Nuoret vauvakuumeilijat

Tervetuloa "uusille" mukaan!

Anteeks mun hiljais elo. Tääl on ollu aikamoista matalalentoo viimeset viikot, uus työpaikka ja kaikki asioiden käymiset oman pään sisällä näistä vauvahaaveista. Kaiken tän päälle tähän tuli vielä ylimääräsiä lääkärikäyntejä ja muuta niin uskon, että teki ehkä ihan hyvää pitää pientä taukoo tästä palstalta. Mut nyt oon taas jutuissa mukana :)

Ihana oli lukea miten teillä menee. Ja mimmi92 isot tsempit ja halaukset sinne!

Mulla on menossa kp 24 ja tänään????? on vasta ovismerkkejä ollut kropassa ja kun tikuttelin niin melkein saman värinen viiva sieltä tuli. Tänään heilutellaan kyllä peittoa jos tuohon testiin on uskomista. En tiedä pitäiskö vaan tulkita niin että myöhässä on tää tän kierron ovis. Miten teillä muilla mikä on myöhäsimmät päivät kun ootte oviksen bonganneet?

Mä oon kanssa tuota greippimehua juonut jonkun verran, mutta nyt tässä hiljattain jätin kaiken ylimääräisen sokerin pois ja samalla myös nuo mehut, niin siinä jäi sitten sekin.
 
Nettte: mulla oli viime kierto 44 pv, ja jos edes ylipäätään ovuloin tuon kierron aikana, niin ovis oli tod.näk siinä kp 29 tienoilla. Eli ihan sika myöhään :/ vähän ylimääräisiä limoja tuli tuossa 29 päivän tienoilla, niin olettaisin että ovis oli EHKÄ silloin. Ite en vielä tikuttele, joten arvailua vaan.

Oon varannu ensviikolle gynen, koska vahvasti on sellainen olo, että kroppa ei nyt oikeesti toimi niinkuin pitäisi. Jos kierrot on sitä 34-44 pv, niin pakkohan se jokin on olla hormonitoiminnassa vituralleen :/ aattelinpahan sitten oman mielenrauhan takia käydä vähän tarkastelemassa tilannetta. Huoh... Turhauttaa tällainen...

Muoks: hirveesti oli kirjoitusvirheitä :D
 
Viimeksi muokattu:
MerMer mulla on yleensä aiemmin tosiaan ollut ovis niin siks jotenki ihmetyttää et nyt vasta kun kohta pitäis jo uuden kierron alkaa..

Hyvä et oot nyt varannu gynen, niin saat apua sieltä niihin asioihin mitkä askarruttaa ja mielenrauhan eikä tarvii käyttää ystäväämme googlea apuna :D
 
Nettte mulla ovis+ yleensä ollu kp 15-17, mutta pari kiertoa sitten tuli vasta kp 23. Edellisessä kierrossa taas ovisoireet tuli jo kp 13 ja kiertokin jäi 27pv mittaiseksi. Saas nähä millon tässä kierrossa tulee. Nyt varmaan vähän enemmän vaan kesän ajan tjottaillaan kun molemmilla aika luovuttanut olo. Tosiaan kun vikaa ei löydy niin ei voi muuta kun vaan odottaa jos se plussa vielä toisen kerran yllättäisi :)
 
voi rähmä kun niin vannoin, että oviatestejä en tilaa, koska stressaan moisesta muutenkin niin paljo. Noh nyt kuitenkin kattelin noita ja tulinkin kyselemään että onko erityisen hyvää tai huonoa sanottavaa jostain niitä myyvästä nettikaupasta ? :D risut ja ruusut?:D mies myös ihme kyllä niiden kannalla, ellei nyt tärppäiski tästä kierrosta, jota vahvasti epäilen. :|
 
Meillä kävi kans mimmi92 mielessä et jos kesä mentäis vaan tjottailulla, tässä kierrossa yritettiin kyl viel ihan kunnolla.

Tein tosiaan tänää toisen ovistestin ja siinä näky enää tosi tosi hailakka viiva eli kyllä se eilen oli onneks tuli hyödynnettyä :)

Henttis mä oon tilannu tuolta kotitesti.fi sivulta sekä halpa-testi.fi ja kummassakin oli nopee toimitus ja suht halvat hinnat. Eli ei pahaa sanottavaa niistä :)
 
Ahaaa kiitos, päädyttiin tuohon kotitesti.fi-sivustoon lopulta! :) Testit onkii jo tilauksessa, eli seuraavaa kiertoa ja postia odotellessa. En usko tämän kierron menneen nappiin, vaikka kuinka luottavainen mieli alkuun olikin.. :attn:
Olisipa myös mukava päästä miehen pään sisään. Kysyttäessä "Vaivaako vauvakuume?" vastaus on jämäkkä "En tiiä.", mutta niimpä vaan herra itse naputteli testit ostoskoriin ja laitto tilauksen menemään.. ;) Onko muilla kotona tunteistaan vaikenevia mörrimöykkyjä? :p
 
Anteeksi minunkin osalta hiljaisuus. Viimeksi kun kirjoittelin, niin kerroin siitä "varmasta" olosta kierron suhteen, mutta tulihan ne menkat sit kuitenkin vielä samana päivänä... Nyt kp9 menossa ja alta viikon päästä pitäis olla ovu. Oon itse miettinyt että mitä jos ei yritettäisikään tässä kierrossa, kun juhannuksen jälkeisellä viikolla on miehen veljen häät.. Saisi nauttia häistä ja tietenkin jos nyt sit sattuis jotenkin kummasti tärppäämään, niin ei tarvitsisi keksiä selittelyitä miksi en alkoholiin koske, vaikka juuri edellisviikolla kahtena päivänä käytiin Suomea kannustamassa ihan baarissa asti... Oltiin siis miehen vanhempien luona, kun miehellä oli viikon loma. :)

Toisaalta mua harmittaa ihan älyttömästi et jos jätän yhdenkin kierron väliin. :( Vähän ristiriitaset tunteet, en oo edes miehen kanssa päässyt puhumaan, kun hän on kokoajan töissä. Käy kotona siis vain nukkumassa, enkä viitsi alkaa väsynyttä reppanaa rasittamaan tämmöisellä nytten.

Ainiin, tervetuloa uusille ryhmäläisille! :) Kiva saada lisää porukkaa!
Tsempit teillekkin, ketkä ootte taas uuteen kiertoon päässeet... Toivotaan että meitä kaikkia pian onnistaa! <3

Henttis, meillä ei oo kotona mörrimöykkyä.. :D Tuo ihanuus kun on niin herkkä, että puhuu mun kanssa yhdessä tunteista ja tuntemuksista kaikissa asioissa. :) Kai se johtuu osittain siitäkin, että hän tietää kuinka herkkä itse olen. Saa mun olon paremmaks, kun kertoo mitä todella tuntee. :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä kans majailee tommonen mörrimöykky.. Saa oikein kaivamalla kaivaa, jos haluaa jotain saada tietoon mitä sen päässä liikkuu. Esim just tästä vauva-asiasta. Välillä musta tuntuu, että se ei halua tätä ollenkaan ja sit kun ollaan riidan partaalla se avautuukin, että kyllä häntä kiinnostaa ihan yhtä paljon kun muakin. Ärsyttää välillä, että miks ei voi sitten näyttää sitä heti, vaan täytyy ensin saada riita aiheesta.

Rosmariina mul on kans vähän ristiriitaset tunteen ja just siks olin hetken täältä palstaltakin pois. Nyt on taas pää saatu kuntoon ja fiilis on se, että jos tästä kierrosta ei tärpännyt niin sit kesä saa mennä kyllä ihan omalla painollaan. Jätän kaiken maailman tikuttelut ja stressaamiset pois. Vähän kyl tuntuu itselläkin kurjalta jos niitä kiertoja menee "hukkaan" mutta eiköhän sit syksyllä oo enemmän uutta virtaa jatkaa tätä jos kesällä ei stressaa :)
 
kka
Toi mun ukko osaa kyllä kanssa olla aikamoinen tunteiden sisällä pitäjä. Mä kyllä yleensä huomaan jos sitä vaivaa jokin mutta vaikka kysyisin että no mikä mättää niin vastaus on vaan hiljaisuus. Sitten jonkun ajan päästä saa kakistettua ongelmansa.

Tänään muuten tipahti Vauva-lehti postiluukusta! Mies toi sen mulle ja kysyi hymyillen että mikäs tää on. Selitin sitten etten kertonut etukäteen kun halusin nähdä sen reaktion ja se vaan nauroi. Töihin lähtiessään nappasi vielä musta kuvan lehteen uppoutuneena. :D
 
Oon tän kierron vaan enemmänki lueskellut sivussa, kun itsellä ei oo oikein ollut mitään fiiliksiä ja koko yrittäminen on tökkiny ja miehen kanssa ollaanki menty tää kuukausi aika lailla silleen tjottaillen, touhuttu omiamme ja vietetty aikaa kavereiden kanssa.

Mutta kuitenkin...mut saa nyt siirtää plussanneisiin kun tänään (ja eilen illalla) testi näyttää kahta viivaa :)
 
Oi Onnea Jennimarjaana!! Päivän parhaita uutisia nämä tälläset. :) Uskon kyllä että pöllämistynyt olo, monesti miettiny itekki että mitäs sitten, jos joskus saankin ne kaks viivaa. :D Osasitko oireista arvella raskautumista vai tuliko ihan puskasta?:)
Ja huikeeta myös kuulla, että en oo suinkaan ainut joka asuu mörrimöykyn kans. ;)
 
Onnea hirmuisesti jennimarjaana! Voi miten onnellinen voikaan olla toisen puolesta. Mikä yk tärppäs ja dpo? IHANA ja niin odotettu uutinen :)

Voi pitäiskö itekin tuo vauvalehti tilata. Hyvä, että joku muukin aikoo kesän mennä rennosti. Mä ajattelin lomailla ja nauttia elämästä ilman vauvan kuvia silmissä. Hyvä se on puhua, kun kuitenki tikuttelen ovista ja muuta :D

Mä oon käyny joka päivä lukemassa täällä, mutta halunnu silti ottaa vähän etäisyyttä. Tää kierto ollu erityisen raskas henkisesti, mutta uuteen nousuun tästä. Pe pitäs menkat alkaa, monta päivää jo oon tyhmänä testaillu. Noista OneStepeistä kirjotellaan, että antaa viivanpaikkaa ja tänään eka kerran ikinä sain semmosen! Ja niin selkeä viivanpaikka siis ei yhtään väriä ja ihan tirhustamalla näkee. Tyhmänä sitä silti innostuu. Toivoa kai on.. :/
 
Tuntuu, että suurimmalla osalla meistä tää kierto on tökkinyt ja ollut vaan niin väsyttävä.

Sapuska samaa mietin, et jos vaan unohtais kaiken tämmösen vauvahössötyksen ja tekis niitä asioita joista tykkää. Mut silti sielä jossain palaa sellanen toivon kipinä kokoajan mikä tuo kierron loppu vaiheessa mieleen, että no mitäs jos kuitenkin. Haaveet ja odotukset on aina niin korkealla kunnes sitten pettyy. Rankkaa on tää yrittäminen. :(
 
Paljon onnea plussasta jennimarjaanalle!! :):) ihana saada iloisia uutisia! Toivottavasti tämä plussa käynnistäisi plussatuulen tällä palstalla :)

Minä kävin tänään siellä gynellä ultrassa tarkastamassa tilanteen. Kaiken pitäisi olla kunnossa rakenteellisesti, ei löytynyt mitään mikä aiheuttaisi suoranaisesti pitkiä kiertoja. Oikea munasarja multifollikulaarinen, mutta ei täytä PCOn kriteereitä. Gyne kyllä sano, että vois vielä jossain vaiheessa ultrata uudestaan ja kahtoo sitten tilanne. Toivon todella että se ei nyt oo sitä PCOta... Suvussa kylläkin kaikilla naisilla se on, joten enpä tuota tiedä, olisinko poikkeus sääntöön sit kuitenkaan -.-
 
Voi että kiitokset kaikille onnitteluista! niin ihanaa kun edes tänne sai tulla asiasta ilmottamaan, vanhemmille kerrotaan vasta kun ollaan käyty ekas neuvolas ja muille sitten pikkuhiljaa.

Mutta niin, olisko tää ollut meidän yk 4 vai 5, ihan mennyt laskuissa sekasin. ja dpo tais olla sitten 13/14 koska tosiaan ekan testin tein menkkojen alkamispäivänä. piti siis eilen alkaa ja illalla tein kahen tunnin pidätyksellä -> haalea viiva. ja tänään tuli sitten kanssa aamupissasta ehkä hiukan tummempi viiva.
Just itsekseni mietin että mulla ei ollut sitten niin mitään tuntemuksiä tässä kierrossa oviksen jälkeen, joten täytyy kyllä sanoa että puskista tuli :D Ehkä väsynyt oon ollut, ja kolme edellistä iltaa on tuntunu kuumeinen/nuhanen olo, mut ajattelin lähinnä vaan että töiden takia väsynyt/tukkonen koska ulkotyö ja aika raskasta. :)

Mutta mä toivon muillekin tosi tosi paljon plussatuulia ja nyt mun tarttis mukamas miettiä johonkin muuhun keskusteluun siirtymistä, miten mä pystyn pysymään täältä pois :D
 
MerMer toivotaan ettei olis nyt sitä PCOta..

Mimmi92 täällä pidellään peukkui teille, että se kauan odotettu ja kaivattu plussa tulis nyt tän kierron aikana ja voisit pysytellä meijän kanssa jutuissa täällä palstalla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Mimmi i feel you! Toivottavasti kesän tjottailu tuottaa tulosta <3 :)

Meillä mies on alkanu ihan tosissaan ahdistumaan tästä kaikesta. Sen siitä saa ku ei ikinä puhu mistään ellei oo ihan pakko ja nyt ne kaikki tunteet vaan keräänty ja yhtäkkiä vaan purkaantu. Mun on siis todennäkösesti pakko yrittää tsempata itteäni ja koittaa unohtaa nää vauvahommat hetkeks, mut en mä vaan pysty :D pitihän mun viime kierrossaki ottaa etäisyyttä ja tadaa, täällä mä olin jo heti oviksen aikaan pyörimässä -.-

Btw mä oon nyt vakaasti päättänyt olla raskaana. Tänään dpo 8-9 ja rv 3+2:LOL::LOL:
 

Yhteistyössä