Nuoret vauvakuumeilijat

Vieläkö tänne mukaan mahtuu? :) 24- vuotias olen ja ainakin koen itseni vielä nuoreksi :D Omanikäisistä kavereista ei oikein löydy vertaistukea niin ajattelin että täältä varmaan löytyy muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Siinä missä kaverit kiertää baareja yöt pitkät, mä haaveilen vauvasta :D

On miehen kanssa oltu yhessä 17 vuotiaasta lähtien ja asuttukin yhdessä jo useemman vuoden. Nyt kun molemmilla on vakituinen työpaikkakin niin aika tuntuu oikeelta perheen lisäykseen. Sukulaiset on kyselly jo pitkään että millonhan teille tulee vauva. Ei oo vaan aiemmin tuntunu vielä siltä, mut nyt kun on saanu kummilapsia hoitaa niin onkin yhtäkkiä ihan kauhee vauvakuume! :D

Lokakuussa 2014 lopetin pillerit ja sen jälkeen yritetty enemmän ja vähemmän tosissaan. Mut nyt alkaa jo tuntumaan epätoivoselta kun on niin monta negatiivista testiä takana :/ Kamala masis aina kun ei ookkaan raskaana. Enkä oo kavereille kertonu koko asiasta mitään, kun niillä on ihan muut asiat mielessä.

Selasin ketjua jonkin matkaa, mutten ihan kaikkee jaksanu lukee. Onko muilla ollu kierto sekasin minipillereiden jälkeen? Itellä cerazettet laitto kierron ihan mehtään, vuoti melkein jatkuvasti. Ja nyt lopettamisen jälkeenkin on tullu välivuotoo, johon gyne määräs teroluteja.

Huh, tulipa pitkä viesti...vähän ehkä patoutunutta energiaa :D Kiitos jos joku malttoi lukea loppuun saakka :)
 
En muista olenko tänne koskaan kirjotellut. Aina loppukierrosta tulee seurailtua näitä sivuja aktiivisesti ja sitten kun ne menkat taas alkaa, pettyy niin valtavasti, ettei kestä edes ajatella vauvajuttuja.
Täällä kuitenkin viime syksystä asti ollut ehkäisy pois ja joka kuukausi ollut muka varmat raskausoireet..

Viime kuussa söin Terolut-kuurin, jonka jälkeen menkat tuli (nyt kp14) ja kuvotusta jatkunut jo 3 päivää. Tässä nyt on ilta vietetty Googletellen, että voiko Terolutien vuoksi tulla vuotoa vaikka olisikin raskaana. Ei tässä yhtään viisaammaksi ole tullut, kun kaikki vaikuttaa olevan mahdollista. :D

Tilasin just netistä raskaus- ja ovulaatiotestejä, niin pääsee keskiviikkona testailemaan.
Willowie, mulla on paljolti samanlainen tilanne kun sulla ;) Syksystä asti esikoista kuumeiltu, mutta ei vaan ala kuulumaan. Aina kun menkat alkaa niin kauhee masis ja loppu kierrosta jännittää aina että jokohan nyt. Ei jaksais enää montaa pettymystä :/

Mä oon kans monta kertaa kuvitellut olevani raskaana kun on ollu vaikka minkälaista oiretta. Miten voikin tulla niin etova olo, kun aattelee että ehkä vois olla raskaana :D

Ite oon syöny teroluteja 2kk. Aluks toimi niinkun pitikin, vuodot tuli normaalisti ja säännöllisesti. Mut nyt viimesimmässä kierrossa oli eka suht niukat menkat oikeeseen aikaan ja sit ehkä viikon päästä siitä alko taas vuotamaan. Vuotoo kesti ehkä 5 päivää, välillä tosi niukkaa ja välillä runsaampaa. Oviksen ois pitäny olla tuona aikana, mut ei kai se nyt vuodon aikaan voi olla? Ja eilen ois oikeesti pitäny menkat alkaa niin ei ainakaan vielä oo alkanu. Onko muilla minkälaisia kokemuksia teroluteista?
 
