Nyt kaikki meikkivinkit tähän! aloittelijalle :)

Ajattelin, että nyt mä oikeesti voisin ostaa kunnon meikit ja opetella meikkaamaan! En normaalisti arkisin oo ikinä meikkiä käyttänyt ja sen takia aika heikoilla kantimilla tuo mun meikkausosaaminen. :xmas:

Nyt sitten sain käsiini avonin kuvaston ja uusin mun (olemattoman) meikkivarastoni. Kaikki vinkit tähän!! :wave:

Mitä meikkejä tarttee ihan ehdottomasti mutta niin, että meikki pysyy yksinkertaisena? Ja esim. kajalin valinnasta: onko parempi nestemäinen, geelimäinen vai ihan kynä?

Kaikki ohjeet otetaan ilolla vastaan :D
 
"vieras"
Ihan ekaks,älä ikinä uusi kaikkia meikkejä kerralla sellasella merkillä jota et oo kokeillu.Jos oot niin ei siin sit mitään.

Itse tykkään ihan vain kynästä,näin niinku arkimeikkiin.
Juhlaan tai erilaiseen meikkiin käytän nestemäistä,sitä vain ylös "kissamaisesti".

Jos hyvä iso niin et tarvi kaikenmaailman mömmöjä pohjustukseen.Itse käytän vain puuteria(kiiltävä otsa) ja peitepuikkoa(tummat silmänaluset).

Ripsentaivuttimet ovat itselleni must.
Osta oikeanlainen ripsiväri sun ripsilles,niissä oikeesti on eroja.Ei oo sama onko tuuheuttava vai pidentävä.
Milalset kulmat sulla on?Niiden huolittelu tekee paljon ilmeelle:)
 
[QUOTE="vieras";22215899]Ihan ekaks,älä ikinä uusi kaikkia meikkejä kerralla sellasella merkillä jota et oo kokeillu.Jos oot niin ei siin sit mitään.

Itse tykkään ihan vain kynästä,näin niinku arkimeikkiin.
Juhlaan tai erilaiseen meikkiin käytän nestemäistä,sitä vain ylös "kissamaisesti".

Jos hyvä iso niin et tarvi kaikenmaailman mömmöjä pohjustukseen.Itse käytän vain puuteria(kiiltävä otsa) ja peitepuikkoa(tummat silmänaluset).

Ripsentaivuttimet ovat itselleni must.
Osta oikeanlainen ripsiväri sun ripsilles,niissä oikeesti on eroja.Ei oo sama onko tuuheuttava vai pidentävä.
Milalset kulmat sulla on?Niiden huolittelu tekee paljon ilmeelle:)[/QUOTE]

olen mä joskus avonilta huulikiiltoa ostanut, muuta en oo sieltä kokeillut. Ripsaria pohdin, kannattaako ostaa sieltä, koska mulla on todella herkät silmät (alkaa vuotamaan jos vääränlaista ripsaria). Mulla on suht hyvä iho, joskus sillon tällön on joku finni mutta harvoin. Otsa ja nenän pielustat on kuivat ja silmänaluset tosi tummat :ashamed: Oon käyttäny tähän asti puuteria ja peitepuikkoa mutta ajattelin kokeilla meikkivoidetta? Tartteeko sillon puuteria ollenkaan?

Kulmat on aika paksut, joskus ne on nypitty kampaajalla mutta jotenki en oo saanu aikaseks huolitella niitä ite.. En tiiä osaisinko ees kovin hienosti :D
 
e
Mee ehdottomasti kosmetologille nypittämään ne kulmat, ja sen jälkeen pidät ne itse kurissa. Onko kulmat luonnostaan tummat vai vaaleat?
Kynä on ehkä aloittelijalle helpompi rajauksiin. Nestemäisellä kajalilla saa intensiivisempää ja tarkempaa jälkeä.
Ripsentaivutin on ihan must, lämpeävä on paras. Taivuta monesta kohtaa, ensin ihan ripsen kärjistä, sitten pikkuhiljaa milli kerrallaan etenet juureen päin.
Neutraalin värisellä luomivärillä ei saa kauheasti pahaa aikaan. Osta esim. joku hillitty duo (ruskea ja vaaleanruskea / harmaa ja vaaleanharmaa) ja harjoittele niillä varjostuksia, netistä löytyy ohjeita.
Tummiin silmänalusiin voisit kokeilla valokynää. Peitepuikko + meikkivoidekin toimii. Kyllä meikkivoiteen päälle voi vielä kivipuuteria laittaa.
Aurinkopuuteri piristää ilmettä.
Huultenrajauksia tuskin tarvitset, kiillolla pärjää pitkälle.
 
Aloita ammattilaisen ohjeistuksilla. Itse kävin aikoinaan aikuisiällä meikkausta aloitellessani kosmetologilla meikattavana pari kertaa - näin, miltä sen kuuluu näyttää kun tulos on siisti :) Ostin häneltä myös ensimmäiset meikkini. Sen jälkeen sitten kokeilemalla ja kyllä siinä melko pian jo oppi arvioimaan esim. mikä meikkivoide on itselle juuri sopiva. Meikkejäkin kun joutuu vaihtelemaan myös vuodenaikojen mukaan. Sopivan meikkivoiteen löytäminen voi olla haastavinta, riippuu millainen iho sinulla on. Esim. itselläni on kuivahko ja punoittava, ainoastaan kesäisin voin kulkea ilman meikkivoidetta, kun lämpö pitää ihonvärin tasaisena. Muina aikoina täytyy olla punertavat posket peittävä, mutta kuitenkin iholle istuva, jotta tulos on luonnollinen. Tällä hetkellä mulla on jotain Max Faxtorin superpitkään kestävää meikkivoidetta. Käytän aina vedenkestäviä ripsareita, koska silmäni herkästi vuotavat ja meikit valuisi. Kajaleista on sellainen nivean rajaustussi, en tod. ole ikinä oppinut ja/tai jaksanut opetella nestemäisellä piirtämään ja muut kynät ei pysy (hikoiluun taipuva ihokin). Puuterilla on tarkoitus kiinnittää meikkivoide, sitä ei tarvitse kuin ihan ripauksen, kun meikkipohja on siisti - liika puuteri saa ihon näyttämään luonnottamalta.

Wihuu mähän oon ihan virtuoosi nykyään :xmas:
 
Humps
Mie en ollut eläissäni koskaan meikannut, kunnes kolmenkympin kriisissäni innostui ja halusin oppia :D Minulle hyvä aloitus oli käydä ensin meikkiopastuksessa meikkaajalla (1½h 60e). Hän nyppi kulmat, opasti niiden siistinä pitämisessä. Katsoi mun ihon ja antoi vinkit sen hoitoon ja meikkaukseen. Suositteli meikkejä ja värisävyjä. Kävi läpi meikin teon ja opasti kädestä pitäen. Siinä sai kysellä ja kokeilla kunnolla. Minulle ihan ummikolle tosi hyvä alku. Kannattaa jo aikaa varatessa kertoa miten intessiivisen opastuksen haluaa (ihan vain tyylin päivityksen vai kunnon opastuksen).

Siitä sain myös rohkeutta ja tietoa kysellä kempparin myyjiltäkin meikeistä ja niiden eroista. Aiemmin ei olisikaan ollut tarvittavaa tietoa. Ja kun en enää ihan teini ole, haluan välttää isoimmat ja kamalimmat mokat ;) Vaikka tuo opastus maksoikin, kuvittelen kuitenkin säästäneeni, koska varmasti vältin montakin turhaa (ja kallista) meikkiostosta.
 
Mee ehdottomasti kosmetologille nypittämään ne kulmat, ja sen jälkeen pidät ne itse kurissa. Onko kulmat luonnostaan tummat vai vaaleat?
Kynä on ehkä aloittelijalle helpompi rajauksiin. Nestemäisellä kajalilla saa intensiivisempää ja tarkempaa jälkeä.
Ripsentaivutin on ihan must, lämpeävä on paras. Taivuta monesta kohtaa, ensin ihan ripsen kärjistä, sitten pikkuhiljaa milli kerrallaan etenet juureen päin.
Neutraalin värisellä luomivärillä ei saa kauheasti pahaa aikaan. Osta esim. joku hillitty duo (ruskea ja vaaleanruskea / harmaa ja vaaleanharmaa) ja harjoittele niillä varjostuksia, netistä löytyy ohjeita.
Tummiin silmänalusiin voisit kokeilla valokynää. Peitepuikko + meikkivoidekin toimii. Kyllä meikkivoiteen päälle voi vielä kivipuuteria laittaa.
Aurinkopuuteri piristää ilmettä.
Huultenrajauksia tuskin tarvitset, kiillolla pärjää pitkälle.
Mulla on luonnostaan tummat kulmakarvat.
Ajattelin ostaa semmosen luomivärin missä on neljää eri vihreän sävyä. Hääkampauksessa kampaaja sanoi, että vihreä sopii mulle parhaiten, luotan siihen edelleen :D
Mites valokynää käytetään? :D
 
Kosteutus on kaiken a ja o. Jos sulla on, niinkuin jotain sensuuntaista sanoit, kuivia kohtia iholla, niin erinomainen kosteutus on elintärkeää, että esim. se meikkivoide näyttää hyvältä iholla, eikä levity epätasaisesti ja hilseile esim. joistain kohdin.

En osaa mitään meikkivoidetta edes ehdottaa, kun käytän itse vaan jotain mineraalimeikejä, vähän vaihdellen BareMineralsista YoungBloodiin.. Takaisin paluuta meikkivoiteeseen ei ole meitsillä :D

Jos sinulla on herkät silmät, niin saattaa olla vaikea löytää ripsaria joka "toimii" omiin ripsiin että on samalla sopiva herkkyydellesi (Hahah, mikä lause :D).. Toisaalta en osaa sitäkään homma neuvoa, kun ripsaria en käytä.

Rajauksissa suosin nestemäistä ja geelimäistä, niillä saa arkisen ohutta mutta silti intensiivistä jälkeäkin, mutta toisaalta kynällä saa pehmeämpää jälkeä aikaan. Tosin, en osa kajalilla oikein edes tehdä rajauksia, nestemäiset sun muut toimii miulla.

Pakko vielä sanoa, että välttämättä heti ei löydy niitä itselle sopivia tai parhaita tuotteita, vaan joskus joutuu tekemään useammankin hutiostoksen ennen sopivan löytymistä.
 
"bella"
Kevyeen arkimeikkiin tarvitset:

meikkivoiteen
puuteri, joka kiinnittää meikkivoiteen ja estää kiillon
ripsivärin
kulmakynän

(ripsentaivuttimet)
(huulikiillon/-punan)
(aurinkopuuterin tai poskipunan poskille)

Jos haluat käyttää silmänrajauskynää, suosittelen tussia tai kynää ensikynäksi. Nestemäinen eyeliner on vähän hankala, mutta sillä saa kauniin terävän viivan, kun oppii sitä käyttämään.

Kajal on sellainen kynä, jota voi laittaa myös sisäluomille, tosin se ei sovi (mielestäni) päivämeikkiin. Tulee seksikkäät kissasilmät, kun laittaa kajalia alas sisäluomelle. Kajalia voi käyttää myös normaaliin silmänrajauksen tekoon, joten sinänsä monikäyttöinen. Tavallista silmänrajauskynää taas ei voi käyttää kajalin tavoin.

Jos sinulla on epätasainen iho, suosittelen peiteväriä, jolla saa finnit tms. punoitukset piiloon. Tunnetaan myös nimellä red neutralizer.

Jos haluat luomivärejä, kannattaa ostaa paletti, jossa on saman värin eri sävyjä. Esim. kolme ruskean sävyä, kolme vihreän sävyä, tai esim. valkoinen, harmaa ja musta. Se on aina toimiva.
 
Mulla on luonnostaan tummat kulmakarvat.
Ajattelin ostaa semmosen luomivärin missä on neljää eri vihreän sävyä. Hääkampauksessa kampaaja sanoi, että vihreä sopii mulle parhaiten, luotan siihen edelleen :D
Mites valokynää käytetään? :D
Miun on pakko sanoa tähän väliin (vaikka tällä ei välttämättä mitään väliä ole), että Avonin luomareissa ei ole vältämättä parhaat pigmentit. Toisaalta on niitä huonompiakin. Mutta jos haluaa luomarin, mistä oikeasti tulee pigmenttiä, niin en osaa oikein suositella mitään markettimerkkejä, vaan lähinnä jotain selektiivistä sheibelia ja netistä tilattavissa olevaa huttua.

Valokynää levitetään esim. tummille silmänalusille ja niille kohdille kasvoja, joita halutaan ööh.. valottaa. Esim kulmakarvojen väliin jäävälle alueelle, amorinkaarta korostamaan, nenänpieliin.. Ja sitten häivytetään.

Netistä googlaamalla löytynee ihan suomeksikin tosi hyviä ohjeita meikkaukseen, ainakin joistain blogeista yms..
 
[QUOTE="bella";22216034]Kevyeen arkimeikkiin tarvitset:

meikkivoiteen
puuteri, joka kiinnittää meikkivoiteen ja estää kiillon
ripsivärin
kulmakynän

(ripsentaivuttimet)
(huulikiillon/-punan)
(aurinkopuuterin tai poskipunan poskille)

Jos haluat käyttää silmänrajauskynää, suosittelen tussia tai kynää ensikynäksi. Nestemäinen eyeliner on vähän hankala, mutta sillä saa kauniin terävän viivan, kun oppii sitä käyttämään.

Kajal on sellainen kynä, jota voi laittaa myös sisäluomille, tosin se ei sovi (mielestäni) päivämeikkiin. Tulee seksikkäät kissasilmät, kun laittaa kajalia alas sisäluomelle. Kajalia voi käyttää myös normaaliin silmänrajauksen tekoon, joten sinänsä monikäyttöinen. Tavallista silmänrajauskynää taas ei voi käyttää kajalin tavoin.

Jos sinulla on epätasainen iho, suosittelen peiteväriä, jolla saa finnit tms. punoitukset piiloon. Tunnetaan myös nimellä red neutralizer.

Jos haluat luomivärejä, kannattaa ostaa paletti, jossa on saman värin eri sävyjä. Esim. kolme ruskean sävyä, kolme vihreän sävyä, tai esim. valkoinen, harmaa ja musta. Se on aina toimiva.[/QUOTE]

Tai vaihtoehtoisesti meikkivoiteen+puuterin tilalla mineraalit. Plus kaikki eivät tod tarvitse ripsaria/kulmakynää. Meinaan itsellä on pikimustat kulmat ja ripset..Tosin niin on sitten säärikarvatkin jne..
 
Kosteutus on kaiken a ja o. Jos sulla on, niinkuin jotain sensuuntaista sanoit, kuivia kohtia iholla, niin erinomainen kosteutus on elintärkeää, että esim. se meikkivoide näyttää hyvältä iholla, eikä levity epätasaisesti ja hilseile esim. joistain kohdin.

En osaa mitään meikkivoidetta edes ehdottaa, kun käytän itse vaan jotain mineraalimeikejä, vähän vaihdellen BareMineralsista YoungBloodiin.. Takaisin paluuta meikkivoiteeseen ei ole meitsillä :D

Jos sinulla on herkät silmät, niin saattaa olla vaikea löytää ripsaria joka "toimii" omiin ripsiin että on samalla sopiva herkkyydellesi (Hahah, mikä lause :D).. Toisaalta en osaa sitäkään homma neuvoa, kun ripsaria en käytä.

Rajauksissa suosin nestemäistä ja geelimäistä, niillä saa arkisen ohutta mutta silti intensiivistä jälkeäkin, mutta toisaalta kynällä saa pehmeämpää jälkeä aikaan. Tosin, en osa kajalilla oikein edes tehdä rajauksia, nestemäiset sun muut toimii miulla.

Pakko vielä sanoa, että välttämättä heti ei löydy niitä itselle sopivia tai parhaita tuotteita, vaan joskus joutuu tekemään useammankin hutiostoksen ennen sopivan löytymistä.
Ripsareista isadora on ollut sellainen, joka sopii mun silmille. ei kirvele yhtään. Lisäksi Kanebon ripsari toimii mutta se on niin kallista etten oo vielä itelle malttanut ostaa :D Tuota laitettiin siis mulle häämeikkiin.
 
sheddo
Talvella ainakin meikkivoide voi olla ihan tarpeellinen, se tavallaan suojaa ihoa. Sen päälle puuteria kiinnittämään voide. Meikkivoide kannattaa mun mielestä ostaa ihan kaupasta, josta saat kuitenkin apua värin valintaan. Jos sulla on hyvä iho niin ohut kerros kasvojen keskukseen ja häivytystä leukaa ja hiusrajaa kohti.

Puuterin (ei meikkipuuteri, joka tosin hyvä ihoiselle saattaa toimia aika hyvin ilman meikkivoidetta) lisäks voi käyttää aurinkopuuteria, mutta suomalainen iho talvisin on yleensä sen verran vaalea, että aurinkopuuterilla vaikutelmasta voi tulla aika tunkkainen. Ihan haalea vaalea poskipuna sen sijaan kirkastaa kasvoja talvella.

Kulmia varten kannattaa ostaa kunnolliset pinsetit. Ehkä jopa ne kalleimmat, jos tarvetta nyppimiseen on.

Silmänrajaukset kannattaa varmaan tehdä alkuun kynällä ja harjoitella nestemäisellä. Nestemäinen toimii muuten paremmin tuuheiden ripsien kanssa. Arkimeikkiin sopii mun mielestä kynä paremmin, mieluiten joku ruskea. Vihreää en arkeen sotkis luomille. Esim kahden vaalean sävyn yhdistelmä toimii aina. Koko luomelle vaaleampaa ja ulkonurkkaan sitä vähän tummempaa.

No, nää nyt mun ajatuksia. Mielipide juttu muuten tää meikkikin :D
 
"jaana"
käy nypityttämässä kulmakarvat ja kosmetologilla,samalla kertaa ota kulmiin ja ripsiin väri,näin ollen et tarvise silmiin muuta kun kajal rajauksen yläripsen tyveen arkimeikissä(kynän täytyy olla tismalleen ripsien värinen).Älä vedä rajausta yhdellä vedolla,vaan lyhyissä pätkissä sisänurkasta ulospäin.
Arkimekkiin soveltuu parhaiten sävyttävä kosteusvoide ja ihon pikkuvirheisiin peitepuikko.Puuterilappuja voit käyttää jos iho kiiltää.Huulille sävyttävä huulikiilto.
Juhlameikkiin tarvitset hyvän meikinalusvoiteen meikkivoiteen,irtopuuteria,luomivärin,mascaran,poskipunan ja huulipunan.
 
"Rouva"
Anteeksi, että tungen ap:n ketjuun, mutta voisitko Mimoosa kertoa lisää noista mineraalimeikeistä? Sopiiko kuivalle, atooppiselle iholle ja onko niissä paljon pigmenttiä, ts. peittääkö punakkuutta?
 
[QUOTE="Rouva";22216352]Anteeksi, että tungen ap:n ketjuun, mutta voisitko Mimoosa kertoa lisää noista mineraalimeikeistä? Sopiiko kuivalle, atooppiselle iholle ja onko niissä paljon pigmenttiä, ts. peittääkö punakkuutta?[/QUOTE]

Saa tunkea vaikka enemmänki :D
 
Älä ainakaan mee pilaamaan ihoas meikkivoiteella. Osta oikeita mineraalipuutereita.
Vältä lisäaineita ja huonoja tuotteita. Panosta laatuun.
Hmm, kauneus tulee sisältä joten satsaa kunnon lisäaineettomaan ruokaan, vähennä/lopeta alkoholin juomista ja tupakointia jos näin satut tekemään. Kosteutusta kosteutusta ja kosteutusta. Juo paljon (siis tosi paljon) vettä.
 
[QUOTE="Rouva";22216352]Anteeksi, että tungen ap:n ketjuun, mutta voisitko Mimoosa kertoa lisää noista mineraalimeikeistä? Sopiiko kuivalle, atooppiselle iholle ja onko niissä paljon pigmenttiä, ts. peittääkö punakkuutta?[/QUOTE]

Esim Lily Lololla on loistava Blush Away-peiteaine joka oikeasti peittää punakkuutta :)
 
e
Mun mielestä vihreä kuulostaa vähän pahalta, ainakin arkimeikkiin. Minkä sävyinen vihreä? Niin paljon ihonväristä poikkeava väri voi olla aika armoton, sitä pitää sit osata laittaa oikein. Ruskea ja harmaa antavat enemmän anteeksi.
Minkä väriset silmät sulla on, ap?
 
"diu"
Ei ole mikään tyylimoka ripsari + luomiväri ilman rajausta. Mutta mun mielestä näyttää paremmalta kun on vain rajaus + ripsari, luomivärit näyttää usein suttuiselta ja jotenkin.... tyhmältä. Paitsi jos on jotkut ihan kunnon bileluomivärit, kimalletta ja kirkasta väriä. Mut tee ihan miten tykkäät, mikään pakkohan ei ole laittaa vaikkapa rajausta tai luomiväriä, mut ripsari on sellanen et meikki näyttää aika haljulta ilman sitä.
 
Mun mielestä vihreä kuulostaa vähän pahalta, ainakin arkimeikkiin. Minkä sävyinen vihreä? Niin paljon ihonväristä poikkeava väri voi olla aika armoton, sitä pitää sit osata laittaa oikein. Ruskea ja harmaa antavat enemmän anteeksi.
Minkä väriset silmät sulla on, ap?
Puhuin nyt vähän hassusti, vihreetä oonki tähän asti käyttäny sillon ku oon menos viihteelle. ja juhlissa. Ehkä arkimeikkiin tosiaan on parempi joku ruskea.. pitäs löytää joku hyvä ruskea luomiväri, mun omistama on nimittäin semmonen ettei väri meinaa tarttua ja sit se lähtee pois parissa tunnissa..
mun silmät on semmoset vihertävät. :)
 
[QUOTE="Rouva";22216352]Anteeksi, että tungen ap:n ketjuun, mutta voisitko Mimoosa kertoa lisää noista mineraalimeikeistä? Sopiiko kuivalle, atooppiselle iholle ja onko niissä paljon pigmenttiä, ts. peittääkö punakkuutta?[/QUOTE]

Mulla on pintakuiva sekaiho, kaverilla atopia ihan diagnosoituna. Ja molemmille on sopineet hyvin, tosin kaveri tykkää kyttyrää esim. BM:n omasta sudista, joka tuntuu hänen mielestään välillä liian karhealta, ja toisinaan tykkää käyttää esim. Lumenen kosteuttavaa meikkivoidetta (en tiedä onko sitä enää myynnissä). On käyttänyt sitten Body Shopin kabukia BM:n sijaan. Varmaan merkeittäin vaihtelee tuo peittävyys, mutta olen itse käyttänyt tosiaan BareMineralsia ja Youngbloodia, muita en ole edes kokeillut. Ja olen siis ollut varsin tyytyväinen, peittää hyvin jotkut pintaverisuonet ja punoittavat arventapaiset tms. Siis ainakin itseltäni. Pysyy mielestäni paljon paremmin hyvänä, kuin joku random-meikkivoide, vaikkakaan selektiivisiä meikkivoiteita en ole kuin kokeillut joskus.


Mineraaleilla saa peittoa enemmän/vähemmän riippuen siitä kunika monta kerrosta pyörittelee iholleen. Vaikka ovatkin ns. jauhemaisessa muodossa, niin mineraalien ideana on, että "sulavat" ihon rasvoihin ja kyseessä on siis meikkivoide. Sanoisin, ettei sovi ehkä kauhean kiireiselle, koska ainakin aluksi sihen oikean kabukipyörittelytekniikan oppimiseenkin menee hetki, eikä levitystapa ole kaikkein nopein.

Noi BM:t ja YB:t on Suomessa vähän hintavia, mutta luulisin, että niistä on mahdollisuus esim. Kickseissä saada pieniä näytteitä pyydettäessä, jotta saa kotona(kin) kokeilla mikä olisi oikea sävy ja tuntuuko hyvältä omalla iholla, jne.

Öh, öh, muuta ei nyt tule mieleen.
 

Yhteistyössä