no niin kertokaapa totuus, kumpi sattuu enemmän?? (synnytys kyseessä)

  • Viestiketjun aloittaja ä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Molempi pahempi: tokassa sekä avatumisen viimeiset sentit että ponnistus olivat helvettiä (en ehtinyt saada mitään lievitystä). Ekassa synnytyksessä jäävi sanomaan koska avautuminen oli epiduraalin vuoksi kuin eväsretkellä olisi ollut, ponnistus toki sattui kovasti.
tätä vois aika hyvin peesata. ekassa kun oli aika mukavaa touhua niin ajattelin toisesa etten mä vielä mitään lääkettä tarvi sitten viimeisillä senteillä alko tuntuu pahasti ja pyysin lääkettä muttei enään ehtinyt.

eka synnytys kyllä kesti aika kauan. 17 tuntia. toinen vaan 7tuntia
 
millipilli
Ei ollut luomusynnytys, mutta ponnistusvaiheessa epiduraalin vaikutus oli jo lakannut. Avautuminen sattui moninkertaisesti enemmän. Ponnistuksessa se ponnistaminen helpotti kipua
 
Ponnistaminen,luulisin. Kun tuntui siltä että nyt repeää, siis ihan oikeasti sattuu eikä se lakannut eikä siihen voinut vaikuttaa.
Avautumiseen pystyi paljon helpommin reagoimaan, makaamaan, kävelemään,hengittämään, laskemaan sekunteja. Kun se kipu lakkas, ponnistuskipu vaan jatkui ja jatkui.

Mulla on kyllä ollu molemmat synnytykset helppoja ja suht nopeita. Enkä halunnut puudutteita kuin äärimmäisessä hädässä.
 
vieras
avautuminen tekii kipeetä..mut ponnistaminen..öö..tosi ilkeeltä..tuntu et kohta halkeen...3 synnytyksessä pelkäsinkin eniten ponnistamista.en osaa sano kumpi sattuu enemmän
 
kolme synnytystä takana...
Avautuminen on kipuliaampi minun mielestä. Ponnistamisvaiheessa sen kestää kun tietää että se on tosi pian ohi. Minulla ei ole ollut mitään puudutuksia, kun on sen verran piikkikammo. Synnytyskipu kaikenkaikkiaan on jotenkin sen takia siedettävää, jos vaan osaa rentoutua. Ensi synnyttäjä voi kuitenkin ajatella, että jos joku vaikka moksauttaisi sinua jollain, niin osaisitko rentoutua... Siis kipua vastaan elimistö "suojautuu" jäykistämällä lihakset! Tosi asiassa synnytyksessä kipu tuntuu paljon lievempänä avautumisvaiheessa, jos osaa rentouttaa sen alapään edes :) Se jättipallo on aika hyvä minun mielestä ja vesi... Tsemppiä ap:lle jos oot synnyttämään menossa!
 

Yhteistyössä