Neljättä kuumeilevat kevät ja kesä 2014

Vähän päivittelyä tänne, aika harvakseltaan käynyt nyt täällä, yrittänyt olla stressaamatta ja ajattelematta vauvapuuhia (ei niin helppoa kuitenkaan :p ) . Menkkojen piti alkaa sunnuntaina tai viimeistään maanantaina. Pe-su tuli vessassa käydessä pientä vaaleanpunaista vuotoa paperiin. Mutta sitten eilen ja tänään ei mitään. Ajattelin nyt odotella vielä pari päivää sitä vuotoa ja testailla sitten jos ei näy :)

Onnea KAS hienoista ultrauutisista :)
 
Jaahans, täti hurautti kylään tänään. Alkaa näköjään kierrot normalisoitumaan, eka kierto oli sen 32pv ja tämä toinen sen 28pv, mikä onkin normaalisti ollut minun kierron mitta. Eli tänään kp 1 ja yk3. Taisi ne minun ovistuntemukset olla jotain muuta silloin kp 18. Tai mistäpä sitä enää tietää mikä on mitäkin! ????
Ihania ultrauutisia KAS, onnea!
 
Heippa kaikille! Uusi neljännestä haaveileva mahtunee joukkoonne...? ;)

Tämä tuntuu hieman hassulta, koska meidän ei todellakaan koskaan ikinä pitänyt miettiäkään enempää lapsia... :xmas: Olin 23v. kun esikoinen syntyi ja sen jälkeen tuli nopeasti kaksi lisää. Esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa 1v.6kk ja keskimmäisellä ja kolmannella 1v.9kk. Esikoinen oli siis 3v.4kk kun hänellä oli jo kaksi pikkusisarusta. :LOL:

Näiden kolmen kanssa oli siis elämä pitkään melkoista sirkusta ja harkittiin jo jotakin lopullista ehkäisymuotoa. Kuitenkin se tuntui tavallaan liian lopulliselta, koska oltiin vielä molemmat sen verran nuoria.

Nyt on sitten tilanne se, että nuorimmainen täyttää syksyllä 4v. ja esikoinen tässä kuussa 7v. (5,5v. siinä välissä). Lähes vuosi sitten alkoi meistä molemmista tuntua siltä, että perheeseemme vielä yksi pieni mahtuisi, mutta aloitin viime syksynä opinnot Yliopistolla ja aika ei silloin tuntunut oikealta. Nyt on opintoja saatu hyvin vauhtiin, miehen työtilanne hyvä ja esikoinen menossa syksyllä kouluun. Kuume sen kuin kasvoi tuossa pitkin kevättä.... :whistle:

No, nyt se on virallista! Odottelemme tässä, että mulla menkat alkaa ihan lähipäivinä ja kumit nakattiin jo mäkeen (mulle ei käy hormonaalinen ehkäisy ja siksikin tämä on ollut vähän kikkailua). Hieman varjostaa fiilistä se, että mulla on pari vuotta sitten epäilty toisen munasarjan olevan "kuollut". Ei siis tiedetä hankaloittaako se nyt tätä yritystä, mutta turha kai sitä on etukäteen tuskailla... Uskomaton olo vielä suunnitella tällaista!! Ja ihanaa päästä höpisemään teidän kanssa! :D

Pahoittelen sekavaa, kädet innosta täristen kirjoitettua tekstiä...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :) Täällä 23v äippä, mulla 4v ja 3v pojat, sekä pikkutyttö 1v. Kuukautiset loppu nyt muutama pv sit ja ovista ensviikolle odottelen 8) Viimeyönä mulle tuli hirveitä vatsakramppeja, mietin että pitäsköhän olla huolissaan? Ne tuntu vähänniinku supistuksilta, ku ihan heräsin hirveään oloon. :S pupuiltu ollaan aika urakalla nyt kuukautisten jälkeen ja mietin et oonkohan voinu ovuloida sit aikasin tai jotai?
Ihanaa kesää ja paljon lämpimiä plussatuulia !
 
Hei. Varovaisena täällä tulen kysymään että miksi päätitte neljättä yrittään? Mulla iski lievä vauvakuume enkä miehelle viel puhunu kun en tiedä olisko neljännessä järkeä :) lapset nyt 9,8 ja 4. Lisää ei pitäny tulla mut mut....
 
Iiik! Tänään kp 25 ja plussa testattu! Aamupissistä tuli hailakka punaviiva, päivällä jo vahvempi!! Uskomatonta! Olin varma että tämä kuu meni harakoille, en edes hoksannut ovista. Tässä nyt pölmistyneinä istutaan isännän kanssa sohvalla ja sulatellaan uutisia. :)
 
Täällä yksi joka ilmottautuu varovasti neljättä kuumeilevaksi. Vaikka koko kuume on kyllä isännästä lähtöösin mutta näköjään on puntti kääntynyt niin päin jotta minä oonkin se tällä hetkellä..Ja mitä peiton heilutukseen tulee sillä saralla on hiljaasta.... Työ haittaa projektia :whistle:
 
Kiitosta onnitteluista. Musta on kuoriutunut kunnon himotestaaja, joka aamu ja joka päivä testannut. Tänään oli jo niin vahva plussa, että soitin neuvolaan! Apuva, tämä taitaa olla totta! :) Neuvolan täti meinas että kierto olisi ollut paljon lyhyempi kuin 28pv, koska sain jo selkeän plussan kp 25. Ultrassa asia tietenkin selviää. Taidan uskaltautua tuonne helmikuisiin, plussatuulia kaikille tänne, tulkaahan pian perässä. ;) Ja ihanaa kesää!
 
Heipähei piiitkästä aikaa! Vauvakuume heijaa edestakaisin, välillä enemmän kuumetta ja välillä elämä viisihenkisenä perheenä tuntuu oikein sopivalta. Voinette arvata, että nyt kuume on korkeammalla, kun täällä taas palloilen :)

Päärynärouva kyseli miksi vielä neljäs on haaveissa. Sepä se, kun ei tätä pysty järjellä miettimään. Ainakaan minä. Miksi pitäisi saada vielä yksi, kun on jo kolme ihanaa? Miksi pitäisi "keinuttaa venettä", kun nyt menee niin mukavasti? Miten me mahduttaisiin asuntoon ja autoon? Kolmen lapsen harrastuksiin yms menee jo hirmuinen pompsi rahaa, entä sitten neljän? Entä, jos neljäs lapsi olisi supervaativa tai erityislapsi, olisinko varmasti valmis siihen? Järjellä ajatellen lapsiluku olisi nyt tässä. Mutta entä jos kuitenkin vielä yksi pieni nukkatukka? Yksi pieni tuttisuu? Yksi uusi elämän ihme? Vielä yhdet ensiaskeleet ja ensimmäiset sanat? Ihan vaan siksi, että tekee mieli, vaikkei järjellistä selitystä ole. Tätä täällä puntaroidaan :)

Puntari on alkanut kääntymään vahvemmin ja vahvemmin vauvan suuntaan. Mutta yksi iso este on. Olen onnistunut keräämään lisää painoa sitten kolmannen lapsen ja kerta kaikkiaan kiloja pitää pudottaa ennen raskautta. Pitää niitä pudottaa muutenkin, mutta tosi tylsää jarrutella vauva-asiaa kilojen takia. Nyt siis se projekti menossa ja toivottavasti syksyllä alkaa vauvahaaveilu tosissaan!
 
Mitäs teille mammat kuuluu? Hiljainen ketju tää tuntuu olevan ja mietin tuos et olisko kellään kiinnostusta vaihtaa ajatuksia facebookis ? Sinnehän vois perustaa salaisen ryhmän mä en kyl osaa mut. Ite kun olen vaan kännyllä faces niin ei paljon täällä jaksa olla kun on muka niin vaikeaa :) mul vauvakuume pahenee vaan. Ostin jo sitterin ja tilasin vauva-lehden :D mulla muuten jo siskot ja 2 ystävää tietää tulevasta yrityksestä ja kaikki he ovat vaan onnellisia ?
 
On kyllä vähän hiljaista täällä, itse en ole hirveästi nyt täällä pyöriny kun ei oikein mitään ole tapahtunutkaan :D Nyt juuri loppui menkat, joten jospa tässä nyt taas aktivoituisi tämän yrityksen kanssa. Face ryhmä olis kiva mutta en minäkään varmaan osaa sellaista tehdä, voin kyllä yrittää tuossa myöhemmin kun pääsen koneelle, tällä mun puhelimella Se ei taida onnistua :p Jos joku muu on taitavampi näiden kanssa niin laittakaahan ryhmää pystyyn :)
 
Vuodatan tännekkin kun johonkin pitää nää tunteet purkaa. Ehkäisykapselista huolimatta epäulen olevani raskaana. Tein r-testin mut negaa näytti ja sen jälkeen tullut pienen pientä vuotoa. Raskausoireitakin on ja suurin vaan niin vahva tunne raskaudesta. Nyt sit itkettää kun alkaa ilmeisesti menkkakivut 4 vuoden tauon jälkeen ; ( tunnemyrsky sanoin kuvaamaton. Mietinkin mitenkähän sit kun se oikea yritys alkaa. Kestääköhän tätä?
 
Heeei Piiitkästä aikaa! :wave:

Pitkä tauko viime kirjoittelusta, oltiin koko perhe pitkällä lomalla ja nyt kun kotiuduttu, niin piti heti tulla katsomaan mitä tänne kuuluu :)

Täällä edelleen yritys päällä, nyt kp 22/27 menossa. Alkuyrityksessä mulla oli 2 kiertoa 25pväisiä ja nyt ollu 2 x 27päivää. Hyvä niin, koska aiemmin mulla ollu aina 28pvää kierto ja epäilinkin, että tuo 25pvää mulle liian lyhyt. Nyt siis ainakin kierto vähän pidentynyt. Viime kierrossa luulin jo ihan varmasti, että olen raskaana, mutta niin ne menkat sitten alkoi ihan ajallaan. Nyt sit taas ootellaan, vkl jo jännäillään. Petipuuhat tais ajoittua kp 9, kp13 ja kp 16 joten pienet tsäänsit saattas olla ton kp13 puuhailun ansiosta. Vähän on väkisin pitänyt miestä houkutella, pahuksen jalkapallon MM-kisat vie mun miehen iltaisin :stick: :D

Niin, että miksi neljäs...siinäpä tosiaan kysymys. näille kolmelle ois jokaiselle oma huone talossa ja nyt ois hyvä sauma alkaa miettiä töihin lähtöä.. mutta niin sitä vaan mieli tekee tepposet. Aikoinaan ilmoitin koko suvulle toisen lapsen jälkeen, että meille ei sit enempää tule..Ja sitten 2vuotta myöhemmin syntyi kolmonen.. Ja nyt sit taas kuumetta pukkaa. Jotenkin mä vaan taas tiedän, että haluan vielä yhden, miehellä on ollu koko ajan kuume, minua kypsytellessä menny tää pari vuotta :D Mutta nyt kun pärähti kuume päälle ni tässä sitä mennään. Ja mie oon ite sellainen iltatähti-lapsi (yli 10v. nuorempi siskojani) ja oon aina sanonu et jos ja kun lapsia saan ni sit peräkkäin, jotta sit se aika on lapsille ja sit myöhemmin ehtii taas keskittyä muuhunkin. Siinäpä kai niitä..
 
Heips. Ajattelin tähän listata oloni tältä kierrolta niin voin sit ens kierros katsella muuttuuko. Eli kapseli poistettu kp 10 ja ovis oli jo kp 11. En usko et oli hedelmällinen eli en tärppiä odota tästä kierrosta. Oireita sen jälkeen väsymys, kuvotus, mahanippailut, luukivut ja huimaus. Eilen oli niin järkyttävä kipu kp 17 et olisin epäilly sen olevan kiinnityskipua ; ( kun en tiedä tuleeko menkkoja miten niin ajattelin huvikseen testeta 3.7 koska pojal on neuvola 4.7 :). Mitäs muille kuuluu?
 
Mahtuuko joukkoon mukaan? Ilmeisesti kovin aktiivista keskustelua ei täällä ole, mutta koetetaan kuitenkin :)

Elikkäs 26v on mulla ikää mittarissa ja nuorin lapsemme syntyi syyskuussa 2013. Imetän häntä vielä eikä menkatkaan ole alkaneet imetyksestä johtuen. Ollaan vähän puhuttu, että 1-vuotissynttärijuhlien jälkeen voisi ehkäisyn jättää pois, mutta saa nähdä iskeekö pupu pöksyyn, kun kyseinen päivä koittaa :D

Vauvakuume vaivaa ja on tässä vuosien mittaan aika krooniseksi tullut, joten jännityksellä odotan mitä loppujen lopuksi päätetään. Pari kuukautta nyt ainakin vielä pää kylmänä ja sitten katsellaan mitä tehdään :)

suan
 

Yhteistyössä