Neljättä odottavat

Jee!

Onnittelut vauvasta Maarit*!

Eilen sain vihdoin ostettua vauvakaukalon. Brion peruskaukalo, ilman telakkaa. Maksoi 110 e. Edellinenkin oli meillä ilman telakkaa, joten en osaa sellaista kaivata.
Nyt, kun sää on ollut hyvä olen sauvakävellyt. Paino ei ole nyt noussut. Jospa saisin ruokavaliolla ja liikunnalla nyt pidettyä sen kurissa. Muutoin paino on noussut 8.5 kiloa. Tosin loppua kohden turvotus lisääntyy ja paino sen myötä nousee.

Sisarusten kinastelusta Meillä pojat välillä matsaa ihan kunnolla. Toisaalta ovat huippuhyvät ystävät keskenään.
Meillä on nyt pieni ja ahdas asunto, niin tuon kinastelun kestäminen on vaikeampaa. Äidillä menee helposti hermot.

Trallaa 36+4
 
Kiitokset onnitteluista kaikille!

Sektio/kivunhoito mulle tehtiin ensimmäinen sektio 2002 ja toinen 2004. Olen molemmissa saanut morfiinia epiduraalin ja spinaalipuudutuksen yhteydessä. Sen paras vaikutus tulee kuulemaa vuorokauden sisällä ja korostuu muistaakseni Panadolilla höystettynä. Sen lisäksi sain Oxynormia 4 t välein tarvittaessa kipulääkkeeksi. Sen määrää narkoosilääkäri, joten kannattaa varuiksi pyytää sanomalla olevansa kipuherkkä. Itse olen sitä sen 2 vrk mitä sairaalassa olen viipynyt käyttänyt 4 t välein ja pärjäillyt. Toki kipuja on, mutta alussa on tärkeää saada hoidettua kipuja sillä se tutkitusti edistää paranemista. Joten ei kannata turhaan kainnostella lääkkeitä pyytäessä. Ei niitä kuitenkaan niin montaa päivää joudu ottamaan.
 
HippuTAR ja Maarit* paljon onnea vauvoista:flower:

Itsellä ois vielä kymmenisen viikkoa odotettavaa ja päänvaivaa aiheuttaa eritoten sen synnytyksen käynnistyksen miettiminen että haluanko sen vai en...
Olo on kyllä valtava ja tukala ensimmäistä kertaa yhdessäkään raskaudessa ja mikään hyvännäköinen takki ei mee enään päälle vaan pitää pukeutua tollaiseen tuulitakkiin:kieh:joulukorttien tekemistä jo mietin yhtenä päivänä koska ne pitäis hyvissä ajoin tehdä jos meinaa muuten ne jää varmasti tekemättä ja lähettämättä kun vauva syntyy ja kun lapsien kanssa oon tän projektin toteuttanut niin siihen menee ihan hyvän aikaa.Isänpäiväkin lähestyy niin pitäis keksiä jotain mukavaa siksi päiväksi.

Metsätähti ja pikkutonttu 32+5
 
Pikakuulumiset...

Tyttö tuli 4.10. rv. 39+2... Huikeilla mitoilla, tosin edellisetkin olleet isoja vauvoja. Neiti tuli alateitse alle 4,5 tunnissa kalvojen puhkaisun jälkeen ilman kivunlievitystä (ilokaasua otin ja käytin ääntä...;) KÄSI POSKELLA... Mitat: 5615 g/ 56 cm ja pipo 38 cm. (Onneksi pienempi pää kuin 3 veljellään...) Mulla sokrut ovat olleet taas kerran erinomaiset, rasitukset tehty jne. Meillä on ihan älytön geneettinen tausta... Molemmilla siis. Onneksi mies oli mukana synnytyksessä, koska en saa mitään puudutteita 100 % turvallisesti ottaa... (Anafylaksia taustaa...)

Anyway: arki alkaa suttaantua ihmeen mukavasti neljän kanssa... Tyttö oli yllätys, ja hauska juttu!! Ihanaa pukea pinkkejä vaatteita... Mekkojen laitto vaatii harjoittelua. ;-)

Tyttö on tyytyväinen, syön itse kuin hevonen (tai kaksikin) ja imetys on alkanut sujumaan uskaltaisiko sanoa - rutiinilla... Taaperon kanssa pientä säätöä on... 1 v 9 kk siis tämä meidän edellinen "vauva". <3

Voikaa hyvin! Kirjoittelen, jos ehdin. Tiedätte kyllä. :D
 
Onnea Oskari Olematon tytöstä :flower: Tosiaan, olipa jytky tyttö =)

Eipä sitten tarvinnutkaan mennä ä-polille kääntöyritykseen, edellisenä päivänä neuvolassa terkka (itseasiassa kolme terkkaa) kokeili ja velloi mahaani ja oli sitä mieltä että on jo kääntynytkin. Poliaika siis peruttiin. En tainnut olla kovin vakuuttunut asiasta kun mulle ehdotettiin vielä "varmistusultraa" terveyskeskuksessa niin siellä selviää se tarjonta. Kun ei vain alkaisi syntymään ennen ensi viikon torstaita :whistle: Vauvan kääntymistä en ole huomannut, ja vieläkin tuntuu että se heittelee kuperkeikkaa koko ajan vaikka mahdotonta se kyllä jo onkin :D

Närästys on jotakin kauheaa. Näin korventava olo ei ole ollut vielä yhdessäkään raskaudessa kun pystyssä ollessaankin närästää. Rennietä on menossa jo kolmas paketti...viime yönä heräsin kakomiseen kun mahanesteet lillui suussa ja oksennus maistui TOSI yököttävälle! Onneksi sain nieltyä yrjöä takaisinpäin ja eikun lisää Rennietä naamaan ja tyynyjä keoksi pään alle. Yöks.

Tuolla marraskuisten ketjussa on ihmeen malttamattomia odottajia kun haluavat lähteä synnyttämään heti rv37 tienoilla :O Mun puolesta vauva saa hyvinkin olla mahassa vielä sen kolme viikkoa, ei ole mikään kiire synnyttämään...mielessähän tuo pyörii koko ajan, sitä vain toivoo että kaikki menisi yhtä hyvin kuin edellisilläkin kerroilla. Nyt sentään näyttäisi siltä että alatiesynnytys olisi mahdollinen =)

Isebel 37+0
 
Monta vauvaa syntynyt, onnea kaikille :heart: Oskari olematon siis ihan huikeilla mitoilla vauvanne syntyi! Seurattiinko kokoa loppuraskaudesta?

Meillä tää viiminen oli 4590g ja aikasemmat olleet alle 3500g. Saan kokoseurannan tässä raskaudessa kolmesti loppuraskauden aikana. Sokerirasitusta mulle ei ole aiemmin tehty, mutta nyt olen sinne menossa. 4D-ultra olis ensviikolla, mieskin pääsee ekaa kertaa kurkkaamaan masuun :)

E-V-A ja vauva 24+3
 
Heipä hei,

Täällä sitä odotellaan jotakin oikeesti tapahtuvaksi. Kiristyssupistelee jatkuvasti ja selkä on alkanut jullitella myös aika tavalla. Aikas epämiellyttävää, mutta ei näillä suppareilla vielä mitään vauvaa synnytetä. Viime yönä tapahtui kyllä jotain sangen outoa tuolla mahassa. Vauva kääntyi kyllä aika ronskisti jollakin tapaa ympäri. Olin juuri nukahtamassa kun sattui aivan kauheesti ylävatsaan ja joku iso myökky pyrki kovasti ylöspäin. Hetken perästä uudelleen. Huusin jo miehellekin että tule nyt auttamaan minut täältä pystyyn. Oikeastaan koko loppuyön oli vauva jotenkin oudossa asennossa, painoi nukkuessa oudosti. Tänään on kyllä ollut taas kuten ennenkin. Ei oikein jaksa uskoa että olisi nyt ihan kokonaan pyörähtänyt ympäri ja olisi saanut pääkkösensä ylöspäin. Ehkäpä tuo nyt sitten päätti kääntää kylkeä vähän ronskimmin. Toivottavasti näin....

Irmeli ja Eila 39+3

P.s. Eilan nimipäivä olisi tulevana sunnuntaina rv 40+1, viimeistään siihen tähdätään...
 
Moi!

Kysissä tuli käytyä painoarviossa ja nyt ei olisikaan tulossa isoa vauvaa. Syntyessään olisi vain n. 3500..
Tosin meidän ensimmäisenkin lapsen painoarvio oli sama ja syntyessään painoi kuitenkin 4200g. Joten varaudun kuitenkin isompaan..
Sovittiin käynnistyspäivä lasketulle päivälle.
Tosin epäilivät, että syntyisi aikaisemmin. Eileinen "ronkkiminen" varmaan avittaa.
Särkylääkettä olen parin päivän aikana ottanut,kipeitä supisteluja on alkanut tulla.

Nyt kun vielä huvittaa ja vointi tälle aamulle ok, niin rupean siivoamaan.
Talokaupatkin tuli tehtyä. Pitäisi käydä sielläkin siivoamassa ja muuttoa ruveta suunnittelemaan =)
 
Täällä täynnä 40+0 !!!! Ajattelin myös hieman ruveta siivoamaan, josko tuo nyt sitten mitään auttaisi. Aamuyöllä pariin otteeseen tuntui supistukset hieman myös tuolla selkäpuolella. Jos nyt sitten pikku harjoitusten päätteeksi pääsisi vaikka huomenna tositoimiin Eilan nimipäivän kunniaksi.

Irmeli ja Eila 40+0
 
Täällä sitä ollaan edelleen kasassa. Viikot 40+3. Neuvolassa käyty tänään ja yliaikaiskontrolliin laitettu lähete TAYSiin. Pyytelevät kuulemma sinne näytille sitten joskus hamaassa tulevaisuudessa. Kaikki muuten ok, joten eipä tässä kaiketi muu auta kuin odotella ja odotella josko joskus jotain tapahtuisi.

Irmeli ja Eila
 
Täälläkin vain odotellaan...olisin jo valmis synnyttämään niin pääsisi tästä helkutin odottelusta :p Olo on ollut suht hyvä, ei ole edes liiemmin supistellut vaikka olen siivoillut ja käynyt pienillä lenkeillä. Öisin tulee parit kipeät supistukset (lukuisten vessa- ja juomisherätysten lomassa) mutta ei ne siitä lähde kehittymään.

Hirveä flunssa on päällä, nenä tukossa ja kipeä olo. Piti tämänkin vielä tähän tupata, pöh...migreenikin on vaivannut tiuhaan, neljän viikon aikana ollut jo 3 kohtausta mikä on aika harvinaista mulle. Panadolit ei oikein auta, on pitänyt ottaa Panacodia jota en oikein mielelläni napsisi odotusaikana.

Isebel 38+4
 
Heippa kaikille :wave:

Ja onnea vauvan saaneille:flower:

Täällä on käyty rakenneultrassa ja POIKA ois tulossa :heart:
Kaikki oli hyvin ja poitsu oli hyvän kokoinen. L.a on nyt 3.3.2012

Oma olo on ihan hyvä, ainoastaan alamaha vaivaa kun käy pitempiä kävelylenkkejä.
Meillä tytöllä ihan hirveä uhma päällä, joka asiasta saa kauheat raivarit ja niitä tulee useamman kerran päivässä..todella rasittavaa kun ikinä ei tiedä mistä asiasta alkaa huuto. Tyttö ei puhu vielä joten sekin aiheuttaa kiukkua kun häntä ei ymmärretä. Toivottavasti tasoittuu ennen vauvan tuloa..

Katjuska ja Onnimanni 22+4:heart:
 
Hei!

Kävin eilen pyörähtämässä sairaalassa.Supisteli koko päivän ja tiheimmillään tuli 6minuutin välein.
Kohdunsuuta oli jäljellä ja auki vasta kahdelle sormelle. Sain valita sairaalaan jäännin ja kotiin´lähdön. Päätin tulla kotiin.
Nyt vaan rauhassa odotellaan. Perjantaiksi on jo aikaisemmin sovittu käynnistys (11.11) Se on myös laskettu päivä.
Nyt hieman nolottaa, että tämän neljännen kanssa tuli hötkyiltyä ja lähdettyä turhaan sairaalaan. =)

Trallaa 39+2
 
Trallaa sulla on nyt jännät paikat. Kyllä itsekkin aika helposti lähden sairaalaan kun kaikki lapset on syntyneet alle 5h ekasta supistuksesta. Ni ei uskalla jäädä kotiin. Viime kerralla en ollut yhtään kipeä, mutta olin ollut kotona jo supistusten kanssa 3h. Onneksi lähdettiin sairaalaan vaikka mua nolotti mennä, kun ei tuntunut yhtään siltä että vauva olis just tulossa. Mut 7cm oltiin auki ja suoraan saliin.

Katjuska 80 onnea poikalupauksesta :heart:

Me käytiin 4D ultrassa ja oli kyllä upea kokemus. TYTTÖ tulossa , joten meille lapset sitten järjestyksessä poika-tyttö-poika-tyttö. Vatsalaukku kontrolloidaan vielä loppuraskaudesta kun sitä ei ultrassa ensin saatu näkyviin.

Meillä on muutto edessä jouluksi, onneksi voimme kaikessa rauhassa pakkailla ja pikkuhiljaa muuttaa.

E-V-A ja tyttö rv26+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvaantuneille :flower:

Ja muutama saakin käärönsä ihan pian syliin.

1,9v ikäerosta joku puhui, meillä ekan ja tokan välissä sellainen ikäero ja ollut mun mielestä aina mitä parhain. Nyt lapset siis 1 ja 2 luokkalaisia ja parhaimpia kavereita keskenään sekä parhaimmat tappelupukarit (poikia siis molemmat).

Eilen kävin synnärillä näytillä kun housut kastuneet tällä viikolla pariin otteeseen reilusti. Varmuutta lapsivedelle ei osannut sanoa (testissä en näkynyt) mutta sanoi että jos tihuttaa niin vähän kerrallaan ettei jää vettä alaosastoon niin ei näy tikussa. Herkästi pitää uudestaan mennä jos sama toistuu.
Kaulaa 1,5cm jäljellä, ulkosuu auki ja sisäsuu kiinni mutta pehmeä.
Supistellut tällä viikolla enemmän ja vähemmän joten kyllä elimistö alkaa valmistamaan pikkuisen tuloon =)

Eipä se auta kun odottaa ja toivoa että viikon pysyisi vielä sisällä ainakin. Esikoinen tosin syntyi rv 36+ ja oli hyväkuntoinen kaikinpuolin.. Joten tiedän että jo nyt hyvät viikot, mutta saisi vielä rv 37 asti kasvaa mahan suojissa!!

Joulutonttu 35+2 :xmas:
 
Meille syntyi ihanainen tyttö torstaina 3.11. klo 2.42. Paino 3200 g ja pituus 50 cm. Huonon tarjonnan vuoksi ponnistusvaihe ei edennyt ja jouduttiin käyttämään imukuppia. Puudukkeista ei keritty antamaan kuin kohdunkaulanpuuduke ja sekin vain toiselle puolelle. Vähän ilokaasua yritin henkäillä sangen rajun avautumisvaiheen aikana. Loppujen lopuksi jäi ihan hyvä mieli tuosta synnytyksestä ja lopputuloshan on aivan valloittava.

Irmeli ja Eila 3 vrk
 
Onnea Irmeli :heart:

Miten tässä malttaa odottaa omaa nyyttiään. Onneksi meillä on paljon ohjelmaa ennen vauvan syntymää että aika menee varmaan liiankin nopeasti.

Sokerirasituksessa käväisin myös ja siinä oli kaikki ok. Eikä se litku ees ollut pahaa. Ainut mikä siitä seurasi niin päänsärky. Pää onkin särkenyt tappavan tasaiseen tahtiin ja kohta alkaa viimeinen kolmannes eikä buranaa saa enää syödä. Mitenköhän sitten selviän...

tyttö rv 26+4
 
Onnittelut Irmeli74!

Itselläni taas huonosti nukuttu yö takana. Yritän päivällä ottaa nokoset.
Heräilin kipeisiin supistuksiin ja sitten alkoi vuotamaan verta. Säikähdin aluksi, onneksi se muuttui sitten limaiseksi. Eli limatulppa irtoamassa. Kova menkkaminen jomotus päällä.Tämä on ihan uutta..Aikasemmin synnytykset ovat alkaneet lapsiveden menolla.Perjantaina sitten käynnistys, hieman toivon synnytyksen käynnistyvän jo aikaisemmin.
Pitää siivoilla ja lähteä käymään pienellä lenkillä.

Trallaa 39+3
 
Trallaa mulla on kaksi synnytystä käynnistynyt juuri noin eli kun verta ilmaantuu limatulpan yhteyteen niin se on menoa sitten. Että älä liian pitkää lenkkiä tee :) Luulenpa että sulla on vauva huomenna jos ei jo tänään kainalossa :heart:
 
Hei!

E-V-A
Vielä ei ole mitään muutosta tapahtunut. Supistelee ja on kipeäolo,supistusten väli ei kuitenkaan ole lyhentynyt.Vuoto jatkuu. Vauva liikkuu hyvin.
Sairaalaan on matkaan. 70 kilometriä, joten hieman jännittää missä vaiheessa pitäisi lähteä.
Onneksi sain vähän nukuttua.

Tsemppiä kaikille!!!

Trallaa
 

Yhteistyössä