Neljättä odottavat

Tsemppiä Trallaa, loppu häämöttää jo =)
Täällä ei hirveästi ole muutosta viime kirjoitukseeni, mutta olen huomannut että supistukset ovat paljon kipeämpiä kuin aikaisemmin eli jotain tuolla tapahtuu...samoin menkkamaiset jomotukset tuntuvat alaselässä kiitettävästi. Ei tosin säännöllisesti.

Muakin huvittaa kun ei oikein tiedä milloin sinne sairaalaan "kehtaa" lähteä ettei turhan takia sinne mene :p Ja nolottaa jos ei olekaan mitään vielä tapahtunut...sori kun vaivasin teitä kätilöitä turhaan...noin ei tosin ole kertaakaan käynyt, viimeksi olin suht kivuton ja fiiliksellä "tultiin nyt varmuuden vuoksi käymään" ja olin jo 6cm auki -> suoraan saliin :whistle: Mutta yöllä en haluaisi lähteä, jotenkin ahdistavaa kaikki pimeys ja sellainen vakava fiilis, huih.

Mutta odotellaan, saisi tosiaan jo syntyä!

Isebel 39+2
 
Onnea Trallaa pojasta :flower:
Ei sitten onneksi tarvinnut käynnistellä synnytystä...

Täällä vielä yhdessä koossa. Kävin perjantaina synnärillä korkean verenpaineen ja päänsäryn takia. Pissa oli yhdellä plussalla. Olin käyrässä, otetiin verikokeet yms. ja lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen. Paikat kypsät ja kahdelle sormelle auki eli ei kuulemma pitäisi enää montaa päivää mennä...noh, tässä sitä vielä ollaan eikä supistuksista tietoakaan : / Kotiin pääsin kun ei kuulemma ole tarpeeksi "hätä" vielä käynnistellä noiden paineiden takia. Vauvan painoarvio yllätti, se on nyt 4100g ja siksi mahdollista käynnistyspäivää aikaistettiin viikolla joka on siis tulevana torstaina. Sitä odotellessa...

Isebel 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän siinä lopulta kävi, että isänpäivänä 13.11. klo 20.53 syntyi potra poika, 4390g/51cm vauhdikkaasti ja luomuna =) Synnytyksen kesto oli vain 2h45min ja salissa ehdin olla vain kaksi tuntia kun poika oli jo ulkona. Ponnistusvaihekin oli nopea, 8min. Hyvä mieli jäi synnytyksestä vaikka mies ei päässytkään mukaan, jäi lastenvahdiksi kun kipeät supistukset alkoivat niin yllättäen ettei siinä ehtinyt asiaa enempää suunnitella =) Kätilö oli niin kannustava ja ihana että en muuta tukea tarvinnut. Kolme päivää vietettiin osastolla ja keskiviikkona päästiin kotiin.

Isebel ja poika 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Trallaa oikein paljon onnea pojasta:flower:

Isebel81 vaaleansiniset onnittelut myös sinne:) :flower:

Tänään äällä on ollut sellainen päivä että oksat pois:kieh: Tekis mieli hävitä hyvin kauas tän hirviölauman keskeltä.Jotenkin nyt on henkiset voimat niin loppu kun olla ja voi.No jospa huomenna ois parempi päivä.
Keskimmäinen lapsi sai piiiiiiiitkästä aikaa olla miehen vanhemilla yötä kun hän on sitä hyvin hyvin pitkään halunnut ja anoppi on myös kysellyt koska poika vois tulla yöks.Eilen sitten vietiin poika sinne (4,5v) ja ajattelin naivisti et onpa ihanaa kun poika saa ihan yksilöllistä huomioo isovanhemmiltaan ja poika innoissaan oli suunnitellut että hän on siellä lauantaina pitkään ja saa syödä mummon ostamia karkkeja jne. No aamulla mies antoi mun nukkua ja nousi muiden lasten kanssa aamutuimaan ja kesken unien sitten heräsin (nukun toisella puolella taloa ja välissä oli kaksi suljettua ovea mutta ilmastoinnin kautta äänet kulkeutuu yllättävän hyvin talon toisesta päästä makkariin) hirveään riehumiseen ja huutoon.No muutenkaan en ole aamuihmisiä ja kun vielä herää kesken unien kun on kerrankin mahdollisuus nukkua niin en todellakaan ollut parhaimmalla päällä.Yllätyin hirveästi kun kello ei ollut kuin vasta yhdeksän ja yökyläpoika oli jo kotona:O Kysyin sitten mieheltä että miten ihmeessä poika on jo kotona ja ajattelin että sille on tullut koti-ikävä tai jotain kun on jo niin aikaisin kotiutunut (yleensä kyllä yökylästä ovat kotiutuneet silloin kun me ollaan jo soitettu että koskahan tuotte lapset kotiin? joskus viiden aikaan iltapäivällä).Mies vastas että mummo ja ukki oli päättänytkin lähteä heti aamusta kaupungille (ihan yks kaks).No olin sit hyvin yllättynyt kun eivät lähes koskaan käy yhdessä ostoksilla ihan huvikseen niin nyt olivat vaan yhtäkkiä päättäneet lähteä ja vielä kun oli yökyläläinen.No tän koko päivän poika on ollut TODELLA kärttynen,ei usko mitään mitä sanoo,tekee asoita uhallaan,itkuinen (itkee ihan kaikesta) ja tahalleen puhuu niin että siitä ei saa mitään selvää ja kun asiasta sanoo niin alkaa itkemään tekoitkua ja selittämään että kukaan ei kuuntele yms. sanoin jo miehelle että soittaa äidilleen ja kysyy miten poika on nukkunut siellä (kun yleensä saavat valvoa siellä kymmeneen illalla ja sitten aamulla heräävät kuitenkin jo kuuden seitsemän aikaan niin onhan se univaje jo melkoinen) ja anoppi vastas että oli nukahtanut yhdeksältä ja herännyt seitsemältä.Ja tähän päälle vielä esikoisen temppuilu niin tuntuu ettei vaan enään jaksa.Huh,muistinpa taas miksi meidän lapset ovat mummolassa yötä vaan pari kertaa vuodessa.vaikka muuten näkävätkin mummoansa lähes päivittäin (ja käytös muuttuu jo silloin)Huh huh.Anteeksi purkautuminen mutta raskaana vaan kaikki asiat tuntuu niin kovin suurilta muutenkin.
Viimeisessä lääkärineuvolassa kävin ja lääkäri laittoi lähetteen synnytyksen käynnistykseen kun sairaalaan on niin pitkä matka ja synnytykset ovat olleet niin nopeita että viimeisen kanssa ei viimeksikään ehditty sairaalaan asti.Muissa raskauksissa mulla ei ole ikinä ollut tilanne jo nyt näin kypsä kuin se on eli vauva on raivatarjonnassa,laskeutunut ja kiinnittynyt,kohdunsuu on pehmeä ja auki ja 1cm,monillehan tämä tilanne on itsestäänselvyys jo monta viikkoa ennen synnytystä mutta mulla on kaikissa aikaisemmissa raskauksissa tässä vaiheessa paikat olleet vielä kiinni ja kovat sekä kanavaa on ollut jäljellä 4cm kun sitä on jäljellä 2cm ja silti kaikki ovat tulleet vauhdilla.Myös tässä raskaudessa mulla on ollut eniten ja on vieläkin ennakoivia supistuksia kuin ennen niitä ei juuri ole ollut.Tuntuu kummalta että kutsu synnytykseen tulee postissa eikä sinne lähdetäkkään kiireellä kun supistukset alkaa.Tai no eihän se varmaan ole että ehdin edes sinne käynnistykseen tämä voi olla ensimmäinen lapsistani joka syntyy ennen laskettua aikaa, vaikka en kyllä usko.
Tälläistä läpinää tällä kertaa:)

Metsätähti ja pikkuinentonttu 36+3
 
Kiitos Onnitteluista!
Paljon Onnea ISEBEL81 Pojasta!

Voimia metsätähti!
Minä kaipaan läheisiä isovanhempia. Oma äitini on kuollut, hän tykkäsi paljon lapsista. Isäni pärjää isompien kanssa, anoppia ei taas meidän lapset kiinnosta. Muut lapsenlapset ovat tärkeimpiä.Mutta siihen ollaan jo totuttu.

Muutto lähestyy ja alkaa paniikki iskemään. Pitäää saada sitten uusi koti äkkiä valmiiksi, jotta pääsee laittamaan ristiäisiä ja joulua.
Yksi kummi tiedossa ja eikä toista meinaa millään keksiä..

Trallaa ja pojat
 
Trallaa ja Isabel onnea vauvaantumisesta :flower:

Isabel meillä on myös isänpäivä poika vuodelta 2004 ja oli meitin esikoinen viel. Hurjan nopeasti synnytys meni ja yllättäen varmaan tuli.

Täällä ei mitää ihmeellistä, flunssa päällä ja muutto edessä. Eiköhän tää tästä. Viikot menee niin ettei meinaa perässä pysyä.

E-V-A ja tyttö rv 28+4
 
Heipparallaa! Täällä olis yks neljättä odottava, joka heti ensi töikseen vois tehdä uuden pinon, kun näyttää, että kuukausi sitten on viimeksi pinoa päivitetty ja päivittäjärukka on jo synnyttänyt. ;) Meitä olis lössi varmaan tulossa loppuvuodesta tuolta neljättä yrittäjistä.

Mitäpä naiset sanoisitte, saatais vähän vilinää tänne? Ei tosin niin paljon, kuin tuonne kuukausiryhmään. Siellä on ihan julmasti sakkia, ainakin mulle ihan liikaa. Siksi ois kiva tehdä uusi pino tämän jatkoksi. :)
 
HippuTAR
Mulle tulisitten kiva tulehdus... Viime viikon su menin päivystykseen mahakipujen ja kuumeilun takia. Su yöllä leikattiin umpilisäkkeen tulehduksen takia. Vaan ei se ollu tulehtunu. Kohtu, munasarja, umpilisäke ja keekum (en tiedä mikä toi on) oli tulehduksen takia liimaantuneet yhteen. Antibioottitipas olin torstaihin asti jolloin pääsin kotia. Vieläkin toi tulehtunut kohta on kipeä.

Vauva voi onneksi hyvin ja on kova syömään. Öisin tosin vääntää mahansa kans. Ristiäiset on kahden viikon päästä, nimi vaan on vielä hakuses.

HippuTAR + Baabero 7 vk
 

Yhteistyössä