Neljättä odottavat

Hei,

Nyt olisi kyllä aika kerätä meidät kaikki neljättä odottavat yhteen pinoon. Toivottavasti tänne kertyy paljon odottajia, jotta voimme täällä jakaa ajatuksiamme ja tuntemuksiamme.

Kaikki mukaan,



Laskettu aika
Nimimerkki.....ikä......................lapset........................synnäri



Syyskuun loppu
kaunisajatus........................................................................

18.10.
Cristine..............31...............01..02..04.......................OAS/OYS

18.10.
Kolmenmutsi.......37.......15v.(T)..12v.(P)..5v.(T)..............TAYS

26.10.
Saruniku........................03..04..10.........

28.10.
Hölyhuispake.....27.......05 kaksostytöt..07(P)....................TYKS

2.11.
Sirpukka-77.........................97..00..01..........................

2.11.
Säihke................39..............01..03..08...........................TAYS

4.11.
Heenu................33..............02..03..07.............................VKS

11.11. Poikaolo
Trallaa..............................9vP...6vP...4vP............................KYS

12.11. Poikalupaus
Isebel81............30..........05T..06T..08T......................KYS

26.11.
Hyde79.........................00(P)..02(T)..07(T)..................

5.12.
Jennynny...........32..............T11..P10..P6..........................OAS

9.12. tyttölupaus
neljäskö...............................03, 04, 06............................NKL

12.12. tyttöolo
MARMAx4..........27..............P04..P06..P07........................KAKS

14.12.
metsätähti
..........................P06..P07..T10........................KYS

1.2.2012
miita1969...........42.... ...01/01T..08/03T..09/10P........

5.2.2012
Hudjuke...........33........... ...T13..T10..T1..........................

9.2.2012 Tyttölupaus
E-V-A
............... ................P04....T06....P09........

3.3.2012 Poikalupaus
Katjuska-80
............... .......P00....P02....T10....................LKS.

30.4.2012
Ilo81
........................................


Mukana olleet myös:
Nenya2 LA 7.4.11, HaaHuu LA 05/11, juhannusyllätys LA 18.6.11, Sarah LA 12.7.11, Känkkäränkkä LA 12.7.11, Paapukka LA 18.7.11, nelkkuvauva LA 08/11, Hipsunen LA 11.9.11, Myy73 LA 20.9.11, neljän_mamma83 LA 21.9.11



Suru-uutisen kohdanneet:

dibitassu
Elli-


Syntyneet :heart:

Irmeli74.............3.11.2011.....Tyttö.....3200g/50 cm......rv 40+5

HippuTAR.............12.10.2011.....Tyttö.....2950g/48 cm......rv 37+3

Oskari Olematon.....4.10.2011.....Tyttö.....5615g/56 cm......rv 39+2

Maarit*...............3.10.2011.....Tyttö.....2920g/4 cm.........rv 38+3

karvatonkoira....25.7.2011.....Tyttö.....3270g/47.5 cm......rv 38+6

MommyMonsters...22.7.2011.....Tyttö.....4320g/52 cm........

Lehdetönpuu.....10.7.2011......Poika......2895g/49 cm.......rv 37+1

hk.....................6.7.2011.......Poika......3730g/51 cm...........

Mimmimami.......20.6.2011......Poika......3820g/52,5cm.......rv 39+5

NeliApina..........1.5.2011.........Poika........4695g/56 cm......rv 40+2

ADRIANNA.....7.4.2011...... Tyttö........3520g/51cm...........rv 39+5

MAR-I..........8.3.2011.........Poika........3260g/49 cm.........

Tsukka.........2.3.2011.........Poika...........3190g....................rv 36







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
hei ihana pino!!!vaikea kuvitella,että tässä sitä nyt ollaan..tosi jännää,kuinka arki sit sujuu neljän kanssa.toivottavasti saadaan tänne paljon aktiivista porukkaa!

