Neljättä kuumeilevat kevät ja kesä 2014

Whiskylle vielä, että kai se apteekin testi on ihan perustesti, ei mikään herkkä. Mä yllätyin, et se clearbluen viikkonäytöllinen digi oli niin herkkä! Näytti mulla tosi aikaisin se "pregnant 1-2". Tänään tein huvikseen sen toisen, pakkohan se on pois käyttää :) Tulos oli "pregnant 2-3" eli ainakin suunta on oikea :) Tänään ois pitäny menkkojen alkaa.
 
Mä sain esikoisen 27v myös ja nyt oon 30v.

Mä taas oon "haaveillut" että jos kaksoset tulis sitten neljännen jälkeen :D Mut en nyt enää kovin kovasti. Toivottavasti ei ainakaan nyt neljäs ja viides samaan syssyyn, olis vähän liikaa (4,5vuodessa 5 lasta) :D

Isoista ikäeroista en tiedä kuin sen verran että mulla on pikkusiskooni 2v9kk ikäeroa ja ollaan oltu aika läheisiä, nytkin samassa elämäntilanteessa kun on samana vuonna syntyneet lapset. Pikkuveli on mua melkein 10v nuorempi ja tietenkin oon hoitanut paljon ja leikittänyt mutta enemmän äidillisessä mielessä kun ikäeroa on niin paljon. Mutta on mun veli asunut mun ja miehen kanssa opiskeluaikoinaan ettei olis niin pitkä matka kulkea kouluun että kai me kuitenkin läheisiä ollaan. Asui vielä kun esikoinen oli pieni, kun toinen syntyi niin muutti pois, tais alkaa olla jo liikaa :D

Ja serkun kans mulla on 6v ikäeroa, ollaan kyllä oltu läheisiä ja paljon yhdessä ja hälläkin on samanikäisiä lapsia. Miehellä on veljeensä kans 6v ikäero ja välillä ovat olleet läheisiä ja välillä eivät niin, nyt aikuisina enempi läheisempiä. Tosin nyt taas erottaa se että heillä vaimonsa kanssa yksi reilu 7v poika eikä lisää tule (haluavat keskittyä matkusteluun, töihin yms), meillä taas vasta perheenperustaminen menossa ja "vähän" enemmän lapsia tulossa mitä eivät taatusti ymmärrä yhtään :LOL:

Tuossa ylempänä oli joku miettinytkin että mitä sukulaiset tuumaa, sitä mäkin mietin. En usko että kukaan ajattelee että meille neljäs vois tähän samaan tulla, jos ylipäätään koskaan. Varsinkin miehen puolelta kaikki olis varmasti järkyttyneitä, tosin miehen veljen vaimo heitti vitsillä ristiäisissä mun äidille että nähdään samoissa merkeissä varmaan sitten taas 1,5v päästä. En usko että oli tosissaan, olis varmasti järkyttynyt kun kuulis että neljättä meinataan, olivat jo tästä kolmannesta ja toisestakin kyllä vähän. Mutta onhan se kiva aina vähän järkyttää muita samalla :p
 
Viimeksi muokattu:
Moikka..

Mahtuuko mukaan yksi neljännestä kuumeileva? Meillä tytöt 11/08, 09/11 ja 10/13. Aijjemmin olin varma että kolme se se on se meidän lapsiluku. Mutta ehkä se onkin neljä? :) Mies on luvan neljänteen antanut, jippii!! :) Nyt vaan ei olla päätetty ajan kohtaa milloin aloitetaan yrittämää? Meillä kaikki on syksy lapsia. Synttärit kuukauden välein. :D Haaveilen kevät vauvasta mutta jotenki nämä syksyt on ollu meidän juttu. :D Mulla on ajatuksena lähteä opiskelemaan kun lapsiluku on täynnä, ja en halua kovin isoa ikäeroa lapsille. Just 3vuotta on se maksimi jos vaan tärppi käy. :)
 
