Neljättä odottavat

Kyllä vaan, synnyttämässä on käyty ja nyt ollaan jo kotiuduttukin. =)
Eli meille syntyi tyttö torstaina 7.4. rv 39+5. Pikkuneiti painoi 3520g, pituutta 51cm ja py 34cm. :heart:

Sitten vähän synnytyskertomusta...
Eli nopeaa toimintaa oli sitten tälläkin kertaa. Kävin keskiviikko iltana sairaalassa näytillä, koska vauva oli ollut niin hiljainen koko päivän. Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja pääsin lähtemään kotiin. Sitten illalla tuli sellainen "pallo jalkojen välissä" olo ja sanoinkin miehelle, että nyt ihan selkeesti vauva valahti alemmas. Koko yön mulla oli sellainen olo kuin olisin tulossa kipeäksi, kauhean kylmä ja teki pahaa. Siitä ajattelinkin, että nyt varmaan ollaan jo lähellä pikkuisen syntymää. Mies oli torstai päivän vapaalla ja poiketen tavoistani menin päikkäreille samalla kun kuopuskin nukkui. Sitten vartin yli neljä tuli ensimmäinen kunnon supistus. Soitin melkein heti äidilleni ja hän tulikin aika nopeasti meille lasten kanssa. Pääsimme lähtemään sairaalaan kahtakymmentä vaille viisi ja perillä oltiin puoli kuuden aikaan. Supistuksia tuli koko matkan neljän minuutin välein, mutta en ollut ihan mahdottoman kipeä ja sain hyvin hengiteltyä niiden läpi. Ajattelinkin, kun päästiin sairaalaan, että olisi edes neljä senttiä auki, kun ei tuntunut vielä niin pahalta. Olin kuitenkin jo 6cm auki ja vauva oli hyvin alhaalla. Mentiin samantien saliin ja sain ilokaasua. Salissa ehti tulla muutama supistus, jonka jälkeen mua rupesi ponnistuttaan. Vauva syntyi yhdellä supistuksella, ponnistuksen kestoksi merkittiin 1min. ja ilman tikkejäkin selvisin. Synnytyksen kokonaiskesto oli 1h38min, sairaalassa oltiin 20min. ennen vauvan syntymää. Kaikkineen tämä oli kyllä helpoin synnytykseni ja pakko myöntää että todella helpolla pääsin.
Ja nyt siis kotona tutustutaan uuteen perheenjäseneen ja harjoitellaan taas tätä arkea uusiksi :)

Adrianna ja kirpputyttö 5vrk :heart:
 
Onnittelut sinne Adriannan koko perheelle pienestä tyttösestä :flower: :heart:

Kovin on hiljainen meidän ketju..

Noh, josko samalla omia kuulumisia sitten..
Kävin eilen siellä np-ultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Siellä se melskasi =) Vielä pitää odotella muutama viikko veriseulontatuloksia, toivottavasti nekin sitten osoittautuu "puhtaiksi".
Yksi sieltä siis löytyi ja kovin olen tyytyväinen tähän tilaanteeseen, vaikka kaksikin olisin tottakai ottanut jos niin olisi käynyt!
Jotenkin ultran jälkeen tuli sellainen olo, että vihdoin uskallan vähänkin luottaa raskauden jatkumiseen normaalisti ja iloita siitä että kaikki on hyvin!
 
Lämpimät onnittelut Adrianna!! Ihanaa, että synnytyksesi oli noin helppo. Tulehan välillä kertomaan, miten elämä kuusihenkisenä perheenä on pyörähtänyt käyntiin...

Minä heräsin tänään jo 6.30. Ihana kevät ja aamuaurinko! Hieman olen kärsinyt liian alhaisesta verenpaineesta, mutta muuten kaikki hyvin.
 
Hei pitkästä aikaa!

Hurjasti onnea Adriannalle ja koko perheelle ihanasta tyttövauvasta!

Minä kävin tänään np-ultrassa. Kyllä oli Eila kovasti kasvanut siitä kun hänet viimeksi näin 5 viikkoa sitten. Näytti jo ihan vauvalta :D. Kaikki oli juuri niinkuin pitikin ja eikä riskirajatkaan paukkunut joten hyvällä mielellä mennään eteenpäin.

Tänään on ensimmäinen päivä pitkään pitkään aikaan kun olo on ollut koko päivän suht normaali. Minulla on ollut kovasti viime aikoina aaltoilevaa pahoinvointia. Pönttöä ei toki ole tarvinnut halailla, mutta olo on ollut välillä tosi inho. Lisäksi noihin aaltoihin on liittynyt pään sekavuutta, jonkinasteista huimausta kaiketi. Viikonloppuna muistaakseni lauantaina oli aamulla tosi outo olo. Tuntui että värisin jotenkin sisäisesti. Mittailin verenpainettakin kun ajattelin josko syy oli tuossa. Paineet olivat ihan ok, mutta pulssi huiteli 90-100. Tiene mistä sitten johtu. Onneksi meni ohi muutaman tunnin kuluttua.

Tuon ultran jälkeen on nyt jotenkin seesteinen mieli kun tätä raskauttakaan ei enää tarvitse yrittää epätoivoisesti salailla. Nyt saa kaikki tietää. Minulla on niin valtaisa tämä pötsi, että on todella helpottavaa ettei tarvitse miettiä minkälaiseen kaapuun sitä taas aamulla pukeutuisi. Huomenna voin pistää vaikka minkälaisen nakkimakkara-asusteen päälle. Ihmetelkööt siinä sitten joukolla mistä minulle toinen maha on kasvanut ;).

Irmeli ja Eila 12+3
 
HippuTAR
Hei kaikille!

Adriannalle hurjasti onnea tyttövauvasta!

En ole hetkeen tänne kirjoitellut kun on ollut niin outo olo tämän raskauden suhteen. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja.

Eilen oli np-ultra, kaikki näyttäis olevan ok. Eilen oli rv 12+2, ultran mukaan 12+4. Nt oli 1,2. Joten kai täs nyt uskaltaa vähän aikaa hengitellä vapaammin.

Maha alkaa mullakin kasvaa, ei meinaa housut mahtua kiinni. Paino ei kuitenkaan ole noussut. Pitäis vissiin lähteä äitiyshousuja kattelemaan.

Mun mies, lapset ja sisko tietää raskaudesta. Myös pari pojan terapeuttia, opettaja ja avustaja tietää, eihän toi poika malttanu olla kertomatta. Tosin se kertoi myös mun äidille (siis poika näytti mun mahaa ja sanoi "vauva") joka totes että "eikä oo", poika sanoi asian uudestaan, äiti sanoi "no toivottavasti ei". Asia jäi siihen ja ilmeisesti äiti ei asiaa uskonut. Poika höpöttää vauvasta koko ajan mutta mun äidille ei oo ton jälkeen siitä mitään puhunu, luulen että poitsu vähän loukkaantui kun ei uskottu.

HippuTAR + Baabero 12+3
 
adrianna, onnittelut tytöstä :flower:

Mä olen tosi vähän kirjoitellut, kun jotenkin vielä hyvin varovaisin mielin olen liikkeellä. Tosin pahentuneet oireet pitää mut raskaana kunnes toisin todistetaan =)
Ens viikon tiistaina varhaisultra joten niin odotan jo, ehkä vähän kauhuissanikin.
Turvotus on kamalaa, joten vapaita käyttämättömiä tai käytettyjä telttoja voisin vastaan ottaa muutamaksi viikoksi kun pitäisi salata vielä onnea :LOL:
Ei tule onnistumaan, olen kuin rv 20 menossa :kieh:
Mutta Irmelillä onkin hyvä suunnitelma, nakinkuori vaan päälle ja ilmeitä seuraamaan. Naurattaa jo etukäteen muakin.
Mä ajattelin np-ultran jälkeen laittaa sellainen äitiyspaidan jossa lukee mahan kohdalla suunnilleen: näin minun tarinani alkoi ;)

Muuten ei ihmeempää tänne. Päivä ja viikko kerrallaan. Ehkä np-ultra jälkeen uskallan huokaista helpotuksesta. Sitä ennen meillä viikon Alanyan reissu 3 viikon päästä, pääsee hetkeksi irtautumaan arjesta ja lomailemaan koko perheen kanssa. Sitä odotellen.

- neljäs rv 6+2 :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta kertomisesta: Anoppi ja appiukko arvasivat itse asian laidan kun tulivat käymään tuossa reilu viikko takaperin. Mies oli pihalla heidän saapuessaan ja esitteli tietty innoissaan meidän uutta seitsenpaikkaista autoa. Appiukko siiten tokaisi, että taitaa taas vaimo olla raskaana. Se siitä sitten. Olivat tosi iloisia ja onnellisia. Anoppi oli taas tapansa mukaan nähnyt kasapäin enneunia ja oli tuo jollekin vanhalle työkaverilleen miettinytkin, että josko nyt yksi vielä tulisi meidän perheeseen. Pientä takkutukkaista tyttöä hieman tilailivat, mutta se nyt oli sellainen pilke silmäkulmassa heitetty heitto noiden meidän kolmen pojan perään. Onnellisia ovat kyllä tulee sieltä sitten kumpi vain.

Omille vanhemmilleni paljastin asian tuossa viime viikolla kun jouduin kyselemään lapsenvahtia tuota np-ultraa silmälläpitäen. Puhelimessa asian otin esiin ja äitini sanoi AHA, lupasi tulla vahdiksi, mutta itse raskausasiaa ei enää käsitelty mitenkään. Kun sitten kävivät tuossa pari päivää tuon jälkeen niin äitini kysyi koska on laskettu aika ja se keskustelu tyrehtyi sitten siihen. Isäni ei ole vielä kommentoinut asiaa yhdelläkään sanalla minulle tai miehelle. Ei edes miehelleni kun taas kerran oli tarkastelun kohde tuo meidän auto ja mies kommentoi että kun kohta tarvitaan noita lisäpaikkoja. Tuohon ei kuulemma ollut vastannut mitään. Vanhempani ovat kyllä aika heikkoja näissä tunneilmaisuja vaativissa kommentoinneissa. Eivät varmaan pahalla tarkoita, eivät vain oikein osaa asiaansa esittää (keskenään tietysti kauhistelevat kuinka noita lapsia nyt noin paljon tulee kun kotisohvalla istuvat ;).

Irmeli ja Eila 12+4

P.S. Lapsenvahdiksi loppujen lopuksi ultran ajaksi järjestin anopin ja appiukon. Ovat aika paljon kätevämpiä noiden lasten kanssa kuin omat vanhempani. Ja oli heille kyllä kivempi noita ultrakuviakin esitellä ultran jälkeen kuin omille vanhemmilleni. Ei ole kyllä äitimuori soittanutkaan ja kysellyt kuinka ultrassa on mennyt, mitäpä sitä suotta.
 
Onnea Adrianna pienestä tytöstä :flower:

Täällä rantautunut koko porukkaan ihan älytön räkätauti, pienemmät kun yskii yöllä niin usein myös oksentavat (2v ja 4v), onneks tuo 7v jo selviää yöt oksentamatta. Itelläkin kunmnon yskä ja keuhkoihin sattuu, miehellä ei vielä pahemmin ole kun on allergialääkkeet jo käytössä. Ite kun ei voi nyt noita nenäsuihkeita laittaa eikä yskänlääkettä ottaa on olo varsin yöllä aika inhottava.

Maha kasvaa silmissä ja vauva potkii kovasti pitkin päivää ja näköjään myös öisin kun olen siihen jo jonkin kerran herännyt.
Ens viikolla lääkäri/nla rv 26+2 ( 26+6 ) ja lääkärinä terveyskeskuksesta nuori mieslääkäri. mahtaakohan tuo uskaltaa edes paikkoja katsoa tai osaako :eek: Jännää.
Kelan paperit olen saanut jo jokin viikko sitten, mutta pitkitän vielä lappujen vientiä kun mun mielestä se uus pakkaus oli aika kiva, jos sen vaikka saisi. Kunhan viimestään 2kk ennen la:ta ovat perillä. =)
 
Kiitoksia paljon onnitteluista! :)

Täällä ollaan arkeen totuteltu ja aikamoista hulinaa se vielä on. Eiköhän se tästä tasoitu, kun saadaan arkeen vähän jonkinlaista rytmiä...

