Nuori tyttö suurten kysymysten edessä- Apua/juttelu seuraa tarvittais.

  • Viestiketjun aloittaja sanis
  • Ensimmäinen viesti
sanis
Eikä kukaan voi sanoa että ihminen kellä on masennus että se olis henkisesti vinksahtanut. Jos yhtään katsotte tilastoja niin suomessa on paljon ihmisii ketkä kärsii masennuksesta. Mekin ollaan ihmisii, eikä mitään häiriintyneitä jotka kuuluis johki neljän seinän sisälle lukita!
 
ilkimys
Alkuperäinen kirjoittaja kaikki sen tietää:
Mikä tämä sun pointti on? Minä olen lapsen kasvattanut ja hän on terve ja onnellinen ja pärjää koulussa ja harrastuksessa erittäin hyvin, on kavereita ja kaikkea mitä hyvään lapsuuteen kuuluu. Anteeksi nyt vain, mutta onko sulla oikeasti pokkaa sanoat tuota mulle irl? Teet aika kovia johtopäätöksiä mun elämästä ja vanhemmuudesta muutaman lauseen perusteella. Mietipä motiiveitasi? Kiitos.
Voin ihan rehellisesti myöntää, että en todellakaan sanoisi kenellekään päin naamaa mitään niin ilkeää kuin tällä palstalla joskus. En siis taatusti sinullekaan.

Minulle tämän palsta on huvittelua ja parhaan huvin saa kun haastaa riitaa jonkun kanssa. Siinäpä motiivini.
 
Tulet siis joka tapauksessa Suomeen..? Hakisit täällä pian apua... hakeutuisit joka tapauksessa terapiaan. Niin saisit itsesi tasapainoon. Minä uskon, että tällaisilla järjestelyillä päjäisit ihan hyvin äitinä kun sinulla on vielä täällä tukenasi äiti ja ystävä. Lapsen maailmaantulo kun pyöräyttää ajatusmaailman päälaelleen... ainakin minulla se teki sen. Lapsi vaan menee kaikessa etusijalle ja jos joku hoitaa sinua niin jaksat kyllä hoitaa lasta ja tuskin tulee mieleen itsensä vahingoittaminen, koska se oma elämä on kaikki jollekin toiselle, joka on tärkeintä sinulle. Näin minulla.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Eikä kukaan voi sanoa että ihminen kellä on masennus että se olis henkisesti vinksahtanut. Jos yhtään katsotte tilastoja niin suomessa on paljon ihmisii ketkä kärsii masennuksesta. Mekin ollaan ihmisii, eikä mitään häiriintyneitä jotka kuuluis johki neljän seinän sisälle lukita!
Juu näillä menisi paljon paremmin kun lopetatisivat roskaruuan puputtamisen ja ulkoilisivat. Ei mikään ihme, että masentuneita on paljon kun jokainen jolla on vähänkin ankeaa/tylsää hakeutuu lääkäriin.

Enkä tarkoita nyt sinua ap, sinulla on selkeästi oikeita mielenterveydenongelmia. Suosittelisin hoitamaan ensin talouden ja pään kuntoon ennen lasten saamista.
 
sanis
Musta tää on törkeetä et joku tulee tänne heittää moisia kommentteja ja arvostelee toisia.. Kuuluis sen verran olla päässä älliä et toisilla voi oikeesti olla suuria ongelmia mille itse ei mitään mahda. Ja se ketä selittää et lopettaa roskaruuan plus muun paskan jutun niin ei masenna, NIIN SE EI VOI TIETÄÄ MILTÄ TUNTUU ku sun sisällä on olo jota sä et pois saa.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Musta tää on törkeetä et joku tulee tänne heittää moisia kommentteja ja arvostelee toisia.. Kuuluis sen verran olla päässä älliä et toisilla voi oikeesti olla suuria ongelmia mille itse ei mitään mahda. Ja se ketä selittää et lopettaa roskaruuan plus muun paskan jutun niin ei masenna, NIIN SE EI VOI TIETÄÄ MILTÄ TUNTUU ku sun sisällä on olo jota sä et pois saa.
Tiedän kyllä. Itselläni diagnosoitiin teini-iässä keskivaikea masennus ja kuule luulen että ihan olisi auttanut kovasti vaan se jos joku olisi potkinut sängystä vaikka metsään lenkille.
 
sanis
Siru, tuo sun ehdotus ei kuullosta yhtään pahalta. Mut se että mä tulin tänne hoitaakseni ne velat pois ja vähän niinku kasvamaan ja miettimään sitä mikä mulle siellä suomessa sitä pahaa oloa teki. Ehkä se että se menneisyys seuras mua liian paljon ja siitä ei vaan päässyt eroon.
Myös äidin alkoholiongelma kalvas mua ja se että huolehdin siitä ja aina muista niin että lopulta unohdin itseni ja havahduin vasta kun olin siellä syvällä kuopassa mistä yksin ei päässyt pois..
 
Tässä ketjussä kirjoitteee nyt ihmisiä jotka eivät ymmärrä masennusken (sairaus) masentuneisuuden (tunne) eroa. Masennus on valitettavasti sairaus joka uusii helposti kun siihen kerran on sairastunut ja jos sen pelossa pitää elämässään kaiken hyllylle ja luokittelee itsensä moukkamaiseen tapaan hulluksi on elämä sitten siinä. Masennus on sairaus jonka kanssa on opittava elämään. Toki siitä voi parantuakin tai ainakin olla oireettomia kausia.

Älkööt ihmiset, jotka eivät tiedä mitä masennus on tule tänne jaarittelemaan tylsistymisestä!

 
sanis
Vaikka mullakin on masennus niin kaverit melkein järkyttys kun kuulivat siitä multa kun olin aina ulos päin iloinen ja nauroin enkä näyttänyt pahaa oloani. ei se masennus sitä meinaa että makaa sängyssä. Se on niin moniselitteinen asia, ja jokaisella on erilainen masennus..
 
se "pärjännyt"
inhoan muutenkin koko pärjätä-sanaa ja käsitettä. Masennus ja erilaiset ahdistushäiriöt on häiriöitä joita vieläkin vähätellään kovasti tällä pallolla. Itse olen nyt vuosia käynyt terapiassa ja lopettanut jo lääkkeetkin. Suomessa on hyvä hoito mt-häiriöihin, mutta asenne täällä meihin on tosi kurja ja syyllistävä, sen näkee erittäin hyvin näissä nettikeskusteluissa, mutta valitettavasti myös ihan irl. Mulle on yksi psykiatri sanonut, että pitää työstään koska saa olla päivittäin, hienojen, hyvien ja herkkien ihmisten kanssa tekemisissä, tarkoitti siis potilaitaan..
Voimia sinulle vaikeaan elämäntilanteeseen! Kyllä me "pärjätään"! : ) t. se "suistunut" yh..
 
sanis
Kiitos siru todella paljon hyvistä neuvoista.
Itse kun on niin nuori niin mielikin kai nuori ja osaa ajatella kaikkea noilta näkökannoilta kun sin. mutta sai hiukan enemmän mietittävää ja se että on hiukan helpompi hengittää.
Sekin pakko sanoa etten kertaakaan ole eilen tai tänään itseäni etusijalle pistänyt. Miettinyt vaan sitä mikä on parasta tälle mahan asukille<3
 
Harmi, että tämäkin keskustelu meni taas räyhäämiseksi. Täällä vain joillain on ihan kamala tarve sellaiseen. Toivottavasti tästä on oli sinulle sanis edes vähän hyötyä. Ainakin enemmän kuin haitaa toivottavasti. :hug:
 
sanis
Kyllä me pärjätään, niin mä ainakin haluan ajatella! Se että tää maailma tuo paljon pahaa meille mut kyl se sit tuo sitä hyvääkin ja vielä tuhat kertaisena.
Miettisin vaan sitäkin että ehkä tääkin vois olla mun pelastus, ku olis oikeesti joku ihminen jonka takia mun olis pidettävä itseni koossa ja jokin jonka takia mun olis ajateltava mitä annan muiden/itseni itselleni tehdä...
 
sanis
Mä mietin. Siks mä tänne kirjoitinki ku omassa päässä ajattelee just tuollaisia ku minä tänne kirjoitin niin saa joltakin just järkevii ajatuksii siitä mitä vois ajatella ja miten sen vois ajatella :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Mä mietin. Siks mä tänne kirjoitinki ku omassa päässä ajattelee just tuollaisia ku minä tänne kirjoitin niin saa joltakin just järkevii ajatuksii siitä mitä vois ajatella ja miten sen vois ajatella :)
Se vaan on aina vähän riskiä kirjotella tänne kun ei tiedä miten paljon pas**a sataa niskaan. Mutta ei sentään tämän enempää tällä ketaa.... vielä...
 
sanis
Hyvin tunnistit sitten kirjoituksesta murteen :D Juu mä katselin tässä tänään päivällä jo vähän näitä kirjotuksii ja aika kovia riitoja on ihmisille tullut.. tykkää yhtään sellaisesta, musta tänne tullaan juttelee ja vaihtaa asioi..
 
faith
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Hyvin tunnistit sitten kirjoituksesta murteen :D Juu mä katselin tässä tänään päivällä jo vähän näitä kirjotuksii ja aika kovia riitoja on ihmisille tullut.. tykkää yhtään sellaisesta, musta tänne tullaan juttelee ja vaihtaa asioi..
Eli sä olet joku vakkari, joka provoilee.
 
sanis
en mä oo ikinä tällaisiin paikkoihin kirjoittanut.. mut ajatellut aina et eiks tänne kuitenki tulla juttelee ja hakee jonkilaisia mielipiteitä ja uusia ajatuksia.. musta ainakin.??
 

Yhteistyössä