Neljättä odottavat

Isebel vai poika;) Kiva juttu, usko pois! Mä olin kanssa hieman hukassa, kun kolmas kuultiin ultrassa olevan poika. Olin niin asennoitunut tyttöön. Täytyy sanoa, että hauska on ollut seurata pienen pojan sielunelämää, joka niin totaallisen erilainen ja kuitenkin niin monin paikoin samanlainen kuin tytöilläkin.

Irmeli onnittelut tyttölupauksesta

dibitassu osaanottoni

Oma maha on ottanut ja kasvanut hurjasti parissa päivässä vaikka ruokakaan ei juuri ole maistunut. Helteet imevät voimat ja väsymys on iltapäivisin/iltaisin taas jatkuva seuralainen. Nyttenkin olen jo ollut tunnin sammumispisteessä ja ihan just annan periksi Nukkumatin kutsulle.

Tsemppiä kaikille helteessä rähjääntyville!
 
Minua väsyttää... Maha on kasvanut pyöreäksi palloksi ja se on niin iso, että ryhti on jo vähän muuttunut eikä lattialta saa helposti nosteltua tavaroita. Tänään töissä parhain kommentti oli asiakkaalta: "Onkos vielä pitkä aika?" (JOO, kolme kuukautta!) Ja työkavereiden lempihommaa on naljailla minun kustannuksella, mutta leikkimielisesti kylläkin. He ovat suurimmaksi osaksi miehiä eikä työpaikalla muutenkaan juuri mistään vakavamielisesti puhuta. Työpaikalla on kyllä yksi toinenkin odottaja, joka kävi vasta rakenneultrassa. Hänellä taas ei mahaa ole juuri ollenkaan, on kylläkin ensi synnyttäjä.

Mitäs teille muille kuuluu?
 
Heissan!

Josko sitä piiiitkästä aikaan kävis hiukka päivittämässä :)

Tänään olikin neuvola joten laitetaan ne kuulumiset:

Neuvola
Rv: 36+3
Painomuutos: 405g/vk
RR: 109/77
U-prot: -
U-gluk: -
SF-mitta: 36
L.vesim: N
Kokoarvio: 2900g nla-tädin käsiarvio
Tarjonta: rt
Syke: 140
Liikkeet: ++

Kuuma on ollut :) Maanantaina oli ensimmäinen lomapäivä. Esikko on mummon ja papan kanssa mökkeilemässä nyt, ollut jo parilla leirilläkin :) Tuntuu ettei paljoo oo kotona näkynyt.
Miehellä vielä töitä tää viikko, sit suunnataan mökkeilemään.

Lehdetönpuu
 
Moi!

Kiva lukea teidän kuulumisia.

Me jätettiin eilen talosta tarjous ja tänään kuullaan miten myyjät siihen suhtautuivat. Jännittää. Olisi hirveä hinku päästä muuttamaan pois täältä.

Tänään pitää muistaa myös varata seuraava neuvola. Siellä pitäisi ne kelan paperit täytellä.
Omassa voinnissa ei mitään ihmeellistä. Maha on iso.

Vanhin lapsista ollut kuumessa jo 8 päivää, sai onneksi eilen lääkekuurin. Nyt pitäisi alkaa helpottamaan.

Terkuin Trallaa 21+6
 
HippuTAR
Hei!

Meillä on TAAS flunssa. Alkaa tympiä tää jatkuva sairastasminen, varsinkin kun on tottunut siihen että flunssat loppuu kesäksi mutta ei näköjään tänä vuonna.

Mulla on toi oikea kankku ollu kipeä jo viikkoja, ilmeisesti joku hermo jumis. nyt viime päivinä on oikealla alamahas, vähän nivustaipeen yläpuolella, tuntunu sellanen painontunne. Välillä tuntuu että siitä kohdasta pitää painaa "vastaan" jottei sieltä tuu jotain läpi. Iltaisin se yltyy kivuksi asti. Mistähän tollanen vois johtua?

Loppukuusta olis muutto edessä. Onneksi päästään isompaan asuntoon, tähän ei mitenkään oltais mahduttu vauvan synnyttyä.

Trallaa: Onnea kauppoihin, toivottavasti teidän tarjous hyväksytään!

HippuTAR + Baabero 23+4
 
Jakautunut ilmoittautuu!
POIKA syntyi 20.6 rv 39+5! Kokoa oli 3820g ja 52,5cm. Muuten menee oikein hyvin, mutta paino nousee vähänlaisesti, rintamaidolla olis toive kuitenkin jatkaa pelkästään, kuten muidenkin kanssa. Tänään tulee terkka taas kotiin, niin selviää tämänhetkinen paino. Viikko sitten ei oltu vielä syntymäpainossa..

mimmimami ja pikku-tyyppi
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Mimmimamille onnea pojasta :flower:

En olekaan pitkään aikaan kirjoittanut.
täällä siis 17+6 menossa ja 2 viikon päästä odotettu rakenneultra.
Hurja tyttöolo on (ennestään siis tyttö ja 2 poikaa), mutta olin näkevinä rv 16+ isot pallit ultrassa. Joten mielenkiinnolla odotan kumpi sieltä oikein tulee, hankintoja en ole tehnyt ennen kuin tiedän kumpi tulee..
Onko teillä neljännen jälkeen perheluku täynnä?
Mä salaa haaveilen jo viidennestä vaikka nelonenkaan ei ole vielä syntynyt :D
Suht pienellä ikäerolla saisi tulla jos olisi tullakseen.. Mutta ehtii tässä mieli vielä muuttua, kai :whistle:

Muutenkin tänne kuuluu ihan hyvää. Loma alkoi tällä viikolla ja ihanan lämpimiä ilmoja ollut. 2 viikon päästä lähdemme uudestaan Alanyaan viikoksi, joten kuumaa luvassa kunnolla :cool:

neljäs 17+6 :heart:
 
Onnea ja nautinnollista kesää pienen nyytin kanssa Mimmimami!:flower:

Neljäskö Me pyöritään tuolla samalla palstalla joulukuisissakin=)
Meidän lapsiluku on tämän jälkeen 90% täynnä. Jo kolmannen jälkeen isäntä oli sitä mieltä, itsellä oli kuitenkin sellainen olo että " ei tämä voi olla viimeinen kerta kun imetän", tai "tämäkö oli sitten viimeinen eka hammas tässä talossa" jne. yritin tehdä sitä "surutyötä" muttei siitä mitään tullut ;)
Väsytyksen jälkeen (5v) sain miehen lähtemään mukaan iltatähden yritykseen! :p
Saa nyt nähdä joko tämän kanssa olisi sellainen "lopullinen olo". Mitään piuhoja en ole silti valmis vielä poikki laittamaan. En tiedä jos isäntä suostuis, siihen voisin lähtäkin....

Muuten, miten teillä sujuu reissut koko katraan kanssa? Vai käyttekö pienemmällä porukalla?
Ollaan käyty joka vuosi jossain lämpimässä, mutta jo kolmen isomman lapsen kanssa ei tahdo löytyä tarpeeksi isoja hotellihuoneistoja. Mitäs sitten kun niitä on neljä...:O

Jennynny 18+5
 
Minä täällä vaan vieläkin kirjoittelen, vaikka en sitä nelosta enää odota (enkä kyllä siis tällä hetkellä odota laisinkaan ;) ) Tuntuu vaan teillä täällä olevan niin samoja juttuja kuin mitä meillä eletään. :) Meidän pikkuneiti "täytti" eilen 3kk. Neuvolassa käytiin saamassa kunnon rokotuspommi ja nyt on tytöllä laastarit molemmissa reisissä. Painoakin oli 5600g eli pari kiloa tullut lisää syntymästä.
Mimmimami tämä meidänkään tyttö ei saavuttanut syntymäpainoa siinä kahdessa viikossa, mutta ei onneksi "pakotettu" antamaan lisämaitoa, kun itse olin imetyksen kannalla. Painonnousua sitten vain seurattiin enemmän. Ja vieläkin tyttö on kasvanut hitaammin kuin veljensä. Täysimetyksellä kuitenkin edelleen mennään.

Hauska lukea teidän tuntemuksia, kun olette kuulleet, että poikien jälkeen tulee tyttö tai sitten tyttöjen jälkeen poika. :) Muistan vielä niin hyvin omat tuntemukset kun viime joulukuussa 4D-ultrassa meille luvattiin, että kyllä nyt tulee aivan varmasti tyttö. Ja niinhän se sitten tulikin, vaikka niin uskomattomalta tuntuikin.

HippuTAR mulla oli loppuodotusaikana lähellä nivusia ihan alavatsalla myös sellasia kipuja. Ja eivät siis olleet suppareita vaan enemmänkin sellasta vihlontaa. En kyllä tiedä mitä oli tai mistä johtui, eikä siihen silloin oikein osattu missään vastatakaan, et mitä olis...

Jennynny me tehtiin juuri parin päivän reissu pääkaupunkiseudulle. Reissu neljän pienen kanssa meni yllätävänkin mukavasti. Mihinkään kauemmas ei tällä kokoonpanolla olla kyllä lähdössä. Sellasen "loman" jälkeen nimenomaan tarttis sitä lomaa. :LOL: Ja ei kyllä sellasia rahojakaan oo, et tehtäis ulkomaanreissu kuudella hengellä...

Jotenki en itse ajattele vielä ,että meidän lapset on nyt tässä (vaikka nyt tulikin sitten se tyttö, mitä kaikki muut niin odotti, et nyt vois lopettaa ) ja eipä taida olla mieskään, vaikka eipä asiasta juuri vielä olla puhuttu. Mutta aika näyttää sitten sen... ja oon itte kuitenkin vielä niin nuori, parin viikon päästä tulee 25v. täyteen :) Mies on 6 vuotta vanhempi, mut eihän se nyt miehelle vielä ikä eikä mikään ole :D

Jaksamisia kaikille vatsojen kanssa näillä helteillä, tää lähtee nyt laittaan neitiä unille :wave:

Adrianna ja kirpputyttö 3kk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jennynny Oltiin toukokuussa 3 lapsen kanssa Alanyassa ja yleensäkin koko katraan kanssa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Jo kolmen lapsen kanssa hotelli vaihtoehdot "vähissä" jos yhteen huoneeseen haluaa, saatika sitten kun tämä neljäs syntyy.
Joudutaan varmaan joissakin kohteissa ottamaan 2 huonetta niin että mies ottaa 2 vanhinta lasta ja minä sitten 2 nuorimmaista.
Tämä 2 viikon päästä oleva reissu on erilainen ja otamme 2 vanhinta (8v ja 6v) lapset mukaan ja 3v jää hoitoon suomeen. Eli hieman helpompi reissu tulossa :whistle:

Tänään nautittu auringosta, illalla lähden lasten kanssa uimaan kun mies painaa töitä dollarin kuvat silmissä. On saanut lainalupauksen keämökki tonttia varten suvun saaresta, joten nyt haluaa tehdä mahdollisimman paljon töitä. Todellakin saa tehdä, meillä iso asuntolaina alla ja nyt se tuon mökkijutun vielä keksi :stick:

Muuten ei ihmeempää, lomalla olen elokuun alkuun ja lupauduin huomenna menemään töihin aamuvuoroon.. jään kuitenkin syyskuusta eteenpäin nuorimmaisen kanssa kotiin ja teen vaan keikkaa voinnin mukaan joten voin mä nyt tehdä töitä kun jaksan ;)

neljäs ja tänään tasan 18 viikkoa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neljäskö Minä täällä teen surutyötä,viimeinen vauva on meille:'(.
Mä voisin haluta vielä lisää myöhemmin mutta mies EI..Mulla ei taida kroppa ihan heti kestää uutta odotusta(eikä mies edes suostuisi,niin hankala on tämä ollut).Ihan ahdistaa ajatus ettei enää ikinä..

Meillä siis uusperhe.Lapset on 8v,7v,3v2v.Kaikki tyttöjä.Minä täytän kohta 25v ja mies tänä vuonna 34v.(vanhimmat on erikseen,mutta mies on adoptoinut mun 7v:N).
ja on sanonut että Ei enää lähempänä 40v halua lapsia.ja ymmärrän kyllä.Mä haluisin odottaa jotain 5 vuotta että kroppa saa levätä mutta siinä vaiheessa isommilla alkaa murrosikä ja miehellä on "Ikää jo sen verran" että ei varmana halua enää.On kuitenkin 5 tytön kasvatuksessa oma hommansa ;)

Eipä kumpikaan piuhoja ole katkaisemassa eikä ikinä tiedä mitä elämässä tapahtuu mutta kyllä 99% on varma tämä homma..Enkä tiedä mitä pitäisi ajatella,25v ja lapset tehty: /
Niin älyttömän isoa asia vaan.

ihan järjellä kun mietin niin olisi hyvä jättää tähän että noita olisi se 5.Rahaa ei nytkään ylimääräistä ole ja lapset tulee kasvaessaan maksamaan kokoajan enemmän.Kaikki harrastukset ym.ja haluaisin kuitenkin ihan hyvän elintason sailyttää.Olen itse ainut lapsi köyhästä perheestä,enkä ikinä saanut oikeastaan mitään.Ehkä sillä haluan että omat lapset saa sen tarpeellisen ja välillä vähän ekstraa:).

Paljon ajatuksia herättää aihe.kovasti odotan että vauva syntyisi mutta samalla toivon ettei ihan vielä.Sitten kun vauva syntyy niin aika menee niiiin äkkiä..

Me käydään kyllä reissussa.Lintisillä,puuhamaassa ym.Lähinnä kun asennoituu rennosti niin hyvin on mennyt.Ja mökille ollaan lähetty aina moneksi viikoksi heti kun vauva on ollut 1-2vkoa.
Ja lähetään nytkin heti kun vaan vauva päättäisi syntyä,jos kaikki menee hyvin niin ollaan viiko kotona ja heti mökille.Vaikka siellä ei ole kaikkia helppouksia,vesi ei tule tosta noi ym.niin hyvin ollaan pärjätty;)

Kiva adrianna kuulla teidän kuulumisia!.Minäkin täällä varmaan luen vielä vuoden päästä juttuja:D.Teillä on varmaan jo nimi tytölle:).saako udella minkä sai,vai onko salaisuus?.:)

Ja jaksamisia kaikille tähän paahteeseen:).Minäkin koitan nauttia kun mietin niitä hyytäviä pakkasia:)

MM ja itu 40+0:heart: Kyllä on aika mennyt äkkiä!
 
hk
Hei,

Meidän neljäs näki sitten päivänvalon 6.7. Painoa herralla on 3730g ja pituutta 51 cm.

Äiti oli sitten sen verran väsynyt, jotta synnytyksestä ei oikeestaan ole kuin pieniä pätkiä muistissa, samoin kuin koko tuosta päivästä. Isommille lapsille oli aikas järkytys ja samoin tais olla miehelle, mutta perjantaina päästiin kotiin ja nyt sitten opetellaan uutta arkea.

Mulla toi synnytys käynnistyi vesien menolla ja sitten vähän kerrassaan noi supistukset tulivat kuvaan. Mies tuli synnärille mukaan kun sai noi isommat lapset hoitoon ja oli synnytyksessä mukana. Joutui sitten lähtemään toisten lasten luo ja hups sillä aikaa tosiaan mulla oli heittänyt kummasti muistin pois ja hänelle oli melkoinen yllätys kun tuli lasten kanssa ettei mulla ollut mitään käsitystä tapahtumista. Seuraava selkeä muistikuva on torstaiaamulta, jolloin sitten tuntui tarvetta päästä suihkuun. Siinä sitten kävi hoitaja jos toinenkin samoin kuin lääkärit vaihtuivat. Todettiin että oli jonkinlainen stressireaktio, ja tuo synnytys käynnisti lepovaiheen. Mutta meneehän se näinkin muistamatta pienimmän syntymää oikeestaan ollenkaan. Voi kyllä palautua tuo tai sitten jää vaan ikuisesti unohdukseen. Katsotaan miten tässä tapauksessa käy. Nyt kyllä nukuttaa valtavasti.

Vauva on helppo..... ainakin niin luulen yöllä nukkui jo pötköön 6 tuntia ja voi miten helpotti omaa vointia.

mut nyt pitää jatkaa kotihommissa sen verran äänet kohenee!

hk ja "nöttö" 4vrk
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
hk Onnittelut poikavauvasta! :flower:

MommysMonsters huomasin, että mehän ollaan aikas saman ikäisiä. Mä täytän 25v. nimittäin tän kuun 22.päivä. Onko sulla synttärit kans nyt heinäkuussa? :) (utelen kans... :D )
 
Pikainen huikkaus täältäkin..

Meille syntyi pikkuruinen poika rv 37+1, 10.7.11 klo.23.12.
2895g & 49cm. Vedet meni rv 37+0. Synnytys meni hyvin, vauvalla oli napanuora kahdesti kaulan ympäri. Nyt vielä kättärillä, vauvan sokereita seurataan, kotiin jo haluaisin.

Lehtis ja pikkumies 1.5vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea lehdetönpuu:flower:

Ihana heti aamusta lukea vauva uutisia,turhauttaa vaan kun ei itse pääse.Mä kuulun niihin jotka on sitten aina todella viimeisen päälle raskaana:headwall:
Eli eikai tämä täältä vielä viikkoon synny.Tänään turhauttaa ihan todella vaikka tietää ettei ole kaukana kun saa vauvan syliin,silti.

MM ja itu 40+3
 
Hei!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Meidän tarjous talosta ei mennyt läpi, joten etsintä jatkuu. Nyt mietitään vakavissaan rakentamista.

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Ainoastaan proteiinia oli pissassa, joten tänään vien pissanäytteen labraan.
Neuvolatäti sanoi, että vilkas vauveli on tulossa. Kyllä sen itsekkin olen huomannut. Sydämensyke huitelee 155.

Tämä vauva on oikeastaan meidän viides. Edellinen raskaus päätyi keskenmenoon keskiraskaudessa. Elikkä meillä on enkelityttö tuolla jossakin.
Vielä ei olla päätetty onko tämä meidän viimeinen. Riippuu miten vaativa vauva nyt tulee :)

Mukavaa odotusta kaikille!

Trallaa 22+4 poikaolo ja 3*pojat
 

Yhteistyössä