*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

sori omanapainen prkl tähän väliin: toivoa sopii ettei nyytin hakuun tarvii lähteä vielä tällä viikolla, mies soitti just töistä ja kertoi olevansa taas/edelleen vatsataudissa! Hitto jos lähipäivinä tulee lähtö niin jää mieheltä väistämättä lapsen syntymä kokematta. :'(
 
Jane, Ei täälläkään ollut neuvolassa ultraa. Terkka arvioi pariviikkoa ennen synnytystä 3,2 kiloseks et aika hyvin meni hällä nappiin, jos 200g viikossa lisii paino. Ihana sukupuoliveikkaus :) Eipä sitä etukäteen tiiä mitä mömmöjä tarttee ;) mä ostin varoiksi sitä tissirasvaa, mut hyvässä kunnossa pysynyt ja kun sairaalassa tarttin niin sieltä jäi vähän mukaan. Tiiä sitten oliko sillä merkitystä kun hammasharjalla harjasin nännejä viikon ennen synnytystä aamuisin aika kovasti et tuli aroiksi. Mulla on rintakumit paketissaan, mut ne oli sellaset jos olis tarvinnut niin ei ukko olis välttis osannut hakea. Pumpun se osas kun päätin et vois tarvia ja alkuun ennen sitä pärjäs käsin lypsäällä. meillä ei oo typy vielä tarvinnut muuta kun kylvyn jälkeen käsiin ja jalkoihin laitoin sitä äippäpakkauksen rasvaa, kun olivat kuivat. Alkuun pärjää ja jos ette korvessa asu niin helpolla saa tarvittavat kaupasta, meillä s-market aika hyvin varustettu ollut.

kevätesikko
, siellä sitten kunnolla jännitystä ilmassa. Toivottavasti mies paranee ennen nyytin hakua

meillä hymyillää, mut tiiä sitten miten tarkoituksen hakuista on. ja mitä ajattelee kun ihan yhtäkkiä vaan hymyili kesken syönnin. Mulla pikkuinen siis sylissä syömässä. pitää syyä ja pulauttaa et saa syyä lisää ... tänään ollut jotain rytmiä päivässä, mut saa nähä miten yö...
 
Unico Mun sisko sanoi, että pärjäs käsin lypsämällä ihan hyvin, että elä ainakaan heti suotta osta rintapumppua. Seuraan tilannetta sitten.
Juu ja s-marketti on tossa 2km päässä ja isäntä ajaa joka päivä 2 prisman ohi että sieltä löytyy ainakin kaikkee sitten. :D
Olin varmaan jokseenkin tyhmän näkönen, kun palloilin prismassa ainakin puol tuntia huulipyöreenä vauvaosastolla ja lähdin lopuksi tyhjin käsin pois :LOL:

Kuulin tänään että sukuun on tulossa kolmaskin vauva tänä vuonna.
Minä kesäkuussa, miehen sisko elokuussa ja miehen serkku lokakuussa.
Sikiävää sorttia ollaan :D
 
Ou nou, Kevätesikko! Toivotaan että vauva pysyy nyt vielä hetken lähtökuopissa niin miehes ehtii parantua kunnolla! Tuo vuoto kyllä voisi enteillä jotain, ettö ehkä ei enää kovin kauaa mene? Toivotaan että vielä hetken malttaa! Kamala stressi varmasti! :/

Mä toivon täällä että se tuhkapilvi estäisi viikonlopun lennot ja pelkään, että estää lennot vasta ensi viikolla... Mies lähdössä sunnutaina ja paluu olisi torstaina. Toi työmatka tuli niin tyhmään aikaan kun ensi viikolla on torstai vapaa ja muutenkin tytöllä on hoitopäivä vain keskiviikkona. Tarkoittaa siis sitä, että en saa ensi viikolla tehtyä koulujuttuja yhtään.