Terve pitkästä aikaa! Wishy hali. Se ottaa aina koville kun on varma raskaudesta mut ei olekaan <3 meillä neljäs tulee olemaan viimeinen. Ite aina ollut varma et kolme riittää ja mies halunnu neljä. Nyt sit kesällä päädyin siihen et neljäs saa tulla :) mulla nyt dpo 2 eli taas jännitetään :)
 
Huomenta :)

Mahtuuko mukaan vielä yksi kuumeileva? :)
Olen 24 vuotias 3 tytön äiti, perheessämme siis 5v tyttö,3v tyttö ja 1,5v tyttö,isämies ja kaksi kissaa ja koira.
olen töissä tällä hetkellä ja kolmannenjälkeen olin päättänyt että neljättä ei tule,mutta tässä sitä taas ollaan :)
Mä jätin pillerit pois ja menkat alkoi 25.8 ja ovis ois pitäny olla siinä 8 päivän tienoilla,no sitten tulikin toiset menkat 5 päivä eli tää kierto nyt heittää ainaski häränpyllyä niin en ressaa tässä kierrossa sen enmpää :)
 
Moikka kaikille! Oon jo jonkin aikaa lukenut ketjua ja nyt ajattelin itse kirjottaa.
Mulla niin kauhee vauvakuume. Tuntuu että koko ajan vaan voimistuu.. :D
Vuosi sitten alkoi ja meni välillä poiskin, mutta nyt ollut kuukausia asia mielessä joka päivä. :D Mä niin haluaisin vielä yhden pikku murun. <3
Miehen kanssa ollaan juteltu ja se ei jotenkin uskalla. Eilen taas otin asian esiin, niin sanoi vaan et no jos sillä onkin joku hätänä että kun on jo 3 tervettä voiko neljäskin muka olla. Viime aikoina ollut puhetta lapsen sairastumisesta. Voihan terve lapsi sairastua koska vaan.. No joo eihän sitä kukaan ajatuksilleen mitään voi.. Enemmin ehkä miehellä just se että ei vaan uskalla. Autoon ei mahdu ja rahaa vois olla enemmän.. Itse kuulemma on asiaa myös pohtinut ja jatkaa pohtimistaan.. Mä taas en ajattele raha-asioita tai muutakaan.. Vaan ja ainoastaan sitä kuinka haluisin kokea kaiken sen vielä kerran. :)
Kyllähän tää tilanne on aika rasittava,kun koko ajan odottaa että kun vaan se toinen sanois että joo saa tulla vielä yksi. Pilleritkin oon lopettanut jo jokin aikaa sitten. Ei vaan tullut haettua uusia ja sekin on ihan ok. Ei oo kertaakaan sanonu että pitäis niitä syödä. Ehkäisyä ei oo. Mutta keskeytetty toiminu sitäkin paremmin. :D Kerran jo mietin oonko raskaana ja mieskin antoi vahvasti ymmärtää että ei haittais ja oonki sanonut et mä tiiän et jos oisin raskaana oisit heti onnellinen. Kyllä myönsi tai ei ainakaan kieltäny. Mutta joku asia tässä kuitenkin vielä vaivaa ku aina keskeyttää.. Pitää tänään varmaan taas jutella. En mä tietysti haluu painostaa, mutta tuleehan tässä vähän tyhmä olo kun asia aika usein ollu esillä. :D Onkos muilla vastaavia kokemuksia?

Neloshaave :)
 
Mites on päärynärouvan piinailut edenneet?

me on sairasteltu miehen kans molemmat ja vähän taas jo se ainainen epäröintikin nosti päätään jne.. on tää vaikeaa, miten ei noista aiemmista ollenkaan ollut tällaista vatvomista.. No,nyt kyl touhattiin ilman kumia ovispäivänä joten saapi nähdä.. nyt dpo3. Jos tärppäs, niin ei tarvisi enää vatvoa..? :D
 
Hiljaista tällä neloskuumeilijoiden ketjussa. Missäs kaikki luuraa? :)
Nyt täytyy sanoo että mua hieman harmittaa.. Mun normaalikierto on ollu viimiset puolisen vuotta 27-28 noh tää kierto veny peräti 31. Mä jo melkein elättelin toiveita että olis vahinko käyny :D Mutta ehkä parempi näin että menkat kuitenkin alkoi. Eihän me mitään vauvaa olla edes yritetty niin miksipä ne menkat olis jääneet tulematta.. kamalaa vatvomista tää lapsiasia. Toisaalta mä niin haluaisin vielä sen yhden mut toisaalta pitäs vielä odottaa..
 
