*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

mä voisin melkein liittyä tänne pinoon, jos vaan sopii ;) Olen ollut vauvakuumeen puolella esikoisesta haaveilevien ketjussa, sekä apuja tarvitsevien haaveilijoiden pinossa. Meillä tämä raskaus vaati 8kk ja kolme terolut kuuria, mutta nyt ois menossa sitten 4+5 :heart:

Eli olen neulainen, ikää 28 ja la on 26.1 ja synnäri lienee Tays.

Mä olen omasta olostani vaan niiiin onnellinen :heart: Mies on ollut nyt pari viikkoa työreissulla, ja viime viikolla jouduin yksin testailemaan ja jännäämään. Tosin pahoinvointi tuli jo ennen plussaa, ja jatkuu yhä. Onneksi ei ole vielä tarvinnut halailla pönttöä. Neuvolakin on jo varattu, ja jostain kumman syystä ne antoi sen ajan jo ensi viikolle. En tiedä vaikuttiko siihen mun mielialalääkitys ja sit noi terolutit, vai se kun soitin niin innoissani jo heti plussan saatuani :LOL:

Yritän lueskella teidän juttuja, jotta pääsen mukaan kuka on missäkin vaiheessa :)
 
Tervetuloa Neulanen! Aika kiva, että pääset neuvolaan pian, eipä tarvitse odotella kauaa, kuna alussa musta ainakin tuntui, että viikot kuluivat tuskallisen hitaasti epävarmuudessa...

Valeska, musta siitä sublime organic merino woolista tulee ihan suhteellisen siistä jälkeä, vaikka paksuudessa on selvästi vaihteluja. Aika kallista on per kerä, englantilainen lanka, mutta värivaihtoehtoja löytyy ilmeisesti. Kolmesta kerästä tulee tt:n ohjeella kahdet pöksyt.

Tänään olin kätilön kanssa juttelemassa synnärillä, ja oli positiivinen kokemus. Todella mukava kätilö ja lopuksi kokeiltiin sydänkäyrääkin. Siellä se poika edelleen porskutteli. Jäi todella hyvä mieli, ja saan synnyttää kummalla tavalla haluan, se on kuulemma varma, vaikka vauva alkaisi tulla etuajassakin.

Äitiysraha- ja äitiyspakettipäätökset tulivat postissa kotiin viikossa paperien jättämisestä kelaan, joten nyt odotellaan, että se paketti tulisi postiin... Eli viikon sisällä saisi tulla lappua postista, jos se meinaa kahteen viikkoon päätöksestä saapua.

Mies on ollut jo melkein viikon poissa kotoa sotaharjoituksessa ja tullee takaisin sunnuntaina. Siihen kun menisi aika nopeasti... Ylihuomenna poksuu 32 ja silloin on myös perhevalmennuskerta, johon saan sitten ikävä kyllä yksin mennä. Aiheena imetys, seksuaalisuus ja mieliala.
 
Tervetuloa joukkoon pulleaan neulainen!!
Onnea plussasta!

Meillä täällä kärvistellään jo loppu vaiheen vaivoista, turvotuksesta ja liitoskivuista.
Vauvalla jo lupa tulla! :whistle:
Pelko persiissä täällä ootellaan millasilta ne kipeät supparit tuntuu :eek:
Aina kun tulee joku kova nipistys niin tulee "joko" olo :LOL:
Ihan hassua!

Jaa jos menis kivettämään tota eteisen seinää miehen kaveriksi...

37+1
 
Tervetuloa neulainen!

Jane: Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu ja kuinka myös itse tarkkailen sitten joka nipistystä loppuvaiheessa miettien että "joko".

Toissa yönä yltyi pohkeiden kramppailu niin kovaksi, että oikein ääneen sain vinkua sitä tuskaa, kun edes hieronta ei auttanut. Silloin ajattelin, että miltähän ne synnytys supparit sitten oikein mahtaa tuntua ja paljonko silloin valitan, jos jo pelkästä pohkeen kivusta valitan ääneen :LOL: :ashamed:

Sipsunen & nalletyttönen 29+2 :heart:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki muuten kunnossa, mutta ottaa kyllä aivoon että nyt sitten joudun sen raudan aloittamaan. Hb oli 99. Mä niin toivoin että ei olisi tarvinnut ollenkaan kun maha menee siitä niin kipeäksi, mutta ei auta! :/

Turvotusta tosiaan oli myös ja paino noussut suht reippaasti. Normaalin rajoissa kuitenkin onneksi vielä. Ja sf meni alarajan tuntumassa, eli kaipa tuo turvotus vaanon se mikä painoa nostaa eikä mikään oikea lihominen. Mut äh silti.

