Nyt vinkkejä/toiveita teiltä,liikuntaa harrastavien lasten vanhemmat!

Minä aloin tuolla meidän seurassa vetää pienten ryhmälle hiihtokoulua.
Iältään lapset ovat 6-8 vuotiaita.

Meillä on kyllä ihan harjoitusrunko, minkä mukaan suunnitellaan tekemiset (harjoitukset kerran viikossa, 1h15min kerrallaan) mutta mitä TE tykkäisitte, että tuon ikäisten lastenne kanssa hiihtokoulussa touhuttaisiin?

Mie olen sen koulukunnan ihmisiä, että ei liian aikaisin ryppyotsaista harjoittelua, ettei innostus hiivu.

Viimeksi hölkkäilimme pururadalla verryttelyksi, sitten mentiin pihaleikkejä (mm. polttopalloa) ja vielä käytiin hiekkarinnettä kiipeämässä ylös/tasajalkahyppyjä alas.

Toivoisitteko tuonikäisille lapsillenne jo lajinomaisia harjoituksia (sauvarinnettä, loikkaharjoituksia yms.yms.) vai olisiko hauska yhdessäolo leikkeineen vielä mielestänne etusijalla?

Ehdotuksia ja ideoita otetaan vastaan, kiitos! =)
 
Toivoisitteko tuonikäisille lapsillenne jo lajinomaisia harjoituksia (sauvarinnettä, loikkaharjoituksia yms.yms.) vai olisiko hauska yhdessäolo leikkeineen vielä mielestänne etusijalla?
Mä sanoisin että kumpaakin sopivasti. Eli liikuntaleikkejä ja yhdessäoloa, hölkkäilyä, rinnettä pitkin kiipeämistä... nuo kuulostaa tosia hyvältä ja varmasti antavat pohjaa hiihdolle. Sitten jonkin verran ottaisin mukaan ihan niitä lajinomaisia harjoituksiakin. Tuo on kuitenkin aika iso ikähaarukka kehityksessä kun on 6-vuotiaat ja 8-vuotiaat samassa. Joku voi pitkästyä pelkkiin leikkeihin ja haluta jo jotain konkreettista harjoitteluakin vähän. Lapset tulevat varmasti eritaustaisista perheistä ja vanhempienkin kanssa pelataan ja juostaan kotona eikä sitä varten erikseen enää tee mieli lähteä hiihtokouluun. Varmasti nyt kun kausi on vasta alussa pystyt muokkaamaan pikkuhiljaa ohjelmaa ryhmälle sopivaksi seuraamalla lasten reaktioita. :flower:
 
Joo tuo olikin mun mielestä se "isoin" ongelma, että ryhmässä on sekä 6- että 8 vuotiaita.
Mutta kuullostaisko hyvälle,kun huomennakin esim. on yleisohjelmaan merkattu sauvaharjoitus. Niin aloittaisimme hiukan venyttelemällä, ja sitten otettaisiin jonkunaikaa ihan sauvakävelyä/rinnettä (tekniikkaan painottuen) ja sen jälkeen loppuaika vaikka niitä pihaleikkejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Joo tuo olikin mun mielestä se "isoin" ongelma, että ryhmässä on sekä 6- että 8 vuotiaita.
Mutta kuullostaisko hyvälle,kun huomennakin esim. on yleisohjelmaan merkattu sauvaharjoitus. Niin aloittaisimme hiukan venyttelemällä, ja sitten otettaisiin jonkunaikaa ihan sauvakävelyä/rinnettä (tekniikkaan painottuen) ja sen jälkeen loppuaika vaikka niitä pihaleikkejä?

Miten meni treenit? Tykkäskö muksut?
 

Yhteistyössä