** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.6 **

Moikka!

Tänään oli sitten eka ultra (varhais) ja siellä se pienen pieni sydän sykki vimmatusti ja koko vastasi viikkoja!:heart: Tippahan siellä tuli linssiin molemmille! Kyllä helpotti vähän, vaikka olihan hän niiiiiin pienen pieni, että kaikkea voi vielä sattua.

Amanda oikein paljon tsemppiä ultraan!! Toivottavasti kaikki on hyvin! Kyllä muakin jännitti niin kovin, että mitä sieltä löytyy!

Tällä hetkellä pää on kyllä pilvissä ja me nautitaan tästä hetkestä (ja valokuvasta, jossa näkyy sellainen pieni katkarapu, meidän pikkuinen :) ). Ens viikolla eka neuvola..

Olivia + Lempi-Einari 7+4
 
Ei sitten suotukaan meille kesävauvaa... :'( Vuoto paheni päivällä ja menin sairaalaan päivystykseen. Lääkäri ultrasi ja totesi, että keskenmeno on käynnissä. Jonkin aikaa varmasti itkettää, mutta sitten ei auta muu kuin pistää uutta yritystä kehiin. En sitten tiedä, miten pian hoidot voi aloittaa... Täytyy selvitellä asiaa, kun kroppa ja mieli on toipunut. Uskon kyllä, että pian täältä noustaan!

Toivon sydämestäni teille kaikille onnea odotukseen! Voikaa hyvin ja paksusti! :heart:

Hali ja adjö!

Amanda
 
Voi Amanda olen niin pahoillani!!:hug::hug: En voi edes kuvitella miltä susta tuntuu...:'( Elämä on välillä niin epäreilua! Oikein paljon tsemppiä tulevaan ja toivottavasti raskautuisitte mahdollisimman pian uudelleen! Kaikkea hyvää!!
 
Amanda Kylmät väreet meni :| Ei voi kuin pahoillaan olla! Toivottavasti näemme nimesi tällä pian uudestaan!

Mma Mulla on pikkuiselle valmiina vaatteita jo kolme pientä pussillista..Kaikki Huuto.netistä huudeltu. On niitä jo joitakin uusia juttuja annettu lahjaksikin, mutta monta kivaa juttua odottaa pitäjää. Saapa nähdä, saako niitä vaatteita ensi kesänä vauvalle pukea.

Ostin eilen Ice Bug merkkiset liukuesteet kenkiin, enkä todellakaan voi suositella! Kaksiin kenkiin olen koittanut eivätkä pysy paikoillaan.Ovat ilmeisesti suunniteltu Ice Bugin omiin kenkämalleihin.

(.) Ei mitään uutta olossa. Tänään on vatsaan koskenut jotenkin erillälailla ja erikohdasta. Eipä muuta.

Tuo varhaisultra "hieman" houkuttaisi. Täytyy varmaan ottaa selvää mitä moinen tässä kaupungissa maksaa.
 
Amandalle paljon paljon haleja. Näitä ikäviä uutisia en kyllä olisi halunnut kuulla!!! Tsemppiä! :hug:

Ja Olivialle puolestaan sitten onnea hyvistä uutisista!!!

talitintti onnea tyttölupauksesta, tosin mun kaverille oli kans sanottu ultrassa että tyttö sieltä tulee, mut poika oli kuitenkin! :D Joskus ne poikien vehkeet voi olla piilossa...
Voi kunpa itsekkin olis jo noilla viikoilla niin olis pahimmat huolet jo takanapäin.

(.) pahoinvointi vähän helpottanut, mutta tilalle tullut närästys... jebou :x

Sannuli 7+2
 
Smi
Amanda Kovasti pahoitteluja menetyksestä :hug::hug:

Olivia Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Talitintti Onnea tyttölupauksesta. Varmaan hassu tunne, kun vahva poikaolo muuttuu tytöksi :) Me ei haluttu tietää vauvan sukupuolta ja siksipä ei sitten tuohon 4D ultraankaan tullut mentyä, ettei asia paljastu :) Olen yleensä aika kärsimätön, mutta nyt ajattelin, että odotellaan sinne tammikuulle: sitten nähdään miltä vauva näyttää ja kumpaa sukupuolta edustaa.

Sannuli Närästykseen ihan hyvä ja sallittu lääke on Rennie. Niitä on jokunen tullut popsittua... Ja piimä tietysti on toinen, ihanasti viilentävä aine.

Keltakaneli Täällä ei onneksi, ainakaan toistaiseksi, ole minkäänlaisia nukkumista haittaavia kolotuksia. Tuota selällä nukkumista kanssa mietin, että kai se on ok, jos itselle ei tule huono olo. Luulisi, että verenkierto ja hapetus toimii silloin ihan hyvin. itse nukun mieluiten selälläni, mutta varmuudeksi ainakin aloitan unet illalla kyljelläni.

Rae Täälläkin on varsinkin ilta-aikaan aika liikunnallinen vauva :) Nukahtamista ei onneksi haittaa, siihen myllerrykseen on oikeastaan aika kiva nukahtaa :) Töissä sitten taas pökkii virtsarakkoa oikein urakalla, se onkin vähän vähemmän miellyttävää...

(.) Perjantaina alkaa äitiysloma. Hirmu nopeasti hurahti viimeiset kuutisen viikkoa :) Minusta vähän hassua on se, että työkaverit äimistelevät mun hyvää vointia ja virkeyttä. Ihan kuin tässä vaiheessa pitäisi olla hankalaa, vaivoja ja sairaslomalla. Välillä alkaa jo itseäkin melkein epäilyttää, onko kaikki ok, kun olo on niin ok. No, sormet on sentän turvoksissa :LOL:
Vaan näinhän se on, että kaikki raskaudet on erilaisia ja pitäisi vaan nauttia siitä, että olo on hyvä. Ja vielähän tässä ehtii kaikenlaista tulla, jos on tullakseen :p

Smi 34+0 POKS :heart:
 
Amanda Voimia suureen suruunne :hug:

Olivia Onnittelut ultrasta. Muistan kuinka itseänikin helpotti kun näki, että :heart: sykki vimmatusti :) Samalla sai varmistuksen, ettei kyseessä kohdunulkoinen. Aluksi mulla oli pientä kipuilua sivussa, ilmeisesti hormonimuutoksista johtuvaa. Jossain 12 viikon kohdalla selkäni kipeytyi tosi kovasti, sekin meni ohi viikossa ja uskon että lantion asentoni muuttui silloin. Onnitelut vielä :flower:

Keltakaneli Tsemppiä viimeisille päiville/viikoille. Muistan sinut hyvin, plussasit silloin kun miä liityin vauvakuumeilijoihin :)

Sannuli Saa tosiaan tulla kumpa vaan, tosin ultrakuva haaruksista on tosi selvä ja valkonen viivakin siihen on saatu ikuistettua, joten luulen 97 % että tyttö on :) Kätilökin sano, ettei täällä näyttäs mitään olevan. Kyllä tämä vahvasti tytöltä näyttää. Lisäs kylläkin sen ilmeisesti vakilauseen,ettei kannata huoneen väriä kuitenkaan tällä perusteella päättää :DD

Voikaa hyvin tuulessa ja tuiskussa! Nyt nukkumaan...

Talitintti ja vavi 21+1

Ps. Huuto.netistä tilasin sitte ensimmäisen marimekon vaatekappaleen tytölle. Myös vaunuja ajattelin sieltä katsella tammikuun puolella!
 
Viimeksi muokattu:
Amanda: kirjotin sulle jännäilijöihin. :hug: :(

Olivia: huoh, mä niin odotan tota! Ihanaa.

