*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Pika visiitti taas pudottu :whistle:
Tänne ei edelleenkään mitään ihmeellistä kuulu.
Kovasti koitan kokoajan kaikkea duunailla, että sais ees suppareita aikaseksi...
Mutta toistaiseksi vielä ilman tuloksia...
En ole pahemmin koneella nyt roikkunut, kun oon koittanut tosiaan kehitellä jotain "järkevämpää" :D
Paremmalla ajalla...
 
Tervetuloa, neulainen! :flower:

Nyt on pikkuisen liikkeet alkaneet tuntua yhä selvemmin. Eilen illalla oli masussa kunnon jumppatuokio käynnissä. Ekaa kertaa potkiskeli niin pitkään, että ehdittiin kokeilla, tuntuuko liikkeet mahan ulkopuolellekin. Ja kyllähän ne tuntui! Mieskin sai monosta, kun piti kättä masun päällä. :D Välillä tosin ollut hiljaisempia päiviä, eli ei ne liikkeet vielä joka päivä niin hyvin tunnu. Onneksi on kuitenkin tuo doppler, niin jos rupeaa huolettamaan, voi sillä tarkistaa, että kaikki on kunnossa.

Minkä verran ootte muuten hankkineet aina yhtä kokoa vauvanvaatteita? Mietin vaan, että mitähän kaikkea sitä pitäis olla äitiyspakkauksen lisäksi. Jostain luin jotain "ohjeita" tuosta, mutta en enää muista, mitä niissä luki ja missä ne ohjeet oli! :LOL: Olikohan se jotain tyyliin, että aina kolmella kappaleella erilaisia vaatekappaleita pääsi ainakin alkuun. Vielä ei oo hankittu mitään uusia vaatteita tai muita varusteita. Muutamalta sukulaiselta ollaan saamassa jotain, ja lisäksi oon ostanu kirppareilta jotain hyväkuntoisia bodeja, potkiksia ym. On muuten aivan järkyttävää, miten huonoja vaatteita jotkut tuo sinne myyntiin. Joku saattaa pyytää euroa tai enemmänkin jostain aivan kuluneesta vaatteesta, jossa on pinttyneitä tahroja ja jopa reikiä! Sitten taas viereisestä pöydästä voi löytyä 10 sentillä melkein uudenveroisia vaatteita!

Valeska 20+6
 
Mulla on valehtelematta jätesäkillinen vaatteita vauvalle! :eek:
Ei se ehdi edes kaikkia pitää!
Ei kai 3 vaatteet riitä alkuunkaan :D heh

Kirppareilla oon kierrellyt, josko sieltä jotain helmiä löytyisi.
Mutta eipä ole löytynyt, aika huonoa kamaa siellä nykyään on.
Tai sitten ne on ylihinnoiteltuja.
Kuten yks h&m pipo (maksaa uutena pari euroa) Maksoi kirpparilla 9e huh huh??!

Valeska On ne vaan ihania ne pienet vauvan potkut! :heart:

Täällä muuten poksuu 38+0 :heart:
 
Onnea pikkuisen potkuista, Valeska! Mukava se on miehellekin tuntea ne.

Mulla on aika lailla myös niitä vauvan vaatteita. Saa alkaa pian pesemään ja silittelemään niitä. Vielä puuttuu kuitenkin jotain yksittäisiä juttuja, kuten yökkäreitä jostain koosta.
 
Nostelen...

Vaatteista kommentoisin, että meillä ei ainakaan bodeissa ja housuissa olis millään riittänyt 3 kutakin, sen verta laiska oon pyykkäilemään. Päivässä saatto hyvinkin mennä kolmetkin vaatekerrat pyykkiin, enkä nyt tosiaan ihan joka päivä pyörittänyt konetta. Varmaan 10 paitaa/ bodyä per koko on lähempänä sopivaa määrää.

Vetku ja ruttu 25+5
 
Nostetaan...

Eilen oli perhevalmennusta, vimppa kerta ennen synnytystä. Lastenpuolen terkka puhui vauvanhoidosta. Oli kyllä todella tarpeellinen ainakin meille, itse en ole missään kohtaa ansioitunut lapsenlikkana tms. Huomenna olis neuvola. Valitettavasti tähän asti meillä ollut terkka jää kesäksi vuorotteluvapaalle, niin olis uusi kasvo siellä vastassa. Onneksi mies pääsee tällä kertaa mukaan.