No, mutta kelapaperit sain nyt ja ne täytetään illalla ja sitten huomenna voinkin mennä töihin kertomaan että en oo palaamassa elokuun lopulla hoitovapaalta töihin :D Että jotain kivaakin tuossa käynnissä.

KÖ 22+1
 
Meitsikin syö rautaa koska hb oli viimeks 117.
Ihanaa kun on maha sekaisin grrr...

Viimeyö oli taas tuskaa, kun asennon vaihtaminen sattuu ihan sikana haaroihin ja selkään :headwall:
Ei tullut sitten paljoa nukuttua kun pyörin vaan kivuissani.
Ja pari kertaa piti vessassakin käydä.
Noh nukun kyllä tänään päikkärit! :D

Ai niin taas on käsien puutuminenkin palannut kuvioihin mukaan tämäkin vielä!
Noh ei kai tässä enää kauaa mene kun tämä tyyppi haluaa maailmaan :heart:
Huomenna neuvola käääks...
 
Kävin myös eilen neuvolassa, ja kaikki ok. Rautaa en ole vielä joutunut aloittamaan, kun hb oli viime kerralla 124, ja nyt ei mitattu. Sykkeet on joka kerralla huidelleet 150 paremmalla puolella. Oliko se nyt sitten niin, että tytöillä ne on yleensä korkeammat? Mulle kelpais kyllä hyvin, mutta mies epäilee olevansa pulassa kahden (tai siis periaatteessa kolmen...) tytön kanssa... :LOL: Sf-mitta putosi sentään yläkäyrän alapuolelle, mutta iso se masu on edelleen. Painoakin oli tullut 700 viikossa, argh! Pikkaisen liikaa minusta, tarttee vissiin vähentää nautittujen jätskipuikkojen määrää... :whistle:

Tervetuloa neulainen!

Vetku ja ruttunen 25+0
 
Kiitos kaikille!

Mulle tuli jo neuvolasta esitietopaperit täytettäväksi, ja innolla niitä täyttelin ja lueskelin papereita. Eilen kävin kirjastosta hakemassa nimikirjoja, kun miehen kanssa oli tulossa jo riitaa puhelimessa eri nimistä. Se haluaisi jonkun "normaalin" nimen (eli tyyliin oman ikäluokan nimiä), kun taas itse haluan vanhoja nimiä. Onhan tässä aikaa nyt se 9kk pohtia asiaa :LOL:

Tänään oli tosi paha olo töissä, ja tissitkin alkaa pikkuhiljaa kipeytymään. Kyllä se tästä :)

neulainen ja neula 4+6
 
Onkos se Hemuli vielä täällä? Mikä olotila?? :)

Janella ei oo enää tosiaan paljoa jäljellä, näin nää viikot vaan kuluu!

Vetku, teille ei siis myöskään selvinnyt sukupuoli ultrassa, vai ettekö halunneetkaan tietää? Me koitettiin kyllä selvittää, mutta Myyrä ei halunnut alakertaansa esitellä kameroille :) Ite mietin nimittäin myös noita sykkeitä, tosin kaveri (kätilö ) sanoi että oikeasti niillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.. Mutta, kaivoin Helmin kortin esiin ja sykkeet on olleet 136-150 ja todistetusti on tyttö :D Tällä uudella tulokkaalla on ollut nyt 154-155, mutta mietinkin, että onkohan se niin että tässä "alukuvaiheessa" ne sykkeet on jokatapauksessa korkeammat? Helmillä on nimittäin alussa merkattu aina vaan +, ekan kerran numeroilla on laitettu vasta 23+1. Miten sulla oli esikoisen kanssa?

KÖ ja Myyrä 22+2
 
Nyt poksahtaa 32 vk! Ja poika myllää parhaillaan mahassa kuin mikäkin ja se näkyy selvästi ulkopuolelle asti...

Kätilöllä ja psykologilla käyty ja olivat molemmat hyviä ja positiivisia kokemuksia. Molemmat sanoivat, että saan varmasti sen sektion, vaikka vauva alkaisi tulla aikaisemminkin, joten yritän tässä karistella huolta harteiltani. Lääkärin käytös sai molemmilta pyyhkeitä ja psykologi sanoi jättävänsä siitä palautettakin. Nyt tässä katselen jaksanko tehdä siitä valitusta vai en. Eli jos kaikki menee ennustetusti niin tämä poika tulee maailmaan tasan seitsemän viikon päästä! HUI!

Vetku, mullakin pitkälle sykkeet oli yli 150 ja kolmenkympin (vk) lähellä vasta tippuivat 140-150, siis vauvan sykkeet... On kuulemma ihan normaalia. Mäkään en jotenkin usko pelkästään sykkeiden paljastavan sukupuolta, mutta meille herra paljasteli jo rakenneultrassa ja istukkaultrassa oli niin selvät pallot paikoillaan, ettei voi tyttöä tulla.

Kvartti, kivaa, että oli hyvä neuvolakäynti. Mikään ei oo mukavampaa, kun käydä töissä niin, ettei sinne tarvitse palata pitkään aikaan... Vielä olis rästissä yksi luennon katsominen ja tenttikysymysten teko. Blääh, jos huomenna tai ens vkolla jaksaisi.

Neulanen, vai sulle tuli esitietolomake täytettäväksi, niin ne vaan on erilaisia neuvolakäytännöt paikasta toiseen. Meillä ei ollut mitään sellaista. Ainoa erikoisuus oli, että eka neuvolakerta kesti puolitoista tuntia. Sen jälkeen siellä on yleensä mennyt kolmesta vartista tuntiin per käynti.
 
Niin ja Neulaiselle onnea nimivääntöön! Meillä se oli varmaan suhteellisen helppoa, kun lopuksi päästiin siihen molempien hyväksymien nimien joukkoon. Sieltä on jo varma etunimiehdokas, jota jo ihan käytetään kahden kesken puhuttaessa, ja parille muulle on mennyt lipsahtamaan. Toinen ja kolmas nimi on vielä varmuudella valitsematta, muutama ehdokas on olemassa, joista sitten tehdään lopullinen päätös. Ja tietenkin tarkistetaan, että tyyppi sitten näyttää nimeltään...
 
Cladoceran :hug: :'( :hug: Pahoitteluni... ja voimia surussa! :hug:

Neulanen Tervetuloa! :)

Mekkala Hyvä jos kätilö ja psykologi käynti onnistuivat! :) Mukavaa että asiat alkavat luistaa.
Joudun ehkä laittamaan sulle yv:nä vuodatuksen tässä vähän myöhemmin tuosta meidän pelkojutusta.. sen verran taas harmittaa.. ja ihan julkisesti en voi siitä kirjottaa :/ Täytyy tänään kuitenkin koittaa saada uutta aikaa sille mukavalle kätilölle jonka kanssa kävin ihan ensiksi juttelemassa.

Täällä muuten edennyt ihan hyvin. Paino on pysynyt hyvin kurissa mutta vatsa tosin kasvanut hurjasti ja sf käyrä pompahti ylärajoille nyt mittauksella neuvolassa. Osaako kukaan sanoa kuinka tuo sf-mitta on suhteessa vauvan kokoon? Myös hemoglobiini oli tipahtanut parissa viikossa 135:stä 115.. ilmankos onkin väsyttänyt niin hurjana. Nyt kun löytyisi vielä rautavalmiste, joka ei laita vatsaa ihan sekaisin. Tuo Obsidan minun piti lopettaa jo useampi viikko sitten kun se aiheutti ihan kauhean ripsan.
Käytiin myös sokerirasituksessa ja arvot olivat tosi hyvät; eka 4.5, toinen 4.9 ja kolmas 5.4 mutta
itse koe olikin ihan kamala, ja oksua sai pidätellä sen pari tuntia. Yyh! :x
Vielä muutama viikko töitä ja sitten alkaa odotettu kesäloma. B) ´

pikkumangusti 29+0 *poks*
 
Pikkumangusti, hei me poksutaan samana päivänä! Laita vain viestiä, jos tuntuu siltä, että haluat purkaa itseäsi ja lähistöltä ei löydy siihen ketään sopivaa. Joskus tuntuu paremmalta, kun joku vain kuuntelee. Mun täytyy sanoa, etten tiedä tuosta sf-mitan suorasta suhteesta vauvan kokoon, mutta käsittääkseni siihen voi vaikuttaa esim vauvan asentokin, jos on esim peppu pystyssä tms. Viimeksi mulla oli viikossa kasvanut 28 -> 30, mutta siinä oli eri mittaajat, jossain sanotaan, että silläkin on väliä. Ja kerran mulla oli just päälle 20 viikoilla mennyt ihan yli käyrien, kahdessa viikossa 6cm lisää, mutta oli sitten vain kasvupyrähdys, kun tasottui myöhemmin ja palattiin yläkäyrälle ja siitä kohti keskikäyrääkin. Henkilökohtaisesti, en itse ota kaikkia mittauksia ihan vakavissani, kun tuntuu jotenkin, että ne voi olla niin yksilöllisiäkin juttuja.
 
Neuvolassa taas asioitu

37+3(36+3)
Paino 88,2kg(87,0kg) muutos 1,2kg GRRRR (turvotus+)
RR 130/89(123/87)
Pissa puhdas(puhdas)
Kohtu 35cm(35cm)
RT(RT)
Syke 140+(150+)
Liikkeet ++ (++)

Terkka ei tuntenut enää vauvan päätä, on kuulemma niin alhaalla jo ja kiinnittynytkin tyyppi varmasti on!
Siksi ei ollu varmaan kohdunpohjan korkeuskaan muuttunut.
Veikkaili että tyyppi olis joku 3 kiloinen.
Sanoi vaan että saas nähä vieläkö ens viikolla nähään.
Mulla ens ke lääkäri jos sinne päästään...
Sieltä saa tarkempaa paino arviota sitten ja alapään tiedotusta.

Nyt on mun kävelyt kävelty oli ihan kamalan rankka 2km!
Nyt huutaa alapää hoosiannaa!

37+3

p.s.Sisko sai esikoisensa tänä päivänä eli raskausviikolla 37+3 :D
 
Jes jes! Äitiyspakkaus haettu tänään ja avattu äsken! Tällä kertaa olen kyllä täysin tyytyväinen Kelan palveluihin, papereiden jättämisestä kaikki päätökset tuli tasan viikossa ja siitä vielä tasan viikossa pakkaus lähipostiin.
 
yhä ollaan yhdessä koossa :D
Tänään tuli täyteen 39+0.Esikoinen alkoi syntymään 3pv myöhemmin,et saa nähdä,miten kauan tämän kanssa menee?!?Supistelee jatkuvasti ja olo tosi huono...mulla todettiin napatyräkin,eikä se tykkää noista supisteluista yhtään.Vatsa on tulessa jatkuvasti.Panodolia menee 4-6kpl päivässä.Syntyis jo :headwall:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Ada
:hug: Clado voimia surussa. Se on hirvittävän suuri, mutta pohjalta ei voi kuin ponnistaa ylös. Olen kokenut saman pitkälle toista vuotta kestäneen kuumeilun jälkeen. Meilläkin kävi samallainen onni kuin Kvartilla, että ekasta km jälkeisestä kierrosta saatiin se kauan odotettu vauva :heart: . Elämä on kamalan rankkaa välillä, mutta huippukohdat on sen arvoisia. Mä lupaan :hug: !

Paljon paljon onnea Odessalle prinsessasta :heart: ! Meillä on tyttöputki :wave: .

:heart: :lla Ada ja poika 5,5 kk
 
Kvartti Me ei haluttukaan tietää, mutta veikkaillaan silti kuumeisesti! :D Tsekkasin esikoisen neuvolakortin, ja siihen on merkitty tasan yhdet sykkeet, rv 32 ~150, mutta muistelen että olis ollu sitä luokkaa koko ajan.

Mulla kesti keskeytyneen km:n jälkeen monta kuukautta, ennen kuin kierto lähti käyntiin, ja esikoinen saikin sitten alkunsa heti kun saatiin lupa taas yrittää. Toinenkin sai sitten alkunsa heti kun kierto käynnistyi imetyksen päätyttyä. Toivottavasti, clado sullakin onni kääntyy surun jälkeen.
 
Nyt tulee varmaan sarjassa tyhmiä kysymyksiä...

Onko teillä ollut videokameraa, ootteko kokeneet turhaksi/ tarpeelliseksi ensi hetkien ym tallentamiseen, siis en nyt tarkoita synnytystä, vaan vauvan hymyt ja naurut yms yms. Meillä ei sellaista ole ja ollaan vähän huonoja jo ihan kamerankin kanssa, mutta nyt juteltiin, että pitäisikö sellainen videokamera hankkia.

Toinen kysymys, vauvan vaatteiden pyykkääminen ja silittäminen, milloin ootte tehnyt? Ajattelin itse ensi kuussa alkaa siihen urakkaan. Ja mitä kaikkea on tarve pestä? Talvihaalareita ja leluja myöten? pinnasängyn pehmusteet jne?

Liivinsuojuksista, mitkä on kokemukset? Kertakäyttöisiä vai kestoja ja tuleeko kestot pestä ennen käyttöä?
 
Jes, oon saanut edes vähän opparia kirjoitettua tänään. Ja täytettyä Kelan äitiysrahalomaketta. Ja pessyt ja kuivannut kolme koneellista pyykkiä. Ja ilmakin parani :)

Mekkalan kysymyksiin voisin heti vastata, meillä on ollut videokamera (ostettiin oikeastaan juuri Helmin takia) ja on kyllä ollut aivan tosi ihana. Ekat videot vauvasta on synnytyssalista ja tippa tulee kyllä linssiin kun niitä katsoo :heart: Voin suositella hankkimista, meillä on ainakin tullut ihan hirmuisesti kuvattua. Vieläkin otan paljon pätkiä kun tyttö keksii uuden leikin, riehuu isin kanssa tms. Kyllä ne on kivoja myöhemmin näyttää lapselle itselleen ja itekin katsoa!

Mä pesin ihan kaiken, mutta ei kai niitä haalareita oikeasti tarvi pestä :) Aloitin varmaan pari kk ennen laskettua aikaa, tai silloin kun jäin äitiyslomalle. Nyt ajattelin alkaa joskus syksymmällä käymään noita pieniä läpi. Silitinkin muuten viimeksi innoissani kaikki vauvan vaatteet, sen jälkeen niitä ei olekaan silitetty :D

Liivinsuojista ihan parhaat oli Myllymuksujen kestosuojat. Hankin just kirpparilta jo varalle jotkut TSI-jäljitelmät niistä, toivon että ovat yhtä hyvät kun ne oikeatkin. Ostin ne Ruohonjuuresta, olivat aika arvokkaat (5e/pari), mutta todellakin hintansa väärti, ihanan pehmeät ja imevät hyvin. Ite tajusin ne liian myöhään, käytin sitä ennen jotain halpiskestoja (ryppyyntyivät ulkopinnasta niin että tissit oli ihan kauheen näköiset!) ja kertakäyttöisiä (näissä muuten myös eroja, mulla jäi ne Helmi-merkkiset nänneihin kiinni niin että iho irtosi sitten suojan mukana, Ainut olivat ihan hyviä ). Ja kannattaa pestä ennen käyttöä jotta se "vaha" lähtee kankaan pinnasta pois (samanlaista kun uusissa pyyhkeissä ) ja imuteho paranee. 60 asteessa mä oon pessyt, vaatteiden ja vaippojen kanssa samassa. Kuivurissa en niitä kuivannut ettei kosteussuoja mee rikki.

Kaikki ei tosin tarvi ikinä suojia, mä esim sain kaverilta sen ostaman paketin kertiksiä kun sillä ei ikinä tissit vuotaneet, vaikka maitoa tuli hyvin ja imettikin yli vuoden. Mä en tullut toimeen ilman, välillä kastui paita suojista huolimatta ja maitoa oli sänky täynnä yöllä. Mutta ei siis ehkä kannata ostaa kovin isoa läjää valmiiksi kun jos niitä ei tarvitsekaan.

Eikä musta tuossa muuten ollut yhtään tyhmää kysymystä :D

Mukavaa viikonloppua mammat!
KÖ ja Myyrä 22+3
 
No niin, onnea Kvartti! Se on aina kiva fiilis, kun tuntee saaneensa jotain aikaiseksi. Mulla oli sama juttu edellispäivänä... Sain pestyä pyykkiä ja siivottua kotia...

Kiitos vastauksista, ajattelin tosiaan ensi kuussa sitten pyykkäillä niitä vaatteita yms urakalla ja silittää sen ainoan kerran... En tosiaan kuvittele niitä sen jälkeen silittäväni... :)

Miehen kanssa jutellaan just sen videokameran hankkimisesta, olis se kyllä munkin mielestä kiva etenkin kun lapsi on tulossa. Sitten kun vain tietäisi, että millainen sellainen pitäisi hankkia...

Oikein hauskaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä