Nuori tyttö suurten kysymysten edessä- Apua/juttelu seuraa tarvittais.

  • Viestiketjun aloittaja sanis
  • Ensimmäinen viesti
sanis
Noniih, tämäpä juuri sitä. Ihmiset tulee vaan aukomaan päätänsä. En tiedä mitä sillä hakee, mutta lainataampa vähän ja sanotaan näin että ehkä siperia niitä opettaa nekin joskus aikuisiksi kasvaa.
 
faith
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Noniih, tämäpä juuri sitä. Ihmiset tulee vaan aukomaan päätänsä. En tiedä mitä sillä hakee, mutta lainataampa vähän ja sanotaan näin että ehkä siperia niitä opettaa nekin joskus aikuisiksi kasvaa.
Eikun siperia opettaa ja kasvattaa kovan pinnan. Yksin lapsen kasvattaminen ei kenestäkään mukavaa ihmistä tee.
 
faith no more
kasvattaminen ei ole tietenkään mikään autuaaksi tekevä asia, mutta rutkasti nöyryyttä elämään se opettaa. Minä en ainakaan ole vielä tähän yli 30+ ikään koskaan alentunut kiusaamaan ketään en netissä en irl.. sanis, annetaan tuon haastaa riitaa keskenään! Voi hyvin sanis! Voimia kovasti, olet ajatuksissani. t. se yks yh.
 
faith
Alkuperäinen kirjoittaja faith no more:
kasvattaminen ei ole tietenkään mikään autuaaksi tekevä asia, mutta rutkasti nöyryyttä elämään se opettaa. Minä en ainakaan ole vielä tähän yli 30+ ikään koskaan alentunut kiusaamaan ketään en netissä en irl.. sanis, annetaan tuon haastaa riitaa keskenään! Voi hyvin sanis! Voimia kovasti, olet ajatuksissani. t. se yks yh.
Ihana, että noin sinisilmäisiä ihmisiä vielä löytyy. Kuule tämän selkeämpää provoa saa hakea.
 
sanis
No eipä ole kuule kukaan mua ikinä päähän taputtanutkaan. enkä moista edes odota.ja se jos yhtään osaat lukea niin olen hoitanut velkani pois 8 kk. mutta sinuapa näyttää enemmän kiinnostaa se että yrität tehdä muille pahaa oloa( missä et muuten helposti onnistu) että sulle tulis parempi olo. että yrittämistä sulle vaan..
Kiitos faith no more, on mukava olla jonkun ajatuksissa, mutta älä liikaa päätäsi vaivaa :)
 
sanis
Ja jos mulla on ongelmia mitä hoidan niin mitä sulla sit on jos ei ole kans ongelmia. Voisit kans miettiä ajatusta että hoitaisit ne kuntoon ennenku tuut tänne aukoo päätäs muille ja kuvittelee että oot jotenki parempi ku me muut!!!!
 
faith
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Ja jos mulla on ongelmia mitä hoidan niin mitä sulla sit on jos ei ole kans ongelmia. Voisit kans miettiä ajatusta että hoitaisit ne kuntoon ennenku tuut tänne aukoo päätäs muille ja kuvittelee että oot jotenki parempi ku me muut!!!!
Missäs muka niin väitän, että parempi olisin? Ja kuule kyllä täällä saa ihan aukoa päätään jos haluaa. Niin minullekin on aina täällä tehty.

Jos mukavampaa keskustelua haluat menepä tekemään nikki itsellesi tai hankkiudu asiallisemmille palstoille.
 
sanis
No mut miksi sun pitää tehdä niinku muut on tehneet sulle?? ja joo et ole sanonut olevas parempi ku muut mut se asenne mikä sulla on antaa sen kuvan. ja ehkä parempi etten sano tähän enää mitään että voit käydä keskustelua yksinäs jos siltä tuntuu.
 
faith
Ei ole kovin mielekästä väitellä itsensä kanssa.

Mutta jos olisit oikeasti kuvailemassasi tilanteessa et kykenisi roikkumaan ja lukemaan tälläistä näin pitkään. Olisit säikähtänyt joidenkin sivujen jälkeen ja palaisit ehkä huomenna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja faith:
Alkuperäinen kirjoittaja sanis:
Ja jos mulla on ongelmia mitä hoidan niin mitä sulla sit on jos ei ole kans ongelmia. Voisit kans miettiä ajatusta että hoitaisit ne kuntoon ennenku tuut tänne aukoo päätäs muille ja kuvittelee että oot jotenki parempi ku me muut!!!!
Missäs muka niin väitän, että parempi olisin? Ja kuule kyllä täällä saa ihan aukoa päätään jos haluaa. Niin minullekin on aina täällä tehty.

Jos mukavampaa keskustelua haluat menepä tekemään nikki itsellesi tai hankkiudu asiallisemmille palstoille.
Niinpä, kun sulle on auottu päätä, niin sä olet niin lapsellinen että purat sitten pahas olos muille pään aukomisella. Tee itse itsellesi nikki, kuten jo itsekkin huomaat, täällä ei ole pakko rekkautua. Koita käyttäytyä.
 
vieras
Teetpä minkä päätöksen tahansa, niin sen kanssa on elettävä loppuelämä. Itse en voisi ajatella adoptiota noin nuorena, sillä varmasti miettisin aina, miten lapseni voi ja pärjää. Lapsen pitäminen muuttaisi loppuelämää radikaalisti. Se, että hankkisin ammatin ja samalla huolehtisin lapsesta tuntuu vaikealta. Mahdollistahan se on, mutta ei kiitos. Opiskelijaelämä ilman lastakin on jo tiukkaa. Minun vaihtoehdokseni jäisi abortti.

Lähipiirissä on nainen, joka alle kaksikymppisenä lähti opiskelemaan, mutta hän tulikin heti raskaaksi ja siihen jäi opinnot. Koko ikänsä hän teki kaikennäköistä työtä. Jostain syystä työsuhteet eivät kestäneet kovinkaan kauaa. Mitään ammattia hän ei ole saanut hankituksi. Noin 50-vuoden iästä alkaen hän on ollut eläkkeellä ja yrittää saada lisäansioita sieltä sun täältä. Rahasta on aina ollut pulaa. Pahinta on se katkeruus, jota hän tuntee muita kohtaan, jotka eivät ole häntä auttaneet.
 
:hug: Oletko palaamassa suomeen? Täällä varmaan menisit terapiaan,käytkö siellä,missä nyt olet,terapiassa? Millainen tukiverkko sinulla on?
Itse olen saanut esikoiseni samanikäisenä,kuin sinä olet nyt.Voin sanoa,että raskastahan se on,nuorta äitiä ei helposti oteta tosissaan,tytötellään ym.mutta siitä selviää kyllä.
Jos päädyt pitämään lapsen,suosittelisin sinua hakeutumaan paikkakuntasi perhetukikeskuksen/ensikodin asiakkaaksi.Sieltä saat joko avotyötä kotiin tai voit asua heillä ja ihan rauhassa miettiä tilannettasi,saisit myös apua ja tukea vuorokauden ympäri vauvan hoidossa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja faith:
Ja kuule kyllä täällä saa ihan aukoa päätään jos haluaa. Niin minullekin on aina täällä tehty.
Onpas siinä katkeroitunut ihminen.. Halaus sinulle. :hug:

Mutta todella paljon voimia sanikselle ja toivotaan, että päädyt oikeaan ratkaisuun. Lapsen etua kuitenkin tulisi ajatella - olisiko lapsen hyvä tulla näin sekavaan elämäntilanteeseen? En vastusta aborttia, en myöskään kannusta, mutta joku tässä sanoi hyvin, että periaatteessa jokaisella munasolulla on mahdollisuus hedelmöittyä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos sä olisit muualla puuttuis ä ja ö pilkut. provo
Eihän puuttuisi. Koneesta se riippuu. Jos otan oman kannettavani mukaan, niin äät ja ööt ovat paikallaan riippumatta siitä, missä maassa käytän konetta.
 
:hug:
Ymmärsin,että sulle tärkeätä pysyä siellä maassa kuitenkin vielä!?
Mää olen asunut Italiassa joskus vanhimman lapseni kanssa pari vuotta(oli silloin pieni,nyt sun ikänen =) ) Katolisella kirkolla on hirveesti tukitoimintaa etenkin,jos päätät pitää lapsen.Kannattaisi varmaan kysellä läheisestä kirkosta lisää,saat varmasti sieltäkin tukea!!!
 
sanis
Niin totta, eipä oo enenkään maasta ollut kiinni onko ää tai öö kirjaimia. Olen ulkomaisessa yrityksessä töissä ja jokaiselle on oma näppäimistö sen mukaan mistä maasta on tullut! Että ihmiset nyt olis jo aika alkaa miettimään, ja lopettaa tuollaiset tyhmät puheet että ihmiset keksii asioita ja jne.
juuri nyt en pysty pistämään yhtään järkevää sanaa tänne, kaikki jotenki lukossa.
Mutta suuri kiitos niille ketkä halauvat jakaa kanssani ajatukset ja auttaa! Tässä mailmassa on sittenki reilua porukkaa!
Jokaisella on omat taustat ja mietin sitä juuri että ansaitseeko lapsi sellaisen elämän jota mä pystyisin sille tarjoo, en tiedä, ehkä joo ehkä ei. Päätös on vaikee ja se syntyy jossain vaiheessa. Nyt vaan moni asia on avoin ja niihin selvitän juuri vastauksia..
 
minä vain
Voimia sanis. Koita olla välittämättä ääliöistä.

Kukaan ei voi kertoa mitä sun pitäisi tai kannattaisi tehdä.
Pystyt tietämään sen vain itse.
Ajattelin kertoa oman tarinani.

Olin 17 ja huomasin olevani raskaana. Vaikeita asioita myöskin takana.
Silloinen poikaystäni painosti aborttiin, uhkaili tehdä elämän mulle mahdollisimman hankalaksi jos pitäisin lapsen ja nauroi että miten muka pystyisin huolehtimaan siitä kun ei ole edes omaa asuntoa.
Näitä mietin itsekin ja sitä miten jaksaisin lapsen kanssa kun lähinnä vain raahauduin päivästä toiseen. Pelkäsin että toistaisin väkivallan kierrettä. Että joskus kohtelisin lasta niin kuin minua oli kohdeltu. Abortti tuntui silti pahalta, väärältä.
Järki voitti ja tein abortin.
Nyt vielä 18 vuoden jälkeenkin kadun sitä katkerasti.

En silti tarkoita että sinä katuisit. Tiedän myös niitä jotka eivät ole katuneet ratkaisuaan. Enkä ole millään tavalla aborttia vastaan. Minulle se vain ei ollut oikea ratkaisu.
Toisaalta en voi tietää miten olisin pärjännyt lapsen kanssa. Asuin kyllä omassa asunnossa jo silloin kun lapsi olisi syntynyt ja jotenkin asiat menivät eteenpäin. Luulen että olisin pärjännyt.

Voimia sinulle. :hug:





 

Yhteistyössä