Odottajat Turku + lähialueet!

Hyvää Torstaita kaikille!

Tänään oltiin siis neuvolassa ekaa kertaa, ja paljon tuli tietoa. Terkka laski LA:ksi 1.11.11, mutta selvinee paremmin sitten ultrassa joka on 13.4 ! Miten jaksan odottaa sinne asti!

Epa ja Töpsykkä 8+0 :heart: (terkan mukaan 8+2)
 
Huomenta kaikille!

Todella kujan flunssan on kyllä iskenyt päälle...tänäänkin heräsin jo viideltä kun on kurkku ja nenä niin tukossa ettei saanut nukuttua enää. Ja parin tunnin päästä pitäis olla jo reissuun lähdössä. No toivottavasti tämä menis pian ohi, ettei tarttis koko vapaata viettää sängyssä.

Sieltä ekasta neuvolasta saa ihan kauheesti kaikkea lippua ja lappua mukaansa :) Mulle terkka sano, että heidän pitäisi oikeastaan jo puhelimessa sanoa, että pitää ottaa iso laukku mukaan ekalla kerralla :) Mulla siirty ekassa ultrassa laskettu aika viikolla aikasemmaksi, vaikka muka melko varmasti tiesin millon vauva olis saanu alkunsa:)
 
Mites teillä jotka ovat vielä alkuraskaudessa, onko ollut pahoinvointia? Itse oksensin ensimmäiset 16 vko lähes joka päivä ja olo oli todella surkea. Ei kyllä yhtään kaipaa niitä aikoija ;) Nyt sitten supistelee joka päivä ja maha alkaa ahdistaa. Raskasta tämä raskaana olo, ei oo kyllä yhtään mun juttu. Noh, toivottavasti se palkinto häämöttää pian :)

Lily 31+3
 
maisapaisa: Hyi pois flunssa, ei ole kivaa! :/ No juu olisi saanut olla laukku mukana, mies vei sitten onneksi kaikki lippu laput turvallisesti kotiin, kun itse matkasin neuvolasta töihin.

Lily-85: Mulla ei varsinaista pahoinvointia ole ollut, muistaakseni 3krt olen pönttöä käynyt halailemassa aamutuimaan. Mä taas haluisin et tää raskaus konkretisoituisi äkkiä, eli vatsa alkaisi kasvaa yms. :)
 
Olipas rentouttava lomantynkä :) Oli niin ihanaa kun ei tarvinnut muuta tehdä kuin syödä, nukkua ja saunoa. Teki kyllä niin hyvää ja flunssakin rupeaa pikkuhiljaa hellittämään, vaikka yöllä pitää vielä nousta tunniksi ylös kun on niin tukkoinen olo...

Täällä konkretisoitui tämä raskaus vielä hivenen enemmän, kun sain haettua äitiyspakkauksen postista :) Illalla pääsee sitten vielä tarkemmin niitä hypistelemään ja ihailemaan. Kun kaikki on tosissaan vielä niin uutta, kun ensimmäistä odotetaan:heart: Tänään huomasin töissä sellaisenkin jutun, että on tainnut rinnoista tulla jo jotain..oli sellaiset pienet läikät paidassa..mutta kaipa se kuuluu asiaan. Hiukan noloa vaan, jos läikät ehtivät siinä pitkään huomaamattani olemaan,kun olen tosissaan asiakaspalvelutöissä :)

Mietin, että pitäisiköhän ruveta kirjottelemaan siihen neuvolasta saatuun kirjaseen näitä "oireita" ja tuntemuksia aina kuluvan viikon kohdalle, että voisi sitten ehkäpä seuraavan (jos sellainen vain suodaan) lapsen kohdalla seurailla meneekö samoin?
 
maisapaisa: Kiva kuulla että sait viettää lomasi rentoutuen! Aa mäkin haluan äkkiä sen äitiyspakkauksen! Se on hyvin mahdollista että rintoihin "nousee" maitoa, kannattaisi varmaan ostaa jos varmuudeksi niitä rintasuojia että jos oikeen alkaa tihkumaan. :)

Minkälaisen kirjasen olet saanut? Me saatiin se Meille tulee vauva-vihkonen, ja olin senkin jo lukenut netissä, heh :ashamed: Itse ajattelin ruveta uä:n jälkeen pitämään raskauspäiväkirjaa netissä. Täällä ----> MeilleTuleeVauva.net

Mä kävin tänään laittamassa ekan mahakuvan tonne raskausmahat 20raskausviikkoon asti pinoon! Mulla on aikalailla alkanut vatsa pömpöttää ja vatsa-alavatsa on muuttunut yhtenäisemmäksi. :confused:

Jee huomenna poksuu viikot 9+0!

Epa ja Töpsykkä 8+6
 
Epa_88:Mäkin voisin yrittää alotella tota netti päiväkirjaa, kiitos vinkistä :) Mä sain vasta tossa lomalla otettua ekan maha kuvan, tai mies otti puolsalaa, kun lötkötin sohvalla :) Täytyy ottaa kyllä parempiakin kuvia, kun aloin jo ekasta ultrasta keräämään pienelle albumiin kuvia tästä matkan varrelta. Olikohan se just se kirjanen toi sama, minkä olit jo lukenut..en muista mitä siinä kannessa oli, mutta siinä oli viikko viikolta kaikki mitä tapahtuu ja isälle ja äidille omat "puolet".Mä kävin kurkkimassa sun masukuvaa ja kylhän siitä jo erotti, että on ihan selkeä vauvamaha:) Mä peittelin omaa mahaani alussa kauheesti, ku mulla se näytti vaan sellaselta kaljamahalta :LOL:
 
Aloita ihmeessä, sen pitäminen netissä on varmasti helpompaa. Ei tarvitse kirjoittaa käsin (saa paremmin selvää) ja netissä se säilyy aina.

Pistä vatsa kuvaa jotta minäki nään! :) Hih, sillä mä vähän sen sanoinkin että kävisit kurkkaamassa. ;) Halusin jonkun muunkin kun oman äitini mielipiteen vatsasta. Kyllä mäkin peittelen töissä sitä ja onneksi ei ole niin tyköistuvat vaatteet. On kyllä outoa miten selkeä se vatsa on, itse olen ollut aina aika hoikka, mutta olen alkanut jo pitää tästä pömppövatsasta! :)
 
Nii-i, se onkin sellanen erilainen pömppövatsa :) Mä välillä olen tuskaillut mahan kanssa, mutta mies on niin ihastuksissaan ja tottakai olen itsekkin, kun tietää mikä ihanuus siellä on tulossa :heart: Yksi kaveri sanoi, kun kuuli että olen raskaana, että kyllä hän oli sen jo huomannut aikaisemmin (oli kerran istuutuessa pömppis näkynyt hänelle selkeästi, kun ei mulla kuulemma yleensä mitään mahaa ole näkynyt). Tietty hän ehkä osasi hiukan katsellakkin sillä silmällä vatsan seutua, kun kaveriporukassa oli spekulaatioita ollut meidän perheen lisäyksestä jo melkein vuoden verran, kun en juonut enää alkoholia paljon ollenkaan :LOL:

Täytyy yrittää vaikka tänään illalla jotain kuvia napsia ja laittaa tännekkin. Mulla on kyllä jo mielestäni näihin viikkoihin nähden tosi valtava kumpu:ashamed:
 
Nyt vasta huomasin, että täällä on tällainen ketju. Olen kirjoitellut toisella palstalla mutta siinä ketjussa ei taida olla mukana yhtään turkulaista. Voisin siis ilmoittautua mukaan vaikka synnytänkin toivottavasti pian, laskettu aika meni pari päivää sitten...

Raskaus on tähän mennessä sujunut oikein hyvin, vaivoja on ollut niin vähän ettei paljon kehtaa valittaa. Nyt alan vähän kyllästyä kun jalat turpoaa eikä oikein jaksa tehdä mitään mutta vauvaa ei vaan kuulu.

Asun Turussa miehen ja kahden koiran kanssa. Olen asunut Turussa 10 vuotta ja ehtinyt turkulaistua aika tehokkaasti ;)

Mutta siis LA 26.3.2011, 1. lapsi, oma ikä 30, "luultavasti tyttö"
 
Tervetuloa Sudenmarja!

Sain eilen laitettua koneelle pari mahakuvaa ja nyt pitäis vielä tajuta, miten ne lisätään tänne :) No kaikki ajallaan..Ensi viikolla oliskin sitten sokerirasitustesti, joka hiukan jännittää jos siellä selviääkin että on rd puhjennut..en kyllä yhtään ihmettelis tällä sokerin määrällä, mitä on tullut viime viikkoina vedettyä..:ashamed: Oikeesti ihan kauheeta, kun joka päivä pitäis saada suklaata..mulle on kehittynyt sokeririippuvuus, vaikka muuten yritänki syödä terveellisesti.

Vauvavakuutus haettiin tällä viikolla, vaikka pitkään kyllä mietin sen tarpeellisuutta. Äitiyspakkaus on purettu hoitopöydän laatikoihin ja näihin onki sitten kaikki energia menny..vois taas mennä sohvalle pötköttelemään vaan. Väsyttäis koko ajan, vaikka ei onneks oo niin pahaa kun alkuraskaudessa, ku piti joka päivä nukkua päikkärit ja silti pysty yöllä nukkumaan 8-12h mahdollisuuksien mukaan :)

Pitää nyt levätä viikonloppua varten, kun tulee muutama kaveri kotiseudulta juhlistamaan mun vanhenemista :)
 
mites sudenmarja on saanut äitiysloman kulumaan? mainitsit ettei ole mitään kremppaakaan oikein ollut, niin sulla on varmaan ollut mukava loma tässä kevättalvella :)

ite mietin että pitäisköhän jättää jotain järjestelyjä sinne äitiysloman alkuun, ettei käy aika pitkäksi, mutta sitten taas jos joudunkin vaikka vuodelepoon niin jää miehen kontolle järjestelyt...
 
Heipä hei!

Omaa napaa ensin: Ei ole jaksanut kirjoitella kun koko ajan vaan väsyttää. Töissä ei jaksaisi olla ja koko ajan on nälkä... Eilen tilasin Huuto.netistä kotidopplerin :) Toivottavasti se tulisi ennen ultraa niin voisi kokeilla kuuluuko jotain.

Sudenmarja: Tervetuloa, lisäilin sinut listalle! Oletko vieläkin yhdessä koossa?

maisapaisa: Minä olen ajatellut jättää vauvan huoneen järjestelyn ja sisustuksen sinne vähän lähemmäs äitiyslomaa. Voi kyllä olla että joudun jo aikaisemmin kotiin, koska minulla on toinen polvi puolikuntoinen ja selkänikin on välillä reistaillut jo muutenkin.

Tiedättekö muuten, koska synnytys käynnistetään jos menee yli lasketun ajan?


Epa ja Töpsykkä 9+3
 
Kiva kun löysin täältä tämän ryhmän. Kivempi tänne kirjoitella kun on jotenkin enemmän "tutumpia" ihmisiä kun ovat tästä lähiseudulta =) Mut voisi siis lisätä myös listaan. Ikä on 29, toinen lapsi tulossa, sukupuolesta ei ole vielä tietoa ja LA on 2.7. Liedossa asustelen mieheni ja esikoiseni kanssa ja tänne muuttanut 9 vuotta sitten Turusta.
 
Joo olen vielä yhdessä koossa... Tänään ja eilen on ollut vähän mahakipuja, mutta ei sen kummempaa.

Olen saanut äitiyslomalla ajan kulumaan oikein hyvin, kotonahan on vaikka mitä tekemistä ;) Töissä on ollut aika stressaavaa viimeiset vuodet ja varsinkin viimeiset viikot ennen äitiyslomaa olivat raskaita, ja olin todella loman tarpeessa. Heti äitiysloman alkuun kävin viikon verran sukuloimassa ja sen jälkeen olen lähinnä rentoutunut kotona. Enimmäkseen olen tehnyt kotitöitä (kukkien mullat jne), lukenut, tehnyt käsitöitä, kahvitellut kavereiden kanssa ja touhunnut koirien kanssa.

Vauvaa varten olen mm ommellut lakanoita vanhoista lakanoista, hankkinut turvakaukalon ja vaunut, kasannut pinnasängyn yms. Sain tosi paljon vaatteita ja tarvikkeita kavereilta ja sukulaisilta plus tietty äitiyspakkauksen, joten ei ole tarvinnut hankkia juuri mitään itse. Viimeiset pari viikkoa olen ollut sen verran väsynyt että on mennyt lepäilyn puolelle ja mies on saanut lenkittää koirat.

Synnytyksen käynnistämisestä: Viimeinen neuvolakäynti on viikolla 40 jos vauvaa ei vielä kuulu, ja silloin laitetaan lähete TYKSiin yliaikaiskontrolliin. TYKSistä sitten soittavat ja tarjoavat aikaa. Minulla on yliaikaiskontrolli varattuna TYKSiin ensi torstaina eli rv 41+5, sanoivat että haluavat sen mieluiten juuri päivänä 41+5 (siis jos vauva ei ehdi syntyä siihen mennessä). Silloin ultrataan ja tarkistetaan kohdunsuun tilanne yms. Silloin kuullemma voidaan jo käynnistää jos epäillään, että vauva voi huonosti, mutta jos kaikki on hyvin niin odotellaan vielä. Käsittääkseni yleensä käynnistetään viimeistään viikon 42 alussa riippuen äidin ja vauvan voinnista.
 
Kaverit kävi ja lähti, oli kyllä kiva ilta jutella kaikkien kanssa pitkästä aikaa :) Ja mun toivomuksesta ei menty edes baariin, vaan istuttiin iltaa täällä meillä. Oon varmaan aika tylsäks muuttunu, mut en jotenki kehtaa mennä tän mahan kanssa mihinkään kapakkaan. Sama juttu alkossa käymisessä, kun kävin ostamassa miehelle synttärilahjaksi konjakkipulloa, niin kassa katseli (mielestäni) paheksuen ja meinasin jo ruveta selittämään, ettei tämä pullo minulle tule :LOL:

Kaveri toi mulle kauhean säkillisen kaikkea vauvanvaatetta ja muuta roipetta. Ihanaa, kun pääsee taas vähän järkkäilemään :)
 
Mahtuisiko mukaan? :wave:
Odotellaan toista lasta, la 12.7. Esikoinen on 2,5 vuotias pikkuneiti. Ikää mulla on 28 vuotta ja asutaan mekin Liedossa! Täällähän oli ainakin Herbertiina ja HennaN samoilta kulmilta ja melkein samoilla lasketuilla ajoillakin mennään =) Missäs päin Lietoa asutte?
 
Tervetuloa Silva! Lisäilin sinut listalle. :)

maisapaisa:lle muuten myöhästyneet synttärionnittelut! :)


Täällä odotellaan vaan että ensi viikko tulisi ja pääsisi ultraan! Ei jaksa odottaa.


Epa ja Töpsykkä 9+6 (huomenna poksuu!)
 
Lietolaisia näyttää olevan :)
Minä kyllä Turusta. Liedossa käyn töissä ja pojan isovanhemmat asuu Liedossa.
Poika on 5½v.
Mä odotan tässä nyt innoissani kesälomaa joka on kesäkuussa, sen jälkeen sit pari kuukautta töissä ja äitiyslomalle. LA 16.10.
Vilinäiti ja Pulla 12+1.
 
Lietolaisia tosiaan onkin tässä ketjussa muutama :) Onko muita keskustassa asuvia? Ite en ihan keskustassa asu vaan noin 1,5km säteellä torista. Sopiva "hajurako" :)

Tällä viikolla olis sitten se sokerirasitus edessä ja hiukan jännittää..mulla on ollut nyt rv 17 lähtien sellasia kivuttomia supistuksia melkein päivittäin, mutta eipä ne kai vaarallisia ole..kohdunsuukin on kaksi kertaa tarkistettu ja se on ihan ok ollut. Töissä on ruvennut kiusaamaan ne supistukset enemmänkin, ku joutuu kumartelemaan tavaroita lattialta, niin on ensinnäkin maha jo edessä ja sit tuntuu että alavatsa menee heti ihan kireeksi. Täytyy varmaan ens viikolla ottaa puheeksi neuvolassa toi.
 
Heippa!

Täällä ilmoittautuisi uusi odottaja tähän ketjuun! Odotan toista lastamme, LA on 2.8. Asutaan Turussa nyt viidettä vuotta, ja hyvin ollaan viihdytty! Maisapaisa me asutaan suunnilleen samalla säteellä keskustasta, sopiva matka joka paikkaan ja vähän rauhallisempaa kuin aivan ydinkeskustassa..

Kuuttis ja Titiuu, 23+0

Ja muokkauksena vielä, ikää minulla on vielä vähän aikaa 24 vuotta!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä