Nuoret esikoisen odottajat (LA helmi-huhtikuu)

Hyvin täällä ainakin :D On ruvennu jo ihan kunnolla potkimaan tuo kaveri :) Isikin sai tänään ekan kerran tuntee potkut <3 Mulla ei oo nukkumisen kanss mitäänn ongelmia :D keveästi nukun se 14 tuntia yössäkin :D kyljet vaan meinaa olla kipeenä ku ei voi nukkua selältään eikä mahaltaa :/
 
Noniin, oliko vauvan isä onnessaan ku tunsi potkut? =) Ei mullakaan sitte ole mtn ongelmaa ku uneen pääsee, mut siinä on ku vaikka kauheesti väsyttäs niin ei millään vaan saa unta. :( ja sit ku tuo veitikka potkii kauheesti ku menee sänkyyn makaamaan, niin eihän siitä unen saannista tule mtn. :D
 
En ookkaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne... elikkäs rakenneultra oli sillon 22.12 ja poikaa lupailivat:) Nyt on sitten vaatekaappi jo täynnä vaaleansinistä, vihreää ja ruskeaa!! Parit keltaisetkin potkarit oon ostunut, ettei aivan jumitu noihin yksiin väriin:D

Poika potkii jo tosi kovaa!! Mulla on istukka edessä ja muutenkin taaksepäin kallellaan oleva kohtu, joten liikkeet alkoi tuntua vasta rv 20 tienoilla. Nyt se kuitenkin potkii jo älykovaa ja koko maha heiluu välillä!!

Kiloja on tullut jo 10,4 ja rv vasta 24+3...pitää ruveta vähän seuraamaan, mitä sinne suuhun pistää ja liikkua enemmän. Kuukaudenpäästä lasketusta on mun yo-juhlat, enkä haluaisi olla mikään virtahepo!!
Pitää sit vaan puuhata sen lapsen kanssa ja käydä paljon vaunulenkeilla ja muutenkin liikkua, niin eiköhän ne kilot siitä tipu. Imetyksenkin sanotaan laihduttavan:)

Kuinka ootte ajatellut synnyttää? Mitä kivunlievityksiä haluaisitte käyttää tai haluatteko ollenkaan?
Mä itse olen ajatellut, etten haluaisi mitään lääkemömmöjä vaan synnyttäisin ihan luomuna. Puudutukset kuulemma vaan peittäää ne supistukset ja sit joudutaan antamaan lisää mömmöjä, et ne vahvistuis. Lopulta sitä ei enää itse välttämättä tunne mitään ja koko synnytys jää lääkrereiden varaan! Joudutaan käyttäämään imukuppia ja leikata väliliha.
Haluaisin synnyttää vedessä. Voihan se olla, että mieli vielä muuttuu ja kun oikeasti kokee ne synnytyskivut niin rukoileekin jo sitä epiduraalia!!:)
 
teddybear-

voi että, onnee tosi paljon pojasta! :) täällä kans potkii tosi lujaa ja välillä käy ihan kipeetä ja tuntuu et kylkiluut menee poikki. =/ ja ton painon kans, sit ku se syntyy niin tekee tosiaan pitkiä lenkkejä vauvan kans ja se imettäminen tosiaan kuluttaa 500kcal en muista oliko se päivä vai kerta. :D mulla on tullu painoo joku 5-6kg ja nyt menossa rv28. ihme kyllä ettei sen enempää ku oon koko ajan syöny kaikkee lihottavia herkkuja :DD ite oon synnyttämistä ajatellu kans silleen et ilman lääkkeitä niin kauan ku vaan pystyy olemaan. ammeeseen jos sattuis pääsee niin seki ois aika rock! ja ukko saa tietenki olla selän hierojana! <3 ^^ mut sen näkee sit ku tulee h-hetki et miten käy, voihan sitä joutua sektioonki. :/ ens vklla ois lääkärikin, missä se lääkäri kattoo et onko riskiä synnyttää ennenaikaisesti. vähän pelottaa se ku äiti on synnyttäny meidät kaikki 6 ennenaikaisesti, et onkohan se perinnöllistä. :s pelottaako teitä muuten synnytys?
 
teddybear: Mulla kans vakaana aikomuksena synnyttää luomusti. Mitä tahansa muuta, mutta ei kiitos lääkkeellistä kivunlievitystä. Juuri sen takia, et se vaikuttaa paitsi äidin hormonitoimintaan, myös vauvaan. Imetyski saattaa lähtä huonommin käyntiin niitten "mömmöjen" takia.
Vesisynnytys toiveena myös! :)

Mulla on tullu vasta n. 3kg (rv 26), vaikka oonki mässytelly ihan liikaa suklaata ja karkkia. Mut mulla on kyllä omaaki painoa turhan paljon.
 
Mua ei oikeastaan pelota se synnytys yhtään, ennemminin odotan jo innolla sitä:) Oon jotenkin kerännyt valtavan määrän positiivista energiaa siihen synnytykseen:) Isosisko koko ajan kyselee, et eikö mua yhtään jännitä ja et mitä jos käy niin ja näin... se on semmonen hysteerikko. Onhan naiset kautta aikojen synnyttänyt, joten eiköhän tääkin vauva sieltä ulos pääse:)
 

Yhteistyössä