Nykyajan lastenkasvatus on lähtenyt aivan lapasesta

"Sirkkeli"
Meillä on yksi "joulukalenteri" teinille. Annan siis noin 10-25 euron arvosta joka päivä joululahjoja. Jouluna lapsi ei ole minun luona, eli tämä ei kestä ihan sitä 24 päivää. Ja emme vietä mitään valejouluaattoa etu- tai jälkikäteen.
 
v1eras
Meillä on kolmella lapsella yhteinen legokalenteri. Mut mulla on kaksi, veikkauksen kalenteri ja kahvikalenteri. Mitenhän kieroon meidän lapset kasvaa kun joutuvat jakamaan kalenterin ja äidillä on kaksi?
 
Meillä on 3 kalenteria esikoiselle ja nuoremmalle ei yhtään! Yksi suklaakalenteri mummin ostama, kaksi kuvakalenteria joista toinen spr:n hyväntekeväisyys ja toinen on mauri kunnaksen kalenteri mummolta.

Että pilalla on molemmat, toinen hemmotellaan pilalle ja toinen jätetään ilman.
 
yhteensä 7
Meiltä löytyy 7! kalenteria kolmelle lapselle. Eikä ihan tasan mee, vanhimmalla 3, keskimmäisellä 2 ja nuorimmalla 1, lisäksi yks yhteinen. Mun mielestä riittäis partiolaisten kuvakalenterit jokaiselle (perinne jo mun lapsuudesta) ja yhteinen kalenteri, jota minä täytän, mutta sattuneista syistä noita on nyt enemmän.
 
fdsa
meillä on ns joulusukat, joista löytyy joka päivä 2-10 euron maksanut lelu. Esim hotwheels auto, Baby born tavaraa, pieniä lego/duplo pakettaja, palapelejä, pehmoleluja, dvd:tä yms.

mitähän sitten kun vähän kasvavat :D
Ei ole todellista. :O

Ymmärrän kyllä pari kalenteria, jos on ostettu suklaakalenteri ja sitten saa sen muutaman kuvakalenterin jostain lehden välistä tms.

Mutta tämä, tämä menee jo överiksi...
 
Ai ai ai
Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30479395:
Mä joudun nyt pröystäilemään homo peräaukkosuolisyövän uhallakin...............meillä on neljä!!!! Ja yksi lapsi :O anna jeessus anteeksi...
Jeesus voi antaa, mutta Räsänen ei, moista turhamaisuutta ja turmiollisuutta! :D
 
Samoin
Toista se oli ennen :). Minulla oli lapsuudessani yksi ainoa joulukalenterii,jonka olin saanut 5-vuotissyntymäpäivälahjaksi. Kalenteri oli kuvakalenteri, joulupukkisätkyukko, jonka kädet ja jalat heiluivat, kun narusta veti. Käytin kalenteria niin monta vuotta, että luukut alkoivat irrota.
Mulla oli kans sama luvakalenteri (ei ees mikään sätkyukko....:() monena jouluna käytössä...
Nyt lapsilla on kolme henkilökohtaista ja kaksi yhteistä joulukalenteria.... Itte oon ostanut yhdet suklaakalenterit, mummo antoi toiset, naapuri antoi kuvakalenterit....sit yhteisenä yks miehen saama (!!) suklaakalenteri ja omatekemä joulusukkakalenteri, josta löytyy jotain pikkuylläreitä karkeista ja tarroista kylpylälippuihin :)
 
viueras
No entäpä kun yli kolmekymppisellä karjulla on kaksi joulukalenteria?

[video=youtube;r4L9Ozb00ck]https://www.youtube.com/watch?v=r4L9Ozb00ck&list=UU7WlCq3wvnxgBEbVA9Dyo9w[/video]
 
lakfsfds
Meillä on molemmilla lapsilla 2 joulukalenteri, toisella on playmobil ja toisella Lego ja sitten niillä on vielä itsetehdyt, molemmilla omat. Toki meillä on 2 kuvakalenteriakin, jotka on saatu ja mulla itsellä on veikkauksen joulukalenteri.
 
Onneksi en ole kristitty. Muutenkin menen periaatteella "mulle eka ja muut saa jos jotain jää".
Olis kuule raamatussakin varmaan sulle muutama jae...
tosin mitä mä siitä tiedän. En kuulu kirkkoon, harrastan uhkapeliä, pidän humaltumisesta, olen harrastanut esiaviollista seksiä jne.
Mitäköhän mä en olis tehnyt?

Sikarit huuleen, konjakit käteen ja pokeri- rinki pystyyn?
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
Bad mama
Meillä on lapsella vielä 2 kalenteria... sen jälkeen kun kaksi on mennyt roskikseen (ainoastaan yksi on ostettu, sulkaaversio, muut on tullut lahjoituksina tai lehden mukana).
Tosin poika ei saa nyt luukkuja avata kuin jos osaa mennä vessaan päivän aikana niin ettei kalsarit kastu. No eilen ei menny putkeen ja yöllä kävi tonttu avaamassa ne 1. luukut, ja tais syödä suklaankin!

Ja taas saa haukkua!
 
"unikeko"
Meillä on kaikilla lapsilla 3 suklaakalenteria... puolustaudun sillä että yhdet ne sai kaupan tapahtumasta, toiset mummulta ja kolmannet ostin viimevuonna alennuksesta. ..
 
"..."
Meidän lapsella 6 kpl. Ja ikää 2 v. Mutta saanen puolustautua (ennen kivitystä) sanomalla että me vanhemmat ostettiin vain kaksi, suklaakalenteri ja partiolaisten hyväntekeväisyyskalenteri. Mutta mummot oli sitten ominpäin vähän ostelleet pojalle kalenteria...
 

Yhteistyössä