Neljättä odottavat

Moikkelis!

Noista ihmisten kommenteista. Meillä oikeastaan tuli noita "ilkeitä" tai töykeitä kommentteja siitä lapsiluvun määrästä silloin, ku aloin kolmosta odottaa enemmänkin. Nyt ihmiset on suhtautunu paljon mukavammin. Jotenkin ne on kai jo turtunu ajatukseen, että meillähän niitä lapsia sitten "tehtaillaan" :LOL:
Kyllä oudommat ihmiset pyörittelee silmiään, ku usein kysytään, että ootatko ensimmäistäsi ja vastaa siihen, et en ku neljättä :D
Aina sitä vaan jää ihmettelemään, et mitä pahaa siinä on et haluaa enempi ku sen kaks lasta???
Yks kaveri mulla on sellanen jolla ei oo lapsia ja häneltä on tullu kaikkein tylyimmät kommentit. Nyt oli kommentti vaan, et arvasin ton. Ei mitään muuta, ei onnitteluja, ei kysymyksiä voinnista, eikä mitään muuta, ku puheen kääntäminen hänen asioihinsa, (joista nyt muutenkin lähinnä puhutaan, ku jutellaan ;)).

Mun maha on aika pallero jo :D Talvitakki mahtuu vielä päälle, mutta aika tiukka on vetää vetoketju kiinni, ku viel noita villapaitoja tarvitaan näillä keleillä ;) Painoo ei oo kovin montaa kiloa kertyny, mutta olo tuntuu tosi paksulle :D Iltasin maha on isompi, kun aamusin, eli vissiin jotain turvotusta on.

Elli ja Terho 18+5 (pitäisköhän muuttaa toi työnimi, ku on alkanu tuntua sille, et masussa ois tyttö ;))
 
Heissan =)

Tosta kertomisesta, olen ajatellut että kerron parille hyvälle ystävälle tässä ihan lähiaikoina. Kunhan tapaan heitä, mutta muut saa odottaa uutisia kunnes ollaan "turvallisilla" viikoilla. Mä en yhtään jaksais ainakaan sitä mun oman äidin reaktiota, varmasti tulee olemaan melkoisen järkyttynyt ja kysyy takuulla että oliko vahinko :ashamed:
Muutenkin luulen et nyt alkaa tulla sitä kommenttia et "montako te oikein aijotte väsätä" jne..

Mulla on alavatsa kokoajan ihmeellisen tuntuinen..semmonen kiristelevä ja vähän jomotteleva :confused: Ei mulla ole aikasemmissa raskauksissa ole tuntunut tältä. Alkaa nousta huoli, et jos kaikki ei olekkaan niin kuin pitäis. Ja tekis ihan kauheesti mieli mennä alkuraskauden ultraan varmistamaan et on ylipäätänsä raskaana ja et onko kaveri hyvissä voinneissa siellä.
Mutta yksityiseen sit pitäis mennä, joten harkitsen nyt vielä..
Muuten oireita kyllä löytyy tuttuun tapaan, rinnat on arat ja heikko olo iskee heti jos ei oo muistanu syödä riittävän usein. Lisäks välillä on ollut pientä etomista.

Noh, nyt pitäis vaan maltillisesti jaksaa odotella et aika menee eteenpäin ja sais jotain konkreettista tietoa vauvan olemassa olosta!

Kiva juttu kun on näin moni löytänyt tämän pinon :wave: tervetuloa vaan kaikille.
 
Myöhäisiltaa vielä kaikille,

Menin sitten ja ostin ne äitiysfarkut tänään. Ilta sitten menikin rattoisasti lyhentäessä niitä tynkiin jalkoihini sopiviksi. Muutenkin on ollut tässä illalla vähän puuhaa, kun huomenna lähdetään talvilomamatkalle. Kohde on Sveitsi kun kaveri otti kesällä ja lähti sinne töihin. Häntä siis mennään muutamaksi päiväksi moikkaamaan. Mukaan otan vain miehen ja esikoisen. Kaksi muuta lapsukaista menevät anoppilaan hoitoon. Vähän jännittää kyllä kuinka tuolla nuorimmaisella (1.5v) tuo mammalassa kyläily oikein menee. Ei ole ollut yökyläilemässä aikaisemmin ja nyt pitäisi olla heti putkeen 4 yötä. Huh! Tuossa kävi jo mielessä, että pitikö nyt tuommoinen matka mennä tilaamaan, mutta eiköhän tuo nyt kuitenkin hyvin mene. Anoppi on taitava lapsenhoitaja, täytyy sanoa, ammatti-ihminen. Mutta minä palaan tälle areenalle joskus ensi viikon puolivälin tienoilla.

Irmeli ja Eila 4+5
 
HippuTAR
Heräsin jo viideltä tänään koska selkää särkee. Eilen alkoi myös aiemmista raskauksista tuttu väsymys ja rintoja aristaa. Eli mulle tyypilliset alkuraskauden oireet. Toi väsymys on aika järkkyä, yhtäkkiä iskee niin kova väsy että on pakko päästä nukkumaan. Tämä väsymys vaihe on mulla joka kerta pidentynyt, viime raskaudes se kesti reilun 3kk:tta. Saapa nähdä kauanko tällä kertaa... Oikeas kyljes on kipua ja tietysti se nyt epäilyttää vaikka todennäköisesti on lihasperäistä.

Tosta ystävien puuttumisesta hiukan: Eilen tajusin että onhan mulla yksi ystävä eli sisko, sitä vaan tulee ajateltua siskona. Mutta meillä on todella läheiset välit.
Muutenkin oon aina ollut tosi huono tutustumaan ihmisiin joten elämäni aikana mulla on ollut kaksi muuta sellaista ihmistä jotka olen luokitellut ystäviksi. Ekaan suhde katkes jo teini-iässä kun he muuttivat turhan kauas. Toisen kanssa en nyt n. vuoteen oo ollut tekemisissä koska hän halusi enää nähdä vain baari-illan merkeissä ja se taas multa harvoin onnistuu eikä kovin usein kiinnostakaan. Eikä noi baarireissutkaan ollut mitään jutustelua mutta ei siitä nyt sen enempää.
Mä oon kuitenkin ollut aina kotona viihtyvää tyyppiä eikä tämä tilanne mua oikeastaan haittaa, varsinkin kun täälä voi halutessaan vaihtaa ajatuksia toisten kanssa.

Syöttekö te muut jotain raskausvitamiinia? Mä oon syöny muis raskauksis paitsi kakkosta odottaes ja siinä raskaudes sit loppuvaihees ilmenikin ongelmia, lopputuloksena kehitysvammainen poika. Aina välillä mietin oisko lopputulokseen vaikuttanu jos oisin niitä vitamiineja syönyt...
 
Moikka kaikille! Täällä ikää itsellä 37 v. ja lapset 15 v., 12 v. ja 5 v. (tyttö, poika, tyttö). Neljännen laskettu aika tarkentui eilen varhaisultrassa, se on 18.10. ja viikkoja nyt siis 6+4. Kolmannen piti olla se iltatähti, mutta miehelle iski yllättäen vielä vauvakuume ja tarttuihan se sitten aika pian meikäläiseenkin. Omalla äidillä on kolme lasta, mummolla ollut kuusi, anopilla viisi, joten jos joku tulee heittelemään maapallon täyttämiskommentteja, viis veisaan niistä :D Vastaan korkeintaan, että kun meitä suomalaisnaisia kerran haukutaan alhaisista syntyvyysluvuista, niin itse teen ainakin oman osuuteni kunnialla ;)
Työpaikalla olen ajatellut kertoa sitten kun 12 viikkoa tulee täyteen. Mulla on jo valmiiksi vähän pömppömaha niin asiaa ei välttämättä kukaan osaa epäilläkään ennen sitä (ellei ihan hirveä pahoinvointi iske). Nyt on viime päivinä ollut vähän enemmän pahoinvointituntemuksia mutta oksentanut en ole kertaakaan. Verensokeri täytyy pitää tasaisena, jottei tule huono olo ja heikotus. Perheen vanhemmille lapsille ei ole vielä kerrottu, kuopus on jo (ennen raskautumistani) tosin pitkään kysellyt, koskas meille tulee vauva.
Aiemmat synnytykset on menneet kaikki ok, ennen esikoista on ollut yksi keskenmeno n. viikolla 9. Synnytyssairaalana TAYS.
Mukava vaihtaa täällä suurperheellisten kokemuksia. Hyviä vointeja kaikille =)
 
HippuTar en kyllä usko noiden vitamiinien puuteen vaikuttavan kehitysvammaisuuden syntyyn. En ole syönyt kolmessa aikaisemmassa raskaudessa mitään vitamiineja, sillä silloin ei ole niitä suositeltu ja kaikki ovat olleet terveitä. Nytkin vasta puolestavälistä raskautta olen syönyt, aika näyttää sitten onko lapsi terve.
Minulla oli eilen aivan kamalia supistuksia, vauva yrittää työntyä alaspäin, hyvähän se on jo näillä viikoilla. Lisäksi olen jo viikon nukkunut tosi huonosti, herään pari kertaa yössä ja on niin levoton olo, aina jokin syy. Vielä on nelisen viikkoa laskettuun aikaan ja pitäisi levätä, mutta ei vaan väsytä.:|
 
hk
Hei,

Taidan minäkin liittyä tähän joukkoon. Meillä ennestään kolme poikaa -06 ja kaksospojat -07 ja nyt laskettuaika 20.7, mut ku kaks edellistä synnytystä olleet aiemmilla viikoilla, niin oma olettamus on ettei tonne asti mennä.

Täällä seurantaa on ja paljon ku noi verenpaineet on koholla ( ainakin terkkarilla), sit jäin kiinni jo sokereista. Sen lisäksi esikoinen on sydänlapsi ja sairasti vauvana trombosytopenian, jonka todettiin aiheuttaa myös raskausaikana ongelmia.

Meillä piti jäädä tohon kolmeen, mutta ei sitten jääty tää on tälläinen yllätysvauva, toivon tosi paljon tyttöä, mut luultavasti hän sit onki poika, ensi viikolla toivois ton selviävän, ku rakenneuä on torstaina.

Joku oli kommentoinut tuota ikäeroa, meillä vanhimman ja tän tulokkaan ikäero on kesällä 5,5 vuotta ja kaksoset tuolloin ovat 3,5 vuotiaita.

Itteä pelottaa miten ton porukan saa pöyrimään, sillä noi meidän tuplat on aikas nopeita poikia esikoisesta on tietysti apua jo mut toi kaksikko on välillä vaikeampi selkoinen joukko vaikka minkä tekis:)

hk ja pikku 19+4
 
moikka ihanaiset:)
Mä oon hermoraunio,ihan kamalaa ku oon kiree ku viulunkieli kaikille..:( saas nähä kauanko miehen kärsivällisyys riittää ymmärtämiseen:D
Tieto raskaudesta on nyt aikalailla levinnyt..äiti vastas tylysti onnea,en muunlaista vastausta odottanutkaan...eräs kaveri kysyi,että oke,meinaaks pitää.huoh..sanoin sitten vaan,että kiitti onnitteluista niin vastaus takaisin oli,että tarvii aikaa asian nielemiseen...wtf??eipä luulis muilla ku itellä olevan niekemistä,eikä sitäkään oo kun ihan toivottu nelonen tulossa.
Onneks tosiystäviä,ja tietenkin te,jotka ymmärtää,kannustaa eikä tuomitse,vaan on ihan oikeesti iloisia...

Turvotus on valtaisa,maha on jättimäinen :D

Mukavaa sunnuntaita,toivottavasti meidän pino on aktiivinen tänään,mulla ei ainakaan oo muuta tekemistä kuin lueskella teidän juttuja :)

Uusiakin tullut tänne,tervetuloa!!!Neljäskö,pian sinäkin täällä olet,odotellaan kovasti!!! :)



muoks*millä viikoilla olette nuo tyttö/poikalupaukset saaneet?Ensimmäisessä ultrassako jo?
 
Viimeksi muokattu:
Moi! :)
Ajattelin minäkin itseni tänne änkeä:D.Täällä meitä heinäkuisia muutama olikin:).

Meillä kolme tyttöä,syntynyt 04/04,05/08 ja 05/09 ja miehellä vielä ed.liitosta 8v tyttö:).
laskettuaika on 9.7.Yli menee varmana,edlliset syntynyt 41+1.42+0 ja 41+0.
Ja vielä yhden prinsessan saamme siis tähän porukkaan kesällä:heart:
Ja synnytys paikkana Naistenklinikka.

Meillä mies päätti ettei lisää lapsia tule,tämä on sen päätöksen jälkeen toinen lapsi:D.
Ja tämä kuullemma on viimeinen,pelottavan tosissaan tuo tuntuu olevan.Minä kun hirveästi haluisin vielä joskus yhden.Tuntuisi oudolta että olisin 24 ja lapset olisi tehty.

Ikäerosta ja lapsiluvusta tulee aina sanottavaa.ykkösen ja kakkosen ikäero on 4v,se tuntui sopivan monelle:D.kakkosen ja kolmosen ikäero on 1v12pv ja vahinko sen oli oltava,eikai kukaan tahallaan noin pienellä ikäerolla tee,ja kolmonen meni vielä viikon yli.ja nyt kun nelosta odotellaan niin moni on tosiaan kauhistellut että eikö jo riittäisi.Eli yhteensä 5 noita kesällä on.ja Apua,ne on vielä TYTTÖJÄ kaikki;).Kyllä on monelle rankaa ajatella että meillä on kaikki samaa sukupuolta:D.
Sekin välillä turhauttaa kun moni ajattelee että kun toi esikoinen on kohta 7v.että päästään jo helpolla,sehän on jo niin iso.itsestä ei kyllä tunnu siltä että helpolla pääsisi.Enemmän huolta noista lapsista on kun ne kasvaa.Tytön adhd on tuonut omat "kivat" lisänsä tohon "helppoon" ison tytön kasvatukseen:whistle:
Ja monen kanssa olen puhunut niin tuntuu että noi lapsen "pimahtaa" kun ne täytää 6v,ihanaa uhmaa,kiukkua ym:).Jotenkin yksinkertaiselta tuntuu 2v uhma.

Mutta tälläisiä mietteitä näin alkuun:).

mm itu 21+1
 
HEI!

Ja ihanaa, että tämmöinen pino löytyi:) Täällä myös neljättä odottava, la 18.6, eli viikot nyt 24+1. Lapset vm 2005, 2007 ja 2010, elikkäs vauvan syntyessä muksut ovat 6 v 4 v 1v :) Ja pakko myöntää, että melkoinen ylläri on meille. Nyt jo tuntuu ihanalta, mutta kyllä tuleva hirvittää!!!
 
Tervetuloa kaikille uusille =)

Elli
Ihanaa sulla kohta rakenneultra. Omaa oottelen ihan hulluna jo..
Mulle on kans tullut noita kommenttei et ”ensimmäistä ku oottelet” tai ”kun se on toinen tulossa” johon sitten vaan totean, et _ei kyllä tää on jo neljäs..

Heenu
Onnea plussan vahvistumisesta!!
Mä en paljoo noista horoskoopeista välitä, joten enpä oo miettinyt ees, et mikäköhän tästä tulee.
Me ei olla myöskään kamalasti maailmalla asiasta huudeltu, alkuun ties vain meidän perheet ja nyt vasta muutamat ystävät. Ei nyt kovin negatiivista palautetta olla kyllä saatu. FB:ssä ei olla vielä mitään asiasta mainittu, ehkä rakenneultran jälkeen.
Sukupuoli ”lupauksia” annetaan tosiaan vasta siellä rakenneultrassa. Onkos se nyt rv14-15 alkaen sen pysyis ultrassa näkee..

HippuTar
Onnea plussasta! En mäkään ensimmäisen kohdalla pelännyt mitään. Tiesin, että voi mennä kesken ja tulla mitä vaan vastaan, mutta en pelännyt. Luotin siihen, että kaikki menee hyvin. Ja niinhän ne menikin, mut seuraavien kanssa aina pelko ollu koko ajan läsnä..

Cristine
Onnea plussasta!!

Känkkäränkkä
Me ollaan kans kerrottu jos ollaan nähty tai tullut ”puheeks”, mutta ei olla ilmoiteltu raskaudesta erikseen ystäville. Ja ONNEA tyttölupauksesta!!! Me ollaan mun sisarusten kanssa tyttö, poika, tyttö, poika, tyttö =)

Irmeli
Kiitos listasta!

Mar-i
Tervetuloa mukaan! Siellä onkin jo komeat viikot käsillä! Perästä tullaan.. (hitaasti mutta varmasti)

Tsukka
Sielläkin jo mahtavat viikot!! Siellä päästään jo valmistautumaan pikku hiljaa synnytykseenkin!

Raskausvitamiinit
En syö mitään erikseen. Yritän muistaa sitä D-vitamiinia ottaa mut senki usein unohdan..

Neljäskö
Kyllä se aika kuluu ja pääsette uudelleen yrittämään!

Kolmenmutsi
Meilläkin miehelle iski vauvakuume ja taitaa olla sillä vieläkin päällä kun ”vitsailee”, että tämänkin jälkeen meinais vielä haluta..

Hk
Teillä tuleekin minusta oikein kivat ikäerot. Meillä tulee vanhimman ja nuorimman ikäeroksi 10v.
Ja kyllä toi arjen pyörittäminen jo hiukka mietityttää muakin..

MommysMonster
Mä niin toivoin kolmosestakin tyttöä, että oli kamala pettymys kuulla, että poika oli tulossa. Meni oma aika sulatella sitä. Eli IHANAAA kun teillä noin monta tyttöä =) Nytkin toivoisin tyttöä, mutta on kyllä niin poikaolo, et taitaa toiveeks tyttö jäädä.
Meillä lapset on syntyneet
Rv 38+2
Rv 41+1
Rv 38+2
Joten ei yhtään tie millo meinaa tulla..

Juhannusyllätys
Tervetuloa mukaan! Täällä kans viimoinen on vuosimallia 2010. Ikäeroa tod näk tulee 1v 2kk.

(.)
Kyllä tää on kans yhtä odottamista. Istukka tosiaan on aivan varmasti tossa etuseinämässä ja mitään eloa ei vielä oikein tunnu. Illalla ku meen nukkumaan saattaa hiukka liikkeet tuntua, mutta kahden edellisen kanssa olen tuntenut liikkeet jo voimakkaana rv 13 lähtien ja mieskin tuntenut rv15-16 ja nyt sit edelleen ootellaan.. Sykkeet sieltä kyllä löytyy ja mahakin kasvanut, et elämää siellä on =)

Lehtis kera pikkulehden *18+1* La 30.7.
 
Viimeksi muokattu:
Ihastuttava keskusteluketju! Vai on meitä neljännen odottajia näinkin paljon! UPEAA!

Ikää minulla parin päivän päästä 37v. ja tytöt -99, -02 ja poika -04. Nuorimmainen kerkiää siis juuri koulunsa aloittamaan ennen lähtöruutuun kurvaamistamme. Pidemmän aikaa toivoimme neljättä lasta ja nyt tärppäsi, kun jo olin jonossa kohdunpoistoon erittäin runsaiden kuukautisten ja siitä johtuvan jatkuvan anemian takia. Joten ollaan todella iloisesti yllättyneitä!

Naikkari on synnytyssairaala ja LA 15.10.

Hölyhuispake mulle sanoi gyne joulukuussa kohdunpoisto lähetettä hakiessani, että minulla on norm. suuremmat munasarjat (eipä ole kukaan aikaisemmin sanonut) ja, että mikäli tulen raskaaksi voin olla varma, että munasarjat ilmoittelevat itsestään. Ja niinhän ne ovatkin tehneet. Kaiken lisäksi muutama kysta ilmaantui molemmille puolille ja ne ovat aiheuttaneet pientä vuotoa hermojen kiristämiseksi.

Vitamiineista Söin alkuun multivita plussaa, mutta se sisälsi A-vitamiinia, joten lopetin. En ole kerinnyt vielä ostamaan raskausvitamiinia, joten olen syönyt pelkkää D-vitamiinia.

Kommenteista Ei ole kuulunut kuin hyväksyttäviä kommentteja paitsi miehen suvun puolelta. No sieltä puolelta ei osattu onnitella edes esikoista odottaessa vaan sanottiin uutista kertoessamme, että turha kuvitella, että meille hoitoon otetaan. No eipä ole siellä kertaakaan kukaan lapsista ollut tuntiakaan ja pari kertaa vuodessa näkevät muutenkaan. Omat vanhemmat ovat olleet todella täpinöissään mukana jännittämässä raskautumista ja lapset sai kanssa tietää heti testin tekemisen jälkeen ja ilo on ollut suuri!

Eka ultra pientä vuotoa ollut, joka johtui kuulemma kystistä ja kävin Naikkarilla viime viikolla. Vaavi vastasi silloin 6+5 viikkoja, jotka olivat oviksen perusteella 2 päivää liian vähäiset. Silti jokainen lapsemme on ollut 2 päivää pienempiä alkuraskauden ultrassa ja hyvin ovat kehittyneet :D

Ensi viikolla lähdetään Jenkkeihin shoppausreissulle ja tarkoitus on ostaa vauvakamaa, kun kaikki on laitettu jo kiertoon muutamia ihanimpia vaatteita lukuunottamatta. Vaatteita toki en uskalla ostaa, mutta leluja, turvakaukalo&rattaat ja muut tykötarpeet kylläkin. Ovat siellä sen verran halvempia, että jos nyt huonosti kävisi uskon saavani rahani takaisin.

Innolla jään seuraamaan teidän kirjoituksianne. Kivaa vaihtelua lukea muidenkin suurperheellisten ajatuksia raskaudesta ja lapsosista.

Maarit ja Niksu 7+1
 
Morjens :wave:

Jos vielä mukaan mahtuu niin täällä olisi kanssa 29v neljättä odottava! La olis 11.9 viikkoja siis tänään 12!! Perheessä Pojat 09/99 ja 12/01 ja tyttö 01/04, neidistä saa taatusti apua kun vauva syntyy =)

Yllätyshän se tämä odotus oli mutta pikku hiljaa alkanut järkytyksen jälkeen on päästy onnelliseen odotukseen... Np ultra takana ja kaikki oli hyvin siellä... Seuraavaa odotellaan jotta saataisi varmuus tyttö ololle =)

Hipsunen + Vuokralainen 12+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi nelosta odottava 35 v. äiti myöskin. Edelliset lapsoset ovat syntyneet 01, 03 ja 05 ja iltatähti syntyy 7.4 leikkauksella KÄT:lla kuten edellisetkin ja tulee siitä syystä olemaan viimeinen.
 
Ihanaa toisaan, että meitä nelosta odottavia on näinkin runsaasti. =)

Heenu kyselit, milloin on saatu sukupuoli tietoon. Meillä tästä nelosesta käytiin viikoilla 23+3 Helsingin Femedassa 4D-ultrassa ja silloin meille 100% tyttöä luvattiin, rakenneultrassa ei lääkäri suostunut kommentoimaan asiaa. Ja jouduin siis kolmeen kertaan kysymään siellä 4D-ultrassa, että onko se siis OIKEASTI tyttö??? Ja kyllä kuulemma pitäisi aivan varmasti olla. Tämä siis siksi, että meillä kolme edellistä ovat poikia. Eli hk kyllä ainakin meille pitäisi olla tyttö tulossa kolmen pojan jälkeen. Ja kuukauden päästä sen sataprosenttisuuden sitten ihan livenä näkee. ;)

Mommysmonsters mä olen myös 24 nyt vielä kun tää nelonen syntyy (täytän kesällä 25) ja en myöskään millään vielä ajattelisi, että lapset on nyt tässä. Mies tietää mun ajatukseni ja välillä kiusaa, että mitäs jos tämä olis viimeinen... Mutta on kyllä sitten sanonut, ettei hänellä ole mitään tiettyä määrää montako lasta saa tulla. No, sen näkee sitten kuinka tulevaisuudessa käy. :) Ja josko se mies teilläkin vielä muuttaisi mieltään, tuntuu miehillä välissä olevan vaan tarve saada sanoa se oma sanansa ;)

Täällä kans suppareita tulee erityisesti yöllä ja nukkuminen on vähän katkonaista niiden takia. Yllättävän sikeästi olen kuitenkin nukkunut ne pätkät mitä nukun ja päivisin on ollut ihan virkeä olo. Tosin vatta kyllä hieman jo painaa. Torstaina neuvolaan ja ajttelin neuvolantädille vähän puhua noista mun synnytyksistä, jotka tuntuu tapahtuvan aikas kovalla vauhdilla, että mitenköhän nyt... edellisestä synnytyksestäkään kun ei ole kuin 1v2kk...

Adrianna ja kirpputyttö 34+2 :heart:
 
Moikka kaikille!
Täällä ilmoittautuu myös neljättä odottava :) Edelliset lapset ovat syntyneet -01, -04 ja -05. Pienin on tyttö. Muistan kyllä, miten rasitti ihmisten odotus siitä, JOKO vihdoin saataisiin poikien jatkoksi tyttö.. Kavereista ei moni tiedä, mutta töissä olen kyllä kertonut.
LA on 21.9 ja synnytän Joensuussa eli PKKS on synnytyssairaala :) Vauva syntynee 2-3vkoa aiemmin, muutkin ovat syntyneet :) Omat 28v-synttärit oliskin alle 2vkoa ennen laskettuaikaa. Näinköhän kerkee edes sinne asti raskaus edetä!

T. Neljän mamma rv 10+6.
 
Tervetuloa uudet:wave:

Täällä kaikki hyvin,ei siis minkäänlaisia oireita :D Ihanaa olla raskaana:heart:

Viides lapsi tuntuu ainakin tällä hetkellä kaukaiselta ajatukselta..Vaikkakin olo ei ole yhtään sitä ajatusta vastaan tällä hetkellä!Ihme kyllä...

Nyt töihin,kivaa tiistaita naiset:kiss:



Heenu ja Loiva 4+4:heart:
 
Pitää tätä pinoa nostella, kun niin alas oli tipahtanu ;)

Mulla vähän jänskättää se rakenneultra perjantaina, kolme yötä vielä :D Huonosti tuntuu vieläkin vauvan liikkeet, vaikka tuntuu kyllä jotenkin. Aiemmissa raskauksissa on tuntunu paljon selkeemmin. Nyt on kyl istukka etuseinässä, et kai se sit vaikuttaa, ku aina ennen ymmärtääkseni se on ollu takaseinässä.

Ruoka maistuu liiian hyvin :D Tulee syötyä tuhdisti :ashamed: Vaikka normaalipainonen mä vielä oon, ettei sillä, mut mut... en tykkää noista kiloista kovin. Joka raskaudessa on tullu se 15-20 kg, mikä on kyl aina lähteny poiskin onneks. Mut tuntuu, et kaikkeen mahdolliseen ois kauhee hinku, pullaan ja karkkiin ja sipseihin ja ja sit ihan tavallinen kotiruokakin uppoo suurina annoksina :D No massukin alkaa olla ruhtinaallisissa mitoissa nyt jo :D

On muuten jännä juttu tuo, miten tavallaan ekakerralla odotusvaiheen otti jotenkin rennommin. Ei osannu silleen pelätä mitään. Onko se sit jotain sellasta, et nyt ku on niin monesti jo "onnistanu", niin sitä tilastollisesti aatellen ois suurempi todennäköisyys et jokin menee pieleen??

Iloista kevään alkua kaikille!!

Elli ja Terho 19+3
 
Täälläkin yksi nelosen odottaja! :wave:
30v ehtii tulla mittariin ennen vauvan syntymää, joka olis odotettavissa 22.6 paikkeilla. Synnärinä o SAS.
Ekat 2 on tyttöjä ja kun 3. oli poika, niin jopa kaupantäditkin onnittelivat, kun viimein saattin se poikakin! Ihana ja rakas tuo poika tietenkin, mutta ihan yhtä ihana se 3. tyttökin olis ollut.
Meillä vanhimman ja tämän (luultavasti viimeisen) ikäeroksi tulee aikalailla tasan 9 vuotta.

Täällä tuoksuu sipulirenkaat, lurps!

mimmimami ja
 
HippuTAR
Meillä on reilu viikon päästä muutto ja pitäis pakata mutta kun mua väsyttää! Pakkohan se silti on yrittää saada jotain aikaan.

Peloista ja lapsiluvusta Mua pelottaa varmasti sen takia kun tokassa raskaudessa oli pahoja ongelmia joita ei neuvolassa huomattu ollenkaan vaan ne tuli ilmi vasta perätilakontrollin yhteydessä. Samantien tehtiinkiin sit sektio. Tämän takia olin edellisessä raskaudessa tarkemmassa seurannassa, ultrassa käynti helpotti pelkoja aina pariksi päiväksi mutta sitten ne taas vyöryi päälle.
Meillä tämä lapsi jää viimeiseksi (lääkärin määräys, takana kaksi sektiota ja lääkärin mukaan kohtu ei kestä enempää), ekaa odottaessani oon sanonut että haluan viisi lasta mutta se jää nyt haaveeksi. Ellei sitten tule kaksoset mutta se on aika epätodennäköistä eikä kohdun tilanne huomioonottaen toivottavaakaan.

Missä vaiheessa ootte kertoneet/aiotte kertoa muille lapsille raskaudesta? Mun tekis tolle meidän vanhimmalle mieli jo kertoa mutta se ei kuitenkaan malta olla kertomatta sitä sitten mummoille. Joiden tietoon en asiaa vielä halua joten mun on vaan maltettava odottaa.

Entä koska ootte soittanu neuvolaan? Mietin vaan pitäskö jo soittaa? Kumma kun ei muista kuinka on aiemmilla kerroilla toiminut.

HippuTAR + Baabero 5+3
 
Löytyipä mahtava pino meille suurperheellisille ;) Täytyy ehdottomasti liittyä mukaan! Mulla ikää 37 ja lapset tyttö 7/99, poika 6/01 ja poika 2/05. Tätä neljättä on yritetty monta vuotta, yksi kohdunulkoinen raskaus tässä välissä on ollut. Oon aika hermona, vaikka varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Np-ultra ensi keskiviikkona ja tuntuu, etten pysty odottaman sinne asti...nämä alkuviikot on kamalia kun vauvaa ei vielä tunne mitenkään! Pahoinvointi mulla on nyt ollut pahempaa kuin kertaakaan aiemmin, ihan hurjaa oksentelua yötä päivää, jouduin jäämään saikulle ja paino on tippunut. Nyt kaksi vähän helpompaa päivää onneksi ollut :)

myy ja möykky 11+0
 
Heipä hei,

Matkalta palattu, väsynyt mutta onnellinen :) .

Tervetuloa kaikille uusille, lisäilin teitä pinoon. Ihanaa kun näin moni on pinon löytänyt. Edelleen tietysti kaikki tervetulleita.

Jaksoin matkalla oikein hyvin, mutta nyt tuntuu, että väsy iskee päälle oikein urakalla. Elimistö tuntuu olevan muutenkin vähän sekasin. Menin sitten jossakin mielenhäiriössä eilen puntarille seisomaan ja olin todella järkyttynyt kun se näytti 2-3 kiloa enemmän kuin viikko sitten. Huh huh! En minä siellä matkalla nyt NIIN paljon syönyt. Kyllähän tuo sveitsiläinen suklaa on hyvää, mutta että NIIN hyvää. Pitää vähän katsoa josko tämä nyt on jotain ekstraturvotusta tai jotain. Kyllähän tuo maha edelleen vain kasvaa, en tiedä miten ihmeessä pidän tämän pötsin piilossa ensi viikonloppuna kun pitäisi lähteä miehen siskonpojan synttäreille. ARGH!

Nyt on sitten kertomisen suhteen pääavaus tehty. Täytyi tuolla matkalla kertoa kaverille, kun hän siellä odotti samppanjapullon kanssa meidän saapumista (ihan oikean samppanjapullon, ei siellä kuulemma kukaan viitsi mitään kuohuviinejä juoda !!!!???? ) Hän on sellainen sinkkunainen, joka on jo aikaa sitten ilmoittanut, ettei halua lapsia. Sinänsä outo juttu, koska hän on lasten kanssa aivan äärettömän luonteva ja ihana. Kaikki meidän lapset rakastavat häntä eikä ihme, koska hän osaa olla lasten kanssa niin ihmeellisen luonteva ja jaksaa aina leikkiä ja keskustella heidän kanssaan. Harvinainen lahja. Yleensä jos ei omia lapsia ole niin ei niiden lasten kanssa osata olla eikä aina vaikka niitä omia siellä jaloissa pyörisikin. Kaveri onnitteli eikä me tuosta raskaudesta nyt sen matkan aikana enää mitenkään hirvittävästi puhuttu, enkä olettanutkaan että hän olisi halunnut kuulla kaikki raskausvaivani alusta loppuun. Lisäksi matkassa oli mukana esikko, joka ei tiedä asiasta joten ei sitä nyt ollut syytäkään kaikelle kansalle koko ajan kuuluttaa.

Irmeli ja Eila rv. 5+3
 
Alkaa tosiaan olemaan iso porukka jo kasassa,mutta silti pakko sanoa että en jotenkin koe meitä suurperheeksi vaikka lapsia on nyt yht.se neljä ja kesällä viisi.:).En tiedä sitten kokeeko ulkopuoliset neljän lapsen perheet suurperheiksi:confused:

Tänään oli neuvola ja alusta paino noussut 5kiloa.Täytyy nyt tsempata vähän ettei nousisi paljon,täytyy vähän jättää niille vikoille viikoille;)
sf-mitta huiteli jo nyt 25.ja mua pelottaa ihan hirveästi että on iso vauva tulossa,ainakin siltä tuntuu.Ja neuvola terkka ei ota yhtään tosissaan mun pelkoa.No,lopussa olen kyllä tiukkana jos tuntuu itestä että iso on niin kokoarvioon haluan.
Ärsyttää vaan kun kolmonen syntyi niin sanottiin että mahtuu isompikin tulemaan,ilmoitin etten ole tulossa isompaa synnyttämään!.Kolmonen oli sen 4626.ja musta tuntuu nyt jo että tää vauva on kasvanut vauhdilla.
Maha on muutenki iso,on hankala olla jo nyt.Mutta ainakin liikkeet tuntuu ihanasti:)

Me kerrottiin lapsille ekan ultran jälkeen.:).innoissaan olivat.Esikoinen lähinnä mietti että taas tulee vauva ja sotkee sen lelut/leikit:D.Nyt tykkäävät paijata mahaa ja huudella sinne:D.Pienet oli tänään ihan ihmeissään kun kulivat sydänäänet neuvolassa:)

Näin taas unta että meille syntyi POIKA!.ja mua alkoi häiritsemään kun olen lukenut monesta paikasta kuinka pieleen ultra onkaan mennyt..Eli me mennään taas 4D ultraan.Päästin varata sen tän kuun loppuun.:)

Meillä tosiaan lapset jää tähän senkin takia kun mies on mua 9vuotta vanhempi,ei halua enää neljäkymppisenä lapsia.ja mä haluisin pitää vähän taukoa kun ei kroppa kestä muuten..
Onhan se niinkin että elämä yllättää:)

Mutta nyt iltapalalle!.Vointeja kaikille.Mukava lukea teidän juttuja kun kaikilla eriviikot,saa fiilistellä loppuajan juttuja ja muistella alkuaikaa:heart:

Mm itu 21+4
 

Yhteistyössä