Kleinfish: hihih. Tulee vähän sellanen olo kun olis omppuvarkaissa ollut. Yritän rajoittaa sitä huuto.netin käyttöä ja lasten vaateosastot on kokonaan pannassa. :)

Lueskelin noita vanhempia viestejä ja aika monella on ollut univaikeuksia; sama täällä. Oon ihan poikki koko ajan, kun heräilen keskellä yötä jo kukonlaulun aikaan. sitten kun uni olis tulossa uudestaan, pitää herätä töihin. Huah...
Samoin, Sannuli, täällä närästää. Ihan sairasta kuplimista! Normaalistikin tuntuu olevan melko löysät portit, mutta nyt taitaa olla ihan avoimien ovien päivät Vattalassa.
Pikkujoulu-juoni on keksitty, tai muistui mieleen; lupasin toimia varavarahenkilönä seuraavalle päivälle meneen töihin, joten nollatoleranssi pitää sama viinin lasissa koko illan. Toisaalta, kun hönöläisten kanssa ollaan liikenteessä, ei hirveesti tartte skarpata. Viimeksikin epäilivät josko olen ajokuntoinen kun olin ollut niitten mielestä ihan naamat (=join, ja paljon, limsaa!!!)
Tuitui mammat! MR 5+0
 
:'( Voi Amanda! :hug: :hug: Voimia! Itkuhan täällä multakin pääsi, vaikka en keskenmenoa olekaan kokenut. Tosin mieheni kanssa epäillään, että viime vuoden syksyn omituisen runsaat, myöhässä olleet, menkat oli aikainen km... Haluatko että laitan sinut menetyksen kokeneisiin vai poistanko vain nimesi listalta..?

Olivia Onnittelut hyvinsujuneesta ultrauksesta!

( . ) Tuntuu siltä, ettei tässä enää kovin kauan mene, kun poika saadaan kotiin...

Keltakaneli 38+3
 
Oikein mukavaa äippälomaa Smi, tosin mä en ihan ymmärrä miks sitä sanotaan lomaks kun se kuitenkin on oikeasti ihan täynnä ohjelmaa pikkuisen vauvan kanssa?!

Uskomatonta että mullakin olis vain puolivuotta enää töitä ennen äitiyslomaa (mikäli kaikki menee niinkuin toivotaan). Ennen ajattelin että siinä yhdeksän odotuskuukauden aikanahan ehtii tekemään vaikka mitä, mutta nyt kun on kohta jo kolmannella kuulla raskaana niin tuntuu että meneepä tämä nopeasti. No kyllä mä varmaan vielä jossain vaiheessa olen sitäkin mieltä että saisi aika mennä nopeamminkin. Toivottavasti seuraava kuukausi meneekin sitten tosi nopeasti niin uskaltaa ruveta kunnolla iloitsemaan tästä odotuksesta.

Maanantaina neuvola ja silloin toivottavasti sitten kuulee koska pääsen ultraan. =)
Taidampa tästä kömpiä päiväunille, ennen kuin mies tulee töistä |O

Sannuli 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen päivitys...

Mukavaa Äitiyslomaa Smi! :)

Sannuli meillä tiistaina eka neuvola ja sitten tosiaan saa kuulla, että millo pääsee np-ultraan.. Sanovat siellä yksityisellä varhaisultran yhteydessä, että täällä np on yleensä aikaisemmi ku vasta viikolla 12. Katotaan nyt sitte mitä ne neuvolassa sanoo.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart: Mulla tosin menee työn merkeissä..

Olivia + Lempi-Einari 8+0 POKS POKS
 
Smi levollista äitiyslomaa ennen kuin tositoimet alkaa :)

Sannuli ja Olivia mehän mennään ihan samoilla aikatauluilla, täällä ensimmäinen neuvola maanantaina ja toivottavasti siellä selviää sit se np-ultrakin.

