Noin kolmekymppiset ekakertalaiset MAALISKUUSSA

HPM
KIRJOITTELIJAT:
Piipi79 + Tyttö 1v 1kk, Turku (F)
Hemuli79 + Poika 10kk (F)
kao + Sara 9kk
HPM + Joona 8kk, Ylöjärvi (Tampere) (F)
Coke + Poika 7kk
haikara08 + Veeti 6kk
Nanna81 + Mathias 6kk (F)
saikku79 + Saana 5kk
Siilura + Poika 5kk
Novelle78 + Eki 5kk (F)
Sasha80 + Niksu 3kk (F)
kirtsikka + poika 3kk
Niiskunenä78 + Nuutti 2kk (F)
MemmuLiina + tyttö 1kk
Kvart Över + Helmi 1kk, Helsinki (F)
Hazel + tyttö 0kk
Myrna + poika, Kotka 0kk (F)

(F) = Facebook-profiili, yv:llä kaveritoiveet

+ satunnaiset (malttamattomat!) nyytin odottajat odotuspuolelta
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430

TERVETULOA MUKAAN MYÖS UUDET KIRJOITTELIJAT!!!

Vol 1: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493
 
Kiitoksia HPM taas uudesta pinosta! Jestas, että tämä aika rientää ihan hirmuista vauhtia. Vastahan sitä tuolla kuumeilijoissa oli ja odotti sitä plussaa. Ja tässä kuussa sitten pikkumies täyttää jo 2 kk :eek: :heart:

Sashan pikkuiselle kovasti onnea ihanasta nimestä!! Meillä on ristiäiset 22.3. ja vielä ei ole nimiasia selvillä. Tai tekisi niin kovasti mieli antaa yksi tietty nimi, mutta kun ei oikein tiedä vihaako se lapsi sitä sitten koko ikänsä :whistle:

Enpä taida tällä kertaa tarinoida tämän enempää, mutta täytyy sen verran kyllä sanoa, että ihania lapsia teillä on! Minäkin siellä Facebookissa kävin katselemassa kuvia ;) Mut nyt tää äippä menee tekemään aamupalaa, nyt kun vauva vielä nukkuu...
 
Kiva uusi ketju!

Unohdin tuossa aiemmin kokonaan toivottaa Kvartin tervetulleeksi! Ja onnittelut koko perheelle!

HPM, laitan sulle yv:nä nimen niin saat facebookia varten. Siellä on kyllä tällä hetkellä vaan ihan pienen miehen kuvia, mutta käynpä lisäämässä tuoreempaa tavaraa ehtiessäni. Sashalle ja niiskulle kanssa laitan nimen. Ketkäs muut siellä vielä olikaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Novelle78:
Kiva uusi ketju!

HPM, laitan sulle yv:nä nimen niin saat facebookia varten. Siellä on kyllä tällä hetkellä vaan ihan pienen miehen kuvia, mutta käynpä lisäämässä tuoreempaa tavaraa ehtiessäni. Sashalle ja niiskulle kanssa laitan nimen. Ketkäs muut siellä vielä olikaan?
minä :wave:

 
On kiva seurata taitojen kehitystä! Onnittelut nannan Mathiakselle pyörimisestä =) Meidän poika pyörähti kaksi viikkoa sitten yhtenä päivänä monta kertaa selältä mahalleen. Mutta ei ole tehnyt sitä sen jälkeen kertaakaan! Ei kai se sitten enää kiinnosta, kun se homma jo osataan, eikä Eki viihdy kauaa mahallaan. Tänään tuo vauveli ilahdutti minua yrittämällä matkia mun pärisyttämistä :)
 
Kiitos HPM uudesta pinosta! :) On kyllä vanhoja vauvoja meillä. :) Tossa listassa on yhdellä kuukaudella meitin pojan ikää kyllä liioiteltu, oikeesti on vasta 7kk, mutta vanha se on jo ku taivas silti! :D

Kvartille vielä onnittelut tytöstä! :flower: En oo taas ehtinyt palstailla vähän aikaan, joten vähän myöhässä tulee onnittelut... :ashamed:

Voi apua! Nyt täytyy tunnustaa vanhanaikaisuuteni.. (voinko katsoa kuuluvani enää noin kolmekymppisiin ekakertalaisiin, kun tunnen olevani jo toinen jalka haudassa...) En ole siis facebookissa... Melkein kaikki kaverini ovat siitä mua "pamputtaneet", että pitää liittyä jne. enkä vaan oo saanu aikaiseksi.. Nyt harmittaa! En pääse näkemään nyt teitin suloisia vauvojanne. Pitäisköhän nyt saada sellainen profiili sinne luotua pikkuhiljaa, etten missaa kaikkea.

Ja toden totta, aikaisemmin käytyyn keskusteluun sen varran, että äitiys on vanhentanut ja lihottanut mua 10 vuotta ja 10 kiloa! :x Raskauden aikana kertyneet ylimääräiset kilot eivät ota häipyäkseen sitten millään ja silmäpussit roikkuvat melkein jo polvissa, tietysti mustina...

Niin ja onnea vielä Nannan pojalle ja muille uusien taitojen osaajille. Meilläkin täällä poika ryömii kovaa kyytiä ja yrittää ottaa konttausasentoa. Ei kuitenkaan hokaa sitä konttausmeininkiä vielä ollenkaan. HPM:n lapsosen pitäisi opettaa se pojalle. Eikös teillä lähdetty suoraan konttaamaan!?

Ollaan muuten lähdössä hiihtolomareissulle pohjoiseen parin päivän päästä. Autojunalla mennään yöllä. Saas nähdä miten meidän eka "lomareissu"onnistuu. Vähän jännittää, ei niinkään pojan takia, vaan meidän koiran... miten sen kanssa onnistutaan (ja mahdutaan) junassa kulkemaan. (On jättikokoinen koiruus). Ei nyt sentään ihan nettipimennossa olla, mutta ainakin vähän nettikatveessa kuitenkin lomareissun aikana, joten palstailu varmaankin jää vähemmälle taas.

Mukavaa ja aurinkoista viikon jatkoa kaikille!
 
HPM
Niin muuten, Coken poikahan oli ihan heinäkuun lopussa, peräti viimenen päivä? No, vaihdan sulle 7kk :) Veipuukkiin vaan. Mäkin sosialistuin vasta tänä vuonna sinne... Jep, meillä jäi ryömiminen välistä kokonaan. Nylkytti muutaman päivän itseään konttausasennossa ja sit lähti... Ja lujaa! Varo vaan kun se siitä lähtee! Saa konttailla polvet ruvella pitkin kämppää ja varsinkin noi koiran naksut on tosi mielenkiintoisia.

Meillä muuten aloitettiin unikoulu viime yönä. Se saakeli vedättää meitä ton nukkumisen kanssa!! Eli raaka peli; illalla omaan sänkyyn ja sieltä ei tulla pois ennen aamua. Ja joko poika ei ole niin kovapäinen kun olen luullut tai sit se on tosi fiksu. Huusi illalla 25min ennenku sammahti. Yöllä heräs kahteen otteeseen; toisella kertaa huusi 3min ja toisella 6min... Muuten nukkui pupu kainalossa kiltisti koko yön :heart:

Hyvä Mathias!!!

 
Onnea nanna81 pojulle uudesta hienosta taidosta :D Ja Novelle78: meilläkin neiti kääntyi eka peri kertaa mahalleen heti 4kk täytettyään, mutta sit kesti pari viikkoa ennenku käänty uudestaan. Se on kuulemma ihan tavallista, että uutta taitoa pitää usein aivojen "sulatella" pari viikkoa, ennenkuin se jää aktiiviseen käyttöön, näin neuvolan täti kertoi, kun asiasta aikoinaan juteltiin =)

Hauskaa lomaa cokelle :wave: Eiköhän se matka hyvin mene.

Meillä nukuttiin taas koko viime yö heräämättä, klo 20-7, jee :D
 
Hei Coke, facebookiin vaan! Kyllä se nyt on jo sunkin annettava periksi, kun ihan kaikki on siellä ;) Ja hauskaa lomaa teille! Me jätetään tänä vuonna vielä pohjoisen reissu väliin. Ensi vuonna sitten varmaankin taas lähdetään hiihtolomailemaan taaperon kanssa.

HPM, ainakin monien tarinoiden perusteella unikoulu toimii hyvin ja kohtuullisen nopeasti, jos ei siis mitään varsinaista ongelmaa (allergiaa tms. vaivoja) ole olemassa. Kaverikin oli kouluttanut n. 7 kk ikäistä vauvaansa, joka meinasi öisin vaan nousta pystyyn ja konttailla pitkin sänkyä. Muutaman yön paikallaan pitelyn ja huudon jälkeen oli yöt rauhottuneet. Onnea matkaan siis koulutuksen kanssa!

Me ollaan kanssa vähän unikoulumaisesti pyritty nyt siirtymään sellaseen menetelmään, että nukutetaan vauva omaan sänkyynsä illalla ja mahdollisimman vähän puututaan siihen nukahtamiseen. Mun osalta se on toiminut aika hyvin. Mies valittaa, että on pakko melkein joka kerta ottaa poika syliin, että se nukahtaa. Itse olin ihan jopa yllättynyt, miten hyvin Eki sopeutui nukahtamaan sänkyyn vaunujen sijaan. Aiemmin me siis aina kitkutettiin vauva vaunuissa uneen ja siirrettiin siitä oman sänkyynsä. Muutaman yön jälkeen yöunet rauhottui, kun siirryttiin tähän oma sänky-menetelmään. Voi olla ihan sattumaankin tietysti, että joku hulinavaihe vaan loppui. Meillä syödään kyllä edelleen 2 kertaa yössä ja välillä joutuu muutenkin tuttia laittamaan suuhun, mutta paljon paremmat yöt on nyt kuitenkin kuin muutama viikko sitten.

Piipin yö kuulostaa ihan luksukselta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Novelle78:
Piipin yö kuulostaa ihan luksukselta!
Kyllä se meillekin on sitä vielä :D Mutta näköjään se ikä tekee tehtävänsä, kun yöt alkoivat selvästi rauhoittumaan tuossa 11kk:n kieppeillä ja nyt alkaa tulla enemmän näitä koko yön nukkumisia. Eli koittakaahan jaksaa, kyllä se teilläkin kaikilla vielä jossain vaiheessa helpottaa =)

 
Olipa ihanaa, kun Niksu nukkui yöllä neljään asti omassa sängyssä. Siis levännyt pitäisi olla, mutta Niksun nuha tarttui minuun. Tosi tylsää... Ihanaa huomata, että meille on selvästi tulossa rutiinia. Niksu herää seiskan maissa ja nukkuu parit lyhyet päikkärit ennen yhtä, jolloin sitten nukkuu pitempään. Viideltä sitten alkaa tankkaus iltaa kohden ja nukahtaa siinä yhdeksältä. Sitten herää yhdeltä yöllä ja neljältä syömään. Näin on ollut jo melkein viikon. Kyllä tämä rytmi sopisi tosi hyvin :)

Oli pientä kriisiä miehen kanssa eilen. Illalla usein saan n. pari tuntia olla ihan rauhassa. No tietty tehdä kotihommia kanssa, mutta mies on vauvan kanssa. Eilen ei mies suuttui, kun joutui olemaan lapsen kanssa. No minä tietysti suutuin myös. Olin jotenkin ajatellut, että ei vauvan tulo parisuhteeseen vaikuta, mutta kyllä se on vaan vaikuttanut. No, onneksi on tulossa viikonloppu, et saadaan vähän keskustella.
 
HPM
Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Oli pientä kriisiä miehen kanssa eilen. Illalla usein saan n. pari tuntia olla ihan rauhassa. No tietty tehdä kotihommia kanssa, mutta mies on vauvan kanssa. Eilen ei mies suuttui, kun joutui olemaan lapsen kanssa. No minä tietysti suutuin myös. Olin jotenkin ajatellut, että ei vauvan tulo parisuhteeseen vaikuta, mutta kyllä se on vaan vaikuttanut. No, onneksi on tulossa viikonloppu, et saadaan vähän keskustella.
Itseasiassa sitähän ne toitottaa että ___% (en muista mikä luku siinä oli) parisuhteista päättyy vauvan syntymän jälkeen ekan vuoden aikana. Ja se luku oli iso!! Muistaako joku muu mikä se oli? Ja en kyllä yhtään ihmettele...

Minäkin ennen syntymää ajattelin että joo joo, on tässä isommastakin kriisistä selvitty joten vauva -> no big deal. Mutta eipä se ihan niin ollutkaan. Kyllä tää kieltämättä koettelee. Väsymys varsinkin saa asiat vaikuttamaan isommilta kuin ne oikeesti on ja meillä esim. lusikka väärässä paikassa on saanut kyllä raivareita aikaan, puolin ja toisin... Ja vielä kun se toinen puolisko on siinä paikalla niin mihinkäs muualle sitä purkais.

Ei muuta kuin jaksamista meille kaikille - niin lasten kuin miestenkin kanssa!!
 
Jaksamisia Sashalle! Olen myös pistäny merkille, että nykyään sitä paljon pienemmistä asioista saa kyllä isommanki riidan aikaseksi...

Nyt kyllä jänskättää ihan tosissaan! On ollu muutaman päivän semmosta kestokrapulaa. Ei oikein mikään auta, mutta oksentaakkaan ei tarvi. Loppu kierto on menossa. Voiskohan se muka olla sitä mitä toivoo, vai onkohan tämä vaan sitä vatsatautia mikä on liikkeellä... Ei kyllä pysty oikein uskoa, että nyt näin helpolla olis voinu mitään tapahtua kun kesti niin kauan ja vasta lääkkeillä onnistu tuo pojuki...

Niin ja Coke nyt sinne facebookkiin :D . Olen kans käyny kattelemassa teidän pienten kuvia. Kyllä meillä kaikilla tosiaan on aivan ihania pikkusia!!
 
Hui Nanna! Hienoa olisi jos olis sitä itseään! (Tässä vaan reilu pari viikkoa sitten synnyttäneenä tuntuu ajatuskin aika hurjalta... :whistle: ) Mutta ihanaa olisi, jos ei isoa ikäeroa tulisi lapsille. Ja tosiaan jos nyt olisi noinkin helposti tärpännyt :) Tuu sitten heti kertomaan kuinka kävi!

Kyllä toi lapsen saaminen ihan hurjasti vaikuttaa parisuhteeseen... Meillä ainakin vielä tuntuu, että kaikki asiat pyörii sen ympärillä. Niinhän se tietenkin tässä alussa varsinkin aina onkin, mutta outoa on kun ihan kuin ei olisi miehen kanssa mitään muuta puhuttavaa kuin vauva :/ Meillä ei oo vielä ollut mitään isompia riitoja, mutta pieniä kilahduksia kyllä, varsinkin öisin. Pääasiassa kyllä ollaan vaan sellaisessa onnen hurmoksessa vielä.

Mä odotan nyt jo, että saadaan tollaisia öitä kun Piipillä! Varmaan hetki vielä pitää kyllä odotella. Tyttö kyllä nukkuu suhteellisen hyvin, mutta mitään rytmiä noissa yösyötöissä kyllä ei vielä ole. Viime yönä nukahti joskus ysin aikaan, syötin yhdeltä ekan kerran ja mies kävi vaihtamassa vaipan (ja yökkärin raukalle kun mä illalla luulin että se vielä herää ennen kuin mennään nukkumaan mutta eipä herännytkään...) jonka jälkeen tyttö onneksi nukahti nopeasti uudelleen. Sitten taas syöttö neljältä ja kasilta uudestaan, jolloin mä nousin ylös. Annan miehen nukkua nyt vähän pidempään kun mua säälittää sen vähäiset yöunet. Viime viikolla lähti joka aamu töihin 4-5 tunnin unien jälkeen eikä oo nukkunut päikkäreitä. Eli levätköön nyt niin mä saan sitten nukkua päiväunet tänään(kin).

Me ollaan nyt alettu vähän ulkoilemaan, käytiin maanantaina Naikkarilla kuulokontrollissa (hyvin kuuli) ja samalla otettiin paino. Toi läskipossu painoi jo 4110, eli syntymäpaino on reippaasti ohitettu. Ja saatiin siis ulkoilulupa. Jee, mammakin ehkä pääsee näistä roikkuvista kyljistä joskus eroon.

Tosta vanhalta näyttämisestä muuten, siis ihan oikeasti mä järkytyin kun katsoin mun vanhoja feissarin profiilikuvia. Osa niistä kuvista on otettu vain reilu vuosi sitten ja silti nyt peilistä kattoo 10 vuotta vanhempi ämmä! Ihan kaameeta! Pakko tehdä jotain.
 
HPM
Vai toivotaan siellä Nannan perheessä jo lisää?!? :p Mä olen YHÄ sitä mieltä että tässä on nää meidän (tai sit isäntä saa hankkia uuden äidin seuraavalle :kieh: ). Ei vaan, onhan se ihanaa että joku jaksaa! Monet tuntuu ajattelevan että kaks menee siinä missä yksikin. Ehkä joo, mutta mun nuppi ei kyllä kestäis. Ensimmäisen pitäis olla vähintään viisvuotias ennenku mä suostuisin edes harkitseen (tyyliin viihtyy jo enemmän omissa oloissaan eikä kaikkea tartte tehdä valmiiksi eteen).

Me käytiin Kvartti kans kuulokokeessa uusintaotoksena ja meni sit hienosti läpi. Kai meilläkin oli niin märkänä noi korvakäytävät sairaalassa tai jotain.

Oonkohan muuten jo laittanut 8kk mitat? Pitää tsekata ylöspäin... Eipä ollut joten tässä ne: 70,9cm ja 9600g.
 
Onpa jännää nanna!! Vai että uusi vauva olis toiveissa. Mulla on vielä aika samat tuntemukset kuin HPM:llä, elil ei kiitos ihan heti perään uutta. Kun selviäis tästä yhdestäkin nyt ensin. Minipillereitä pistelen siis poskeen. Eikä tällä imetystahdilla varmastikaan mitään menkkoja olis tuloilla ilman pillereitäkään. Eipä ole ollu minkäänlaista tipputeluvuotoakaan, ja sehän on hyvä se.

Kvartti, se on kiva kun pääsee ulos! Muistan miten oli tuskaa olla ne vajaat 2 viikkoa sisällä. Ihania vaunulenkkeilykelejäkin on näin keväällä. :)
 
Vau, onpa nannalla jännät paikat! Useinhan se toisella kerralla tärppää tosi helposti, vaikka ekan kanssa ois ollu ongelmia. Jännitykseksellä odottelemme uutisia =)

Mulla on kans sellainen olo, että ei toista ihan vielä... Pieni vauvakuume kytee siinä mielessä, että tiedän haluavani vielä toisen jossain vaiheessa. Mutta haluan mennä välissä töihin jne., niin sitten on kiva olla taas välillä kotona pienten kanssa. Pari viikkoa sitten tein kyllä jo raskaustestinkin, kun menkat oli TAAS myöhässä... Negahan se, ku menkat alkoi heti seuraavana päivänä. Ei oo ollu ku kolmet menkat edelleenkään ja kierrot on ollu jotain 60, 50 ja 40 päivää :LOL: Ehkä seuraavaks ois sit lähellä normaalia n. 30 päivää ;)

Hienot mitat HPMn pojulla :flower: Ja Kvartin pandakin on mukavasti saanut jo painoa lisää. Neidin neuvolakortista katoin (on tässä sopivasti pöydällä vieressä), että painoi 2 vkon ikäisenä 3915g ja 4vkon ikäisenä 4570g. Sit varsinainen tissiposki hän oli 2kk neuvolassa, 5945g :D
 
Onnea Myrna :heart: !!!! Ja tervetuloa tänne puolen =) .

Ai niin on pitäny tuosta vanhenemisesta todeta, että täällä kans kattoo peilistä huomattavasti vanhemman näkönen akka kuin reilu vuosi sitte :/ . Paitsi, että hiukan lämmitti sydäntä kun kävin pari viikkoa sitte oman äidin ja kälyn kanssa alkossa ostamassa likööripullon. Multa kysyttiin paperit :D :D . Se tyttönen tuumaski sitten suomalaisittain että oho ku näytin hymyillen ajokorttia :LOL: .
 

Yhteistyössä