nukuttaako teidän miehet lapset ikinä yöunille tai siis laittaako nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja niin kerta!!!
  • Ensimmäinen viesti
niin kerta!!!
siis mulla oli eilen illalla aivan sairas väsy ja sanoin ukolle että jos mä meen nukkumaan niin voisko se laittaa pojat unille. meillä tuo 8kk nukkuu tuttipullolle ei aina mut yleensä... ja sit 3v hoputtaa vessaan ym pesut ja 5v kans.. en ois millään jaksanu ...joten raivosin sit miehelle että miksi minä joudun aina laittamaan ne nukkumaan ja ukko saa mennä nukkuun milloin huvittaa.. ei voinu laittaa nukkuun niitä vaan sit mullakin meni väsy ohi ja valvoin sit johonki yhteen yksin kun en saanut enään unta heti...ois ollu ihana nukahtaa jo silloin kaheksalta... miehen kommentti oli että hän käy töissä ja minä olen äiti joten nukutan lapset. sit se rupes raivoon että hankkii jonkun muut akan ku mä en muka tee mitään....ja valitan aina.. huom..ehkä kerran viikossa pidän vapaa päivän kokonaan kotitöistä!siis pidän toki hyvän siivon mut en pyykkää tai laita tiskejä...on mullakin oikeus siihen.
 
Meillä kans iskän ja pojan oma hetki illalla ennen nukkumaan menoa, köllöttelevät tossa sylitysten ja mä saan puuhata omia..poika on nyt 1v7kk.

Ja se piti lisätä et mies käy töissä 7-19, ei mistään hinnasta luopuis hetkestään pojan kanssa, usein sanoo että se on päivä paras hetki.
 
Viimeksi muokattu:
Se kumpi jaksaa, yleensä tehdään niin, että mä luen kirjat ja hoidan hampaiden pesut, mies on antanut jo iltapalan. Sitten tulee mies laulamaan iltalaulun. Meillä ei kylläkään nukuteta vaan laitetaan nukkumaan, pusut ja hyvää yötä. Tyttö 1,5.v. ja nukkuu "isojen tyttöjen sängyssä".
 
No todellakin laittaa,useimmiten jaetaan niin että toinen hoitaa isommat 7v ja 5v ja toinen tuon 9kk:n.Ja vaikka onkin ollut pitkän päivän töissä,niin ymmärtää että myös mun päivä on pitkä,vaikka olen "vaan" ;) kotona.
 
Joo no kyllä mä pistäistin tollasen miehen kiertoon ;)
Mutta ehkä sä olet alunalkaen päästänyt hänet helpolla just kun oot aina tehny kaiken.
Meillä mies on joutunu paljon olemaankin lasten kanssa kun mulla on nyt hoitovapaan aikana ollu töitä lähinnä iltaisin ku silloin mulla on mahdollisuus mennä ku hää on kotona.

Monille miehille tekis hyvää kokeilla edes pari päivää olla yksin niiden lasten kanssa niin tietäis mitä niiden kanssa oleminen on.

Mutta kysymykseesi vastaan kyllä. Meillä tasapuolisesti laitetaan lapset nukkumaan.
 
"heh"
Meillä se laittaa kumpi ehtii, useimmiten osallistutaan iltatouhuihin molemmat. Monesti mies käyttää lapset suihkussa ja minä sitten kuivailen, puen yöpuvun ja pesen hampaat. Joka ekana kerkiää peittelee lapset ja molemmat käy sanomassa hyvät yöt. Ja toisinaan mä hoidan koko rumban itsekseni, toisinaan taas mies.
 
vv
Meillä mies ei nukuttanut lapsia koskaan. Kun olin työmatkoilla, niin lapset oppivat menemään itse nukkumaan, koska minä en ollut huolehtimassa heistä. Miehen mielestä nukkumaanmenoajat ovat tiukkapipoisuutta. Mies on sitä mieltä, että lapsillamme on ollut tosi tiukka kuri, koska heillä on ollut aina nukkumaanmenoajat. Mies on itse rajattomasta alkolistiperheestä ja siksi hän ei ole tottunut sääntöjen noudattamiseen.
 
nii kerta
enne se oli et meni ja teki lasten kans melkein kaikki mut nyt jotenki puoli vuotta maannu vaan tai pelannu jtn xboxia...ei tee mitään,...nyt sit puhuin et jos haen syksyllä yhteen koulutukseen niin en saa hakea koska hänen lapsiaan ei laiteta päiväkotiin... v vittu...joudun niinku oleen varmaan siihen asti kotona et nuorin menee kouluun... sit en saa juoda edes yhtä siideriä kolmeen vuoteen en oo masitannu mitään kun ukko kieltää... joo ...välillä tekis mieli kun ärsyttää kaikki.... mut on täällä kotonakin silti ihana olla lasten kans..
 
"..."
Meillä mies nukuttaa enemmän kun minä, yleensä aina ton kolmeveen ja minä yksivuotiaan, sikäli että mies on kotona. Mutta aina jos on kotona, hoitaa lasten iltapalan ja iltapesut, että saan huokaista kotipäivän jälkeen. Ja meillä mies tekee todella pitkää työpäivää, mutta aina auttaa lasten kanssa, jos on tarve.
 
"minttu"
[QUOTE="heh";23713168]Meillä se laittaa kumpi ehtii, useimmiten osallistutaan iltatouhuihin molemmat. Monesti mies käyttää lapset suihkussa ja minä sitten kuivailen, puen yöpuvun ja pesen hampaat. Joka ekana kerkiää peittelee lapset ja molemmat käy sanomassa hyvät yöt. Ja toisinaan mä hoidan koko rumban itsekseni, toisinaan taas mies.[/QUOTE]

Meillä toimitaan aika samoin, paitsi että meillä on vain 1 lapsi. Ja mä ja mies mennään yleensä molemmat peittelemään lapsi sänkyyn ja toivottelemaan hyvät yöt, siis aina kun se on mahdollista.
 
"tööt"
enne se oli et meni ja teki lasten kans melkein kaikki mut nyt jotenki puoli vuotta maannu vaan tai pelannu jtn xboxia...ei tee mitään,...nyt sit puhuin et jos haen syksyllä yhteen koulutukseen niin en saa hakea koska hänen lapsiaan ei laiteta päiväkotiin... v vittu...joudun niinku oleen varmaan siihen asti kotona et nuorin menee kouluun... sit en saa juoda edes yhtä siideriä kolmeen vuoteen en oo masitannu mitään kun ukko kieltää... joo ...välillä tekis mieli kun ärsyttää kaikki.... mut on täällä kotonakin silti ihana olla lasten kans..
Taitaa tämä 'ukko' olla parikymppinen räkänokka, joka on löytänyt suoraan äidin kainalosta toisen 'äidin', jota käskyttää. Nice.
 
Mep
Minä menen 6v:n kanssa nukkumaan koska nukumme vierekkäin kaikki. Miestä ei väsytä niin aikaisin (klo 21). Jostain syystä lähes aina näin. Minäkin arkisin nukahdan kyllä 22 mennessä, mutta viikonloppuisin valvotaan kaikki sitten 21.30-22 saakka, pojan väsymystä tarkkaillen.
 
"mielikki"
Nukuttaa - tai oikeastaan tehdään homma yhdessä. Meillä kaksi tirppaa ja iltaisin laitetaan heidät sänkyyn yhdessä, yleenä jäädään hetkeksi juttelemaan lapsosille, minä toiselle ja mies toiselle. Tai sitten minä laulan ja samalla rapsutan toista lapsista - ja isä rapsuttaa toista. Sellainen yhteinen hetki unille käydessä.

Jos lapsoset ei heti nukahda niin piipahdellaan huoneessa vuoron perään, kumpi nyt ehtii ensin.
 
"vieras"
[QUOTE="tööt";23713213]Taitaa tämä 'ukko' olla parikymppinen räkänokka, joka on löytänyt suoraan äidin kainalosta toisen 'äidin', jota käskyttää. Nice.[/QUOTE]

No meillä tuon ikäinen "parikymppinen räkänokka" hoitaa hienosti kahta lastaan toisen parikymppisen räkänokan (minun) kanssa. Meillä kun mies nukuttaa 3 vuotiaan joka ilta, 2 vuotias nukahtaa ilman nukuttamistakin. Hän myös hoitaa hampaanpesut ja yöpuvut lapsille. Minä saan katsoa ihan rauhassa salkkarit ja syödä iltapalaa :)
 

Yhteistyössä