nokkosihottuma ja raskaus

kertokas onko jollain kokemusta,voiko raskauden aikana syödä mitään allergialääkkeitä nokkosihottumaan?ja onko kellään tullut synnytyksen jälkeen sitä ihottumaa?mulla alko noin 3kk synnytyksen jälkee hiustenlähtö ja nokkosihottuma,että voiko sekin olla hormoniperäinen juttu..?nyt ois haaveissa vauva,ja mietin että miten kestän jos mitään lääkkeitä siihen ihottumaan ei sa syödä..?
 
kris
Minulla oli nokkosihottuma esikoisen syntymän jälkeen, oli kyllä hirveä kutina.....Luulin sen jotenkin liittyvään imetykseen....Terveyskeskuksessa sain erilaisia voiteita jotka eivät auttaneet yhtään, yksityiseltä sain Solometin reseptin , ja auttoi kyllä heti!
Nyt on taas ilmestynyt nokkosihottuma käsiin ja jalkoihin, tein raskaustestin joka oli positiivinen, joten minullakin heräävät epäilykset ,että se liittyy jotenki hormoneihin...Harmi juttu on sit vain se että mitään lääkkeitä ihottumaan ei saisi syödä , kävin tänään lääkärissä ja sanottiin että ainakin näin alkuraskudessa täytyisi vaan kestä sitä kutinaa......ja paikallisesti saisi käyttää Pevisonea, mutta ei myöskään mielellään....
 
Moi,minulla alko nokkosihottumasta todella paha raskausajan ihottuma n 8:nella kk.Sain siihen lääkkeeksi Atarax 25mg alzyr 10mg ja ei montaa pilleriä tarttenu syödä n 5-6 kpl kun meni ohi.Ei kannata kärsiä ,tehokasta lääkettä ei todella tartte syödä kun muutama päivä.
 
Mulle taas sanottiin ettei saa syödä mitään allergialääkkeitä raskausaikana. Siis näitä esim. Zyrteciä yms. Onko ne nyt antihistamiineja vai mitä...? Itellä oli just tosi pahana siitepölyallergia ja silmätippoja vain laitoin ja kärsin. Otin kyllä Ataraxia pahimpana hetkenä. Atarax on vissiin sallittujen listalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 20:51 hilu kirjoitti:
Mulle taas sanottiin ettei saa syödä mitään allergialääkkeitä raskausaikana. Siis näitä esim. Zyrteciä yms. Onko ne nyt antihistamiineja vai mitä...? Itellä oli just tosi pahana siitepölyallergia ja silmätippoja vain laitoin ja kärsin. Otin kyllä Ataraxia pahimpana hetkenä. Atarax on vissiin sallittujen listalla.
Alzyr on uus kauppanimi Zyrtecille muistaakseni???On jo vuos aikaa en muista tarkalleen,apteekissa ne katto vähän kun ison mahan otin kolmio lääkettä eli Ataraxia.Olen myös syönyt loppuraskaus ajan voimakkaita närästyslääkkeitä (reseptillä).Molemmat vaivat kun ei muuten helpottaneet.Ehkä lääkkeissä ollaan mielummin liian varovaisia kun annettas reseptejä tosta vaan.
 

Yhteistyössä