Mymmeli_myy täällä sama juttu sen suhteen, että tänne hakeuduin höpöttelemään, kun oma kaveripiiri on niin eri tilanteessa. Kai sitä nuoren ja vetreen pitäs jaksaa vielä rällätä ja mennä, mutta ei vaan kiinnosta, tahon vaan vauvan.. :D
 
Zau ! Ja pahottelut ! En oo nyt aikoihin käynny täällä kertomassa kuulumisia :cautious:

Onko plussia vielä sedallu ? :) Ihan kaikkia en jaksanu läpi lukea, ainakaa vielä....

Mä kirjottelin tuolla aikasemmin joo, en tiedä ketkä muistaa vai muistaako kukaa vielä :D

Täällä nyt kp27/31-32 ja ovis oletetusti ollu viikko sitten ? Heti oviksen jälkee tuli nännit kipeiks ja tissit hieman turpos ja jatkunu tähä päivää asti, nännit muuttunu omaa silmää ihan oudoiks ja tänää entistä aremmat o_O + muutama muu oire, siihen kylkiäisiks. Harkitsen testaamista viikonlopulle tai sitte, jos se täti myöhässä on... Mutta varmaa viikonloppuna sorrun testaamaan :D

Odotukset täällä korkealla, koska mitää vastaava ei oo edellisissä kierroissa ollu ! Ja ovis tuli kyllä hyvin hyödynnettyä, ennen ja oviksen aikoihin :sneaky:


Mymmeli_Myy;
Mulla itelläni olis noi samat pillerit, kun sulla. Jonku vuoden kerkesin syömää, ku alko mulla ihmeelliset välivuodot. Sit päätin, et lopetan niitten popsimisen vähäks aikaa, koska meni vähä sähläämiseks vuotojen kans, eikä sitä jaksanu kahen viikon välein vuotaa... Mut mulle ei lopettaminen sotkenu kiertoo. Heti pamahti oikeenlaiseks, eikä tarvinu arvuutella. Niitten syöminen sotki mun kiertoo :D
 
Henttis, niin kai se on että nuorena pitäs juhlia ja rällätä kun vanhana ei enää jaksa, mut kun ei vaan kiinnosta :D Oon ollu aina ehkä vähän joukosta poikkeava, siinä missä kaverit halus valmistuttuaan muuttaa helsinkiin niin mä muutin maalle :D Vähän aikaa sit kävin tosi hyvän lapsuusystävän kanssa baarikierroksella. Tämä oli ihan intona kun pääs bailaamaan, kun mä taas koitin olla tylsistymättä ja keksiä jotain yhteistä puhuttavaa. Ei se ollu enää samanlaista kun ennen, kun molemmilla on niin erilaiset elämäntilanteet. Läksin koko ryyppyreissulle lähinnä sen takia kun ajattelin, että nyt pitää vielä käydä kun pääsee, jos vaikka ens kesänä onkin vauva niin ei sitä sitten mihinkään lähetä <3 Ja nyt se viimestään tuli selväks, että haluun tosiaan sen perheen nyt, enkä juoksennella ympäri kyliä bailaamassa :D Mietin jossain vaiheessa et kertosinko sille kaverillle vauva-asiasta, mut en sit uskaltanukaan kun aattelin ettei se ymmärrä kuitenkaan.
 
Saaaris, mä kerkesin syömään noita cerazettejä ehkä jonkun puoli vuotta. Vaihoin niihin auralllisen migreenin takia. Aluks tuntu et noi minipillerit sopii mulle hyvin, mut sit kun se tiputteluvuoto alko niin tuntu et se ei lopu ikinä :/ Kai se on aika yleinen oire noita syövillä. Päätin sit omin päin kesken liuskan lopettaa koko pillerit, kun meni hermo :D En tiijä johtuuko siitä vai mistä et edelleen tulee välillä kummaa välivuotoo, jota ei oo ikinä ennen noita cerazetteja ollu. Muuten kierto on suht säännöllinen.

Tässä kierrossa hieman mietityttää kun kierron puolivälissä oli vuotoo, erilailla kun ennen ja eilen ois pitäny alkaa menkat, et jos kuitenkin oisin raskaana <3 Tein tosin testin eilen ja se oli negatiivinen :/ mutta jos vaikka kuitenkin ois ollu liian aikasta.........
 
Sori, mäkin oon ollu kesälomalla ja samalla yrittäny ottaa lomaa tän asian miettimiseen. Mä sillon tuskailin niitä mun menkkoja, jotka vaan veny. Testit näytti negaa, mutta mieli silti sano salaa plussaa, menkat alko kp64.

Tavallaan tuntuu pahalta, että ei kukaan vielä oo plussannut. Toivon niin kovasti kaikille onnistumista!

Jatkan vielä hetken lomailua, palaan sitten kunnolla! Käyn kyllä aina lukemassa teidän viestit :) Tsempit kaikille!
 
Tervetuloa uudet mukaan! Kiva kun tää joukko kasvaa :)

Täällä on tosiaan kp 42 ja turhauttaa niin paljon.. Eilen testasin ja no mikäs muukaan kun nega. Tuntuu vaan jotenkin, ettei meille haluta suoda sitä onnea minkä lapsi tois mukanaan.

Tällä hetkellä on kyllä niin hermot kireänä ja masentaa nähdä raskausmasuja, joita tuntuu yht äkkiä olevan kaveripiirissäkin muka kaikilla.. Ehkäpä tää taas tästä huomenna tuntuu paremmalta.
 
Nettte, musta tuntuu kans että yhtäkkiä kaikilla vastaantulevilla on mahapystyssä. Ehkä siihen vaan kiinnittää enemmän huomioo nykyisin. Ite teen asiakaspalvelutyötä ja nään päivittäin paljo ihmisiä. Loppukierrosta on aina kutkuttava tunne kun kattelee muitten masuja ja vauvoja, mut sit kun menkat alkaakin taas niin koitan vaan hymyillä kaikille pokkana, vaikka itestä tuntuu pahalle. Kyl se tosiaan päivän parin päästä se pahaolo vähän helpottaa, siihen on luotettava :)
 
Helou!
Jonkin aikaa tätäkin ketjua jo sivusta seurailleena uskaltauduinpa nyt rekisteröityä ja sen myötä kirjoitella ekan viestinikin tänne.. :)

Täällä siis 20v vauvakuumeilija, jolle on aina ollut selvää, että haluan äidiksi ja vahva ajatus myös siitä, että mieluiten jo nuorella iällä (mikäli jo silloin tulen löytämään tulevien lasteni isän :love: :D). Varsinainen vauvakuume kuitenkaan ei ole vielä ennen tätä kesää "vaivannut", nyt kuitenkin jo pidempään jatkuneen vakaan ja onnellisen parisuhteen (=löydettyäni todella sen tulevien lasteni isän ja tulevan aviomieheni) myötä ja puhuttuamme pitkin matkaa yhteisistä tulevaisuuden visioistamme, on syntynyt kova vauvakuume.

E-pillerit jätin pois viime laatasta (sivuvaikutusten takia) ja niiden lopettamista pohtiessa puhuimme mahd. raskautumisesta ja päädyimme kliseiseen "jos lapsi on tullakseen, saa tulla" -ajatukseen ja touhuilimmekin muutamaan otteeseen ilman ehkäisyä juuri pillerien lopettamisen jälkeen, jonka jälkeen taas käytettykin sitten ehkäisyä.. Järkeiltiin, että kun vakavasti tästä vauva-asiasta yhdessä puhuttu vielä kuitenkin niin lyhyen aikaa, niin mukavempi sitten oikeasti alkaa yrittämään kun ajatus hieman muhinut ja tämä aika voisi olla sitten jo vaikka syksyllä, jos siltä tuntuu. Avokkini haluaa siis todella hänkin lapsia, hänellä ei tosin taida olla tätä välillä ah niin ihanaa ja välillä niin raivostuttavaa varsinaista vauvakuumetta! Ja onkin siis valmis odottelemaan vielä. Mikä ihanaa kuitenkin, niin olisi aidosti onnellinen kuitenkin mikäli uutinen tulisi jo nytkin.

Josta sitten päästäänkin (tuleepa pitkä viesti! :D) tämänhetkisiin tuntemuksiini.. on siis erittäin epätodennäköistä, että noista pillerien lopettamisen jälkeisistä touhuiluista olisi raskautunut mikäli kiertoni olisi yhtään sinne päin mitä luomuna on. Pelkään myös, että mieleni vaan on tehnyt tepposet yhdessä kropan kanssa kaiken tämän vauvakuumeilun myötä ja kuvittelen kaikki oireet. Toisaalta myös hormonaaliset oireet voi johtua tietenkin myös juuri niistä e-pillerien lopetuksesta! Vahvasti epäilen myös, että tällaisia oireita edes näin varhain tuntuisi, sillä testatakin "voisin" vasta n. viikon päästä mikäli siis luottaminen luomukiertoon. Nyt on kuitenkin muutaman päivän ajan tuntunut kummallisia oireita ja ai että kun on mukava listata niitä tänne ja toivoa, jospa....! :p Yksi negatesti jo tehtynä, joka tosin olikin liian aikaisin joka tapauksessa tehty.

- arat, suorastaan kipeät rinnat (erityisesti nännit!!) Ikinä ei ole nännit kipeytyneet.
- nännipihan "näppylät" kasvaneet
- parin päivän ajan oli outoa vatsanturvotusta ja samoihin aikoihin outo, selittämätön kipeä olo
- hirmuinen aivastelu, nenäntukkoisuus (nyt muuten täysin terve olo jo siis)
- muuttunut (voimistunut?) virtsanhaju ja tiheentynyt virtsaamistarve
- muuttunut valkovuodon haju (jotenkin imelämpi, jota ei koskaan ole ollut, ei kuitenkaan kutinaa tms poikkeavaa)
- ikenet vuotavat herkästi verta hammaspesujen yhteydessä
- eilisaamuna tuli yhtäkkinen metallinmaku (ei siis veren, vaan jotenkin toisenlainen) suuhun
- väsymys ja ajoittainen päänsärky (särky voi johtua myös lihasjumeista)
- tänäaamuna sängyssä asentoa vaihtaessa vihlaisi todella kovaa yhtäkkiä oikealta puolelta alavatsasta, myöhemmin päivällä samalta puolelta "nipistellyt" ja pistänyt kyljessä asti pari kertaa
- ruoka- ja seksihalut pienentyneet

Tässäpä näitä pitkä lista, jotka lukemalla ovat monikin joo ihan selkeitä raskausoireita, mutta mistä näitä ikinä tietää mistä johtuvat oikeasti.. :ninja: En millään jaksaisi uskoa, että olisi tärpännyt, mutta toivotaan toivotaan..! :rolleyes: En ole avokillekaan näistä tuntemuksista vielä kehdannut vauhkota (lukuunottamatta kipeitä nännejä kun halatessakin tuntuu niin inhottavalta!), pitäisi ihan höperönä kun itse vauvakuumeesta olen kyllä kerennyt viime aikoina mainita reippaanpuoleisesti.. :ROFLMAO:

Mukavaa kesänjatkoa kaikille!
 
Moro mandarina! Tervetuloa joukkoon :) Olipa kiva lukee sun viestiä kun kuulostit niin innokkaalta ja toivekkaalta. Mulla oli ihan samanlaiset fiilikset kun syksyllä jätin pillerit pois. Kiva että oot jo varhain löytäny miehen joka haluaa lapsia. Itse jouduin hieman omaani pehmittämään ajatukselle, mutta lämpesihän se lopulta :D

Paljon oot jo oireita bongannu...tiedä vaikka ;) onhan raskautuminen mahdollista melko heti pillereiden lopetuksen jälkeenkin. Itellä oli parissa ekassa kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen tosi vahvat raskausoireet. Meinasin jättää menemättä kaverille kahvillekin kerran kun äklötti niin paljo et pelkäsin et oksennan :D Ja kuitenkaan en sit ollu raskaana. Kaikkee sitä voi kuvitella kun oikein toivoo. En halua lannistaa, voi ne oireet olla ihan oikeitakin :) toivotaan parasta
 
Joo enoja ja tätejä on kyllä siuntaantunu, serkuista puhumattakaan :D
mun viimeset pillerit oli just kans cerazettet, menkat jäi kokonaan pois 3 vuodeksi kun niitä söin, mutta kun ne lopetin niin menkkoja oottelinkin yli 6kk :D

Mimmi pahoittelut uudesta yk:sta... :(
ja muille kans! Ei ilmeisesti oo kukaan vielä plussannu tältä palstalta vai enkö vaan muista :D (aivot solmussa, just heräsin ja kohta pitäs lähtee valvomaan toisten unta).

Mulla on nyt kp19 ja eka clomiton kierto.. ei oo kyllä mitään ovis tuntemuksia ollu ja en oo tikutellukkaa sitä. Olis kyllä helpotus et tärppäis tästä kierrosta niin ei tarvis sinne tutkimuksiin lähteä saati hoitoihin alkaa jonottelemaan :/
 
Herätellääs tätäkin ketjua taas vähän.. :)
Kiitos Mymmeli_Myy tsempistä! Ja oli toisaalta myös ihan helpottavaa kuulla, et muillakin ollut "raskausoireita" pillerien lopettamisen jälkeen, onhan se toki ihan järkeenkäypääkin kun hormonit vähän mullinmallin + vielä sitten oman mielen kepposet kuumeilun myötä.. testailin siis pari pv sitten, eikä plussaa antanut ja toisaalta myös suurin osa oireistakin hävinny :D Mutta nyt alan olla taas entistä innokkaampi ja toiveikkaampi, sillä mies tässä paljasti kuitenkin vauvakuumeilevansa (!!) myöskin ja keskusteltiin perusteellisesti asiat läpi ja nyt voi helpottunein mielin alkaa se oikea yrittäminen ja tärppäämisen jännäily! :p En ollut uskoa korviani kun hän otti tän asian itse esille ja näköjään ihan se suoraan asioista puhuminen sen oikeilla nimillä kannattaa tässäkin eniten, ilmeisesti mun viime aikojen vauvavihjailut nimittäin oli menny vähän siltä ohi kun oli tähän keskusteluumme asti ollut kuulemma siinä uskossa että se olen minä, joka sitä lasta en juuri nyt haluaisi yrittää..o_O ja minä taas jännäilly sitä, etten haluu miestä painostaa :D

Kovasti tässä nyt jännäillään kuitenkin miten tuo mun luomukierto lähtenyt niitten pillerien jälkeen käyntiin.. viikonlopun aikana ollu pientä juilinaa/nipistelyä alavatsassa, ja ajattelin jo alkaako jo menkat mutta mulla ei toisaalta tuntemuksia ole ikinä ennen menkkoja vaan vasta niiden alettua ja toivonkin et kyseessä olis sitten vaikka ovistuntemuksia :rolleyes: todella inhottavaa kun ei pysty "hallita" omaa kehoaan ja sen rytmiä vielä noiden pillereiden lopettamisen jälkeen, tasaantuis vaan äkkiä kiitos..
 
Tänne en ookkaan nyt vähään aikaan kirjottenu, oon pyöriny enemmän tuolla esikoisesta haaveilevien puolella. Nyt pitkän yrityksen jälkeen sain viimein plussan tikkuun :) Vieläkin on vähän epätodellinen olo. Ja sillon kun ei oo etova olo tai tisseihin jomota niin tulee vieläkin aateltua et onkohan tää nyt sittenkään totta.

Mandarina: Hyvä että ootte saanu asiat puhuttua miehen kanssa. Miehiin kun tosiaan ei teho vihjailut vaan asioista pitää puhuu niiden oikeilla nimillä, ne on sen verran yksinkertasia kavereita :D Jospa ne vaikka ois ovistuntemuksia sulla jo. Jotkut sanoo et eka luomukierto ois kaikista hedelmällisin, mut en tiedä sit. Jatkakaa harjotuksia ;)
 
Oii kun hieno juttu, paljon onnea Mymmeli_Myy! :):)
Oletkohan eka plussaaja täältä nuoriin vauvakuumeilijoihinkin viestitelleestä!
 
Paljon onnea Mymmeli_myy plussasta ! Ja tsemppiä odotusaikaa :)

Täällä suunnalla kyllä turhauttaa ja huolella. Mulla ei tosiaan vieläkään näy menkkoja ja testejä on kulunu jo huolella mutta jokanen on aina vaan nega. Ilmeisesti tää nyt on vaa sit ovuloimatonkierto tai jotain muuta yhtä ärsyttävää. Huoh!

Ihana kuulla mandarina, että olet noin toiveikas! Kumpa teilläkin tärppäis mahdollisimman pian :)
 
Huiii nyt jänskättää!!!!!

Kp 26 menossa. Eilisen päivän mua närästi aivan julmetusti melkein koko päivän. Yleensä mua ei närästä koskaan ellen oo syönyt jotain ihan kamalaa pläjäystä.

Viimeiset pari päivää on väsyttänyt aivan sikana, nytkin oon viimeiset 20h nukkunut paitsi kävin illalla 3h ylhäällä.

Apuaaa !!!!! :D
 
onnea mymmeli myy plussasta:)

unkkis kuulostaa hyvältä! Milloin testaat?

Pirplua jos ovis onkin ollut vähän myöhemmin tai ei muuteen vaan näy vielä testissä?

on: otin taas ovistestit käyttöön ja eilen kp 16 plussa pärähtikin. Viime kierto oli vaan 25pv, joten nyt toivon että menkat alkais vasta myöhemmin kun muuten luteaalivaihe jää ihan liian lyhyeksi..
 
Moikka! Voisin liittyä mukaan:)

Olen pyörinyt vauva.fi ja kaksplussan keskusteluissa jo paljon, mutta nuorempien haaveilijoiden vertaistuki olis mahtia!:)

Eli siis, olen täyttämässä vasta 19, avopuoliso 25, ja yhdessä ollaan oltu reilu kolme vuotta, vuosi asuttu yhdessä, ja kotoa löytyy yhteinen koira. Nuoresta iästä huolimatta vauvahaaveet on ollut suuret, ja ensimmäinen yrityskierto pillereiden jälkeen menossa. Mulla tosiaan on 2 raskautta takana, mutta kumpikaan ei ole päätynyt syliin asti, nuoren iän takia. Eihän niitä silloin miettinyt, vaan katumus ja suru on tullut vasta nyt vuosia myöhemmin kun miettii kuinka itsekäs olen ollutkaan. Molemmat raskaudet on saman miehen, eli eli nykyisen avomieheni kanssa koettuja, eli saa sitä hieman tukea täällä kotona.

Oireita on ollut jo jos jonkinmoista, nännit ollut reilu viikon arat, tissit turvonneet, seksi sattuu, ilmavaivat..., alavatsa ja munasarja juilintaa. Olen testaillut raskauskeijun liuska testeillä, ja tähän asti on näyttänyt negatiivistä, mutta tuskimpa se näin aikaisin näyttäisikään mitään. Edellisissä raskauksissa tein testit vasta kun oli menkat 2 päivää myöhässä.
Tämän hetkisestä kierrosta en osaa yhtään sanoa, koska lopetin pilleriliuskan kesken, mutta tyhjennysvuoto tuli reilu kaksi viikkoa sitten, toivon mukaan kierto on melko normaali.

Plussatuulia kaikille!<3
 
Mimmi joo voihan se olla mut tuskin:D ja jos ovis on ollu tosi paljon myöhemmin niin tuskin sitä pyhästä hengestä raskaaksi tulee.. Veikkaan et tänään alkaa menkat tai viimestään huomenna, paris viimekierros tosiaan se lh vaihe lyhentyny yhtäkkiä ku menkat alkanu ennen aikojaan, mut jospa nyt se kierto pitenis normaaliksi
 
Tervetuloa mukaan meriemilia!

Mä niin toivon teille kaikille niitä plussia! Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että tärppäis :)

Mulle ei oikeestaan kuulu mitään uutta, kaikki junnaa edelleen paikallaan. Menkkoi ei kuulu vieläkään ja kp on joku miljoona en jaksa edes laskea, myöskään plussaa ei näy ja testejä on kulunu jo ihan liikaa, etten jaksa enään niitäkään miettiä.

Mut se siitä valituksesta tuntuu vaan, että tää on ainoa paikka johon pystyy purkamaan tätä turhautumistaan.. Ihana kuitenkin huomata miten täynnä intoa Te kaikki ootte vaikkakin ootte joutuneet pettymään ettei plussa ookkaan tullut :)
 

Yhteistyössä