Pahoinvointi tuntuu vähän helpottaneen, mutta rinnat on sitäkin kipeämmät. Lisäksi oikealta puolelta mahaa vihlasee välillä. Toiv. on normaalia.

aamuyö 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola takana ja huomenna lääkärineuvola jossa ultralla katsotaan löytyykö syke ja varmistetaan laskettu aika :D Onneksi en tilannut yksityiseltä varhaisultraa kun täällä tehdään ihan paikallisessa tk:ssa tämä eka ultra jonka perusteella sitten annetaan lähete niskapoimu ultraan keskussairaalaan. Eli huomenna ollaan paljon viisaampia!!!

Yllätyin muuten kerrankin positiivisesti neuvolan tädistä, oli niin mukava ja rento eikä niuhottanut mistään!!! Samoin yllätti mieskin eilen kun ilmoitti että hänkin haluaa tulla neuvolaan mun kanssa, no mä ensin olin kyllä sitä vähän vastaan, mutta lapsi on yhtäpaljon hänen joten siellä hän istui kiltisti vieressä.

Sannuli 8+0
 
Smi: hyvät äippälomat!

Pärähti just päähäni Sannulin viestistä, että tarttis varmaan tilata eka neuvolakin. Olin jotenkin vaan niin sen varhaisultran lumoissa ja ajattelin, että siellä sitten selviää, että kannattaako neuvolaa edes varata. Mutta kai nyt sit pitäis...

Keltakaneli on pitänyt hiljaiseloa nyt muutaman päivän. Jokos, jokos???

Voikaa paksusti! MR 5+6
 
Mma R :wave: Yhtenä kappaleena edelleen. Mutta Siiris ei oo kirjoitellu toooosi pitkään aikaan ja LA oli 17.11 :whistle:

( . ) Tasan viikko laskettuun aikaan. Yritän tässä ommella kaikennäköistä (eilen tein vauvalle lattialle lököttelypeiton) ja sitten panostaa myös lepäämiseen (se on jääny silti vähemmälle). Eilen käytiin kaupassa ja bussi lähti pysäkiltä minuuttia ennen kuin piti, oltiin siinä alle kymmenen metrin päässä... :mad: Meille menee puolentunnin välein bussit ja siinä ajas käveleekin kotiin, joten vihaisena sitten kävelin kotiin sen pari kilometriä. Ja hyvinhän mä vielä jaksan kävellä, ainoastaan lonkkiin hieman sattuu, ei siinä mitään, mutta kun tuntuu että aika usein noi bussit on ottanut varaslähdön. Se ärsyttää. Valivali. ;)

Keltakaneli 39+0 *POKS!*
 
Viu
Heippa kaikille!
Rentouttavaa loppuodotusta Smille ja Keltakanelille tsemppiä kalkkiviivoille!
Sannulille onnea ultraan, tuuhan kertoo kuulumisia.

Meillä oli tänään toka ultra 8+5 ja voi ihmettä. Siellä köllötteli 22mm pitkä elmeri, jolla oli jo käden ja jalan alut, ohhoh! Koko vastasi viikkoja 9+0, mutta on kuulemma mittaajakohtaista. Pieni sydän jumputtu vimmatusti, oli kyllä ihanaa!

Viu ja Elmeri, siis 8+5
 
Näki tänään ultrassa pienen pienen :heart: sykkeen!!! Voi mikä helpotuksen huokaus! Viikoiksi määräytyi 7+6 eli paripäivää pienempi kuin oli laskettu alunperin. Pituutta vähän toista senttiä oli meidän katkiksella ;) Nyt odotellaan vaan sitten aikaa siihen niskapoimu ultraan joka on kai viikkoilla 11-12 eli ihan joulun kieppeissä.

Hienoa viu että teilläkin oli kaikki hyvin ultrassa!
 
Sannuli ja Viu ihana kuulla, että kaikki hyvin. :)

Tänään oli meilläkin varhaisultra, yksi sikiö siellä kohdussa köllötti ja sydän viuhtoi menemään. :) Viikoiksi määräytyi 8+1 (neuvolan laskujen mukaan ois 8+3). Pituutta oli 16,5 mm. Np ultra täälläkin viikolla 11-12.

Ultran jälkeen päätin käydä kahvilassa kun oli niin mukava olo. Sämpylällä ja wienerpullalla nautiskelin (entisessä elämässä ennen raskautta olisin syönyt jonkun majoneesiherkkuleipäsalaatti annoksen ja leivoksen tms) mutta nyt sitten vähän vaan "arkisempi" nautiskelu, hienoa päivää juhlistamaan. =)
 
Moikka kaikille!

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille tulokkaille :flower:, ihanaa ku teitä on näin paljon! :heart: Oli tullut paljon juttuja, sori en ehdi tälläkertaa kommentoida vaan tulee uutisia:
18.11 meille syntyi ihana pieni poika :heart::heart::heart: Tosin ei niinkään pieni, syntymäpainoa oli huimat 4160 g ja pituutta 53 cm. Mehän oltiin käyty koko kontrollissa ultrassa 2 päivää aiemmin ja siellä sanoivat että 3,6 kg ja odotellaan synnytyksen käynnistymistä..että aika paljon heitti arvio :O..onneks ei mennyt yli. Laitan teille synnytyskertomuksen tuleen jos haluatte kuulla :confused: Mulla oli kyllä aika vaikea synnytys, mutta lukekoon ken haluaa ;) Jatkan vähän myöhemmin, pitää mennä syöttämään vauvaa.

Siiris ja pikku poikanen 12 päivää
 
Siiris oikein paljon onnea!!:heart::flower: Kylläpä hän tosiaan on iso poika!=)

Sannuli, Aamuyö ja Viu ihanaa kuulla, että kaikki hyvin!!
Meilläkin oli tänään eka neuvola ja mies halusi ehdottomasti mukaan! Tottakai mä otin sen mukaan!=) Meille jäi tosi hyvä mieli tästä käynnistä! Neuvolatäti oli mukava, eikä valittanut edes painosta mitään. Päivällä aikaistu LA eli se olis nyt sitte 8.7.011.
NP-ultrakin varattu ja olis jouluviikolla!! Lempi-Einarille tulee 12 vkoa täyteen jouluaattona!:heart:

Väsymys on todella kova ja kuvottavaa oloa on kyllä ollut havaittavissa. Pariin otteeseen on sitten lentänyt ihan oksukin..:x

MR neuvola kannattaa varata viimeistään viikolle 10, kun täällä ainakin tehdään toi NP-ultra viikoilla 11-12. Muutenhan siellä ei vielä sillei mitään oo.

Keltakaneli mukavaa loppurutistusta!:)

Olivia + Lempi-Einari 8+4
 
Olivia, Sannuli, Viua ja Aamuyö: Onnea paljon ultrauutisista, aina helpotuksen kivi vierähtää sydämeltä kun yksi stressi vähemmän =)

Keltakaneli: onko minkälaiset olotilat ?

Tässä siis meidän synnytys:
Laskettu aika oli siis 17.11 ja edellisenä päivänä oltiin koko kontrollissa jossa ultrattiin monta kertaa mitat ja päätyivät joka kertaa samaan tulokseen, vauva olisi 3,6 kg eli keskikäyrillä. Sisätutkimusta ei enää tehty, sanoivat vaan että odotellaan spontaania käynnistymistä.

Mulla ei ollut mitään oireita, pari vkoa ennen tätä oli 4 h kestävät supistukset jotka tuntui mahassa ja selässä ja loppuivat sitten seinään. Tän johdosta mulla oli kohdunkaula lyhentynyt ja paikat pehmennyt muta mitään muuta oireita ei siis ollut. Edellisenä yönä nukuin kuin tukki ja päivälläkin, kun olin tosi väsynyt..Sit laskettuna päivänä, eli 17.11 en saanut unta varmaan just kun olin nukkunut edellisenä yönä niin paljon ja vielä puolenyön aikaan luin lehteä. Klo. 2 menin nukkuun ja nukuin tasan 2 tuntia, heräsin 4 aamuyöllä siihen että sisällä tuntui sellanen poksahdus ja ihankun joku ois täpäyttäny mua päähän et herää..niin hassulta kuin kuulostaakin =) No samantien siis havahduin hereille ja tunsin että jotain lorisee ja lujaa, nousin ylös ja alapäästä tuli vettä ja kauheet limat patjalle, sanoin vieressä nukkuvalle miehelle että nyt meni lapsivedet ja lähdin vessaan, vettä tuli kuin saavista kaatamalla koko matkan vessaan pitkin lattioita ja valui pöntölle..istuin sitten siinä pöntöllä varmaan puoli tuntia ja mies tuli perässä pyyhkeen kanssa :D Supistelut alkoi kanssa tästä lapsiveden menosta mutta aluksi aika vaimeena. Soitettiin sit kuitenkin synnärille ja käskivät tulla heti sairaalaan että katotaan sitten siellä laittavatko vielä kotiin tms.
No lähettiin sit sairaalaan, klo oli 4.50 ku päästiin sinne, vaik ei oo ku 5 min. ajomatkan päässä mut jotenkin sitä lapsivettä valui niin paljon että vaikka oli paksuimmat vaipat housuissa niin jouduin vaihtaan moneen otteeseen ennen ku päästiin läheteen ja autoon otettiin pyyhe ettei koko penkki ois märkä...mulla sitä siis tuli, mut oon myös kuullu että monilla tulee tosi vähän, ja suurimmalla osalla tutuista ei oo menny ku vasta synnytyspöydällä vedet.
Sairaalaan päästessä supistukset oli jo kipeytyny ja ottivat siellä aluksi sydänkäyrät, piti maata puolituntia paikoillaan ja otti tossa vaiheessa jo tosi kipeetä..ja oli tosi vaikee maata siinä, ja mulla kiersi myös mahassa. Monilla menee vissiin maha sekasin ku supparit alkaa, ja mulla kävi just niin. Tän jälkeen ne teki sisätutkimuksen ja totesi että oon jo 4 cm auki, eli saatiin mennä suoraan synnytysaliin. Mulla meni myös maha tosi sekasin, sai käydä vessassa kokoajan :ashamed:
Synnytysalissa kysyivät mitä kivunlievitystä haluisin, ja sanoin että mulla on kauhee piikkikammo..mikä jälkikäteen kadutti..ois pitäny pyytää epiduraali..No pyyntöni mukaan ehdottivat sitten aluksi lämmintä suihkua. Meninkin suihkuun ja suihkuttelin vatsaa ja selkää, mulla supistukset tuntuivat myös selässä..Olin suihkussa jotain 10-15 min lämmin vesi auttoi vähän..mut oli muuten tosi huono olo, oksensin siellä ja sitä hetken kuluttuu oli jo niin kovat kivut että pyysin kohdunkaulan puudutteen. Olin kuullut että se ei satu juurikaan. Kätilö kävi herättämässä lääkärin joka tuli antaa puudutteen, tällä välin oli supistukset taas kipeytyny ja lääkäri toteskin että just kerkeet tän saada, oot jo 7 cm auki, ja tää oli siis 6 maissa..eli tosi nopeesti eteni. Tän jälkeen kaikki menikin sitten aika käteen.
Kohdunkaulan puudute auttoi tohon eteen joo, mutta samantien supistukset siirtyi tuplavoimalla selkään..ja niihin ei sit auttanut täs vaihees enää mikään, oli vaan pakko kestää. Tuntui kuin selkää ois sahattu, en oo voinut ees kuvitella tollasta kipua.
Mä jouduin myös kärsiin aika kauan, olin täysin auki jo aika pian, mutta vauva ei laskeutunut..eli ei saanu ponnistaa. Ultrassa oli todettu että vauva on avotarjonnassa, joka hitauttaa laskeutumista ja vaatii enemmän tilaa..ja synnytyksessä vauva oli yrittänyt kääntyä ja oli pää vinossa, joka vei viel entistä enemmän tilaa.. Olin ajatellu että yritän olla rauhallinen mutta ne kivut oli jotain niin järkyttäviä joten vaihdoin asentoa, huusin ja mikään ei auttanut..vedin ilokaasua mut siitä tuli vaan huono olo, ja mulle laitettiin aqua rakkuloita selkään mut niistäkään ei ollu mitään apua..olin kyllä tosi tuskainen..sit jossain vaihees sain alkaa ponnistaan mut mitään ei tapahtunu. Sit mun piti nousta seisoon ja yrittää vaan kestää niitä kauheita polttoja. Muistan ku kätilö piti mua pystyssä ja mies oli toisella puolella ja seisoin ja yritin liikutella jalkoja supistusten aikana...mulla alkoi jo jossain vaihees usko loppuun, jalat ja kädet tärisi ja tuntui etten enää jaksa että mulla ei yksinkertaisesti riitä voimat.. ajattelin varmaan jo 20 supistusta ennen että tää on viimeinen jonka jaksan..ja niitä tuli tosi usein..just kun oli saanu tasaannuttua edellisestä ni alkoi uusi. Mulla siis kesti virallinen ponnistusaika yli tunnin ku yleensä on kai jotain 10 min...ja ennen ku sain alkaa ponnistaan ni olin ollut auki jo toisen tunnin..eli oli suoraan sanoen yhtä kidutusta. Kätilö kävi moneen otteeseen sanoon lääkärille et nyt pitää tehdä jotain että mulla alkaa voimat loppuun, ja aina sanottiin et yrittäkää kestää viel 10 min ja viel 10 min..odottivat että vauva laskeutuis..sitten joskus 9 maissa tuli kompanja lääkäreitä ja kätilöitä huoneeseen, mulle tehtiin katetrointi siltävaralta et menis hätäsektioon ja sanoivat että yritetään kuitenkin ensin imukupilla. Leikkasivat välilihan, ja imukupin laitto sattui oikeesti ja lujaa...mutta kun on jo niinpaljon muita kipuja niin siihen vaan jotenkin turtui. Muutaman, kolmen tai neljän ponnistuskerran jälkeen vauva onneksi syntyi imukupilla avustettuna.
En voinut uskoo sitä todeksi, olin jo jotenkin menettänyt toivoni ja tunsin itseni ihan luuseriksi kuinka voin olla näin heikko, vaikka lekurit ja kätilöt tuli kaikki sanoon että olin ollut tosi urhea, että oli raskas ponnistusvaihe ja että ei kaikki synnytykset mee tosiaankaan näin.
Kuitenki 9.53 maailmaan syntyi ihana poikavauva, joka olikin sitten 4160 g ja 53 cm pitkä. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin.:heart: Lastenlääkäri vei heti vauvan ku ei aluksi huutanut ja oli vähän sinertävä. 5 min päästä sai kuitenkin jo 9 pistettä ja toivat vauvan heti rinnalle. Se oli kyllä elämän hienoin hetki. :heart: Itkettiin miehen kanssa molemmat.

Nyt ollaan oltu reilu viikko kotona, ja opeteltu vauvan hoitoa :heart: ja ollaan onnesta ihan soikeita..vauvaa vois vaan ihailla ja tuijotella tuntikausia. Ja kaikkein tärkein asia on että saatiin terve vauva, millään kivuilla ei oo mitään merkitystä sen rinnalla.

Synnytyksestä jäi kyllä kamalat traumat ja alkuun ajattelin että en enää ikinä uskalla synnyttää..mutta onneksi on kaikkia pelkopoleja ja ens kerralla otan kyl sen epiduraalin..ja tosiaan ei kaikki synnytykset mee näin. Etenkin jos vauva on oikeenpäin ni laskeutuu nopeesti eikä vie tilaa samalla lailla.

Tuun teitä tänne välillä morjestaan, ja tsemppiä kaikill odottajille ja loppusuoralla olijoille paljon voimia synnytykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä