Neljättä odottavat

Huomenta!
Tervetuloa joukkoomme neljäshaaveissa ja Onnittelut :flower: Pienelle masumatkaajalle tarrasukkia :heart:

Tiukunäiti :hug: olipas tökerö neukkatäti, eikös osaa neuvolakorttia tulkita, siellähän näkee ultrauksessa todetut LA.n ym. mut vauvelihan syntyy just silloin kun sen aika on eikä paljoa tuijottele LA.ta =)

Täällä ei kummempia, jos ei ala satamaan niin mennään suppilometsään aamupäivällä ;)
Tää päivä vielä vapaa ja huomenna sit taas töihin :ashamed: Vauveli antaa ihan kunnon teräviä potkuja vaiko nyrkkeilymatsiko lie välillä menossa mut suht samoihin aikoihin aina päivisin/iltaisin ja tietty juuri kun käyn nukkumaan ;)

Mut nyt mentävä jatkamaan aamutoimia. jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 17+3 :heart:
 
Jee, pakko tulla vielä hehkuttaa kun tein löytöjä nyt iltapäiväl kirpparilta eli äippäpaidan 1?, 2kpl imetys t-paitoja à 1? äippäfarkut 2? ja vihreä/hieman minttu toppapuku 60cm 1? ja ihan uusi vauvapipo 1? ja vauvalle muutaman 56cm-60cm vaatteen muutamalla sentillä ja pikkuneidille vaatetta eli muovikassillinen aivan pursui niin 13,60? =) =)
Välillä sitä ihminen on pienestä onnellinen :D
 
Äiti vm70 Hienoja löytöjä olet kyllä tehnyt!! Toisinaan niitä sattuu kohdalle ja saa hyvän mielen.

Tiistaina kävin siellä neuvolalääkärissä. Kaikki oli kait ihan ok. Painoa taasen tullut, aivan liikaa jo nyt. En käsitä miten sitä on tässä raskaudessa tullut ihan käsittämättömän paljon (18kg!!), ei aikaisemmissa vain ole. Moni on kyllä sanonu etten näytä ollenkaan sille et noin paljon olis tullu, yrittävät vain lohdutella. Hemppa oli laskenu edellisestä mittauksesta aika paljon, oli vain 107, eli ihmekös jos välillä väsyttää. Mutta mun mahan kasvu on ihan kamalaa, sf-mitta (36+2) oli huimat 39cm, eli niin käyrien yläpuolella kuin vain voi olla!! Aikaisemminkin maha on kasvanu isona mut ei sentään tässä mittakaavassa, ei ole tainnut olla yhdessäkään näin isoa edes ihan lopussa. Vähän elottaa et miten iso vauva tulossa, kun painoakin tullu noin paljon (suurin osa nimenomaan tähän mahaan). Meillä ei pääse uudelleensynnyttäjät kokoarvioon jos raskaudessa ei mitään ongelmia, eli se tulee sitten yllätyksenä kuin iso on. Ja sitten vielä sellainenki muutos tullu et ilokaasua ei kuulemma ole enää saatavilla täällä meillä, ja sehän kun oli esim. viime synnytyksessä ainoa kivunlievitys mitä edes kerkesin saamaan. Eli synnytys jossain määrin hirvittää jos pitää joku 5 kiloinen vauva synnyttää ihan luomuna :| Eipä tässä oikein auta kuin vain osottaa synnytystä ja toivoa et kaikki menis hyvin.

Tänään meinasin vähän leipoa kun viikonloppuna vietellään esikon 5v synttäreitä, tosin viikon etuajassa mut ajateltiin ottaa varman päälle et keretään juhlia ennen vauvan tuloa (ainakin toivottavasti).

Anteeksi kovasti tämä omanapaisuus!!

Säde ja poitsu 36+4
 
Moips!

neljäshaaveissa Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :flower: :heart:
(unohdin ihan kokonaan :ashamed: )

äiti vm70 Vau, mitä löytöjä :)
Kumpa itsekin pääsisin kirpputorille penkomaan :D

Säde Älä murehdi painosta :hug: Ja eiköhän synnytyskin hyvin suju :)
Onko vauva jo laskeutunut? Toivottavasti vauva ei ole "liian iso" ja synnytys menee hyvin :)
Toivottavasti täällä sais vielä sitä ilokaasua. Koska en mä pärjää ilman, enkä myöskään haluaisi muita puudutteita..
Jos sua pelottaa että vauva on liian iso, niin mua pelotta että se ei kasva tarpeeksi ja jää liian pieneksi :ashamed:

Tietääkö kukaan mistä voi johtua että on pieni tuo sf-mitta?
Siis kun mua pelottaa jos vauvalla on jokin hätä eikö kasva tarpeeksi-> istukka ei toimi kunnolla tai lapsivettä liian vähän tms.. :ashamed:

Tänään oli sokerirasitus. En voinut kunnolla ajaa pyörällä sieltä pois, kun vihlaisi niin tuonne "alavatsaan" kun yritin ajaa pyörällä.

Hauskaa päivää kaikille ja hyviä vointeja! :)
Tiukun äiti ja masumatkaaja 27+1 :heart:
 
Moi! Rakenneultrassa käyty eilen ja kaikki ok.Istukka on etuseinässä eli siks on tuntunut, että vauva on hiljainen.Ultran ruudullakin koko ajan heilui, mut mä tunsin vaan muutamia liikkeitä! Voi sen puolesta huokaista helpotuksesta.Ja lisäksi sain aivan ihanan sivukuvan vauvasta! Tänään oli tavan neuvolakin ja sielläkin kaikki ok. Verenpaine on ollu vähän alhainen, mut nyt oli hitusen noussu.

Onnea MannaHari ja tervetuloa joukkoon neljäshaaveissa!

äiti vm70 Tosi hyviä löytöjä! Täällä meilläpäin kirppiskama on aivan ala-arvoista ja kallista. Vuosikausiin en ole mitään kirppiksiltä löytänyt! Ihmiset yrittää vaan päästä kamoistaan eroon,vaikka tosiasiassa saavat kantaa suurimman osan takaisin kotiinsa.

Mä oon yrittäny vähän auttaa siinä meidän rempassa, mut hankalaahan se on kun lapset ei jaksa siellä vanua.Kaks isompaa pärjäis kyllä ulkona ja viihtyisivät tuntikausia, mut sit pienin kiljuu sisällä kun haluaa ulos.Ei tytöt vielä muista kytätä ukon perään kun on omat leikit.Oon kuitenkin saanu kahdesta huoneesta tapetit revittyä pois.(vedellä liottelemalla kun on niin tiukassa)Mä saan sentään maalata ja tapetoida.Muuhun mua ei kelpuuteta... :/ Ja kiitettävästi oon tehny hankintoja... :D (uusia huonekaluja,lamppuja ja verhoja)

Hauskaa viikonloppua kaikille!!
 
Moips!

Mansikkamäki Onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista :)
Mulla oli sama juttu kun tyttöä odotin. Siis istukka etusenässä. Typy liikkui kanssa hurjasti, mutten niitä tuntenut. Ja ultraaja sanoi mulle kanssa että siitä istukasta johtuu.

äiti vm70 Juu, niinhän se on että vauva syntyy kun haluaa, eikä kun on la..
Mutta kun mua pelottaa, että se raskausmyrkytys tulee taas :ashamed:
Sanoivat neuvolassa, että "tiedäthän että se uusii todennäkösesti" tai jotain sinnepäin.
Niin silloinhan mun pitää "kärsiä" siitä sen 10 päivää pidempään, jos viikkoja sen verran vähemmän kun oikeasti. Siis jos mulla olisi oikeasti vaikka rv.40, mutta olisivat laskeneet että on vasta 38+4, eivätkä siksi käynnistä tms..
(toivottavasti ymmärsitte. mä olen tosi väsynyt taas, kun en saanut yöllä nukuttua kun lihaksia ja kurkkua särki :( )

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :wave:
 
Heipparallaa, täällä odotellaan tätä meidän neljättä jo ihan loppusuoralla - kohta on nyytti jo sylissä ja arki helpottuu kun ei tarvitse kävellä keilapallo jalkojen välissä.. Tai siis en ole nyt mihinkään oikeen kävellytkään kun se aiheuttaa heti supisteluita ja vihlomisia, kuljen pyörällä siihen saakka kunnes vauva syntyy - tai sää muuttuu sellaiseksi ettei uskalla pyörän selkään enää nousta.

Päivät kuluu esikoista eskariin vieden, kakkosta kerhoon roudaten ja tuon pikku pojan kanssa kotona.. Olen käynyt teidän juttuja lukemassa - mutta enemmän on sitten tuonne omaan lokakuun ketjuun kirjoiteltua.

Voimia kaikille odotukseen!

chilitin ja poju 37+1
 
:wave: hei vaan kaikille.. :wave:
jos uskaltaudun tälle puolelle siirtyä. :whistle:

uusille tutuille tiedoks ja "vanhoille" tutuille muistutukseks..
asustellaan pohojanmaalla,olen 25v (huomenna täytän) ja mies 37v.
lapset: poika 5/02,tyttö 11/05 ja poika 11/07.
ollaan seurusteltu/kihlois/asunu yhdes 8v.häitä vietettiin 16.6.07.
asustellaan ihan kerrostalossa vuokralla.

3 enkelilasta saatiin esikoisen jälkeen.
5-11 viikoilla meni kesken odotukset. :heart: :heart: :heart:

uusi raskaus näytti vihreää valoa 6.10,kahdella vanhalla viivalla.
mies haluais pitää asian salaisuutena,mä voisin jo kertoa.
mun sisko ja veli ja hänen kihlattu tietää asian.

neuvolaan soittelen ens viikolla.
varhaisultraan olis kiva päästä mut täällä päin pitääs mennä yksityiselle
ja hinnat huitelee liian korkeella.esikoisen,enkelilasten ja tytön aikana
kävin yksityisellä joka ultraili kotona eikä maksanu ku 22e mut se jäi eläkkeelle..

mamma84 ja *nasu*
 
mamma84 Paljon onnea syntymäpäivän johdosta! :flower: :heart:
Saako kysyä, minkäkokoinen asunto teillä on?
(Siis kun me asutaan myös vuokralla. Ja kun haettiin velä miehen kanssa isompaa asuntoa, niin tuntui että isompaa on tosi vaikea saada. Meillä nyt siis vaan 3h+k.. )

Täällä monella alkaa laskettu aika ja synnytys lähestyä :D
Kaikille tasapuolisesti voimia ja tsemppiä koitokseen! :hug: :heart:
 
kiitokset.
meidän asunto on 92,5 neliötä eli 4h+keittiö.

äklö olotila senku jatkuu.eilen sit rohkenin ja kerroin mun äidille.
valitsin tilanteen ovelasti ja kerroin ku meillä oli vieraita.
(tietty toises huoneessa ettei kukaan kuullu)
vähän tais järkyttyy mut ei motkottanu. :LOL:
 
mammaSynttärionnittelut, ehdimpä vielä tämänpäivän nimiin ja tervetuloa tälle puolelle ;)


Omaa napaa :ashamed: Meillä töissä rankka viikonloppu takana, töihin mennessä sanoin esimiehelle kun alkoi huomisesta aamusta puhumaan et mä olen ihan poikki, selkää särkee et mä en kykene huomenna töihin ja siitäkös taas se ripitys alkoi :ashamed: Ehdotteli pienmpää tuntimäärää, aikaistetulle äippälomalle jääntiä ym. KUN MUN KANS EI TULE ENÄÄ MITÄÄN :eek: Vastahan tein 8pv.n putken ja jos nyt haen saikkuu niin kamala haloo. Sit pauhas et jos en ole ensivkonloppuna töissä niin ravintolan ovet kiinni :headwall: Uskokaa mut tän jälkeen kyllä itku pääsi, onneks oli luottamusmies kuulemassa kaiken ja totesikin et törkeetä ei kannata suostua :ashamed: Huomenna siis lekuriin, menen käymään työterv. huollossa vaikkakin kuun alussa vaihtui mut kyllähän sielkin on yhtä osaavat lääkärit kuin entisessä, uskoisin ainakin ja keskivkona onkin sit neuvola niin juttelen sit siel millä asenteella mua kohtaan taas ollaan :/ Kuvittelin et kun ilmoitan ajoissa enkä enää huomenaamuna niin olisi parempi mut tekee niin tai näin niin mikään ei käy :'(

Jaksuja teille kaikille, palailen huomenna :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 18 tasan :heart:
 
Moips!

äiti vm70 :hug: voimia ja jaksuja! :hug: Ompas sulla esimies.
Ei tuollainen työputki sais olla edes laillista :hug:
Toivottavasti saat tarpeeksi levättyä :hug:

mamma84 Mä en ole vieläkään kertonut mun äidille raskaudesta :ashamed:
Ihmetteli vähän kun nähtiin perjantaina terveyskeskuksessa, (olin siel sokerrastuksessa)
muttei tainnut mitään tajuta. Sanoin sitten että oli sokerirasituksessa, koska mulla ollut sitä outoa huimausta :ashamed:

Niin siis nyt on perjantaista asti "huimannut" enemmän ja vähemmän :(
Vähän pelottaa, että mitä oikein on. Viikko sitten kun oli neuvola, kaikki oli ainakin ihan ok..
En sitten tedä voiko vaikka hemoglobiini laskea nopeastikin. (oli siis ihan ok, kuulemma)
Veranpainekin ollut ihan hyvä. Voiskos johtua sokereista? Tosin oli mulla samaa myös ennen sitä ensimmäistä sokerirastusta, mutta siinä oli kaikki arvot ihan hyvät.
Jos tää jatkuu, niin on varmaan paras soitella neuvolaan. Seuraavaan aikaan on meinaan yli 3 viiikkoa aikaa..
Eilen huomasin myös ettei masuasukki ole liikkunut niin kuin ennen :(
Sitten kun söin vähän herkkuja ja menin pötköttelemään, niin johan rupesi liikkumaan ja potkuttelemaan :D Että saattoi johtua vaan, etten niitä ollut huomannut, kun oli ollut niin paljon touhuamista lapsosten kanssa :)

Hyviä vointeja kaikille! :heart: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 27+5 :heart:
 
mä ny laitan tämän tännekkin jos jollain samanlaista on ollu.olisin kyllä kiitollinen.
eilen päivällä: aluksi alkoi pyörryttämään ja sit näköön tuli häikkää.(ku yritin lukea niin tekstistä puuttui kirjaimia).päänsärky alkoi samaan aikaan.näkökenttä kapeni vasemmalta puolelta huomattavasti (piti päätä käännellä vasempaan päin et pystyi ajamaan pyörällä kotiin.)
kotona sit alkoi pistellä ja puutua vasen käsi ja käsivarsi.
siinä vaihees jo soitin ja pyysin kaveriks äiteetä tänne.sit otin särkylääkkeen niin sen vaikutusta odotelles alkoi vasen puoli huulista puutua ja pistellä.
sit siinä vähän söin ja makasin niin alkoi käsi ja huulet palata ennalleen.
koko ilta meni vähän hömppä olona ohi.
aamulla sit mun täti sanoi et oon kipeen näköinen mut olo on ihan normaali ollu tänään.
hemoglobiini on 111,verenpainetta en älynny siinä mitata.
mikä ihme kohtaus mulla oli?
-mamma84 ja nasu-
 
mamma84 :hug:
Minä en kyllä osaa sanoa mitä tuo voisi olla, mutta pahalta kuulostaa :eek:
Itse olisin sinuna varmaa lääkäriin mennyt :ashamed:
Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa, eikä tule uudestaan :hug:
Hirmuisesti haleja, jaksuja ja voimia! :hug:
 
Huomenta!

mamma kuulostaapa oudolta, jos toistuu niin soittele ihmeessä neuvolaan tai sit käy lekurilla, en osaa kertoa muuta kun itselläni moista ei ole ollut , jaksuja :hug:

Neuvolakuulumiset niinpä, sitä kun on vain tultu maattua sohvalla niin eikös se painokin ole noussut sit kilon viikossa :ashamed: hemppakin laskenut 128, verenpaine 139/76 ja pissassa proskut yhdellä plussalla :ashamed: :ashamed: eli huomenna vietävä pissanäyte labraan.
Sit sanoi et jos yhtään tuntuu ettei jaksa olla töissä niin saikkua vaan hakee. Samoin oli puhetta et mielestäni vauva ollut hiljaisempi nyt muutamana päivänä niin suositteli tarkkailemaan ja ottamaan yhteyttä jos ei liikkeet vilkaistu niin aikaistetaan ultraa. Kolmen viikon pääst uusi neuvola-aika ja ultra sitä ennen 29pv joka siirtynyt jostain syystä eli eilen sain sairaalasta kirjeen :/
Nyt siis otettava itseä niskasta kiinni, reipastuttava, ei muukaan auta, lopetettava tää aikaansaamattomuus, sohvalla makailu ja mentävä sinne lenkille ym. Muutahan mä en ole pariin päivään tehnytkään kuin syönyt ja maannut sohvalla ja itkeä tihrustanut omaa pahaa oloani :ashamed:

Jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"18+4 :heart:
 
Onnittelut Mallanne :flower: :heart: ja Tervetuloa joukkoomme mukaan ;)
Mullas itsellänikin oli kakkosen ja kolmosen välissä 13v väliä et neuvolassa kohdeltiin kuin ensisynnyttäjää mut sit sairaalassa kun vauva syntyi niin aina sanottiin et kyllähän sä tiedät ja osaat kun on sun kolmas ;)
Nyt siis tiheämmät käynnit neuvolassa kun seurataan mun työssäjaksamista :ashamed: ja hyvä näin ;)

Otin siis itseäni niskasta kiinni ja käytiin koiran että pikkuneitin kanssa 7,5km lenkki, neiti kyllä nukahti päikkäreille alkutaipaleille mut tulipahan ainakin itselle hyvä mieli ;) vaikka ajallisesti menikin normia kauemmin kuin ennen.
 
Mallanne Tervetuloa mukaan :flower: Ja onnittelut plussasta :heart:

äiti vm70 Sinähän olet reipas ollut :)
Kyllä minunkin pitäisi repastua :ashamed:
Viikon jaksoin olla tosi reipas, sitten iski väsy taas. Ja huimaus, joka taitaa johtua vaan väsymyksestä. Tänään taas unohdin sitä rautavalmistetta ostaa, kun käytiin kaupassa.
 
Mallanne tervetuloa!

Päivittäin kyllä käyn lukemassa mut itse ei ole oikein jaksanut enää kirjoitella. Tänään käyty taas neuvolassa ja kaikki hyvin. eipä tässä oikein voi kuin odotella et milloin vauva haluaa syntyä.

chilitin meillä onkin lasketut aika lähekkäin, itse olen tuolla marraskuisten pinossa. Alunperin olin myös lokakuisissa (la 26.10), mutta muuttivat laskettua vähän ja on nyt sitte 1.11. Siirryin sitte tuohon toiseen pinoon =)

En enää muista mihin piti kommentoida mutta kaikille oikein hyvää vointia =) :heart:

Säde ja poitsu 37+4
 

Yhteistyössä