Neuvokaa miten graavataan lohi itse?

"jöpö"
Jos se suolaus kerran tapaa kaikki pöpöt, ni miksei sit niitä vakuumipakattuja voi syödä, kun niissähän on se sama suola???

Vakuumistako se listeria tulee? Listeriaa on kuulkaas luontaisesti kalassa, se mistään vakuumista tule (toki lisääntyy vakuumissa pitkn säilytyksen aikana, mut silti, kyl se siinä kalassa on jo ennen pakkausta).

Mistä tiedät, vaikka ostaisit kalan tuoretiskistä, et onko se ollut vakuumissa sitä ennen??? Useimmiten on.

Vedätkö jouluna myös kännit ja vedät askin röökiä, koska tekee mieli?

Nih.
 
Ken guru
[QUOTE="jöpö";25261362]Jos se suolaus kerran tapaa kaikki pöpöt, ni miksei sit niitä vakuumipakattuja voi syödä, kun niissähän on se sama suola???

Vakuumistako se listeria tulee? Listeriaa on kuulkaas luontaisesti kalassa, se mistään vakuumista tule (toki lisääntyy vakuumissa pitkn säilytyksen aikana, mut silti, kyl se siinä kalassa on jo ennen pakkausta).

Mistä tiedät, vaikka ostaisit kalan tuoretiskistä, et onko se ollut vakuumissa sitä ennen??? Useimmiten on.

Vedätkö jouluna myös kännit ja vedät askin röökiä, koska tekee mieli?

Nih.[/QUOTE]

"Listeria liittyy aina ruuan pitkään säilytysaikaan. On luultavasti niin, että pieni määrä bakteeria ei aiheuta oireita, mutta säilytettäessä bakteeri lisääntyy hurjasti."

Kaksplus - 20 kysymystä odottajan ruokavaliosta

Tuolla on aika hyvin selitetty näitä.
 
jöpö, kukaan ei ole väittänytkään, että suolaus tappaa kaikki pöpöt, vaan että suolaus ikäänkuin kypsentää kalan. Suolattu kala ei ole RAAKA.

Minä TIEDÄN, että tupakka on vaarallista. Minä myös TIEDÄN, että alkoholi on vaarallista. Mutta minä EN TIEDÄ onko kalassa listeriaa vai ei. En tiedä myöskään onko sitä juuri siinä voipaketissa jonka tänään ostin. Tai margariinissa. Sen sijaan minä tiedän, että JOS jossain kalassa sitä on, niin todennäköisempää on, että sitä on juuri tyhjiöpakatussa kalassa koska säilytysajat ovat pitkät jolloin bakteerimäärät pääsevät kasvamaan suuresti.
 
jöpö
No silti tyhmää ottaa riskiä. Ellet sit itse käy aaton aattona ongella.

En ole itsekään hysteerinen ruokien suhteen, mut en kyl omien mielihalujeni takia vaaranna vauvaa, koska kuitenkin TIEDETÄÄN että riski on olemassa ja on todellinen.

Jos nyt sit satut listerian saamaan ja menetät vauvasi, niin pystytkö elämään sen kanssa??? Mä en pystyis. En ikinä.
 

Yhteistyössä