*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Uusille tervetuloa joukkoon pulleaan! :D

Viime keskiviikkona oli neuvola ja ihan jees reissu oli!

Kuulumiset neuvolasta
Suluissa taas edellisen kerran jutut

35+2 (34+2)

Paino 85,7kg (86,9kg) JEEEE!!! PUONNUT VÄHÄN :D
RR 123/76 (112/74)
Turvotus ++ (++)
pissa PUHDAS (puhdas)
Hemppa 117 (117) Rautaa alan syömään OBSIDANia ehdotti
Kohdun pohjankork. 34cm (33cm)
liikkeet ++ (++)
syke +150 (155+)
Raivotarjonnassa oltiin pysytty

Kokeili niin vauva oli laskeutunut ja osittain kiinnittynyt kuulemma!
Ens viikolla on taas neuvola torstaina.
Turhan usein noita, ei tunnu siltä, että tyyppi olis ees laskeutunut saati kiinnittynyt.
Ja erittäin vilkas on edelleen.
Tuskin on vielä piiitkään aikaan ulos tulossa!

:attn: Juu ja koska sokerit on pysyny kurissa, niin saan viedä piikitys vehkeet mennessäni ensi viikon torstaina neuvolaan :D JIIHAAA!!

Onpas ollut kivan lämpimiä päiviä.
Meitsillä lökärit jalassa vaan, kun yksikään hame, eikä yhdetkään shortsit tai caprit mee jalkaan.
Hiki valuu valuuuu valuuuuuu...
En viittis enää uusia ostella....

Jane ja veijokeiju 35+5
 
:wave: Tulin lyhyesti kertoilemaan kuulumisia. En ole juurikaan koneella jaksanut käydä, mitä nyt kännykällä käynyt naamakirjassa. Eli kotiuduttiin keskiviikkona ja ihan kivasti on vauva-arki lähtenyt käyntiin. Vauvalla tosin on ollut vähän masuvaivaa, kakka muuttui kovemmaksi ja yöt alkoi mennä kakkaa vääntäessä ja masua vaikertaessa, syö niin ahnaasti ja maitoa tulee aika reippaasti, niin on sitten ilmavaivaakin ollut. Kokeiltiin Cuplatonia ja se on kyllä rauhoittanut tytön öitä hyvin. Tosi kiltti ja rauhallinen vauva on ollut, päivisin painelee menemään unta nassuun pitkät pätkät niin että pitää itse herätellä syömään. Yöllä kyllä pitää huolen noin 3 tunnin syöntivälistään. Tämä ei juurikaan VIELÄ :D itke, mitä nyt vaipanvaihdon ja pyllypesun yhteydessä toisinaan, pitää lähinnä sellaista yninää ja ähkimistä.

Eipä tässä muuta tällä erää, mennään nyt ottamaan vähän ilmakylpyä pyllylle, katotaan mitä sanoo kun riemastuu yleensä ilman housuja olemisesta niin.

Odessalla onkin jännät ajat, koskas se noutaja tuleekaan. :p

kevätesikko ja vielä nimetön pienokainen 1 vk 1 päivä
 
Odessalle onnea lasketusta ajasta! Ne onkin sitten ihan varmasti viimeiset täydet kymmenviikot :D Toivottavasti kohta alkaa tapahtua!

Tervetuloa Keltakaneli, Tinka ja Cladoceran! Ihanaa saada uusia plussia! Clado, mä oon välillä käynyt kuumepuolella kurkkimassa vanhoja tuttuja ja nähnyt että sä olet siellä jo kauemmin pyörinyt. Aivan ihanaa että teille tuli plussa :flower: :flower: !

Keltakaneli, kyllä mulla on ollut jo äitiysvaatteita käytössä kauan, mutta kun mä olen tässä pinossa nyt jo toista kertaa (vaikka onkin ekakertalaisten pino ;) ) niin oli edellisestä raskaudesta jäljellä vielä. Mutta viimeksi oli talvi, eli en ollut mitään shortseja tarvinnut :) Mulla siis tyttö nyt 1v3kk ja täällä pinossa paljon tuttuja esikoisen kuumeiluajoilta saakka ja muutama muukin tokakertalainen niin siksi täällä taas pyörin. Kolkytkin mennyt jo rikki :p

Lisään uudet teidät listaan, laitatko Tinka vielä lasketun ajan ja sairaalan?

Oltiin viikonloppu tosiaan maalla ja kamala turvotus tuli! Varmaan enemmän suolaa anopin ruuissa tai jotain.. Toivottavasti lähtee pois, en haluaisi ihan vielä turvota (joo en pistäisi pahitteeksi vaikkei sitä turvotusta tulisi ollenkaan..).

Nyt siis jalat kohti kattoa ja sohvalle, jos vaikka tulisi jotain telkkarista.
Mukavaa viikkoa kaikille!

Kvartti ja Pikkuvelisisko 20+5
 
Tervetuloa uusille! Tosi kiv kun noin moni on plussannut. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Onnea myös Kvartille ultrasta ja kiva kuulla myös Kevätesikon kuulumisia.

Aivan mahtavat ilmat ollu, ei ole juuri malttanut olla sisällä, saati sitten koneella. Pihaa on laitettu ja käytiin ostamassa ykköselle uima-allas pihalle. Toivottavasti vedet lämpenee huomiseksi. Ruttunen potkii kovasti heti kun istun, ihmettelee varmasti kun melkein koko ajan olen ollut liikkeessä.

Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna töihin... :(

Vetku ja ruttu 23+4
 
Ada
:heart: :flower: :flower: :flower: Onnea uusille plussanneille ja erityisesti vanhalle tutulle Cladolle!!! Superhieno la sulla, mun synttärit ;) ! Ihanaa odotusta!!!!
Ada ja poika 5 kk
 
Eikai porukka nauti auringosta, kun täällä on niin hiljaista B)

Täällä käyty neuvolassa, kaikki ok. Painoarvio 3600-3700 g, tosin ilman päämittaa.
Loppuviikolla seuraava neuvola, sitten soitellaan jo sairaalaan, jos vielä pääsen neuvolakeikalle! Täällä ottavat ekan kerran näytille käynnistystä varten 10 päivää yli mennessä.

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille :wave:


Odessa80 40+1
 
Mekkala Toivottavasti olet jo päässyt eroon oksutaudista. En voi muuta kuin sympata sua tuossa, tiedän niin kuinka kamalaa on oksuilla pallomahaisena kun sairastin sen noron tuossa jokin aika sitten. Mutta pikaista paranemista! Ja tsemppiä myös sokerimittailun kanssa.

Odessa siellä jo lähtökuopissa, huih! :) Onnea poksumisesta! :)

Mukava kuulla että Kevätesikollakin on vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin. Olen kans kuullut useampien kehuvan tuota Cuplatonia.

Kvartille jaksuja turvotuksen kanssa!

Täällä on shoppailtu vino pino mammavaatteita. Meni hermot kun mikään "oma" kesävaate ei mahdu enää päälle, niin päräytin sitten Hemalle ja ostin parit mekot, leggarit ja mammafarkkushortsit. Kyllä nyt kelpaa kun massulla on taas tilaa :) Ehkä vähän lyhytnäköistä kun ei tiedä onko noille enää koskaan uudelleen käyttöä, mutta tulipahan nyt ostettua.
Töitä vielä reilut kolme viikkoa jäljellä ja sitten pääseekin ensin kesälomalla ja siitä suoraan mammalomalle. Voi kun nämä ilmat nyt jatkuisi ihanina niin tietäisin mitä tehdä seuraavat pari kuukautta.. B)
 
Tervetuloa Tinka, Keltakaneli ja Clado! :) Ja hurjasti onnea plussauksen johdosta! :heart:

Odessalle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! :flower:

Mammavaatteista, mulla kävi omat vaatteet melko pian pieniksi, niin oon jotain ostellu ja koittanu myös erilaisilla viritelmillä saada lisää käyttöaikaa normikamppeille. Mulla on sellanen Bella Band masutuubi (joka on aika tiukka, eli sillä pysyy periaatteessa housut ylhäällä, vaikka ois vetskari ja nappi auki :D ) ja lisäksi muistaakseni Flexi-Belt -niminen jatkopala housuille. Ne tilasin siis netistä, ja tavallaan ihan toimiviahan ne on, mutta varsinkin nyt mahan kasvaessa enemmän ne on alkanu tuntua vähän turhan hankalilta. Housut tuppaa valumaan - niitä saa koko ajan olla nostamassa - ja masutuubit rullautuu ylös... :/ H&M:ltä sitten ostin Mama-malliston farkut ja farkkuhameen, ja niihin oon ollu tosi, tosi tyytyväinen! :) Ehdottomasti kannatti investoida! Sitten oon aivan ihastunu Gina Tricot'n pitkiin toppeihin. :heart: Niitä mulla on jo neljää eri väriä, ja lisää käyn ostamassa, kunhan sinne tulee taas sopivia kokoja. :D

Hahtuvat ja puikot sain tuossa lopulta ostettua ihan paikallisesta äitiys- ja lastentarvikeliikkeestä. Siellä oli muistaakseni 8,60? yks n. 150g:n hahtuvakiekko. Aloin myös jo kutomaan villahousuja. Jälki ei oo kovin kaunista, mutta noh... Testikappale. :D

Valeska 18+6
 
POKSUMAAN TULIN 36+0

Huomenna saadaan hakea keittiön tasot vihdoin, johan niitä on tässä ootettukin!

Olen syönyt jo kolme tikkujätskiä kun ne on niin pieniä ja sairaan hyviä :whistle:
Nooh tää kostautuu kyllä...
Nyt takas tonne aurinkoon...

Jane ja veijokeiju 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinka-:
Tinka 4+6
JEE!! Samoissa päivissä mennään! Onpa kivaa, kun on kuumeilu- ja ihmettelykaveri.

Ai sä soitit jo neuvolaan ajan... :) mä en oo vielä uskaltanut. Kolme testiäkin oon vasta tehnyt :LOL: , enkä vieläkään oikeen uskalla uskoa. Meinaatko Tinka mennä varhaisultraan?


Kiitos kaikille, jotka muistatte meikäläisen tuolta kuumepuolelta... Ehtihän siellä jo kotvanen vierähtää. :) Toivottavasti ei heti tarvii palata.

Cladoceran ja pikkukirppu 4+6
 
Hei taas ja hauskaa maanantaita!

Tervetuloa vielä Keltakaneli, Tinka ja Cladoceran!

Pikkumangusti, kiitos kysymästä, nyt ollaan jo voiton puolella. Ei onneksi kestänyt pahin kärsimys lauantaita enempää, mutta eilen olin heikko ja nälkäinen kuin kissanpentu. Pysyin tänään rauhassa kotona ja huomiselle vielä sama suunnitelma. Jos keskiviikkona sitten jaksaisi ihmisten ilmoille...

Mammavaatteista, mun tekisi tämmöisille säille mieli kevyitä capreja. Muuten on jo kivasti kertynyt kaikkea mitä kesällä tarvitsee, puuttuis vielä yks tai kaks hihatonta toppia ja ehkä joku puolihame, sillä tammikuussa alesta ostamani farkkuhame taitaa olla jäänyt liika kittanaksi. Kahdet legginsit mulla on, mustat, pidemmät ja lyhyemmät. Toivottavasti niillä pärjää, kun nämä mammamallit on hemmetin kalliita normaaleihin verrattuna. Musta hihaton kietaisumekko löytyy myös, enkä ole sitä vielä edes käyttänyt. Jos ei tässä välissä säiden puolesta, niin viimeistään, kun mies ylennetään alle kolmen viikon päästä.

Valeska, mä en ole vielä ostanut hahtuvia, mutta aion tehdä kahdet villapöksyt sublime organic oliko se villa? -langasta. Sain ohjeen käsityöliikkeestä lankojen kanssa. Liilaa ja harmaata raitaa ja lanka on paksua niin pitäisi saada äkkiä aikaiseksi. Ostin myös eurokankaasta sideharsokangasta tms, jota myydään juuri vauvan harsojen matskuksi, jotain päälle 2 euroa metri, joten saan päälle seitsemästä metristä 18 kpl 80x80 harsoa, kun leikkaan valmiiksi ja hurautan joku kerta siskon luona äitimme vanhalla koneella taitteet. Saumurilla tietty olis vielä helpompaa...

Mitäs muuta, miehellä on tänään synttärit ja taion juuri sille kaapin aineista unelmatortun. Raukkaparan synttärilahjaksi pyytämä slipoverikin on vielä kesken, kun jotenkin nämä vauvaprojektit kiirehtää puikoille sen edelle koko ajan...

Tilasin muuten netistä tulokkaalle sellaisen punaisen hymynaamahelistimen, kun sitä ei sitten enää äitiyspakkauksessa saa ja valmistuskin on loppunut. Mun mielestä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan niin suloinen, toivottavasti tulee pian postissa, että sen varmasti ehti saamaan.

Entiselleen palautuva Mekkala 30+4
 
Cladoceran: Onnea aivan tuhannesti :flower: :flower: :flower: Uskomattoman hienoa! :heart:

Onnea ja tervetuloa myös muille uusille!

En ole täällä aikohin käynyt, kun on niin kiirettä pitänyt. Nytkin tuli silmäiltyä uusimmat viestit vain nopsaan läpi.

