nyt kaivattaisiin lohdullisia vertaistuki-tarinoita pieleen menneistä tarha/koulu-kuvauksista

  • Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti
weng
Ymmärrän kyllä harmituksesi, vaikka vuosien päästä nuo kuvat varmasti naurattaisivatkin.Meillä on ainakin kerhosta järjestetty myös uusintakuvauksia. Kannattaa kysyä, jos siihen siihen olisi mahdollisuus.
 
weng
[QUOTE="vieras";28991733]Ei ole ap tainnut todellisia murheita kohdata elämässään.[/QUOTE]

Mä olen kohdannut todellisia raskaita murheita ja kyllä mua silti voisi jonkin aikaa harmittaa lapsen pilalle menneet kuvaukset tai muut elämän pikkujutut.
 
täälläkin jännitetään, mitä 4-vuotiaan kuvista mahtoi tulla :D
hiukset olisivat kaivanneet kipeästi saksia, varsinkin otsatukka roikkuu silmillä mutta perjantainen parturireissu
peruuntui kun piti viedä tyttö päivystykseen. lapsi otettiinkin sitten osastolle, eli parturiin ei millään päästy vaikka mukava lääkäri lupasikin että "kyllä varmasti sinne kuvaukseen maanantaina pääsette"... yksittäiskuvissa, ryhmäkuvan ottoa en nähnyt, avasi kokoajan suun apposen auki & muljautti silmät teevadeiksi :LOL: ja
sisaruskuvassa alkoi rypistellä kulmiaan muka-vihaisesti, eikä tuo yleensä aurinkoinen & ujostelematon 1v ollut yhtään oma itsensä.. johtui se sitten tilanteesta tai nuhasta , mutta tuijotti aran oloisena nenä vuotaen vaikka sekä kuvaaja että minä (sain poikkeusluvan olla mukana, tytön iän vuoksi) koetimme saada hymyä.
että jep.. saapi nähdä, millaisia otoksia sieltä tulee :p
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
pyllykkä
niin palstan mukaanhan ei saa harmitella koska kyseessä on pieni murhe. Voi voi! Minua kans vähän harmittaa noiden koulukuvat. Ei ole kuvaaja kyllä katsonut ilmeitä sitten yhtään. Ryhmäkuvassakin yhdellä lapsella kädet naaman edessä. :O Varsinainen ammattilainen ollut kuvaajana.
 
"elvis"
Juu tiedän tunteen. Meillä on mennyt kans ihan päiin *piip* koko kuvaus. En käsitä mitä siellä on oikein tapahtunut mutta lapsi on todella jännittyneen ja pelokkaan näköinen kuvassa :(
 
"Mie"
Minun siskosta on kaikki lapsuuskuvat "epäonnistuneet". Millon naama rutussa, tukka takussa, nenän alus veressä... Vieläkin koko perhe tippa linssissä kattoo niitä kuvia: oli se sitten niin ihana!!
Muiden lasten kuvia ei kukaan katsele, minun kuvistanikin vain sitä, jossa silmät on jääny puoliumpeen :D

Minä en edes halua lapsestani "istutaan ja tökötetään penkillä"-kuvia.
 
"lastentarhanope"
Uusintakuvaushan järjestetään aina, sinne täytyy vaan vanhempien kuskata lapsi itse. Ota yhteyttä kuvausfirmaan ja kysy milloin uusintakuvaus on, jos sitä ei lue päiväkodilla missään ilmoitustaululla tai henkilökunta ei tiedä.
 
Tuli muuten vielä tuosta ap:n lapsen paitaan niistämisestä mieleen, että ehkä ne photoshoppaa sen niistämiskohdan pois automaattisesti ja huolehdit ainakin siitä ihan turhaan. Ne kuitenkin varmaan nykyään photshoppaa niitä kuvia nykyään paljonkin, luulisin(?), kun ovat kerta jossain firmassa photoshopanneet jo 90-luvun lopussa.
 
kissus
Mun vanhimmalla pojalla oli neljännen luokan koulukuvassa naama väärinpäin, ilme oli aivan järkky. Pojan koulukaverit olivat nauraneet tuolle kuvalle. Nyt hän on seiskalla, ja parissa edellisessä koulukuvassa hänellä onkin sitten ollut ihan kauhean ylimairea hymy. Ts. yksikään kuva ei ole viime vuosina ollut hirveän onnistunut.

Joillain voi asiat silti olla huonomminkin, tässä linkki sivustoon jolle on kerätty kaameita koulu- ja perhekuvia:
http://awkwardfamilyphotos.com/
 
Niin siis ajetaanko tässä takaa sitä, että kuinka ne tarhan tädit eivät juuri sinun prinsessaasi laittaneet kuvausta varten kuosiin. Tiedätkö, että jokaisella vanhemmalla on jotain toiveita juuri kuvauspäivänä... Hiukset pitää olla juuri tietyllä tavalla, vaatteet pitäisi vaihtaa ja sitten kuvauksen jälkeen ne pitäisi vaihtaa takaisin ns. normivaatteisiin. Ehdottomasti näitä pinnejä ei tyttö sitten saa laittaa päähän vaikka haluaisi, repussa on ne pinnit jotka kuvaukseen pitää laittaa päähän. Teettekö kampauksen vaikka sitten uudestaan jos kerkee pipon alla menemään huonoksi... Jepjep.... lista on loputon. Saatika että hoitajat toimisivat pelleinä ja viihdykkeinä että lapsi hymyilisi kuvissa... Luonnollisuus on mun mielestä niissä kuvissa kaiken a ja o. Henkilökunta ts. ne aivan samat päiväkodin tädit, (tai sedät) eivät todellakaan ennätä pukea jokaista lasta erikseen ja laittaa hiuksia ja pinnejä ja tehdä kampauksia. Se kuvauspäiväkin kun on päiväkodilla ihan normaalipäivä muuten. siinä hoidetaan ulkoilut ja syömiset jne... Nyt heräys unelmista. Käytä sit vaikka ihan erikseen valokuvaajalla jos noin kovasti harmistuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
räps
Jos kuvat on oikeasti pilalla niin kysäiseppä uudesta kuvausmahdollisuudesta??? Näkeepähän tyttösi itsekkin aikuisena millainen on ollut 5v:nä :D tod.näk nauraa niille! otaha rennosti ja oottele rauhassa kuvia millaiset saatte.
 
"elvis"
Niin siis ajetaanko tässä takaa sitä, että kuinka ne tarhan tädit eivät juuri sinun prinsessaasi laittaneet kuvausta varten kuosiin. Tiedätkö, että jokaisella vanhemmalla on jotain toiveita juuri kuvauspäivänä... Hiukset pitää olla juuri tietyllä tavalla, vaatteet pitäisi vaihtaa ja sitten kuvauksen jälkeen ne pitäisi vaihtaa takaisin ns. normivaatteisiin. Ehdottomasti näitä pinnejä ei tyttö sitten saa laittaa päähän vaikka haluaisi, repussa on ne pinnit jotka kuvaukseen pitää laittaa päähän. Teettekö kampauksen vaikka sitten uudestaan jos kerkee pipon alla menemään huonoksi... Jepjep.... lista on loputon. Saatika että hoitajat toimisivat pelleinä ja viihdykkeinä että lapsi hymyilisi kuvissa... Luonnollisuus on mun mielestä niissä kuvissa kaiken a ja o. Henkilökunta ts. ne aivan samat päiväkodin tädit, (tai sedät) eivät todellakaan ennätä pukea jokaista lasta erikseen ja laittaa hiuksia ja pinnejä ja tehdä kampauksia. Se kuvauspäiväkin kun on päiväkodilla ihan normaalipäivä muuten. siinä hoidetaan ulkoilut ja syömiset jne... Nyt heräys unelmista. Käytä sit vaikka ihan erikseen valokuvaajalla jos noin kovasti harmistuttaa.
Kun olis luonnollinen kuva ni mulle riittäs. Tämä on jotain todella pahaa oloa aiheuttava kuva, jossa lapsi on todellakin sen näköinen että huutaako se kuvaaja sille vai mitä mutta en voi kun jäädä pohtimaan mitä siellä kameran takana on tapahtunut. En muuten ole koskaan lapsen tarhassa ollessa toivonut tädeiltä yhtään mitään. Vaatteet on juuri ne jotka on päälle tarhaan laitettu ja joissa on päivä mukava viettää ja kuvat olleet tarhasta aina onnistuneita. Yhtään pinniä ei ole tarvinnut olla jos mukula on ne ite repiny pois eikä pipon alla littaantunutta tukkaa ole tarvinnu kuohia. Nyt koulukuva sitten meni ihan...
 
[QUOTE="elvis";28992043]Kun olis luonnollinen kuva ni mulle riittäs. Tämä on jotain todella pahaa oloa aiheuttava kuva, jossa lapsi on todellakin sen näköinen että huutaako se kuvaaja sille vai mitä mutta en voi kun jäädä pohtimaan mitä siellä kameran takana on tapahtunut. En muuten ole koskaan lapsen tarhassa ollessa toivonut tädeiltä yhtään mitään. Vaatteet on juuri ne jotka on päälle tarhaan laitettu ja joissa on päivä mukava viettää ja kuvat olleet tarhasta aina onnistuneita. Yhtään pinniä ei ole tarvinnut olla jos mukula on ne ite repiny pois eikä pipon alla littaantunutta tukkaa ole tarvinnu kuohia. Nyt koulukuva sitten meni ihan...[/QUOTE]

Otinkin kantaa aloitukseen...
 

Yhteistyössä