Mä en kyllä olisi pärjännyt ilman rintapumppua mitenkään! Sain kyllä käsinkin lypsettyä, mutta pumpulla sai samassa ajassa kymmenkertaisen määrän maitoa. Musta se pumppu (ja hyvä sellainen!) oli yksi tärkeimmistä vauvatarvikkeista. Tosin laitoksella en kyllä tehnyt sillä mitään, en muista oliko mukanakaan. Maito alkoi nousta kunnolla sitten vasta kotona, mutta ehkä jos kauemmin olisi joutunut olemaan sairaalassa niin pumppua olisi voinut tarvita sielläkin. Mutta kyllähän mies voi sen hakea jos jäämään joutuu. En varmaankaan aio ottaa nyt mukaan edes sinne.

Kokeilin muuten pumpata kerran kaverin pumpulla ja se oli kyllä niin surkea tohon mun omaan Aventiin verrattuna. Venytti vaan nännejä ja vaikka mulla tuli aina helposti maitoa, en saanut sillä melkein mitään ulos... Ja se oli vielä sitä Aventia kalliimpi pumppu, eli noissa on varmaan aika paljon eroja.

Ihana hymyilevä Toukkis :heart: .

Nyt lounasta. Käytiin aamulla tytön kanssa lääkärissä kun yskä ei ota laantuakseen ja korvatulehdushan se siellä taas :/ Onneksi muuten on ihan virkeä, eikä tuo yskäkään näytä sitä itseään juuri haittaavaan. Joutui siis päiväkotiin hetkeksi silti. Siellä oli muuten tänään sellainen ihana äitienpäivätapahtuma, istutettiin yhdessä kesäkukka, jonka kasvua sitten tarkkaillaan kevään mittaan :flower: Askarreltiin "yhdessä" siihen sellainen nimilappukin, pääsi tämän äidin innostus valloilleen kun oli iso määrä askartelutarvikkeita esillä! :D

Kvartti 19+3
 
täällä on s marketista ainun pumppu näyttäs ajavan asiansa mut tarvii molemmat kädet. mut maitoa tulee kyllä kvasti.

saanut kokeiltua ne liivit ja ihan eriituntuiset kun nnoi mitä mulla on ollut et ei ollu huono ostos näin pikaisen käytön tulos.

toukkis ahmii ja pulauttaa saman tien ja välillä kesken syönnin isot maito puklut pois. joten meen sänky on ajoittain märkä harsosta huolimatta.

huomenna on synttärit ;) toukkis täyttää jo 2vk :LOL:

ja yllättäen on syömässä tässä samaan aikaan, kohta saa viiä sänkyyn, tuhisee siihen malliin.
 
Tuleeko sulla Unico liian kovaa sitä maitoa? Helmi oli tosi kova pulauttamaan ja johtui kuulemma osaksi siitä että sitä maitoa suihkusi liikaa. Mua neuvottiin imettämään makuulla ja jos mahdollista niin vielä silleen "selällään" tai siis takakenossa esim. sohvassa vauva mahan päällä, jolloin vauvan pitää imeä ylöspäin. Auttoi jonkun verran, vaikka aikamoista säätöä oli kyllä ainakin aluksi. Samoin auttoi sitten se suihkutissihoito, eli imetin kaksi tai kolmekin kertaa peräkkäin samasta rinnasta. Mutta siis voihan toi pulauttelu johtua muustakin, kuulostaa aika paljolta vaan jos sänkykin ihan märkänä?

Pesin pyykkiä tollasella hajustetulla pesuaineella, jonka käytön lopetin silloin alkuraskaudessa kun tuntui liian voimakkaalta. Nyt ajattelin, että sitä voi varmaan jo taas käyttää, mutta siis toi haju on kyllä niin kamala ja mulla tulee koko ajan mieleen se mahatauti minkä sairastin alkukeväästä! Yäk, nyt koko kämppä haisee tolle, annan kyllä loput siskolle tai jollekin, en halua haistaa tota hajua enää ikinä :x
 
Kvartti, ei aavistustakaan miten tota maitoa tulee. Välillä jää tissi valumaan kun touka irrottaa äkkiä otteensa. yrittänyt hiukan hillitä tuon syömistä et irrotan välillä ja sit saa takas. Näin päivällä siis, mut mut en tiiä onko merkitystä. Täytyy yrittää kikkailla tolla asennolla. Nyt syö melko pystyssä mut ns kyljellään.ja tää nyt on eilisestä alkaen ollu ja tänään lisääntymään päin.
Kurjaa et tulee noin mielleyhtymät pyykistä. (meillä hajusteetonta muutenkin)

ai juu nukku toukka sen 10min sängyssä ja takas syömään ;)
 
Mä laitoin ne pyykit takas koneeseen pikapesuun ja hajustamatonta pesuainetta perään :p Yleensä siis meilläkin tuota hajustamatonta, mutta mies osti joskus vahingossa jotain muuta. No, toivottavasti lähtee toi oksettava lemu vaatteista.

Pieni tyyppi kutittelee hassusti mahaa sisäpuolelta :D
 
Mekkala, tarkennuksena sen verran että mietin, jos mies sais ykkösestä kotihoidontukea, ja minä kakkosesta äitiys/vanhempainrahaa. Kun sitä kotihoidintukea kuulemma saa vaikka joku muukin sukulainen hoitaisi lasta ja molemmat vanhemmat olisi töissä.

Kvartti ja Unico, meillä oli kanssa hirveetä suihkuamista ja pukluamista, ja eniten autto toi samasta syöttäminen monta kertaa peräkkäin. Pumppasin kyllä välillä vähän toisesta, ettei olis tullu rintatulehdusta. Meillä oli välillä kaikki paikat ihan maidossa, kun tyttö irrotti yhtäkkiä otteen, niin sai suihkusta naamalleen ja monesti maito lensi kaaressa lattialle, sohvalle jne.

Kevätesikko Ompas harmillisen sitkeä tauti, toivotan parasta.

Täällä on tosi harmaata ja sataa. Tarttee mennä piristämään itseä vaikka kotitekoisella cappucinolla. Kvartti, ruttunen kutittelee usein tonne ihan alas, se tuntuu ihan hassulta. Niin teki kyllä esikoinenkin aikanaan. Se viihtyi rt:ssä viikosta 22 ihan synnytykseen asti, toivottavasti tämä toinen tekisi saman.

Vee ja är 22+2
 
No toukkis söi kun istuin niin mahan päällä. Ei erityistä no eipä puklannut mut ei kyllä sit taas kohta kun söi kylellään. Ei tykännyt tosta pystyssä syömisestä. Välillä kyllä saanut maidot naamalleen kun on hamunnut ja oon auttanut ja ottanut tissistä kiinni ohjatakseni sen suuhun niin oho.
Väsynytkin toinen kun ei muka voi nukahtaa päikkäreille silmät vaan lupsuu ja jos ei oo tissi suussa niin itkettää. Nyt nukkuu, mut katotaan kuin kauan toivottavasti ees sen aikaa et saa suurimman väsymyksen pois, muuten ei tuu taas illalla nukkumisesta mitään. Pien kun on vaan väsy,
 
Tänään neuvolassa käytiin ekaa kertaa. Vähän on vieläkin syntymäpainoon matkaa. Sairaalassa tosiaan paino laski vähän liikaa. Mutta eiköhän se tästä. Väsyttää kylä jonkin verran kun öisin saa nukuttua sen 4-5t pätkissä. Ja ennen synnytystä nukkui jopa 10t niin onhan siinä iso ero! :)

unico: toivottavasti saisit nukuttua öitä paremmin välillä! on tää vaan aika rankkaa mutta ihanaa. :) kerrohan sitte mikä nimi toukkikselle tulee. :)

Me ollaan päätetty jo nimi mut kerrotaan sit vasta ristiäisissä. Malttaakohan täältä pysyä poissa sitten kun aikaa on vähän enemmän kulunut..? Mulla on ollut sellasta että toivoisin jo uudestaan olevani raskaana kun se oli niin ihanaa aikaa.. mutta pitää nyt ainakin vuosi odottaa. Aika jännä kun ennen en ollu ees varma haluanko lapsia.
 
Omena, sepä se kun ennen nukku maraton unia ja nyt mitä sattuu saamaan. No mä kyllä nukun melkohyvin imettäessänikin, en vaan tajua nukkuvani tai siis oho kello on kaks tuntia enemmän kun aloittassani.

Ja edelleen nukkuu wow
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevätesikko:
lähdettiin sairaalaan, vedet meni.
Huiiii! =) Onnea matkaan Kevätesikko! :heart: :wave:



Täällä yökukkuli tuli kurkkimaan palstaa ja mitä löytyikään.. :)
Nyt kuitenkin nukkumaan, täytyy tulla huomenna kertomaan mun SyPe keskustelusta joka oli tosi hyvä ja ainakin vähän auttoi.. :)

Öitä!
 
Onnea matkaan Kevätesikko! Mun "hevonen" siis taisi voittaa! Leikillä näin...
Tule sitten kertomaan miten kaikki meni, kun joskus kerkiät.

Pikkumangusti, jään oottelemaan sun kokemusta. Toivottavasti oli parempi kuin minun. Mikä oli omalla kohdalla outoa, kävin torstaina omalla erikoislääkärilläni, joka näytti tyksistä tullutta tapaamisen kuvausta, siinä lopussa sanottiin, että mikäli synnytystapa-arviossa synnytys tuntuu edelleen mahdottomalta, niin äiti saa sectioajan. Olin aivan äimistynyt, eivät siis mitään tuollaista minulle sanoneet. Tuntuu tosi julmalta aukoriteettivallankäytöltä. Olisin säästynyt tässä viikon kestneeltä murheelta ja ahdistukselta, mutta ei... ????

Mitäs tänne muuta, ollaan hommailtu miehen kanssa itkuhälytin, kesäverhot, lipasto Ikeasta vauvanvaatteille. Lipasto on jo koottu ja kiinnitety paikalleen ja järjestin kaikki ostamani vaatteet sinne koreihin. Hintalapuja en jaksanut poistella, mutta ne ehtii, kun alkaa pestä vaatteita sitten kesäkuun puolella. Sain myös tehtyä listan puuttuvista jutuista, kuten harsoista ja erikokoisista yökkäreistä. Lelujakin meidän pojalle on jo kertynyt pikkuhiljaa ihan tarpeeksi, kun on jäänyt reissuilta mukaan jos on nähnyt jotain kivaa ja söpöä...

Tänään ohjelmassa kaikennäköistä puuhailua miehen kanssa (lue mies puuhailee, minä makaan sohvalla ja kudon). Huomenna hän sitten lähtee merelle ja jäädään viikoksi yksin pojan ja koiran kanssa. Aika tylsää, etenkin kun on sairaslomalla, niin on jo valmiiksi päivät yksin, mutta onneksi on pari kaveria kotona pienten kanssa, niin voi mennä sinne seurustelemaan.

Oikein hauskaa ja märkää viikonloppua kaikille!

Mekkala 29+2
 
kevätesikko, onnea matkaan tai taitaa sulla olla jo kohta pien sylissä vai supistelut tuliko kans? Mites mies?

mekkala meillä on yks 70 senttinen yökkäri ja hyvin toimii, vähänkääntää hihoista :LOL: sellanen mallia hame ,issä nauha helmassa niin saa varpaat lämpimään.

Toukka 2vk
 
Terkkuja sairaalasta. Olen ihan tööt mutta kirjoitan vähän. Eli vetistä vuotoa alkoi tiputella torstaina ja pe sitten käytiin tyksissä näytillä. Vuoto oli lapsivettä. Oisivat ottaneet sisään mutta koska siellä oli hirveä ruuhka, haluttiin lähteä Saloon ja saatiin lupa. Kirjauduttiin sinne 22.30. Puolilta öin vedet meni kunnolla ja kunnon supistukset alkoi heti. Yhdeltä olin 3 cm auki ja supistukset jo tosi kipeitä ja tuli 2 min välein. Sitä ennen olin vessassa käydessä ehtinyt kauhistella että jos tätä tuskaa pitää kestää joku 15 tuntiakin niin kuolen. Sitten muistin että hei, olihan sitten vielä se kivunlievitys! Kun siis olin tuon 3 cm auki multa kysyttiin haluanko epiduraalin. Halusin ja sain sen joskus kahdelta. Voi luoja mikä taivas! Tunsin supistukset mutten kipua. Ennen kolmea alkoi tulla olo että ponnistuttaa. Olin 9 cm auki enkä saanut vielä lupaa ponnistaa. Se oli kamalaa kun ponnistutti mutta piti "pidättää". Epiduraalin vaikutus alkoi lakata, olin kokonaan auki ja aloin ponnistaa. Ponnistusvaihe oli jotenkin ihan hirveä, tuntui että teen turhaa työtä, vaikka kuitenkin lapsi tuli joka ponnistuksella enemmän alas. Olisin jotenkin halunnut nähdä työn tuottavan tulosta. Ponnistusvaihe kesti reilun tunnin ja puoli viideltä syntyi pieni tyttö. Paino 2940 g, pituus 47 cm, pisteet 9/9/10. :heart:
 
Onnea kevätesikko pienestä tytöstä :heart: :flower:
Meidän sairaalassa on ollut kans kovasti ruuhkaa, saa nähdä, miten on sitten, kun sinne itse pääsee/joutuu/ehtii/kerkiää :D

TE, ketkä aiotte laittaa vauvan aluksi äitiyslaatikkoon nukkumaan - mitä käytätte peittona?? Ei löytynyt edes vuodevaateosastolla mitään niin pientä, joka sinne kävis :|


Odessa80 38+6
 
Onnea kevätesikko :heart: :flower:

Täällä olo on olut viime päivinä huomattavasti parempi ja pirteämpi. Tänään tulee täyteen kolme viikkoa ilman pahoinvointia. Ihan huippua!

Supistuksia on ollut satunnaisesti ja verenpaineetkin ovat taas toistaiseksi pysyneet aisoissa. Töissä olen jaksanut ihan kohtalaisesti ja koko työryhmä on tukenut ottamaan rauhallisesti ja pitämään riittävästi taukoja. Turvotusta on alkanut olemaan ja välillä sen takia kädet ja jalat särkevät. Myös yöunet kärsivät kun nukkuma-asennot alkavat olla vähissä. Selällään en saa oikein henkeä ja kyljellään lonkat ja olkapäät särkevät herkästi.

Vauvan potkut ja möyryäminen tuntuu ja näkyy jo selvästi ja ottaa välillä ihan kipeääkin. Tuntuu kun toinen pönkäisi itseään ulos navan kohdalta tai tunkisi itseään kylkiluista läpi. No, ainakin ryhti pysyy istuessa hyvänä kun ei kärsi istua lysyssä, toisen työntäessä ilmeisesti jalkojaan kylkiluita kohden.

Kaksi viikkoa olisi jäljellä kesäloman alkuun ja kuun lopussa sitten meidän häät :heart:

Sipsunen & nalle tyttönen 26+6 :heart:
 
Onnea tytöstä kevätesikko :flower:

odessa olisko mitään sopivan pientä vilttiä?

täällä taasen sylikissa ja tissihirmu :heart: joten arvata saattaa miten päivä kuluu... ja päikärit minimissään jos ei oo lähellä ja ei sittenkään paljoa.
 

Yhteistyössä