Tyttö on aivan ihana ja kaikenkaikkiaan oikein mukavasti meillä on mennyt. Pojat on ottaneet siskon innolla vastaan, tai kaksi vanhinta kovasti haluaisivat tyttöä silitellä ja pitää sylissä, nuorin on nyt vielä niin pieni, että ei tajua vauvasta hölkäsenpöläystä :) Mutta siinä tuntuu olevan kyllä se hyvä puoli, että eipä kyllä ole esiintynyt minkäänlaista mustasukkaisuuttakaan. :D

Typy on nyt reilut pari viikkoa vanha ja musta tuntuu, että synnytyksestä olisi jo kulunut ikuisuus... (hieman haikeana tässä... :ashamed: myönnän, jostain päin ehkä vähän viiraa... :D ) Joten ihana lukea teidän raskausjuttujanne, vaikka oma nelosen odotus on jo takanapäin :)

Adrianna ja kirpputyttö 2vk 2vrk :heart:
 
Onnittelut Adrianna tytöstä :flower:

Kertomisesta Emme ole vielä(kään) kertoneet raskaudesta kuin miehen puolelle, sinnekin päin tutulla autokommentilla "pitäis tuota isompaa katella...". Hiljaista ollut, eivät ole kommentoineet mitenkään vaikka masun seutuani ovat tainneet katsella (kyllähän sen näkee jos katse vaeltaa :D ) Äidilleni olen ajatellut kertoa monta kertaa, ei vain ole tullut puheeksi kun hänellä on tällä hetkellä paljon omia huolia. En osaa arvata miten reagoi, kun aikoinaan kuopuksen saatuani (3v sitten) lupasin itselleni että tämä oli sitten viimeinen...Mutta uuden suhteen myötä ajatus on muuttunut ja pyörsin puheeni ;) Isäni ottaa asian kuin asian lungisti, hänen perheelleen kerron varmasti jopa ennemmin kuin äidilleni. Ikäviä nää tämmöiset jutut, iloisia ja onnellisiahan näiden pitäisi olla, mutta minkäs teet : /

Äitiysvaatteisiin olen jo siirtynyt, ei tätä mahaa voi enää peitellä. Niin äkkiä on pullahtanut että luulisi viikkoja olevan puolet enemmän :LOL:

Isebel 11+0
 
Hei!

Kertominen Me ei olla vieläkään kerrottu raskaudesta kenellekkään. Maha alkaa kyllä hieman näkymään, joten salailu ei enää kauaa onnistu.
Nt- ultra on 5.5. Jännittää onko kaikki ok. Vaikka eihän se takaa mitään, että kaikki menee hyvin. Kokemusta on edellisessä raskaudessa.

Auto Onko teillä auton vaihto edessä isompaan? Me ei vaihdeta. Meillä on 2 tavallista autoa ja niillä kuljemme.

Kunpa tämä olo alkaisi tästä helpottamaan.

Paino On noussut jo kilon verran. Kääk.

Trallaa ja 11+0
 
Reilun kuukauden palstailemattomuuden jälkeen täällä taas...

Adriannalle perheineen vaaleanpunaiset onnittelut


Hölyhuispake ja Hipputar onnittelut ultrakuulumisista

Neljäskö tervetuloa mukaan. Mitä ultra kertoi?

Omaa napaa: Maha kasvaa ja painoa tullut pari kiloa. Syy kylläkin herkuissa, ei vauvassa :whistle: Pari päivää sitten olin neuvolassa ja sydänäänetkin saatiin kuluviin pienen etsimisen jälkeen. Liikkeet tuntuu jo reilusti navan yläpuolella, joten kohdun koko on suurehko. Normaalisti kuulemma vasta puolivälin jälkeen kohtu kasvaa navan yläpuolelle. En kyllä usko, että pitää enää neljännen kohdalla paikkansa kovinkaan monen kanssa. 3 viikkoa vielä rakenneultraan. Ollaan mietitty joskos pitäisi ottaa kaikki ipanat mukaan sukupuolta kuuntelemaan. Kovasti ovat innoissaan ja haluaisivat tulla.

Maarit ja Niksu 16+
 
Hei piiitkästä aikaa! Selailin ketjua läpi ja jos Adrianna käyt vielä täällä niin paljon paljon onnea pienestä tytöstä <3 Ihanaa, kun kaikki meni helposti ja hyvin :)

Minulla on oksentelu helpottanut. Kauan se kestikin, huhhuh. Jouduin lopulta jäämään pois töistä ja käymään tipassa pari kertaa. Olo on kuin kuolleista nousseella nyt, kun olen käynyt jo lenkillä parina päivänä ja jopa pumpilla kerran :D

Mielialat on vaihdelleet kovasti, mites teillä muilla? Välillä tuntuu ihan toivottamalta vaikkei enää oksetakaan. Itkettää kaikki ja ei mikään...muksujen kiukuttelut ja pienet arjen harmitukset. Välillä taas sitten muka niin seesteisen buddhamainen olo, että mieskin ihan ihmettelee ;)

Maha on jo tosi iso! Ja lähtee kovana pullottamaan ihan tuosta rintojen alta, johtuneeko edellisista venymisistä vai mistä?!? Ihan hassua kun viikkoja ei tämän enempää kuitenkaan. Painoa ei ole tullut lisää kun valitettavasti päässyt tippumaan tuon oksentelun myötä.

Iloista viikon alkua kaikille!!!

Myy ja Möykky 19+5
 
Ah, tätä olen kaivannut! Ihan oma palsta neljättä odottaville ja jo synnyttäneille. Voi, niin toivon, että täältä löytyisi joku live ystäväkin!

Minä siis täällä EteläSuomessa vaikutan. Vielä en osaa sanoa missä tarkalleen, kun synnäri koittaa, kun ollaan muuttamassa. Ikää 33 ja edelliset ihanuudet ovat -01, 05 ja -06 syntyneitä. Nyt la 9.9 eli viikkoja reilu 21.

Kättäri voisi olla yksi synnäri paikka tai porvoo. Porvoossa synnyttäneiltä voisin ottaa vastaan ruusuja ja risuja. Kättäri ei ollut paras paikka synnyttää, mutta en kyllä mene naikkarille, enkä jorviinkaan...

Hassel & Teppana 21+2
 
Täytyy kyllä häpeillen tunnustaa että niin laiska olen tänne kirjoittamaan vaikkakin käyn kyllä jutut lukemassa säännöllisin väliajoin:ashamed:
Vielä olisi joku viikko edessä ennenkuin H-hetki koittaa. Huomenna aika äippäpolille tarkastuskäynnille ja samalla saan sitten ajan sektiota varten. Alkoi kyllä heti jänskättää kun puhelun sain polista, olin näköjään heiltäkin unohduksissa koska lähete sinne on jo laitettu kuukausi sitteen menemään ja kiireesti minut sinne halusivat käynnille.
Kaikki alkaakin olla kotona vauvaa varten valmiina, myös oman laukkuni olen pakannut jos vaikka äkkilähtö synnyttämään tulisi. Oma olotila on yllättävän hyvä, nukkuakkin saa ilman suurempia häiriötekijöitä. Painoa kertynyt kyllä aika rutkaasti mutta itseänipä saan syyttää..herkut maistuu:p
Toivottelen kaikille ihanaa kevään jatkoja ja voikaa paksusti:wave:

HaaHuu ja typy 36+3
 
Hei kaikille!

Vieläkö saa ilmoittautua mukaan?
9+5 olis omien laskujen mukaan viikkoja, laskettu aika joulukuun viides ja ikää on 32 vuotta.
Koko perheen odottama iltatähti on siis kyseessä. Muut lapset T11, P10 ja P6.
synnytyssairaala on rakas OAS :)
 
Tervetuloa Jennynnyllekin :wave: ja muillekin uusille!!

Kiva nähdä sua täälläkin puolella. Viimeksi kuumeiltiin vasta neljännestä, taisi olla viime vuoden loppupuolella :D

Raskaudesta kertomisesta, me ollaan pikkuhiljaa np-ultran jälkeen kerrottu kaikille ystäville ja lopuille sukulaisille. Tänään aivan yllättäen pomo kysyi multa töissä että olenko raskaana :O vastasin vaan että juu-u..ja naureskelin et joko se niin hyvin näkyy :whistle: mut joo näkyyhän se..muuten olen kuitenkin kohtalaisen hoikka niin nyt tuohon mahan kohdalle on ilmestyny tollanen pallo :heart:
Mua jotenkin ahdistaakin se, että vatsa kasvaa niin nopeasti ja iltasin turvottaa tosi paljon. Haluaisin vielä kuitenkin olla "oma itseni" kun laskettuun aikaan on niin pitkä aika..mut kyl tää tästä sit ohi menee. Kun tuntuu enemmän siltä, kuin olis hulluna lihonnu eikä raskausmahalta niin ei oo kauheen kaunis olo :kieh:
Hormoonit myöskin hyrrää ja huomaan itkeskeleväni ja suuttuvani melkosen helposti..vaikken normaalisti todellakaan ole sellainen! Hoh, joo..eipä tän nyt mikään valitusvirsi pitänyt olla.

Oikeasti olen onnellinen, saan kokea vielä tämän raskaana olemisen ihmeen ja hoitaa syksyllä pikkupikku nyyttiä..sniif ;) Ja olen alkanut tuntemaan liikkeitä..niin ihanaa ja sanoinkuvaamaton tunne vaikka sen on ennenkin jo kokenut :rolleyes:

Hölyhuipake ja pallero 14+6
 
Tääkin ilmoittautuisi vielä :) Eli nelkku tulossa viikkoja takana 23+1. Aikaisemmat rinsessat kotona ovat neitoset 08/05, 10/06 ja 11/09.

Synnyttelen sitten TAYSissä tuossa elokuun loppuosissa (tai viimeistään syyskuun alussa)

Jutskaillaan, lisää paremmalla ajalla :)
 
Hölyhuispake: :wave:Jep, muistan sinut sieltä! Meille tuli silloin keskenmeno, ja en sitten jostain syystä jaksanut viihtyä täällä... Sittenkin kun plussasin, ajattelin olla "ajattelematta asiaa" kunnes tulee turvallisemmat viikot...

Onnea paljon odotuksesta! Onko raskaus sujunut muuten hyvin? Näin useamman lapsen äitinä osaa varmasti nauttia pikkunyytistä ihan erillä lailla kun "nuorempana" :D
Itsekin aion kyllä ottaa kaiken irti ;)viimeisestä vauva-ajasta ikinä! =)
 
Heissan palsta!!

Niin se kirjoittaminen on jäänyt, vaikka emmä oikeen tiiä mitä tässä muka nyt on ollut.. Isoin syy oli ettei IE meillä enään toiminut ja piti tähän tulikettuun vaihtaa ja laiskana en oo jaksanut ettii sivui uudelleen, ennen ne ku oli suosikeissa valmiina. *laiskako?*

Täällä kuopus täyttää parin viikon päästä 1v :heart: Kävelee lähti reilu kuukausi sitten ja on ihana menijä :)
Raskaudessa ei ihmeitä. Mitä nyt hb päin peetä, niin kuin ed raskaudessa ja kattelaan josko tässä pitää taas rautatiputuksiin lähteä.
Istukka tossa tosiaan edessä vaimens liikkeet TODELLA pitkään. Sanoisinko että tossa rv25-26 alkoi tuntuu liikkeitä. Vieläkin ne on melko "vaimeita" verraten edellisiin, tokikaan ei pitäis verrata... Ehkä täällä rauhallinen kaveri?!?! :)
Töitä olis vielä kesäkuun loppuun, koulua pitäis käydä vielä hiukka samalla, mut kyllä tää tässä :)

Mökkeilykausikin avattiin vappuna :) Sinne nyt suunnattu viikonloppuisin.

Lehdetönpuu kera pikkulehden *28+3*
 
hk
Moi,

Mäkin olen pitänyt hiljaisuutta kun tuota tekemistä on kummasti ollut. Töistä olen ollut pois jo reippaan kuukauden kun noita suppareita rupes ilmaantumaan liikaa.

Mä niin kovasti toivoisin, että tää tulija olis sellainen hiljaisempi menijä, niin noitten kaksosten perässä ennättäs pysyä paremmin, mut ainakin masussa liikkuu niin valtavasti, että taitaa toiveeksi jäädä. Siskon pojan perässä pysyy tosi helposti, mut noitten omien ei sitten millään tarttis varmaan kolme kaitsijaa kun yksin ei ennätä kaikkea huomioida ja ne huomioi varmasti sen väliin jäävän alueen.

Kasvit alkaa olla laitettu,mut kuka kitkee se jää nähtäväksi...... Me aukaistiin mökki kausi jo pääsiäisenä ja noi muksut on siellä tosi hyvin viihtyneet kun saavat olla pihalla päivän sit saunan jälkeen sammuvat tosi nopsaan.... jää sitä kaivattua rauhaa, jota ei täällä kaupungissa tahdo olla ollenkaan.

mut nyt noihin aamupaloihin pitää keskittyä..

hk ja pikkuinen rv 30+0
 

Yhteistyössä