Nyt apuja te jotka olette saaneet lapsen...

  • Viestiketjun aloittaja toti
  • Ensimmäinen viesti
toti
Itselläni ei ole lapsia, joten kaipaan apua..
Mies puolinen työYstävä on tänään tullut isäksi ensi kertaa ja haluaisimme muistaa heitä jotenkin, joten mitä tuore perhe toivoo.. mistä heille on hyötyä.....
 
Hmm.

Mä tykkäsin että pyyhkeet oli kaikkein eniten tarpeen- tai siis ovat edelleen!
Usein ostankin jonkun muumipyyhkeen, isomman kylpypyyhkeen ja vaikkapa nipun sideharsoja (kuviollisia tai värillisiä)

Lasten pussilakanasetti (vauvakokoa)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä sain työkavereilta aikanaan Muumi-aterimet ja varmaan jotain vaatetta. Eihän noilla aterimilla tehny vuoteen yhtään mitään, mutta sen jälkeen kyllä :) Mä vien ite usein pyyhkeitä lahjaksi, ne on helppoja, halpoja (tai suht halpoja), kestäviä ja tarpeellisia.

Onko kyseessä poika vai tyttölapsi? Jos isän ensimmäinen poika, vois olla jotain poika-aiheista, auton mallinen säästölipas? Tai mistä mies itse pitää, liittyen esim harrastukseen, jota vois yhdessä lapsen kans harrastaa tulevaisuudessa...
 
[QUOTE="vieras";23451123]Mä sain työkavereilta aikanaan Muumi-aterimet ja varmaan jotain vaatetta. Eihän noilla aterimilla tehny vuoteen yhtään mitään, mutta sen jälkeen kyllä :) Mä vien ite usein pyyhkeitä lahjaksi, ne on helppoja, halpoja (tai suht halpoja), kestäviä ja tarpeellisia.

Onko kyseessä poika vai tyttölapsi? Jos isän ensimmäinen poika, vois olla jotain poika-aiheista, auton mallinen säästölipas? Tai mistä mies itse pitää, liittyen esim harrastukseen, jota vois yhdessä lapsen kans harrastaa tulevaisuudessa...[/QUOTE]

Pojalle tuli mieleen jopa leatherman :D
 
...
Vaipat ehdottomasti, vauvan soittolelu, pientä vaatetta (voi tosin olla hankalaa jos ei tiedä mikä miellyttää) leivonnaiset ja suolaiset, vauvan neulejutut, peitto yms.. netistä saa kivoja esim. nalleja joihin voi laittaa vauvan syntymäajan. vähän myöhempää ajatellen; ruokalappu, helistin/lelu. Kukat ovat äidin mieleen yleensä samoin ne rotinaleivonnaiset.
 
"vieras"
me saatiin vaippoja, oikeastaan tosi monta pakettiakin viellä. ja itse tykkäsin siitä. koska ne oli kuitenkin sellasta hyödyllistä. kukkia toi lähinnä mies. ja sisko. muuten oli vaatetta vauvalle ja itse sain suklaata ym herkkuja. (sain viellä sellasen hedelmäkorin)
 
iik
Jos siis haluaa jotain tavaraa niin varmastikin joku kiva laadukas vauvapyhe on kiva idea. Harsotkin on mun mielestä vähän niin ja näin.

Ja kaikki nuo tietty missä on joku idea, vauvan syntymäaika kirjailtu tms.
 
"vieras"
Hackmanin muumi-aterimet on aina hyvä lahja. Lapset (meillä ainakin) tykkää niistä ja vaikka ne ei ihan heti mene käyttöön niin ne ei vanhene. Pitkäikäsiä käyttöesineitä ne on. Kukat tuppaa lakastumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öpop09;23451186:
Vaippoja?? Enpäs ole kuullutkaan että viedään vaippoja muistamiseksi ;) Sorry, mun mielestä vaan kuulostaa tosi hassulta...
Me saimme, kummallakin kerralla. :D

Käytetyiksi ne kaikki tulivat! Eli tarpeeseen todellakin!
Tosin saimme ne läheisiltä ystäviltä joilla itsellä oli jo useampi lapsi.

Saman asian ajaa kestovaippa, jos tietää että perheessä sellaisia suositaan tai halutaan kokeilla.
 
iik
Mä vierastan tuossa vaippa-asiassa mm. sitä, että se tuntuu köyhäinavulta. Kyllä me itse paskarumbamme hoidetaan. Tosin en olisi kyllä loukkaantunut jos joku olisi tuonut.

Lisäksi nykyvanhemmat voivat olla hyvinkin vannoutuneita kestovaippailijoita tai kertisihmisiä. Ja vääränlaisen vaipan lahjaksi vieminen voi olla maailmanloppu.
 
vaihtoehto
Sain kukkiakin, mutta kaunis kaasulla täytetty baby aiheinen ilmapallo kesti paljon kauemmin, melkein 3 kuukautta, ja oli sitten vauvankin ilona pinnasängyn reunaan sidottuna.
 
Vaipat ilahdutti muakin suuresti, mutta siinä kannattaa muistaa se, ettei ole välttämättä järkevää viedä sitä pienintä kokoa, koska ne menee niin vähän aikaa tai riippuu vauvasta toki mutta kuitenkin, järkeä mukaan siihenkin.
Toisaalta harmitti kun ihmiset toi 56-kokoisia vaatteita joista sitten yksikään ei mahtunut päälle meidän jättiläiselle. Muuten vaatteet olivat mukavia lahjoja.

Itselle olisin kaivannut suklaata tai jotain vastaavaa herkkua, en tiedä olenko itsekäs tai jotain, mutta olisi ollut todella ihanaa jos joku olisi muistanut minuakin eikä vaan vauvaa.
 
Mä vierastan tuossa vaippa-asiassa mm. sitä, että se tuntuu köyhäinavulta. Kyllä me itse paskarumbamme hoidetaan. Tosin en olisi kyllä loukkaantunut jos joku olisi tuonut.

Lisäksi nykyvanhemmat voivat olla hyvinkin vannoutuneita kestovaippailijoita tai kertisihmisiä. Ja vääränlaisen vaipan lahjaksi vieminen voi olla maailmanloppu.
Joskus tuntuu ettei uskalla ostaa sitä vaatettakaan.... :whistle:

Mutta siis lahjan hankin sen perheen mukaan, ennenkaikkea sen äidin tyylin mukaan :D
Tai ainakin siis yritän.
 
..
Työkavereille on annettu ja saatu: useimmiten vaatteita, jotkut kivat vauvan tossut, vauvalle fleecepeitto, unilelu. Kukkia voi toki antaa lisäksi. Yleensä nämä lahjat on olleet arvoltaan noin 30-50€, sellaista jotain vähän parempaa laatua. Ei tulisi mieleen antaa vaippoja, ei ainakaan työkaverille...
 
wiw
Me saimme esikoiselle fleece-peiton , joka oli kokoa n 70X100cm, ja se oli ihana lahja, johon kiedoimme esikoisen ja kaksi seuraavaa joka päivä ja ilta! Todella mahtava lahja!
 

Yhteistyössä