Mä olen ihmetellyt samaa että missä kaikki luuraa? :)

Kesäheinä11 miksi pitää odottaa? Jos haluaa neljännen niin yritystä vaan ;)

Meidänkin piti vielä vähän odottaa mutta näinpä se "yritys" tässä kuussa alkoi. En mitään ovistestejä tee enkä tiedä milloin ovis on mutta loppuun asti mennään kuitenkin, ennenhän mentiin keskeytetyllä. Ensviikolla sitten katsotaan alkaako menkat.
 
Tervehdys! :) Onnittelut kaikille plussanneille :heart:

Vähän pidempi tauko tullut omaan kirjoitteluun. Oli pakko pitää taukoa kun tuntui siltä että kuumeilu ja se että ei tärppää alkoi stressaamaan jo vähän liikaakin.
Täällä menossa nyt kp 3 / n. 32. Kierto on melko epäsäännöllinen mutta ehkäpä hieman tasaantumassa kuitenkin. Yrityskertoja taitaa käynnistyä nyt 11 (tai 10 en nyt tarkkaan muista koska päätettiin "virallisesti" aloittaa) , vuosi kohta täysi eikä tärppiä näy eikä kuulu : /

Aika ristiriitaiset fiilikset koko tästä yrittämisestä. Toisaalta kovasti vielä toivoisi sitä vauvaa mutta samalla myös tuntuu että nyt menee hyvin enkä tiedä jaksaako tai haluaako aloittaa kaikkea taas alusta. Mutta silti edelleen vaan yritetään, tulee jos on tullakseen :p

Tuolla aikaisemmin oli keskustelua talvi vs kesävauva, meillä esikoinen ja kuopus ovat lokakuun vauvoja ja keskimmäinen kesäkuun. Silloin kun keskimmäinen syntyi alkoi seuraavalla viikolla ihan hirveät helteet ja vauvan ensimmäisistä viikoista on jäänyt vain todella hikiset muistot :D Vauva nukkui huonosti ja oma olokin oli tosi epämukava kipeiden rintojen, vuotojen, kuumuuden yms. takia. Joten jos saan valita niin mieluummin syksy-kevät vauva mutta ei enää kesä!

Synnytyksistä oli myös puhetta. Mulla on synnytykset sujuneet aika mallikkaasti, nopeasti tosin. Esikoisesta n. 9h, toisesta n. 4h ja kolmannesta n. 8h jos lasketaan kipeiden supistusten alusta mutta jos lasketaan siitä että koska supistukset oikeasti alkoivat tekemään muutoksia kohdunsuulla niin meni vain 2h :D Kolmannesta on jäänyt pieni synnytyspelon tapainen. En varsinaisesti itse synnytystä pelkää vain sitä nopeaa etenemistä, oli aika rajua. Alkuun tuntui että mitään ei tapahdu, eikä oikeastaan tapahtunutkaan. Olin synnärille tullessa klo. 7 aamulla 1,5-2cm auki ja kipeistä supistuksista huolimatta klo. 12 jälkeen tehdyssä tutkimuksessa tilanne oli sama. Siitä sitten n. 12.30 oltiin minua lähettämässä kotiin jolloin vedet menivät ja 14.30 oli vauva ulkona. Mitkään kivunlievitykset eivät siinä enää ehtineet vaikuttamaan.
Että kyllä jos vielä raskaaksi tulen niin varmasti tulee synnytys jännittämään loppuun asti :p

Sitten vielä loppuun kysymys, pitäisikö tehdä uutta pinoa meille? :) Kevät ja kesä taitaa olla jo ohitettu ;)
 
saraheinä, neljäs lapsi tuntuu niin suurelta muutokselta tähän kun kaikki alkaa olla jo niin helppoa näiden kolmen kanssa. Että jos oliskin hyvin pian raskaana niin mietin että olisko neljä lasta kuudessa vuodessa niin nopeasti. Mies töissä ja mä neljän kanssa kotona kuulostaa todella hurjalta :) muutenhan se lapsi sais tulla koska vaan mut nää on niin hirveen isoja asioita :) ja jos vauva oliskin kovin itkuinen ja koliikkinen esimerksiksi niin miten mä jaksaisin itse.. koskaan kun ei voi tietää :)

Tosin nyt tässä taas menkat kun ovat jo kohta käsillä niin mietin että jos ne jäisivätkin tulematta ja luonto olis päättänyt että meille vois vielä tulla yksi niin mun ei tarviis päättää :D Keskeytetyllä edelleen menty niin..
 
kesäheinä11 No niinhän nämä on, isoja asioita :) Mulla on aina ollut haave että 5-6 lasta, saa nähdä tuleeko niin montaa. Mutta jotenkin itsestään selvää että neljäs ainakin halutaan, ei tarvinnut paljoa miettiä. Vaikka kyllähän sitä silti tulee mietittyä ja pohdiskeltua joka kantilta.

No, nyt ei auta kuin katsoa mitä tuleman pitää, keskeytetty ollut meilläkin käytössä ja nyt marraskuusta jätettiin sekin pois ja oviksesta ei mitään hajua. Mutta niinpä vaan plussa tuli testiin marraskuun lopulla. Jos kaikki menee hyvin, elokuussa tulis meille neljäs :) Esikoinen ois sitten vasta 4,5v, kakkonen 2v10kk ja pienimmäinen vajaa 1v5kk, on siis raukka pieni nyt vasta kohta 9kk :D Mutta saapahan olla kotona pitkään, jospa se ois vähän hyvitystä sille että on useampi pieni yhtäaikaa. Meillä on kaikki lapset sen verran helppoja ja hyviä nukkujia että arki on sujunut tosi hyvin, toivottavasti ois sellainen tämä tulevakin vauva :)
 
saraheinä, onnea plussasta :)

Jos nyt jättäis ehkäisyn kokonaan pois ja tärppi käviskin kovin pian niin esikoinen olis meillä sitten himpun päälle 6, kakkonen 4 ja kolmas reilut 2 ja silti välillä mietin että onko se liian pieni ikäero :) mut sitten toiselta kantilta kun aattelee niin mä en jaksais enää 5-10 vuoden päästä alkaa tätä vauvarumbaa alusta niin siksi olisi se neljäs tähän väliin kaikkein paras ja mä pääsisin työelämään takaisin :) että voikin olla vaikeaa. syvällä sisimmässäni mä tiedän että yksi meidän perheeseen vielä mahtuu ja toivoisin sellaisen saavani <3
 
Toivottavasti teille neljäs vielä tulee :heart:

Ajattelin samoin että en halua iltatähteä, voihan olla ettei neljännen jälkeen tule enää enempää ja sitten kolme ekaa olis tiivis porukka ja neljäs sitten ehkä jäis enemmän porukasta pois. Tai jos vielä kaks niin seuraavaan väliin pidempi ikäero.

Mutta saa nähdä miten tässä nyt käy, liian oireetonta. Kaikista oon oksennellut jo tähän mennessä (muistaakseni) ja eilen kyllä kerran piti käydä vessanpönttöä halailemassa mutta pelottaa että on mennyt kesken :( Viikkoja vasta 5+6 että ihan vielä ei kannata varhaisultraan mennä. Mutta siellähän se sitten selviäis :) Ehtis vielä saada alle 3v ikäerolla että onneksi ei nyt mikään kiire tule vaikka ei onnistuiskaan nyt heti.
 

Yhteistyössä