Nyt saa haukkua lyttyyn: Meillä taapero juo kahvia!!

  • Viestiketjun aloittaja ei äiti ainesta
  • Ensimmäinen viesti
ei äiti ainesta
Tuli toisen palstan blogista mieleen...Mutta meillä ei suinkaan ole paria teelusikallista kahvia desissä maitoa.
Samaa juo kuin muutkin. Yleensä äitin tai isän kupistakin vielä. (kun ne hammasbakteerit on jo onnistunut saamaan, niin mitä väliä)
Ei tietenkään mustana tai mitään espressoa, vaan ihan normi kahvetta.
Määrät vain yritän pitää pieninä.

Mikä siinä onkin, että pennulle kahvi maistuu?? Siis ilman sokeriakin! Eihän se lopulta ole mitään hyvää edes! Meinaan, että limpparit ja mehut kyllä ymmärtää! Nehän on imeliä.
 
Mä en kans ymmärrä, että miksi.. Muksut nyt oppii tykkäämään mistä vaan kun tarpeeksi maistattaa, mutta miksi pitää alkaa maistattamaan? Vai toteaako muksu yhtenä päivänä vaan, että "eiköhän mutsi panna sumpit pihisemään!"

Kyllä meilläkin 2,5 v. on pyytänyt saada maistaa kahvia, mutta oon sanonu, että se on aikuisille, niin kuin se mun mielestä onkin. Antaisitko myös energiajuomaa jos niin pyytäisi? tai viiniä?
 
  • Tykkää
Reactions: 4eliveto
Alkuperäinen kirjoittaja ei äiti ainesta;27699964:
Tuli toisen palstan blogista mieleen...Mutta meillä ei suinkaan ole paria teelusikallista kahvia desissä maitoa.
Samaa juo kuin muutkin. Yleensä äitin tai isän kupistakin vielä. (kun ne hammasbakteerit on jo onnistunut saamaan, niin mitä väliä)
Ei tietenkään mustana tai mitään espressoa, vaan ihan normi kahvetta.
Määrät vain yritän pitää pieninä.

Mikä siinä onkin, että pennulle kahvi maistuu?? Siis ilman sokeriakin! Eihän se lopulta ole mitään hyvää edes! Meinaan, että limpparit ja mehut kyllä ymmärtää! Nehän on imeliä.
Oisko se kun aikuisetkin juo+ajan kanssa siihen kofeiiniin tulee ihan riippuvaiseksikin, lapsi helpommin kuin aikuinen.
 
"jenni"
Mä olen juonu kahvia 10 vuotiaasta asti, ihan kokonaisia kuppeja. Olen kahviholisti edelleen, siskonikin on. Annan omien lastenkin kahvia juoda jos haluavat, mutta en tuputa. Molemmat on halunneet maistaa mutta todenneet että pahaa on. Nyt ovat 10 ja 12, eli saavat jos haluavat. Teetä sain kans 10 vuotiaasta juoda, mutta siitä en niin pitänyt. Omani ei ole teetä maistaneet, koska sitä meillä ei kukaan juo. JOs maistaa haluavat niin senkus.
 
"vieras"
Meinasin tulla haukkumaan sut, mutta aloinkin miettimään, että onko se kahvi nyt sitten ihan älyttömän paha juttu. Toiset juottaa kokista, toiset kahvia. Molemmissa kofeiinia, limpparissa varmaan enemmän vielä sokeriakin.
No, ihan sama.
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="vieras";27700081]Meinasin tulla haukkumaan sut, mutta aloinkin miettimään, että onko se kahvi nyt sitten ihan älyttömän paha juttu. Toiset juottaa kokista, toiset kahvia. Molemmissa kofeiinia, limpparissa varmaan enemmän vielä sokeriakin.
No, ihan sama.[/QUOTE]

Pienessä kahvikupillisessa on kofeiinia saman verran kuin litrassa kolajuomaa. Täällä lisää faktaa keskustelun tueksi.

Myyttejä ja faktoja kofeiinista - Uutisia sydämestä - Sydän - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Niin, meillä työnjako on sellainen, että taaperon kunniatehtävä on kahvinkeittimen käyttö. Sitten saa istua seuraksi pöytään ja sekoitella kahvilusikalla omaa maitoaan.
 
just
Miksi? Miksi olet edes alkanut tarjota lapselle kahvia? Meillä lapset ovat kyllä tyytyneet siihen, kun olen sanonut, että kahvi on aikuisten juomaa.

Jos lapsi haluaa alkaa juoda kaljaa, niin annatko sitäkin sitten lapselle?

Ei tuossa ole mitään järkeä. Ja aika saamaton vanhempi olet, jos et saa taaperoa kuriin sen verta, että kiellät kahvin juonnin. Onnea vaan jatkoon. Varmaan ala-asteella saat hakea lapsellesi viinaa ja tupakkaa kaupasta ja yläasteelle siirryttäessä saat etsiä jonkun diilerin, että lapsi pääsee siirtymään kovempiin aineisiin.
 
"vieras"
Mä olen saanut juoda kahvia 1-vuotiaasta alkaen. Miksi? Jaa-a, sen kun tietäisi. Ekaluokkalaisena aamupalani oli kupillinen kahvia ja pulla. Näin söin ikävuoteen 18 asti. Kun muutin pois kotoa, loppui myös pullansyöminen ja nyt aikuisena en syö pullaa oikeastaan koskaan. En edes pidä siitä enää. Koskaan en ollut ylipainoinen, pikemminkin alipainoinen.

Omille lapsille en ole kahvinjuontia opettanut, no 14-vuotias joskus juo kupillisen esim.synttäreillä. 10-vuotias ei ole koskaan edes maistanut kahvia, enkä oikein keksi syytä miksi pitäisikään. Itse juon kahvia noin 3-5 kupillista päivässä, joskus menee päivä etten juo ollenkaan.
 
"aino"
Mitäs vaarallista kahvissa, kun siitä pitää ihan juttua vääntää? Meillä lapset on saaneet ja juoneet kahvia pienestä asti kuten minäkin olen aikoinaan. Mikäs sen parempaa kuin "pullasuttu" tai sama pipareilla. Poika laittaa välillä itsekin kahvit porisemaan, nyt ikää 7 vuotta. Päiväkodissa oli kyllä hieman hankalaa, kun tätit meni itse kahville ja ei ymmärtänyt meidän taaperolle antaa:)
 
........................
Meillä kans 2v juo kahvia monta kertaa päivässä. Sit joskus, jos kahvi on päässyt loppumaan, niin se aivan tärisee kahvin puutteessaan. Se on hupaisaa katsottavaa. :D

Alkoi juomaan kahvia, kun aina haluaa sitä, mitä me vanhemmatkin syödään/juodaan. Eihän lapselta voi mitään kieltää. Ukko on antanu lapsen myös maistaa tupakkaa. Siihen ei oo vielä jäänyt koukkuun, mutta ehkä kohta. Saa taas nauraa tikahtumiseen saakka, kun lapsi tärisee tupakan puutteessaan. ;D
 
"Tiksu"
No eipä tuo kovin fiksulta kuullosta, kofeiini on keskushermostoa kiihdyttävä aine.
Maalla olen nähnyt tuollaista tehtävän, en sano paikkakuntaa.
Oma 3v ei kyllä kahvia maistele, kun e sitä itsekään juo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei äiti ainesta;27699964:
Tuli toisen palstan blogista mieleen...Mutta meillä ei suinkaan ole paria teelusikallista kahvia desissä maitoa.
Samaa juo kuin muutkin. Yleensä äitin tai isän kupistakin vielä. (kun ne hammasbakteerit on jo onnistunut saamaan, niin mitä väliä)
Ei tietenkään mustana tai mitään espressoa, vaan ihan normi kahvetta.
Määrät vain yritän pitää pieninä.

Mikä siinä onkin, että pennulle kahvi maistuu?? Siis ilman sokeriakin! Eihän se lopulta ole mitään hyvää edes! Meinaan, että limpparit ja mehut kyllä ymmärtää! Nehän on imeliä.
Nih! Meillä annetaan ihan kaljahuikkakin jos haluaa! Haukkukaa nyt! Juu! Kyllä oon kamala äiti! Nih! No, antaa tulla nyt!
 

Yhteistyössä