Itse päätin nyt pyykätä ja silittää vauvan vaatteet alkaen ens viikolla. Onpa ainakin tekemistä, kun mies on töissä. Lisäksi pyykkään lakanat ja harsot. Lastenneuvolan terkalta kun kysyin, niin sanoi, ettei toppavaatteita ja pinnasängyn pehmusteita yms leluja tarvi pestä. Sopii mulle, talousjutuissa tykkään mennä mistä aita on matalin...

Mitäs tänne? Missä on Pikkumangusti, on ollut pitkään hiljaista sillä suunnalla?

Vauvan vaatteita meillä on, kiitos mun, varmaan jo liikaakin... Lipasto täynnä :) No ainakin vaihtokertaa riittää. Ja äitiyspakkauskin tuli alle viikko sitten, oli ihan ookoo neutraaleja vaatteita. Tuli kuitenkin mieleen, että väriä voisi olla siellä mukana enemmänkin kuten punaista tms. Mutta en valita. Makuupussi on todella söpö. Ja kiva, että tuli pikku tilpehööriäkin kuten kynsisakset ja hiusharja, eipä tarvitse itse hankkia.

Ylihuomenna poksuu 33 rv, sitä odotellessa...
 
Kiitos vastauksista tuohon vaateasiaan, Jane69, mekkala ja vetku! :) Joo, kyllä tuo 3 kutakin kuulostaa hirveen vähältä! Ehkä sillä just saattais joten kuten päästä alkuun, mutta pyykkikoneen pitäis laulaa tosi usein. Eikä siinäkään oo mitään järkeä, että pesis usein vajaita koneellisia. Energian tuhlausta! Eli nyt vaan rauhassa haalimaan lisää vaatetta! :D Nyt kuitenkin tuntuu, että pitää vielä odottaa se rakenneultra, että sukupuoliarvio vahvistuu (jos ei siis jopa muutu!). Kirppareilta oon muutamia sinisiä juttuja ostellut, mutta uusia en siis vielä. Mitä nyt hyvin vähän oon vauvanvaateosastoilla katellu, niin ei vaan tunnu löytyvän mitään kivoja, sukupuolineutraaleja vaatteita!

Kirppareilla pitäis varmaan jaksaa kiertää tosi usein, että löytäis jotain helmiä. Mun paras löytö on täysin uusi (kaupan laput vielä tallella) pitkähihainen body, joka oli maksanut alunperin jotain 8?:n päälle. Toki kirpparillakin sillä oli vielä 2,5? hintaa, mutta ei paha kuitenkaan! Varsinkin, kun se oli mun mielestä niin kivannäköinen, että oisin voinut tuollaisen ostaa kaupastakin, normaalihinnalla. Mutta aivan totta on, että joillain ihmisillä ei oo mitään käsitystä hinnoittelusta! Vaikka ois hyväkuntoistakin vanhaa tavaraa, niin kyllä mä odotan sen hinnan olevan huomattavasti edullisempi kuin kaupasta ostettuna. Ja tuo nyt on kaiken huippu, jos esim. halpispiposta pyydetään enemmän kuin uutena! Se ihmetyttää kans, ettei vaivauduta puhdistamaan/pesemään myytäviä tavaroita. Yks kerta huomasin yhdessä pöydässä vauvanlakanoita ja suht siistin näköisen lämpöpussin (?) vaunuihin. Sitten tarkemmin katsoessa ne oli kaikki ihan kissankarvoissa! :eek: Ei mulla oo mitään kissoja vastaan, mutta ei varmaan oo hirveä myyntivaltti, jos kaikki tavarat ja vaatteet on täynnä karvoja. Varsinkin, jos vauvan tavaroista on kyse. Ja se pussi oli varmaan ollut kissan nukkumapaikkana, sen näköinen oli. Ei sellaista pitäis edes tuoda myyntiin!

Valeska 21+0 *poks*
 
Täällä oli rankka alku, sain melkein heti kotiapaluun jälkeen rintatulehduksen :eek: Olipas kova kuume... Noh, tästä ei ole kuin suunta ylöspäin!
Hirveän pelottavaa vain tämä lastenhoito. Nytkin meinasin sydärin saada kun vauva veti maitoa henkeen :eek:


Odessa80 ja vauveli 12 vrk
 
Neuvolasta jo peloteltu tosta rintatulehduksesta että on kivulias jne...
Että suojatkaa tissinne hyvin tuulelta jne...
Mä en saanu taaskaan nukuttua kunnolla.
Päätä alkoi jo illalla särkeä ja oli yöllä otettava panadolia.
Mulla on jalat niin kipeet että niitten liikuttelu todella sattuu.
Johtuu tästä turvotuksesta!! :ashamed:

Tänään lääkäriin saas nähdä onko kaikki ok...
Painoa varmaan taas pari kiloo tullu, joka päivä kun on pitänyt jätskiä syödä :whistle:
 
Voi harmi Odessa että heti tuli rintatulehdus! Ja tuo on niin totta että alussa se lapsen hoitaminen on tosi pelottavaa! Mäkin aina säikyin ties mitä (kaverit nauraa vieläkin kun soitin hätänumeroon kun Helmi nukahti syliin joskus 5 viikon ikäisenä.. :ashamed: ), onneksi mies on ollut koko ajan lungimpi. Mutta kyllä niihin tilanteisiin ajan kanssa tottuu ja kohta ei enää jännitä yhtä paljon! :)

Tosta rintatulehduksesta muuten, kun aina neuvoloissa sanotaan että suojaa kylmältä ym. niin oon käsittänyt että itseasiassa sillä on enemmän merkitystä että saako rinnat tasaisesti tyhjennettyä. Mihin taas vaikuttaa vauvan imuote, imetysasentojen vaihtaminen ja ihan omat fysiologiset ominaisuudet. Eli jollekin voi tulla tulehdus vaikka miten suojelisi ja toinen saa huidella pikku topeissa syyssäässä ilman huolta, kun toisille jää niitä "tukoksia" helpommin maitotiehyeihin mitkä sitten tulehtuvat. Mulla oli ton 11kk imetyksen aikana muutaman kerran sellainen, että rintaa kuumotti ja oli vähän kipeä, mutta lähti sitten lämpimässä suihkussa hieromalla "auki" ja kipu sekä kuumotus helpottivat. Joskus vaati vähän pumppaamistakin. Kuumetta en saanut koskaan. Mun ystävällä on Helmin ikäinen lapsi ja hänellä taas tuli koko ajan rintatulehdus korkeine kuumeineen, vaikka mitä yritti. Jostain syystä se vaan toisille tulee ja toisille ei :/

Vaatteita oli kyllä meilläkin aika paljon, oikeastaan bodeja ei varmaan voi olla liikaa. Jotain verkkarihousuja ja "farkkuja" jäi melkein pitämättäkin, niitä ei likaantunut ihan samaan malliin ja sitten mieluummin pidettiin potkuhousuja joissa on jalkaterät valmiina, sukat lentävät aina pois jaloista. Ja mekot on kyllä ihania, mutta oikeasti aika turhia kapistuksia ihan pienellä :D Meillä on varmaan joka koosta pari mekkoa jäänyt lähes käyttämättä, ei vaan tuu käytettyä kun ovat hankalia haalarin alla, nousevat korviin kun vauvaa nostaa ja tuntuu että monet ovat aika kovaa kangasta joka painaa vauvaa kun makoilee. Nyt kyllä yksivuotiaalla ja kesällä ovat ihania, tosin edelleen ulkoillessa ovat musta hankalia. Ja ne pienet paidat oli meillä myös aika turhia, mieluummin aina laittoi bodyn kun pysyi hyvin paikoillaan. Paitojakin on käytetty enemmän vasta nyt kun tyttö kävelee.

Tällä seuraavalla on sit sitäkin enemmän vaatteita kun pakkohan se on jotain varmaan ostella... Ja tuli se äitiyspakkauskin tilattua eilen..

Mä oon nyt vajaan viikon syönyt rautaa ja ihme kyllä maha ei oo ollut kovin kipeä! Iloinen olen jos ei tulekaan, viimeksi se oli ihan kauheeta kun joka päivä kivisti mahaa. Onkohan syynä se, että oon alkanut juomaan aamuisin tollasta pressokeittimellä (vai mikä ton keittimen nimi on joka laitetaan levylle?) tehtävää espressoa, joka laittaa mahan toimimaan ;) Ja ainiin, ne labratuloksetkin tulivat ja Hb olikin 116 sen sormesta mitatun 99:n sijasta, jee! Oli vaan vissiin niin paljon turvotusta että nesteet laimensi noin paljon tulosta.

Nyt jatkan taas kirjoittelua, hain uutta aineistoakin kun työn kohde taas vähän muuttui.. No, toivon että saisin parissa viikossa valmista, viim. ennen juhannusta että voidaan lomailla rauhassa.

Jaksamista kaikille, toivottavasti Hemuli pääsee kohta!
KÖ 23+1
 
Hei mä vaihdoin vähän otsikkoa vaan kun ei ole kovin pitkä ketju vielä, helpompi selata taaksepäin kun on samassa ketjussa. Teen ensi kuulle sit uuden ketjun, ok?
Siivosin taas ekan pois (ja unohdin nimimerkin samalla.. :ashamed: ) kun on varmaan jo synnyttänyt mutta ei ole mitään kuulunut aikoihin. Eli Hemuli, sä oot listalla ekana :D
 
mekkala :wave: Täällä taas.. ja huomenna poksutaan =)
Sain kuin sainkin nyt uuden keskusteluajan tuolle ekalle sype kätilölle ensi viikolle.. nyt vaan tuntuu että pää alkaa olla ihan sekaisin siinä mielessä etten oikein enää itsekään tiedä mikä oisi järkevä ratkaisu ja oikea synnytystapa ja mitä edes haluan kun kaikki vaan pelottaa :ashamed: Toivottavasti tuo uusi keskustelu vähän auttaa ja ehkä myös saan lääkärille ajan.
Tuosta perhevalmennuksesta piti kysyä; siis oliko teillä sitä useampikin kerta? Täällä on vain 1 kerta jossa kuulemma katsotaan ainakin joku video. Onpa tylsää ettei meillä täällä järkätä enempää..

En ole päässyt koneellekaan nyt kun väsy on vaivannut, johtuen ilmeisesti tuosta pudonneesta hemoglobiinista. Työpäivien jälkeen musta ei ole ollut enää mihinkään. Toisaalta en ole kyllä vuosiin nukkunut näin hyvin kuin raskaana ollessa, eli ainoastaan töissä tuo väsymys on sellaista haittaavaa kun kotona voi hyvin sitten taas torkkua. :) Mutta pian siis lomalle.. B)
Vielä kun saisi tuon raudan pysymään sisällä.. mun maha on esittänyt vankat vastalauseet!

Noista vaatteista.. siis tuntuu että mä olen ehkä hankkinut niitä ehkä hieman runsaasti.. varsinkin noita 62 senttisiä on hirveästi.. jonkin verran olen kyllä jo ostanut myös 68 sekä 74 senttisiäkin..
ja tietty 56 senttisiä.. :D Ehkä nyt pitää vähän rajoittaa ja alkaa ostamaan vaikka kenkiä ja muita asusteita :LOL:
Kelaankin sain vihdoin vietyä laput, nyt ihan intona odottelen täällä pakettia saapuvaksi. Sanoivat tosin että normaali käsittelyaika on noin 4 viikkoa! joten en varmaan sitten ihan äkkiä sitä saa hypisteltäväksi.

Harmi että Odessa sai heti tuon kurjan rintatulehduksen. :/ Toivottavasti nyt kuitenkin jo parempi olo!

Kiitos Kvartille listan päivittelystä.. jännä nähdä kuka tuolta listan yläpäästä nyt sitten ottaakaan ensimmäisenä startin... =)
 
Huh huh turha neuvolalääkäri takana!

38+2(37+3)
Paino 90kg(88,2kg) +1,8
Turvotus ++(++)
RR 149/96 ja 138/94(130/89) Noussut
prot -
gluk 1+ (viimeks pissa oli puhdas)
Hemppa 109 vaikka syön rautaa. Viimeks mitattu 35+2 ja oli 117
Kohtu 35(35)
RT/RT
syke 155+ (140+)
Liikkeet ++

Että semmonen tällä kertaa
Lääkäripäs ei sitten suostunutkaan kurkkaamaan alapäähän ollenkaan, kun se saattaa käynnistää synnytyksen!!
Joo joo tiesin ja siks olisinkin halunnu kopeloitavaksi heh.
Neuvolan täti on sanonut, että on kiinnittynyt.
Mutta lääkäri sanoi nytten, että kyllä päätä sai vähän liikuteltua.
Eli on vissiin vaan osittain kiinnittynyt.
Pah niin turha niin turha...
No sanoi lääkäri vauvan olevan n. 3-3,5kg nyt, kuulemma keskikoinenvauva.
Apua sehän on iso jos menee paljonkin yli
Juu ja täällä aletaan miettimään sitten jatkoa kun on viikot 41+5!
Että täällä ollaan vielä kauan kasassa!
Ens viikolla taas neuvolaan.
 
odessa, jaksuja tulehduksen kanssa. täällä toi on melki joka päiväistä et maittoa menee väärään kurkkuun ja yskitään sitten, eka kerta kyllä peläytti.

jane, mitäköhän se olis haitannut jos olis käynnistynyt?

täällä masuvaivaa ollut pienellä. lopetin raudan ja katotaan auttaako se.
muuten kovasti jutellaan ja hymyillään. Sekä kova häsläys päällä.

unico ja typy 5½ vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
jane, mitäköhän se olis haitannut jos olis käynnistynyt?
No ei mua ainakaan olis haitannut ollenkaan päin vastoin!!
Eikä tuo mitään syitä sanonut!
Vähän kyllä suututti koko käynti, kun niin odotin että haaroja levittelen :LOL:
Enpähän nyt sitten tiedä alakerran tilannetta.
Neuvolan täti kun lupas että katsotaan, kun jouduin käymään sillon liian aikasin (jo 34vk kun normaalisti vk 36-37) lääkärin loman takia!!
GRRR kun vieläkin ottaa pannuun... :headwall:
 
täällä yhä ollaan ja tänään tasan 40+0!
Pian neuvolaan.Toivottavasti synnytys pian lähestyy,ku en kestä enää tätä vatsakipua ja makaamista!?!Masentaa jo tämä odotus,kun ei voi nauttia ns.normaali elämästä pojan kanssa.Esikoinen tais ollakin hätähousu,ku lähti syntymään 39+4 ja tämä taitaa olla mukana loppuun asti eli ei pitäny mulla paikkaansa tuo uskomus,et toinen syntyy yleensä etukäteen :LOL:

Voimia Jane :flower:
 
Onnittelut kuitenkin Hemuli lasketusta päivästä! :flower: Eikös se niin ollut, että tilastojen mukaan useimmat syntyvät 40+2, eli enää pari päivää olisi tuohon :) . Älä nyt hermostu, eiköhän se kohta lähde tulemaan. Muistan kyllä ton ketutuksen, mulla meni viimeksi viikon yli ja olin joka päivä aivan raivona :D Oon nyt jo varautunut että tää menee kaksi viikkoa yli että jos vaikka ei ottaisi niin paljon loppuvaiheessa päähän... Mä laitoin silloin puhelimenkin kiinni kun meni hermo kaikkiin soittelijoihin. No, kyllä se sit onneksi sieltä tuli, ei varmasti mene enää kauaa sullakaan!
 
Hei kaikille!

Tänään poksuu 33! Enää tai vielä kuusi viikkoa, niin poika olis ulkona. Pelottavan nopeasti aika menee ja vielä olis tehtävänä vaikka mitä...

Ens viikolla olen päättänyt pyykätä vauvan vaatteet, lakanat ja vaippaharsot. Ehkä keitellä ne tutitkin valmiiksi, kun niissä kaikissa on nykyään omat rasiat mukana, niin pysyvät siellä sitten puhtaina.

Eilen oli neuvola uuden tädin kanssa. Oltiin sisällä parikymmentä minuuttia, kun oon tottunut että yleensä menee vähintään se kolme varttia, varmaan se vanha tuttu täti on kovempi juttelemaan. Mutta kaikki on ainakin mittausten perusteella hyvin. Ainoa vaiva on nyt oikeastaan se, etten saa nukutuksia ja kun en saa unta niin hermostun... Mikä kierre. Onneksi olen menossa työterveyslääkärille tänään akupunktioon, niin kyselenpä häneltä nukahtamislääkkeiden perään. On kuulemma sellaisia, joita raskaana saa käyttää, ja kausittain unettomuudesta kärsivänä tiedän, että lamaannun täysin jos on unen kanssa pitempään ongelmia.