Mulla ikää siis 33,lapset 02,03 ja 07.laskureiden mukaan la olis 4.11 ja sairaala vks
 
Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. :) Viikkoja mulla on kertynyt 33+3, eli aika loppusuoralla jo mennään, mutta kyllähän tätä tässä vielä hetken on jäljellä.
Elikkäs ikää mulla on 24v., ennestään meillä on kolme poikaa 10/06, 04/08 ja 12/09 ja nyt on tästä neljännestä saatu 4D-ultrassa tyttölupaus. Laskettuaika on 9.4. ja sairaalana SatKs.

Oikein suuret onnittelut Heenu plussauksesta :heart: Kyllä siinä pinon pitämisessä taisi edelleen se hyvä karma olla :D

Adrianna ja kirpputyttö 33+3 :heart:
 
heissulivei,
otetaanko mutkin joukkoon mukaan? näillä näkymin la 26.10 ja tosiaan neljäs vauveli tulossa, yllätysvauva etten sanois, mutta noh, kait tästä selvitään :)

meillä lapset 03,04 ja 10.

imetän vielä tätä pienintä, saa nähdä kuinka kauan maito riitää, kun raskauskin vie osansa.

Saruniku ja ylläri 4+6
 
Heippa!

Meille kans neljäs tulossa :wave:

Mulla on ikää 32v ja mies 40v. Aikasemmin on kolme poikaa, jotka ovat syntyneet 02/04, 07/07 ja 02/09, nelosen laskettuaika on 2.8 (28.7)
Vähän kyllä jännittää, että saadaanko neljäs poika taloon.
Pojalle olis jo nimi valmiina ja edellisiltä paljon hyviä poikien vaatteita. Kaikki sukulaiset odottavat, että nyt tulisi tyttö. Kumpikin käy oikein hyvin.
Rakenneultra on maaliskuun 18 pv, sitä odotellessa.

Mukavasti pieni jo potkiskelee ja mönkii. =)

Sairaalana mulla kys, kun täällä Pojois-Savon suunnalla asutaan.

rv 17+0 tai ultran mukaan 17+4( mut la:ta eivät muuttaneet kun heittoa pitää olla vähintään 5vrk)
 
HippuTAR
Heps! Lauantaina varmistui että neljättä odotellaan. Jotenkin on vähän epäuskoiset tunnelmat... Meillä lapset tyttö-97, pojat -02 ja -09. LA 30.10. Vaasas tulee syntymään sektiolla. Ikää mulla on 34v.

Kiva kun on joku paikka missä asiasta voi "puhua", sukulaisille (siskoa lukuunottamatta) en viitti missään vaiheessa sanoa mitään. Huomavat kun huomaavat. Kolmosen odotuksesta kun kerroin niin kommentit oli tyyliä "ei teidän yksin tarvi koko maailmaa täyttää!"
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa! Kiva kun meillekkin oma pino=) Ikävä vaan kun itse jo loppu suora häämöttää.
Eli ikää minulla 37 ja lapset esikoinen -11/1997, 6/2004, 2/2006 ja nyt tämä ylläri iltatähti la 30.3.
Eli kolmelle eri vuosikymmenelle lapsia ja joka vuoden aikaan:whistle: Tyttöjä ovat kaikki syntyneet ja nyt rakenneultran mukaan pitäisi poika olla tulossa, eli ihan uudet kuviot tiedossa.
Jorvin sairaalassa on kaikki syntyneet ja toivottavasti ehin sinne nyttenkin. Eniten pelottaa etten ehi sairaalaan kun kuopus syntyi 1h 29 minuutissa ja se oli tosi nopeaa toimintaa.
Tsukka + Jötkis 34+6
 
Mahtavaa, kun tänne on pinoutunut jo näin monta neljättä odottavaa ihanaa naista! Pistän listausta meistä pystyyn huomenissa paremmalla ajalla. Nyt taitaa kuitenkin peti kutsua, että jaksaa taas huomenna raahustaa menemään.

Irmeli ja Eila 4+2
 
Moikka kaikille tutuille ja uusille :wave:

Jospa minäkin sitten pinoudun kun kerran muutkin jo =)
Meillä siis kaksostytöt -05 ja kuopuspoika -07 ja nyt sitten ihana yllätys muuttanut masuuni jonka oletettu saapumis aika olis 28.10
Itse olen 27v ja mies samanikäinen.
Kyllä on jänskää, varsinkin kun mä en uskonut todellakaan että tärppäis näin nopeasti. Mut näin kävi ja todella todella onnellinen olen ja toivon ihan täpöllä et kaveri pysyy mukana sinne lokakuulle saakka :)
Meitä onkin nyt sitten muutama kun on la lokakuussa :D
Tyksiin suunnistan sitten synnytyspuuhiin, vaikka vielä en halua edes moista ajatella..kun ajattelen niin tulee väkisinkin sellanen ajatus et "taasko mä olen tosissani siihen ryhtymässä" ;)
 
Jospa sitä ilmottautuis joukkoon mukaan :)

Ikää löytyy 32v ja miehellä saman verran. Kotoa löytyy tyttö -01, tyttö -07, poika -10 ja nelonen olis siis nyt tulossa :) Laskettuaika on 30.7.2011 eli nyt mennään rv 17+4. Synnyttämään meinaan kättärille, siellä on kaikki meidän lapset syntyneet :)
Meillä meidän perheet tietää ja muutama kaveri, mutta muuten ei olla vielä tästä "kuuluteltu". Nyt alkaa tosin jo maha näkymään ja ei me asiaa "piiloteltu" olla. Rakenneultran jälkeen jos sit "virallistais" asian :)

Synnytystä en oo vielä sen kummemmin miettinyt, mutta hyvillä mielin sitä ootellaan.

Lehtis kera pikkulehden
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Minä myös haluan tähän pinoon mukaan! =)
Ikää itsellä 34. Lapset tyttö -00, poika -01 ja tyttö -07. Neljännen nuppulaisen laskettu aika 23.7.11 :heart:
Ensi viikolla ois rakenneultra, jänskättää vähän. Josko sitä sukupuolta kysäisis?? Vaiko ei? Ei oo aikasemmista tiedetty, nyt ei tiedä haluisko tietää. Varmaan menee siihen, että selviää, jos selviää, mutta ei aleta "väkisin urkkiin" :D
Taysiin oon menossa synnyttämään, siellä kaikki aiemmat synnytyksetkin olleet.

Tuon meidän kolmannen lapsen piti vähän niinkuin olla se iltatähti jo, mutta niin se vain mieli sitten muuttui :D Ja tätä neljättä kaikkein eniten piti "yrittää", ennen kuin tärppäs :D Kai tuo ikä jo alkaa tehdä... :D
Oli kaikki vauvatarvikkeet jo lahjoteltu maailmalle, mutta ollaan onneksi saatu aika paljon takaisinpäin niitä kuitenkin sitten =)

Elli ja "Terho" 18+4
 
Mukavastihan tänne on jo porukkaa tullut :) Itse jännittelen vielä onko tää edes totta,perjantaina olisi menkkojen alkamispäivä,testaan silloin vielä..Jotenkin ei voi uskoa todeksi että se haaleakin plussa vois olla plussa :D Mieli tekis jo kovasti hehkuttaa kaikille,mutta en kyllä vielä uskalla... Odotan innolla sitä ekaa ultraa ja mahdollista sukupuolta!MIllä viikolla se on,tietääkö kukaan.

Adrianna,niin näyttäis olevan se maaginen taika listanpitäjällä ;) Yk 2 meni meillä.Sinulla viikkoja onkin jo mukavasti!!!!:heart:

Mulla on tullut joku ihan kamala pelko siitä,että tämä lapsi tulee olemaan skorpioni:ashamed: En tiedä mistä tämä on tullut,varmaan siitä kun kokemusta niistä on kumppaneina enkä ole tullut yhtään toimeen...Pelkään,että hankaluuksia tiedossa..Ihan hullua!

Mulla myös ongelmia uutisen kertomisesta muille...Oma äiti on suurin kynnys.Tiedän just minkälaista kommenttia sieltä tulee..samaten "kuinka ne tekee vielä lisää ku rahaakaan ei oo ymymym" huoh...:'(

Mutta ihanaa tää on,haluaisin jo mahan kasvavan :) MIlläköhän viikoilla se pullahtaa esiin???

Ihanaa jakaa täällä ajatuksia,jatketaan samaa sitten synnytyksen jälkeenkin,jooko:heart:
 
HippuTAR
Mäkin kaupassa käydessäni ostin uuden testipaketin. Perjantaina sain epäselvän plussan (kuivuttuaan viiva muuttui harmaaksi), lauantai aamulla digitestillä raskaana 1-2, maanantaina liuskatestillä tosi haaleen plussan. Mitään raskausoireitakaan ei ole joten ei oo oikein tuntunu siltä että tää vois olla totta. Äsken tein sit jo testin (tarkotus oli kyllä tehdä vasta aamulla) ja nyt siihen tuli vahva plussa. Ehkä kohta jo uskaltais luottaa siihen. Alkaa tuntua toi testivimma naurettavalta kun sen tähän kirjottaa.

Muutenkin on vähän eri tunnelmat kuin ekaa odottaes... Sillon luotti siihen ekaan plussaan ja missään vaiheessa ei tullut mieleen että jotain vois mennä pieleen. Nyt on kaikenlaisia pelkoja.

Mulla viimeses raskaudes näky maha vasta ihan loppuviikoilla vaikka poika oli isohko ja lapsivettä paljon. Tosin mulla sillon oli reilu 30kg ylipainoa ja edelleen on n.20kg ylimääräistä joten tuskin maha nytkään kovin pian näkyy.
 
Ny tuli paniikki..luin tota kuvia plussatesteistä-palstaa,tosi moni sanoo että CB:n testit ihan hanurista ja sit siellä puhutaan miten testit on näyttäny plussaa ja sit onki ollut ovis:O Apua..just samoin ku sulla HippuTAR,kaikki kolme ollut ihan varmoja yhen testin perusteella,nyt kaikki onkin ihan epävarmaa..Sinäkö VKS:ssa synnytät?Ettei vaan oltaisi samoihin aikoihin synnärillä ;)
 
Moi!! :wave:
Täällähän on osa tuttuja. Meillä toivottiin vauvaa viime kesästä lähtien aktiivisesti. Minä oon 31-v. Ennestään lapset -01, -02 ja -04. Ja nyt LA 18.10 eli 6+1, varasin juuri ekan neuvola-ajan. Synnytän pohjoisen suunnalla Oulaskankaalla tai Oysissa.
 
känkkäränkkä
Josko sitten minäkin tänne pinoon hyppäisin :D

Eli ikää on 33v. ja edelliset lapset on -04, -06, -08, eikä enää pitänyt raskautua, mutta tässä sitä vaan porskutetaan rv 20+1 eli LA 12.7 ja synnäri on TAYS.

Kerrottu ei olla kuin osalle sukulaisista ja kavereille, kenen kanssa ollaan paljon tekemisissä, kun en vaan jaksa näitä maapallon täyttämis kommentteja :headwall:

Tänään oli rakenneultra ja tyttölupaus :heart: tuli, olis sitten tasa parit tytöjä ja poikia! Tosin ensviikolla pitää mennä uudestaan, kun ei saatu kunnolla sydäntä tutkittua, kun vauva oli niin hassussa asennossa, eikä tunnin ultraamisen aikana suostunut kylkeä kääntämään...

Heinäkuisista meitä on täällä enemmänkin :wave: Elli ja Lehdetönpuu.

Känkkäränkkä 20+1
 
Joukko vain kasvaa lupaavaa vauhtia, ihanaa! :wave:

Pistin jotain listauskyhäelmää pystyyn. Koetan tuota tässä ajan mittaan parannella ehkä taidot kasvaa myös, siitä on hirvittävän kauan kun olen viimeksi tuollaisia listauksia tehnyt. Käykäähän tsekkaamassa tietonne, sinne on saattanut sattua sekaan jos jonkinlaisia pikku virheitä. Tai jos lisättävää on niin siitäkin toki voi ilmoitella.

Testaamisesta muuten, kyllä täälläkin on testailtu tässä alkuraskaudessa ihan urakalla. Viime kuussa varhainen km joten on nyt sitten täytynyt varmistella että se viiva sieltä ihan oikeasti vahvenee.

Jokunen tuossa jo mainitsikin tuosta kertomisen vaikeudesta. Itseäni ahdistaa ajatus niistä kommenteistä joita varmasti tulee eteen. Kaikki nämä yksinään maailman täyttämiset lapsilla, epäuskoiset silmienpyöritykset ja kolmen pojan jälkeen ihmisten arvailut että sitä tyttöäkö nyt väkisin yritätte saada aikaiseksi. Sukulaisten uskon ottavan asian jotensakin ok, varsinkin miehen puolella ollaan varmasti iloisia. Omat vanhemmat ei noita tunteita nyt niin hirvittävästi näytä. Eniten ahdistaa nuo kaikki ystävät ja tuttavat ja hyvääpäivää-tutut. Kertokaapa omia mielipiteitä, tuntemuksia tai kokemuksia asiaan.

Nyt taitaa olla aika mennä nukkumaan.

Irmeli ja Eila 4+3
 
Viimeksi muokattu:
HippuTAR
Heenu VKS:ssa ois tarkotus synnyttää. Tiedossa on tosiaan sektio eikä mulla oo mitään hajua kuinka aikasin suunnitellut sektiot tehdään? Ois tietysti mukava tavata siinä yhteydessä.

Känkkäränkkä Mä kans toivoisin tyttöä joten varmaan saan pojan. Ekasta toivoin poikaa tuli tyttö, kahdesta seuraavasta toivoin tyttöä ja sain pojat.:D
Toivottavasti vauva suostuu seuraavalla kerralla olemaan paremmas asennos, mutta toisaalta pääset ylimääräisen kerran katselemaan vauvaa.

Meillä miehen puolen sukulaisten kommentit on varmaan tyyliä: Jaa...Mutta sit nämä mun sukulaiset :headwall: Sieltä voi odottaa mitä tahansa paitsi onnitteluja. Vähän kaukaisemmat sukulaiset varmaan onnittelee silmiä pyöritellen. Mulla ei ystäviä enää oo, ne on jääny johonkin matkan varrelle... Tutuilta kommentit on todennäköisesti ihan asiallisia, ilmeet ja selän takana puhumiset onkin sitten jo toinen juttu.
 
täällä olisi yksi odottaja lisää:wave:
elikkäs olen 26v äippä meillä on ennestään 2002, 2004, 2008 syntyneet pojat ja nyt olisi tulossa vielä viimeinen poika tähän kaartiin, laskettu aika on 10.4 mutta maaliskuun vauva tästä tulee rv 38 on takarajana jollon sit leikataan.

lissää paremmalla aikaa

mar-i ja poitsu 33+4
 
Kiva kun meitä on näin paljon täällä pinossa=) Minulta vasta viikolla 30 ja siitä eteen päin on puolitut tulleet kysymään. Kysymys kuuluu yleensä, odotatko toista vai kolmatta lasta? Kun vastaan neljättä niin ilme on kyllä aikamoinen. Ja kun ikääkin tässä on niin kyllähän sekin aiheuttaa puhetta. Moni on kuitenkin todennut että kyllähän se oli varma asia että vielä hankitte neljännen, minä kuulema olen mamma-tyyppi, kai se on jo kolmen lapsen äitinä oltava;)
Nyt tosiaan tytöt odottavat innolla vauvaa ja paijaavat masua. Itsekkin olen alkanut katsomaan vauvalle vaatteita, kaikki oli jo hävitetty kun kolmeen piti jäädä. Onneksi kavereilta on saanut ihan mukavasti.
Tsukka ja Jötkis 35+1
 
Tuosta kertomisesta olitte jutelleet ja meillä nyt tässä vaiheessa on kyllä jo tutuilla tiedossa, että neljäs on piakoin tulossa, mutta alussa en juuri halunnut asiaa mainostaa. Juurikin niistä syistä, mitä olette jo muutkin sanoneet... Saivat sitten ihmiset huomata kun huomasivat ja täällä pienemmällä paikkakunnallahan puskaradio toimii sellaisella teholla, että kyllähän ihmiset kaikki asiat sitten jo juoruavat eteenpäin :rolleyes: Ja sitten meillä tietysti lisäksi on tullut tosi inhottavia kommentteja siitä, kun meillä kaikki lapset ovat ns. pienillä ikäeroilla. Esikoisella ja tokalla ikäeroa on 1v6kk, tokalla ja kolmosella 1v8kk, kolmosella ja nelosella tulee oleen n.1v4kk. Eli esikoinen ei ole nelosen syntyessä kuin 4,5v. Eli jonkun verran ollaan saatu kuulla ehkäisystä yms. Ja kun mun mielestäni sehän ei muille kuulu, kun itse ollaan lapsemme kuitenkin hoidettu! :headwall:
Tulevan lapsen sukupuolta emme ole kovin monelle kertoneet. Koska mekin saimme vain kuulla, että tyttöäkö nyt sitten yritätte saada... Joo, ei yritetty, mutta meidän suureksi yllätykseksi tyttö olisi nyt kuitenkin tulossa. Että on taas "hauskaa" odottaa niitä kommentteja kun vauveli on syntynyt, että nyt teidän ei sitten enää tarvitse lapsia tehdä kun saitte tytönkin...:rolleyes:
Mutta olen yrittänyt olla ajattelematta liikaa ilkeitä kommentteja, onhan niitä jopa pari onnitteluakin tullut ;)

Adrianna ja kirpputyttö 33+5 :heart:
 
Tervetuloa MAR-I :wave: .

Tämä turvotus on aivan järkyttävää. Oikeasti, viikkoja on 4+4 ja minä en yksinkertaisesti enää puolenpäivän aikaan mahdu mihinkään housuihin :headwall:. Kyllähän minä tämän tiesin edellisestä raskauksista. Tosin viime raskaudessa vasta viikolla 6 siirryin äippähousuihin. Nyt harkitsen ihan vakavissani että raahustan kauppaan ja ostan jotkun paremmin istuvat pöksyt. Menin sitten ja poistin kaikki äitiysvaatteeni kun minulla oli joskus kesällä noin viikon ajan kestävä sangen varma tunne siitä että meidän perheen lapsiluku oli sitten tässä. Lähti siinä muutakin kamaa joka nyt täytyy hommata jostain takasin :whistle: . Sellaista se on. Mikäs siinä, minusta on oikein kiva olla raskaana ja isomahaisena. Silloin ei tarvitse miettiä mitään vatsan sisään vetämisiä yms. Siinä se saa olla ja pömpöttää. Ihan näillä viikoilla en nyt kuitenkaan ehkä haluaisi, että ihan jokainen vastaantulija kyselisi, että piankos on aika lähteä synnyttämään :LOL:. Muistan elävästi viime raskaudessa kun olin jossakin viikolla 17 ja kerhotäti sanoi eräs kerta, että vieläkös sinä tulit. Ajattelin että josko olisit tällä viikolla jo synnyttämässä. Ilmoitin sitten (silloin oli kevättalvi) että en minä nyt ihan vielä, elokuussa olisi laskettu aika :D .

Irmeli ja valtava-Eila 4+4
 
Heippa ihanaiset:wave:

Tein tänään uuden testin ja ihan selkeä punainen toinen viiva siihen tuli:heart: Kyllä se nyt täytyy vaan uskoa :D Vielä kun pysyisi matkassa:kiss:

Irmeli,sama vika,oon ihan hirvee pallomaha! Järkkyä,viikkoja huomenna vasta neljä:$

Hipputarkuulostaapa ikävältä,että ystävät on jääny matkan varrelle... :( Onneksi täällä on paljon vertaistukea :flower:

ps.tekis mieli hehkuttaa jo facebookiski,mutta ei kumminkaan halua!Jotain olis kiva kirjottaa mistä nyt ei ihan selvää kumminkaan saa mistä oikein on kyse :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä