä lähtis viiva tummenee mutta sitten lähdettiin vapuksi reissuun ja jäi pari päivää testailematta ja nyt näyttää tosi haaleeta viivaa, eli ovis meni varmaan vapun aikana eikä tietenkään silloin ehditty mitään puuhailemaan :/
 
Täällä olis kp 20/24-28. Rinnat on pirun kipeet, alamaha juimii jo toista päivää ja tänään ollut hirvee vilu ja mieletön päänsärky! Eli luultavasti tiedossa on vuosisadan menkat taas! Tosiaan en ole yhtään kyllä luottavainen että tärppi tälle kierrolle ainakaan osuisi.

Ens kiertoon vois vaikka muutaman ovistestinkin hakea. Ikinä en ole moisia kokeillut niin oispa sekin sitten testattu! Olisi myös hauska nähdä pitääkö mun omat fiilikset oviksesta paikkaansa. Oireet on aina niin vahvat kuitenkin.

Mistä te olette noita testejä tilanneet?
 
Mä oon tilannut raskauskeiju.fi:stä :)

Luulin että ovis olis ollut vappuna ja oltais töpeksytty tämä kierto mutta nyt näyttääkin siltä että ovis onkin vasta tuloillaan, testissä oli tänään melkein yhtä tummat viivat, huomenna varmaan jo on :) Eli toivoa on vielä :p
 
Täällä yksi malttamaton, hei!

Tänään hätäpäissäni tein raskaustestin. Nyt kp 21/24-28. Niin tyylipuhdas nega oli kun vaan voi tulla.
Toki testaaminenkin tosi tosi aikaista kun viikkoja olisi sitten vaan 3 ja ehkä päivä tai kaksi päälle.

Sitten aloinkin miettimään että se siitä rauhallisesta "tulee kun tulee" meiningistä! :D
Tää odottelu on niin vaikeeta ja tuskallista kun on muutenkin luonteeltaan sellanen että kaiken olisi tapahduttava heti eikä vasta myöhemmin!
Miten mun pää mahtaa edes kestää jos yrittäminen venyykin tosi pitkäksi kun nyt jo olen näin malttamaton?? :/

Sitten tässä tuumailin että jos varailisin itselleni gynekologin. Ihan vaan perus tarkastuksen että onko vehkeet kunnossa vauvaa varten! ;) :D
 
Heipat pitkästä aikaa! Ihanaa kun paljon uusia tullut mukaan. Tervetuloa!

Mie vetäydyin hetkeks täältä kun pettymys joka kierron lopussa aalko olemaan liikaa ja itteenikin alko ketuttamaan koko ajan yrittäminen. Päätin et tää kierto rentoillaan, en tikuttanu ovista enkä ees laskenu kiertopäiviä, mutta sit kaveri joka ties kysy niin laskin kp:t ja kappas sillon oli kp 14 ja seuraavana alko ovisoireet. Nyt mennään siis kp 19, ovis oli siis joko kp 15 tai 16. Talletukset oli kp 13 ja 15. Toiveet ei oo korkeella, pessimisti ei pety. Nyt siis keskenmenosta 9kk ja nyt taitaa olla yk 8 menossa. Kolmen pojan porukka kaipais täydennystä :)
 
heippa, liityn mukaan ketjuun!täällä ilmeisesti taas odotetaan vaavia..aikaisemmat synnytykset -08,-10-12 ja varmaankin alkuvuodesta 15 ois laskettu..eilen tosiaan tein testin, sillä menkkojen alkamisaikaan tuli rusehtavaa vuotoa päivän ja loppui siihen, tein testin eilen ja haamu viiva tuli, tänään toinen testi ja ehkä hiukan tummenti viiva tuli.me ei olla suunniteltu tätä, mutta toki riski oli ja tässä sitä ollaan, vaikka lääkäri sanoikin alkuvuodesta että raskautuminen ei enää onnistu kystien takia, leikkaus tehtiin viimeksi tammikuussa.onhan tässä sulateltavaa kun tosiaan luuli ettei raskaudu enää! :D ollaan kesällä muuttamassa 270neliöiseen taloon, kyllä sinne muksuja mahtuu.:) <3 täällä ollaan parhaillaan pakkaamassa ja jännäämässä pysyykö pikkuinen matkassa, kun aikaisemmin ei ole vuotoja tullut ja raskaustestitkin olleet paljon vahvemmilla viivoilla.
 
Heipparallaa ja hyvää äitienpäivää :heart:
Täällä mennä möllötellään ja haaveillaan. Kp 20 menossa. Viime kierto oli 32 pv. ja näyttäisi nytkin, että saman mittainen kierto tulisi, jos ovikseen on luottaminen. Tunsin nimittäin NIIN selkeän oviksen perjantaina, ei oltu miehen töiden vuoksi keretty tallettelemaan ennen ovista ja perjantaina pirtti oli täynnä porukkaa. Nyt ollaan epätoivoisesti yritetty puputella, vaan pelko on, että on jo liian myöhäistä. Mutta emme lannistu, nyt menossa vasta yk2 ja olen yrittänyt pitää mahdollisimman rennon otteen tähän vauvelin tekoon. =)
Ekassa kierrossa en tuntenut ovulaatiota, ja tuskin sitä olikaan, mutta nyt kun imetys on loppunut, tuli heti ovis. Kroppa siis näyttäisi jollain tasolla toimivan. ;)
 
Heippa tänne teille! :)

Täällä käynnistyi tänään kp1/25 joten uutta kiertoa kohti vaan. Oli taas vaan 25päivää kierto ja ei kyllä ovistuntemuksia ollu minkäänlaisia, joten oiskohan sitä ovista sit ollu ensinkään.. Eilen kyllä oli sellaset olot illalla, että tiesin jo että tänään hanat aukeaa.

Mitäs PePa? Onks sul testailut jo alkanu, eiks me oltu ihan samoilla kp:llä..

Laskeskelin tuossa jo vähän tulevaa kiertoa, niin kp:t 9-17 sattuu niin, että mies on kotona ainoastaan kp 13, joten taitaa olla taas vähän jo ennakkoon "huono" kierto tulossa. Seuraavana kiertona sit mies on lomalla, ni josko sitä sit ehtis jotain puuhatakki vällyjen välissä ;) Tosin kun vietetään kesäloma reissaillen eri sukulaisten luona ja teltassa nukkuen lasten kanssa, niin katotaan kuinka tässä käy. Mutta vähän nyt itekki TJOT meiningillä meen, en meinaa edes ovista tikutella, koska jos ei mies oo kotona ni samapa tuo on että millon se on ja sit ku on kotona, niin puuhastellaan on ovis tai ei :D Ja viiti alkaa kylässä tikutteleen.. :D
 
Nyt alkaa jo ärsyttää. Tänään on kp 37 ja ei vieläkään menkkoja?! Testit on niin negativisia kun voi, edes silmät kierossa en saa toista viivanalkua näkymään. Voi elämä... mitenkähän kauan tässä taas odotellaan vuotoa. :mad:
 
KAS
Moikka,

on täällä ollut plussat tiukassa :(

Pakko oli silti vanhoille tutuille tulla kertomaan, että meillä oli kaikki hienosti rakenneultrassa <3 Vauva vastasi viikkoja rv20+1, mutta LAta ei muutettu. Mä oon niin onnellinen.

Ihanaa kesää kaikille.

KAS rv19+6
 

Yhteistyössä