Nuoret, joilla raskaaksi tuleminen ei tärppää

munki mielestä kuulostaa hassulta, että 2 vuoden yrittäminen olis normaalia mikäli kierto on ok. Yleensähän tutkimuksiinkin kannattaa hakeutua vuoden yrittämisen jälkeen..? En tietenkään sano ettei se olis normaalia/terkka olis väärässä, kuulostaa vaan oudolta :)

Itse jännäilen tulevaa ovista tai lähinnä sitä että tapahtuuko sitä ollenkaan. Oviksen pitäis viime kierron mukaan laskettuna olla ma tai ti, mutta koska kierrot on mitä on niin saattaa olla myöhemminkin tai tulematta ollenkaan. Sorruin ja ostin taas ovulaatio testejä vaikkei pitänyt, hups :D
 
Mulle ainakin yksityinen lapsettomuuslääkäri sanoi että 2 vuotta ei oo normaali aika perusterveellä parilla. Tänään olis varmaankin ovis. Eilen tuli kunnon limat ja kohdunsuu oli ihan auki. En jaksanu tikuttaa, mut kaikki tuntemukset viittaisi siihen. Ilman seksiä oltu, joten jos mies ei omilta synttäreiltään ajoissa tuu himaan niin taitaa tää kierto mennä hukkaan.. Maanantaina ehkä saadaan joku selitys tälle miks kestää..
 
Ei saatu :( mies oli niin humalassa ettei lauennu vaikka pari tuntia yritettiin.. Aamulla oli sit käyny kädellä joten se tästä kierrosta. Näköjään täytyy aina sanoa oviksesta kun ei tuo muuten näytä ymmärtävän.
 
En jaksa.. ei tässä pyhästä hengestä raskaaks ainakaan tulla.. jotenkin ihan ahistava ja masentava olo, kun jos tää onkin ovis niin hukkaan menee..

Ei mua vaan kiinnosta hoitaa itteeni kun mies ei hoida omaa osuuttaan asiaan.. kai mä sitten vaan oon niin vastenmielinen.

Toki tänään varmaan ollut vähän kohtuuton, kun miehellä muuta huolia mutta kun aina kuukaudesta toiseen odottaa, pettyy ja kerää ittensä uuteen kiertoon niin itku tulee..

Mimmi.. jopa on törkee ukko.. meillä sais maata sohvalla muutaman yön ja kohtelu ois kyllä muutenkin hiljasta ja kylmää. Vaikka kännissä ei onnistuis niin miksi mennä omalle onnelle, vaikka voihan sitä illalla vielä muuten.. mutta silti.
 
voi harmi mimmi :( ei tähän varmaan yhtäkään lohdullista lausetta taida olla..

voimia pisamapeikko! musta tuntuu välillä, et tää koko vauvaprojekti on mun projekti.. tiedän, että mies haluaa tätä samaa mut ei oikee ymmärrä tätä mun surua ja ei edes saa soitettua työterveyteen tai jonnekki tarkistuttamaan vehkeitänsä (miehellä siis istumatyö ja jossain koulutuksessa sanottiin et kannattaa käydä tarkistuttamas simpat jne silloin tällöin), kai se on niin vakuuttunu et mussa se vika on kun kestää ja häntä on turha enää tutkia. Mut onhan hän myös tukena ja jaksaa aina tsempata et kai mäki valitan usein turhasta..
Ja kai tosta seksistäki on sille tullu pakkopullaa, mulla on päällä nyt hirveet himot (ovis kai lähestyy) mut ei sitä huvita :(
 
Voi kertokaahan nyt joku jotain vinkkejä miten tän lapsiasian sais pois mielestä? :D
Ees hetkeks. Jatkuvasti palaa mieleen varsinkin tähän aikaan kierrosta... milloin kannattaa harrastaa seksiä, tapahtuukohan se ovis nyt vai huomenna, onkohän nää limat nyt sitä ovislimaa vai mitä, oliskohan tää kierto se tärppikierto, mitä jos ei ookkaan, mitähän ne verikokeet näyttää, mitähän seuraavaksi...
Olis huippu juttu elää välillä ihan normaalia elämää, ettei olis kiertopäivistä tietoakaan, seksiä harrastetaan kun siltä tuntuu jne.
Ei täs sinällään mitään paineita oo, mut aika oviksesta menkkoihin on niin saakelin pitkä ja lähes rutiinilla alotan negatikuttelun siinä dpo 8 kunnes kirves heitetään kaivoon dpo 12.
voivoi :D
 
Selittämättömiksi jäätiin. Miehen näyte oli niin hyvä kun voi olla. Mullakin proge arvo oli 25 eli ovis tapahtunu. Suositteli yrittämään vielä puol vuotta luomusti ja sen jälkeen inssiä kokeilemaan.
 
Ihan hyvä fiilis kun kaikki tuntu olevan niin hyvin. Ei mitään pienentäkään vikaa löytyny. Nyt sit ootellaan se puol vuotta ja otetaan se aika vähän rennommin. Jos kerran noi simpatkin on noin hyviä ja niitä oli paljon (10x normaalia enemmän) ja liikkuvuus 53% niin ei kuulemma tarvii edes sen ajotuksen olla niin täydellinen. Taidan jättää nuo oviksen tikuttelut kokonaan kun se kuitenkin tullut aina kp 14-17 niin pupuillaan sit vaan ahkeraan sen viikon ajan.. Rupes vaan ärsyttämään se että sitä inssiä odotellaan sen takia kun meillä on vielä niin paljon aikaa saada luomusti lapsia. Joo tottahan se on, mutta ei se tätä turhautumista poista. Ei varmaan olis pitäny alkaa yrittämään toista lasta heti perään vaan pitää vähän taukoa..
 
Ymmärrän Mimmi.... :/ mutta toivotaan että tärppää tän puolenvuoden sisällä!

Mä en saanut bongattua ovista tässä kierrossa. Himot oli ja jonkun verran jotain limaa, mutta testit negaa. Oon pari iltaa ollut tosi huono vointinen, päätä särkänyt hirveesti ja vatsaa nipistellyt kauttaaltaan. Saas nähä tapahtuiko ovista sit ollenkaan. Tärppimahdollisuudet olis kyl muutenkin pienet kun pupuiltiin vain yhtenä iltana.
 
Heippa! Ajattelin tulla tänne myös purkautumaan. Eli olen iältäni 20-vuotias ja YK10 menossa, eikä siinä välillä yhtäkään plussaa, keskenmenoja tms. Menkkojen pitäisi about alkaa viikon päästä. Kierrot mulla on tosi säännölliset ja menkatkin kestää aina sen 5 päivää. Eli mitään häikkää siinä ei pitäis olla. Tää kierto ollaan touhuiltu kunnolla, kun tossa oli noi joululomat ym, eli siitä ei voi olla kiinni, etteikö tarpeeksi oltaisi yritetty.. Alkaa vaan ottaa päähän kun ei mitään tulosta vaikka tuntuisi kaikki olevan kunnossa. Lääkärin tutkimuksiin olisi tarkoitus mennä, kun tulee vuosi täyteen yritystä. Vauvakuume on niin kova, että se pyörii koko ajan mielessä ja sitä tulee stressattua vähän liikaakin sitten, kun aina pettymys on todella suuri. Eli jos tästäkään kierrosta ei nyt sitten tärppää niin 2kk vielä yritystä ja sitten katsotaan mikä vaivaa. Tsemppiä kaikille muillekkin yrittäjille. :)
 
Kiva että täällä on jatkunut keskustelu! Mä oon ite viettänyt hiljaistakin hiljaisempaa hiljaiseloa, kun joululomalla olin reissussa ja tällä viikolla kotiin tulemisen jälkeen ei ole toiminut netti..

Olo on tällä hetkellä sekava ja outo ja jaja ja.. Ihmettelin jo viime viikolla rintojen lievää aristusta, tänä aamuna tein kolme herkkää raskaustestiä ja niistä tulleiden haamujen perään ClearBluen, jonka mukaan raskaana1-2. Siis mitä???!!! En tiedä olenko asiasta järkyttynyt vai iloinen. Jotenkin en vain jaksa uskoa, että testi pitäisi edes paikkaansa. Oon sanaton ja jotenkin ihan seis.. Takaraivossa kolkuttaa, että en ole raskaana vaan PCO taas sekoittanut hormonit ja erittänyt raskaushormoniakin.. Onko kellään muuten tietoa, sekoittaako PCO raskaustestin tuloksia? Äh..

Tsemppiä tänne kaikille ja onnittelut kaikista hyvistä uutisista, joita olette muun muassa simppatesteistä saanut!<3
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja pirplua
Voi Empulinen ONNEA <3 <3 tuskin noin monet testit valehtelee! Ihana juttu!

mulla meni tässä kierrossa kaikki kyllä v*tuiks. Ovulaatiota ei löytyny ja mulla piti se verikoe olla viime torstaina, mutta kun menin labraan niin se oli suljettu poikkeuksellisesti aikaisemmin, tulin 5min liian myöhään. Piitkä kuukausi taas edessä.. sai jonkun mielenrauhan tosta verikokeesta ja siitä, että viimestään nyt ensviikolla selviää enemmän ja ehkä saan jonkun lääkityksen, mutta nyt taas pitää tosiaan se kk odotella. Ahdistaa.
Musta alkaa tuntua että kuolen tähä stressiin pian.. kerroinkin ylempänä että ma-ke olin iltasin todella huono vointinen, päätä jomotti kuin olis migreeni muttei sinne päinkään, mahaan sattui ja oikea jalka oli kuin tulessa. Kävelin vain ympäri kämppää kivuissani 5 aikaan aamulla.
Ton labrajutun jälkeen tuntui että sekoan pian, niimpä lähdin vanhemmilleni "stressilomalle" pariksi päiväksi ja kylläpä auttoi!
Kai sitä tän kuukauden jaksaa vielä odottaa :) ehkä ensi kierrossa saa sit jtn selvyyttä
 
pirplua, kiitos <33 Jotenkin vaan tuntuu, ettei koko homma voi olla todellista ja hormonit vaan sekoilee ihan kunnolla.. no, en oo ikinä saanu mitään plussaa r-testiin, eli siinä ainakin yksi ilon aihe, vaikka lopputuloksesta ei niin voi vielä hihkuakkaan:)

Hyvä, et sait vanhempiesi luona mielenrauhan palaamaan.. oon kans monta kertaa huomannut, et oli ahdistuksen syy mikä tahansa, ni pari päivää ku hyppelee kotona kotona, niin jo alkaa taas näyttää elämä huomattavasti valoisammalta. Ainakin omassa kotonani unohdan aina kaikki maailman murheet :D Tosi harmi juttu toi labra.. mut sit taas toisaalta, itteäni on ainakin aina (vähän) helpottanu, ku on miettiny, et eiköhän siitä raskaana olostakin saa jossain vaiheessa tarpeeksi, et parempi nauttii täysillä jo etukäteen.. Hankalia hommia, ja varmasti vie yöunet, jos alkaa liikaa miettimään :/
 
Kiitos Empulinen lohduttavasta viestistä, noinhan se on! ite tuskastun kauheen nopeasti jos asiat ei suju tai mene mönkään ja oon aina stressannut helposti kaikesta. Onneks sen alkustressiahdistuskiukun jälkeen elämä alkaa näyttää pikkuhiljaa valosammalta.
Pakko välillä ajatella niin, että se lapsi on siinä jaloissa sitten sen 18vuotta, vielä ehtii nauttia "perus lapsetonta elämää" ja tehdä kaikkia niitä extempore juttuja yms. mitä lapsen kans ei ainakaan niin helposti pysty tekemään, muuten ei pysy pää kasassa :)
 
Pirplua, Ahdistus on kyllä tuttu juttu..:/ ja joo nyt täytyy sanoa, että apua, sillä tosiaan neljänä peräkkäisenä päivänä oon plussannu ja neuvola varattu. En vaan niin tiedä miten suhtaudun tähän, kun tuntuu niin epätodelliseslta vaikka toki oon ihan innosta pinkeenä ja onnellinen <3
 
Haluaisin tässä sivuhuuteluna muistuttaa, että hoitamaton keliakia voi aiheuttaa lapsettomuutta. Joillakin ei edes oireile muulla tavalla.

Meillä aloitettiin yrittäminen syyskuussa 2012 ja siitä meni vuosi eteenpäin, ennenkuin tajuttiin että minulla on keliakia. Kävin testit ja tähystykset läpi ja sain aloittaa lopun elämää kestävän gluteenittoman ruokavalion.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs tänne kuuluu? Olen käynyt välillä lueskelemassa, mutta en ole itse kirjoitellut mitään kun stressaa koko lapsettomuus asia. No nyt vähän piristyneenä, kun varattiin lomamatka maaliskuuhun aloin taas saamaan energiaa jostain. :) Ensi kuussa alkaisi sitten ramppaaminen lääkärissä tutkimuksissa kun oli sitä epäilyä kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja kun mieheni siittiö tuotanto ei toimi. Mahtaakohan kestää kauan että pääsee niihin hoitoihin? Tietäisikö joku että voidaanko tehdä lapsettomuushoitoja vaikka kilppariarvot olisi vähän normaalia korkeammat, mutta lääkitys aloitetaan luultavasti? Jännittää hirveästi.. Päässä pyörii hirveästi kysymyksiä, entä jos sekään ei auta,kuinka monta kertaa vaatii ennen tärppiä ymsyms :D Olisi ihanaa jos kesään mennessä olisi kaksi viivaa testissä! En kyllä tiedä onko julkisella niin nopeaa toimintaa, toki asutaan pienellä paikkakunnalla(Salo) ettei pitäisi hirveästi olla ruuhkaa lääkärien mukaan.
pirplua alkoiki menkat? =)
Hirmusti plussatuulia!! :wave:
 

Yhteistyössä