Meillä kovasti rakennetaan tuohon terassille valokatetta ja tänään saadaan se aika lailla valmiiksi. Jes! Jotain pientä säätöä voi jäädä, mutta saadaan kuitenkin varmaan viikonloppuna räsymatot sinne ja pöytä ja tuolit.

Rintapumpuista, onko teillä kokemuksia? Avent vs Ainu?

Pikkumangusti, kiva kuulla sinusta. Toivottavasti kätilön kanssa keskustelu auttaa, tule sitten kertomaan miten meni! Meillä oli ja meni nuo perhevalmennukset. Eli ennen synnytystä oli neljä kertaa: tutustuminen (meitä on ryhmässä 6 paria, joista 2 muuttamassa pois), synnytys, imetys, seksuaalisuus ja mieliala ja viimeisenä oli lastenneuvolan terkka puhumassa lastenhoidosta ja paikalla oli myös jo lapsen saanut pariskunta vauvansa kanssa. Joka kerta kestänyt noin pari tuntia. Ja ollaan saatu kysellä miten paljon vain, tietty jotain aataminaikuisia videoitakin katseltiin. Mutta koin etenkin tuon viimeisen kerran hyödylliseksi, että miten vauvaa käsitellään, nostetaan, vaihdetaan vaippa, kylvetetään ja sitten sai kysyä mitä vain. Ens syksyllä on sitten vielä viisi kertaa vauvan kanssa.

Unico, kiva kuulla, että teillä menee leppoisasti. Eikös nuo vatsankiristykset tapaa tulla siinä parin kuukauden iässä mukaan kuvioihin... Tsemppiä!
 
Harmittaa kun tuntuu etten nykyään ehdi/jaksa tulla koneelle vaikka haluaisin käydä täällä lukemassa kuulumisia ja jakamassa iloja ja murheita. Nyt tyttö nukkuu vaunuissa pihalla joten yritän tässä keskittyä hetken nettielämään.

Tyttö oli viime viikonvaihteessa ihan kamala, huusi iltaisin suoraa huutoa ja päivisinkin vääntelehti levottomana masunsa takia. Yhtenä iltana huudosta ei tullut ollenkaan loppua eikä keksitty enää muuta kuin lykätä huutava tyttö turvakaukaloon ja lähteä yön selkään autoajelulle. Huusi autossakin muutaman minuutin ihan naama punaisena mutta sitten kesken huudon sulki silmät ja hiljeni. Pelästyin ensin että nyt se kuoli, mutta ei, hän nukahti. Saatiin tyttö ajelun jälkeen sänkyyn nukkumaan ja nukkui suht ok loppu yön.

Alettiin alkuviikosta olla sen verran väsyneitä unettomien öiden takia (minä mm. olin muutamana yönä kävellyt vauvan kanssa 3 tuntia ympäri asuntoa kun ei nukahtanut ja vain itki), että lähdettiin mummolaan maalle evakkoon. Siellä tyttö oli kuin itse enkeli, mahtoivat isovanhemmat vähän kummastella kun oltiin puhelimessa valitettu kuinka hirvittävästi vain itkee... Jäätiin sinne yöksikin, mamma vahti yöllä vauvaa ylämökissä ja soitti minut alamökistä syöttämään vauvan, ja sain pitkästä aikaa nukkua kunnolla yöllä. Mummolareissun jälkeen tyttö on ollut rauhallinen ja hyväntuulinen. En sitten tiedä että alettiinko olla väsymyksen vuoksi jo sen verran hermostuneita, että vauva aisti sen ja oli senkin vuoksi itkuinen.

Minua on askarruttanut tytön pukeminen vaunuihin. Tänäänkin on varjossa 20 astetta ja tuulee kevyesti. Miten te olette pukeneet lapsoset vaunuihin? Oletteko pitäneet lakkia vaunuissa lämpimällä säällä?

Missä te jo synnyttäneet muuten aktiivisimmin kirjoittelette?

Meillä on tosiaan ollut masuvaivaa jonkun verran, mutta viime päivinä on mennyt paremmin. Meillä oli alkuun käytössä Cuplaton, mutta kokeiltiin sitten Disflatyliä. Samoin käytössä on Rela-tipat. Sairaalassa annettiin ohjeeksi että rintaruokittavaa vauvaa ei tarvitse röyhtäyttää, mutta olen kyllä nyt röyhtäyttänyt joka ruokailun jälkeen ja välissäkin jos pystyn olemaan soveltamatta suihkutissi-imetystä ja voin tarjota molemmista rinnoista. Öisin en ole röyhtäyttänyt kun meillä on ongelmana että herää liikaa silloin.