Meillä on muuttohässäkkää ja naimisiinkin mennään kahden viikon päästä. Perjantaina alkaa kesäloma ja heti perään siirryn sitten äippälomalle, eli töitä ei ole paljoa enään jäljellä.

Pahaolo on pysynyt poissa jo kuukauden :saint: Muutenkin olo on hyvä, jos kaikkia pikkukolotuksia ja ajoittaisia univaikeuksia ei lasketa. Ainut, että pissassa oli sokeria jo toistamiseen ja perjantaina on edessä sitten sokerirasitus :( Lääkäri kielsi multa kaikki hyväskät nyt sitten... Juuri kun ruoka maistuu ja karkin ja jäätelön himo on ollut suurimmillaan.

Myöskin suolaiset on pannassa ja verenpainetta seuraillaan kotimittauksin. Toivottavasti en joudu kohta vielä verensokereitakin mittailemaan. Jos joudun, niin onneksi ei ole enään pitkä matka jäljellä...

Vauva on kasvanut keskikäyrillä, mutta silti lääkäriä mietitytti sen mahtuminen masuun kun tuosta vielä kasvaa, kun olen kuulemma niin pieni. Ainakin vatsasta on tulossa valtava. Nyt jo ottaa kipeää kylkiluihin ja syödä ei voi kun vähän kerrallaan.

Sipsunen & nalle tyttönen 28+2 :heart:
 
Moi! :wave: Tässä juuri harjoittelen kantoliinan sitomista. Käytiin raskausaikana ostamassa tällainen Hug a bub -kantoliina. Neuvolan terkkari kävi tänään kotikäynnillä ja koitettiin hänen kanssaan tyttöä liinaan. En tiedä mitä hän pidemmän päälle meinaa siinä olemisesta, mutta ainakin oli tyytyväisen oloinen siinä hetken ollessaan. Voisi auttaa noihin masuvaivoihinkin siinä oleminen.

Meidän tytöllä on hirmuisesti tukkaa. :heart: Tuolla hän nyt nukkuu terassilla vaunuissa sateenropinaa kuunnellen (meillä siis katettu terassi, ei sentään sateessa nuku :D ). Taintuu niin totaalisesti ulkoilmassa että saa taas nähdä miten saadaan hereille vaipanvaihtoa ja syömistä varten ennen sänkyyn menemistä ilman että kuitenkaan liikaa riemastuu.

Kyllä tää on ollut jännää aikaa. Tuo uusi pieni ihminen on niin ihmeellinen ja ennen kuin sitä ja sen metkuja kunnolla oppii tuntemaan, jännittää kyllä. Erityisesti yöt on mua vähän stressanneet; olen muutenkin, siis jo ennen raskautta ja lasta, todella huonouninen ja herään pienimpäänkin rasahdukseen. Erityisesti yöllä tyttö pitää melkoista meteliä nukkuessaan, ynisee ja ähkii ja vääntelehtii ja vääntää mahaansa, kaikki tämä yleensä kuitenkin ihan silmät kiinni ja nukkuessa, ja minä tietysti hermoilen yöt läpeensä että mikä nyt johtuu mahavaivoista ja mikä on vain unista ääntelyä. Tänään kokeilin saada paremmin nukuttua niin että otin itkuhälyttimen ja menin olohuoneen sohvalle nukkumaan. Sinne kuulen oikeastaan ilman hälytintäkin jos vauva pitää ääntä. Sainkin ihan hyvin nukuttua mutta sitten naapurin koirat alkoivat metelöidä pihalla ja siirryin takaisin vauvan kanssa samaan huoneeseen.

No menenkin tästä nyt vähitellen valmistautumaan iltapuulle ja laatimaan sotasuunnitelmaa nyytin saamiseksi rauhallisesti vaunuista vaipanvaihdon ja ruokailun kautta omaan sänkyynsä.

Nauttikaa pallomahat raskausajasta, se on ohi haikean nopeasti.

kevätesikko ja tyttö 1 vko 2 pvää
 
Joo, todellakin kuulostaa ihanalta tuo Kevätesikon vauva arki. :) Vauvat joilla on paljon tukkaa, on mun mielestä erityisen söpön näköisiä ... juuri nähtiin viikonloppuna piknikillä ihan pienen pienen vauva jolla oli tosi pitkät ja paksut hiukset ja molemmat sitä miehen kanssa ihasteltiin. =)

Mekkala Mäkin ostin jokin aika sitten kirppikseltä sen samaisen punaisen helistimen juurikin samasta syystä.. kustansi hurjat 10 senttiä.. niin söpö.. :heart:

Valeska Täällä myös Hemalta muutamat mammafarkut ja farkkuhame ollut kovassa käytössä, samoin Ginan pitkät topit . =) Lisäksi olen joitain pitkiä mammatoppeja hankkinut myös Hemalta, ovat ihan mukavia nekin.

Sipsunen onnea tulevista häistä!


Ja en taaskaan tänään muistanut tilata aikaa sinne sokerirasitukseen.. voi nökö.. huomenna kyllä pakko muistaa! Samoin makaa Kelan laput edelleen tuolla neuvolakortin välissä.. onkohan mulle tullut joku raskausdementia?
 
Valeska: Mä tykkään myös neuloa ja mulla on nyt villatakki tulossa. Dropsilla on netissä tosi selkeitä ja kauniita ohjeita. Ajattelin neuloa jonkun verran vauvanvaatteita kesän ja syksyn aikana.

Cladoceran: Ihanaa tosiaan että on joku joka menee ihan samoissa! :D Mulla on varhaisultra 2.6 ja ihan "automaationa", sillä meidän pikkuinen on saanut alkunsa laboratorion kautta. Meillä ei ole mahdollisuuksia raskautua ilman koeputkihedelmöitystä ja tämä selvisi meille nyt keväällä. Ensimmäisestä hoitokerrasta tämä sinnikäs asukki tarttui kiinni ja olo on kyllä uskomattoman onnellinen. Olin henkisesti (yrittänyt) varautua pitkään odotteluun.

Mekkala: Tervetuloa elävien kirjoihin! :LOL: Mä näin kanssa sen uutisen hymynaamahelistimestä ja mietin että pitäiskö tilata. Olen myös kiinnostunut kestovaippailusta ja lueskellutkin niistä jonkun verran, mutta aiheena se tuntuu olevan liian etäällä vielä.

Kevätesikko: Ihana lukea vauva-arjesta. Mua huolettaa enemmän se että heräänkö sitten vauvan ääntelyihin kun olen niin järkyttävän sikeäuninen.. :LOL:
 
Tinka, mulla oli ihan sama huoli esikoisen kanssa. En herää juuri mihinkään kovaankaan ääneen, paitsi joskus aamusta. Ja herätyskelloon nyt tietysti. Mutta ei hätää, vauvan äänille herkistyy kyllä. Edelleen herään vaan siihen, mutta en taas esimerkiksi miehen kuorsaukseen, joka on kuulemma todella kovaäänistä. Myös mies herkistyy vauvan ääniin, jos on tarvis. Meillä vaihdettiin öiden hoitovastuuta silloin kun itse lähdin töihin, ja sitä ennen mies ei ikinä herännyt itkuun, mutta parin viikon jälkeen rupesi heräämään omatoimisesti. Me mietittiin puolivakavissaan ennen synnytystä, että pitääkö vauvalle hankkia oma megafoni, että saa meidät hereille... :LOL:

Huh, Odessalla ei ole enää pitkää pätkää jäljellä.
 
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet :flower:

Odessalla jännät paikat!

Jane onnea poksumisesta :D

Täällä esikoisen synttärit juhlittu ja kivaa oli hyvässä seurassa/ilmassa!
Mulla kans kamala turvotus päällä ja jouduin käydä eilen ostamassa kokoa isommat kengät ja pellavahousut :eek:
Mun kroppa ei näköjään kestä ollenkaan näitä helteitä...painoakin tulee koko ajan lisää,vaikka olen ruokavaliolla.Ei kivaa!Sais vauva pikkuhiljaa lakaa syntymään,niin pääsisin tästä tukalasta olosta.Yöllä ei voi nukkua,kun masu painaa ja lonkat kipeytyy.Kävellä ei pysty,kun jalkapohjat tulessa turvotuksesta.Esikoisen ajoilta en näitä vaivoja näin pahoina muista,mut jokainen raskaushan on oma yksilönsä.
Huomenna ois taas neuvola.Kiva mennä kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä=)

Ihanaa ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Hemuli 37+5
 
Kauhea kun kaikilla on yhtäkkiä paljon viikkoja kasassa :eek: =)
Täällähän tulee taas sellanen iso poks, kun syntyy vauvoja yhtäkkiä :whistle:

Täällä ei mitään uutta, kyllä tuo välillä supistelee, mutta eipä juuri muuta :|
Vois vaikka tulla jo, ei haittais :D

Mä oon kans aika hyvä nukkuja, mut eiköhän sitä siihen vauvan ääneen herää!!


Odessa80 40+2
 

Yhteistyössä