nukuttaako teidän miehet lapset ikinä yöunille tai siis laittaako nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja niin kerta!!!
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Juu, kyllä laittaa. Yleensä laitetaan yhdessä, kun ollaan kaikki kotona. Ja tietty mies laittaa silloin, kun minä olen illalla poissa ;-) Ihan sen mukaan, kumpi on paikalla ja paremmin ehtii/jaksaa. Yleensä minä pääsen "vapaalle", kun lapset on kertaalleen peitelty, mies hoitaa sitten sen, mitä lapset sen jälkeen huutelevat/riehuvat/tarvitsevat.

Mutta aamuisin mies ei kyllä koskaan nouse lasten kanssa.
 
"mamma"
Meillä yleensä vuoroiltoina minä ja vuoroin mies.. Vauva 6,5kk
Isä hoitaa hyvin lastaan mutta aika usein saan erikseen pyytää, "antaisitko ilta puuron, vaihtaisitko vaipat.. yms" ei tee oma aloitteisesti mitään mutta silloin kun tekee niin tekee hyvin, että osaamisesta ei ole kiinni, hassuttelee ja pelleilee vauvan kanssa, leikkii, työntää vaunuja/rattaita yms. kaikin puolin paras isä on lapselleen.
 
"NellaLinnea"
Nukuttaa käytännössä joka ilta,ainakin arki iltoina sillä olen itse illat töissä! Vkloppusin nukutamme yhessä tai jompikumpi meistä.
Mun mielestä se että käy töissä ei ole selitys,käy meilläkin mies töissä ja jatkaa lasten kans ihan mielellään päivää/iltaa,kun minä lähen illaksi töihin...Itseltään se on pois tuommonen viittimättömyys!!!
 
pikkå
Meillä ei nukuteta. Mies kuitenkin hoitaa iltatouhut: ihon rasvauksen, hammaspesun, itapissin ja sadun. Minä käyn sanomassa hyvät yöt ja sitten on meidän kahden aika. Tämän varmaan tulee muutoksia kunhan vauva putkahtaa. Mutta hän saa jatkossakin hoitaa ne touhut.
 
"Ooo"
Melkein joka ilta. Mies pukee yökkärit suihkun jälkeen ja lukee lähes aina iltasadun. Mäkin kyllä olen siinä mukana kun melkein väsähdän samaan aikaan petiin. Toissayönä nukahdin siinä iltasadun aikaan enkä kuullut edes satua loppuun :D
 
.
Meillä mies joutui kauan vain makoilemaan vieressä kun minä imetin. Pyysi, että voisiko imetystä lopetella kun poika jo 1v5kk, että saisi myös laittaa joskus pojan nukkumaan. Minulle se kävi koska olen raskaana ja imetys teki niin pahanolon ettei oikein pystynytkään enää.
 
Mies laittaa yleensä aina lapsen nukkumaan illalla. Olen laittanut tänä vuonna ehkä kerran itse pojan nukkumaan.. Mutta näin me ollaan sovittu, miehellä kun on muuten välillä aika paljon omia menoja töiden lisäksi niin tämä nukuttaminen (tai nukkumaan vieminen, riippuu kuinka väsynyt lapsi on) kuuluu hänen hommiinsa. Kuten myös iltapalan antaminen ja iltapesut.
 
"vieras"
Laittaa useammin kuin minä. Minä hoidan lasta päivän, mies on paljon lapsen kanssa illalla. Toki en minäkään ihan vapaalle heittäydy kun mies tulee, mutta nuo iltatoimet on pitkälti miehen juttu. Viikonloppuna sitten tekee kumpi tekee. Eikä ole miehelle pakkopullaa.. näkee, että nauttii näistä hetkistä. Syksyllä tulee vauva taloon, katsotaan miten kuviot sitten menee, luultavasti toinen hoitaa toisen :)
 
"Vilukissa"
Mieheni hoitaa lasten kanssa iltatoimet ja sadutukset ja nukuttamiset siinä missä minäkin...silloin kun on tuohon aikaan kotona. Aika usein ei valitettavasti ole, mutta tosiaan silloin kun on, niin kysymättäkin hoitaa tilanteen :).
 

Yhteistyössä