Samoin tilannetta on rauhoittanut kun nyt neuvolan luvalla otettiin huvitutti käyttöön. Tyttö alkoi nimittäin pitää minua huvituttinaan ja tarvitsi selvästi rinnan nukahtamiseen. Tutti ei tällä hetkellä ole mitenkään aktiivisessa käytössä, mutta toimii erinomaisena apuna nukahtamistilanteissa.

kevätesikko ja tyttö 3 vko 5 päivää
 
mekkala Voih :hug: Ymmärrän niin hyvin tuon unettomuuden kierteen kun alkaa hermostua siitä ettei saa unta. Toivottavasti saat siihen apuja pian. Olen kyllä kuullut että löytyy lääkkeitä jotka on ok. Ei sekään ole hyvä vauvalle jos äiti ei saa nukuttua. Olen itse ollut koko aikuisikäni tosi huonouninen, niin nyt tämän raskauden aikana olen nukkunut paremmin kun ikinä, ja hullua kyllä, tällä hetkellä varmaan vielä johtuen tuosta matalasta hemoglobiinista. vaikka muuten on ollut vielä kovasti työstressiä jonka takia en varmaan muuten saisi nukuttua ns. "normaalitilanteessa".
Tosin nyt tuntuu, että että vauveli on jotenkin alkanut painamaan joissain asennoissa ja olen heräillyt ihme kipuihin öisin.
Vielä tuosta valmennuksesta; teillä on tosi hyvän kuuloinen valmennus, ihan kateeksi käy! Täällä tosiaan vain se 1 kerta.. Laitoin sulle muuten yv tuosta pelkopolijutusta vielä.. :)


Kevätesikko Mukava kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa!:)

Harmi että pikkuisen massu on vaivannut! Toivottavasti nyt jatko menee rauhallisemmin!Ja hyvä että olette löytäneet joitain keinoja jotka ovat rauhoittaneet pikkuista.


Täällä kans kovasti mietitty sitä kun vauvan LA. on elokuussa ja mitä sille voi sitten pukea jos on kovinkin kuuma????



Janelle jaksuja odottelun kanssa!



Äitiyspakkausta odotan edelleen ihan malttamattomana.. meneeköhän vielä monta viikkoa..

Onneksi kuitenkin työt loppuvat ensi viikon jälkeen.. huh huh!!!!

pikkumangusti *poks* 30+0
 
meillä ainun käsikäyttöinen rintapumppu ja ajaa hyvin asiansa. Mies kävi ostaas sen kun kotiuduttua tuntui et tarvii ja käsin ypsy ei ollut niin kivaa ja aikaa vievää, mutta helpotti pahimmat. Talteen lypsäessä pumppu on ehoton jos maitoa tulee yli. ainakin meillä.

kevätesikko, meillä ainakin kyläillessä nukutaan paljon eikä rähistäja kotona on eri meininki. hieno homma jos tutti kelpaa, meillä sitä syletään pois kun yritetään opettaa sille. jaksuja sulle typyn kanssa. meillä on ollut semmonen yöasun nimellä myytävä sortsi haalari tai sit body ja housut, tuulisella säälä on korvat peittävä laikki vaunuissakin , koska todennäköisesti sieltä noustaa pois jossain välissä jos on reissun päällä. Bussissa olen opettanut et vaunuista ei nousta ja sillon saattaa kelvata tutti pidemmäksi aikaa ja tänään huoli vettä ja nukahti sillä. onko sulla facebook profiilia? siellä on jutustelua enemmänkin.

Käytiin vyöhyketerapeutilla ja katotaan sitten auttaako, ens vviikolla uudelleen. Tänään tuli sit kunnon rähinät taas johon ei mikään auttanut, no onneksi se varoitti et voi tulla. ja nyt kesti vähemmän aikaa kun maanataina et alko taas tissi kelpaamaan. Ja nukahti isänsä syliin joten mulle ilta hetki aikaa koneilla joka on ihan outoa, kun yleensä typy nukahtaa mun tissille ja samaa kyytiä alan sit itekkin nukkumaan.

vielä pukemisesta kuumalla kotona sisällä meillä ollaan oltu vaippasillaan ja sukat jalassa, kun pienen varpaat on niin kylmät. Neuvolassa tosin sanoivat et sukatkin vaan pois mut en mä tiiä katellaan.

ai niin masuvaivoista lopetin oman raudan syönninkin kun ajattelin jos se tekee pienelle masuvaivoja en tiiä vielä mikä vaikuttaa mihinkin.

unico ja typy 5vk 5vrk :D
 
Huomenta!

Onnekkaana sain viime yönä nukuttua... Eikä korva mennyt lukkoon tai lantio särkenyt.

Vauvakutsuista, oli tosi ihanat vauvakutsut eilen. Ja ihan yllätyksenä oli järkätty mulle. Yks ystävä, jonka kanssa oli eilen illaksi sovittu muuta, niin käskikin istumaan autoon ja ajettiin yhden toisen ystävän luo. Siellä olikin sitten pöytä koreana suolaista ja makeaa, lahjapöytä ja vihreitä ilmapalloja ja vihreä autonmuotoinen juliste, johon oli kirjoitettu Welcome Mr (miehen sukunimi) Junior! Aluksi otettiin lasit skumppaa ja syötiin ja sitten avattiin lahjoja. Ei ollut mitään kummempaa ohjelmaa tai mitään ns amerikkalaisia tapoja kuten vatsan mittaamista yms, mikä sopi mulle tosi hyvin. Eli juteltiin ihan normaalisti kaikkien kanssa ja oli mukavaa. Lahjaksi saimme mm ison vaippakakun, jossa on vaippoja, harsoja, sukkia ja puhdistuspyyhkeitä. Nyt ei vaan millään haluaisi purkaa sitä... Lisäksi nenäfriidan, kipsin vauvan kädenjäljelle, body shopin voidetta vauvalle ja ja ihkun mamas and papas pehmolelun.

Kevätesikko, toivottavasti saatte vatsan rauhoittumaan, ja ihanaa, että sulla on tukijoukkoja, jotka auttavat noin. Toivottavasti Unicolla on hyötyä vyöhyketerapiasta. Olen itse myös kuullut siitä vain hyvää. Miehen siskolta kuulin heti, että tosi hyvin sujuu avent isiksellä pumppaaminen ja, että on tosi tyytyväinen siihen. Heti helpotti, etten mennyt neuvomaan ihan humpuukia ostamaan. Saa sitten nähdä onko ensinnäkään itsellä tarvetta pumppuun yleensäkään, jos on niin luulen, että haluan tuon aventin ennemmin kuin ainun, vaikka se on jo siskolta saatu ja meillä olemassa. Sitten näkee josko miehen sisko vielä tarvitsee nyt ostamaansa pumppua, jos hän ei tarvitse niin saan sen häneltä itselleni ja osallistun parilla kympillä hintaan. Jos ei, niin sitten kokeilen ainua, mutta varmaan päädyn ostamaan aventin. Huh, mikä selitys.

Pikkumangusti, sain lääkäriltä sellaisen rentouttavan lääkkeen, minkä pitäis sitten edesauttaa nukkumista, muttei varsinaisesti ole nukahtamislääke. Voi käyttää muutamana yönä viikossa. Jo se helpottaa nukkumisstressiä, että on lääkettä käsillä, vaikkei sitä ottaisikaan vielä. On ihanaa, kun on kesälomalla ja parin viikon päästä alkaa äitiysloma, niin on vapaus nukkua milloin vain, eikä ole pakko jaksaa kahdeksaa tuntia töissä tms.

, meilläkin on vaatteita jo riittämiin, hyvä että saa lipaston laatikot kiinni. On niitäkin sitten kerääntynyt kahdeksassa kuukaudessa. Ja äitiyspakkauksen vaatteet on vielä pakkauksessa... Kuinka monta yökkäriä kannattaa olla per koko? Pari t-paitaakin ostin, jos on kuuma ja vauva on muuten vaippasillaan tms. Ens viikolla alkaa pesu- ja silitysurakka.

Sitten vielä kysymys kaikille, mitä kannattaa ainakin pakata siihen sairaalakassiin? Meillä pitäis alkaa sitäkin jossain kohtaa ajatella, jos tuo poika jostain syystä saisi päähänsä tulla ulos ennen sektiota...
 

Yhteistyössä