Odottavia äitejä vm.-89?? :)

Meillä on nyt vasta yritysasteella tää touhu, mut jos massussa on joku, niin nyt ois sit rv 3+5 :) Vaikee kyl uskoo, että ekasta kerrasta tärppäis. Mutta jos mut huolitaan mukaan, niin tuun kuumeileen joukkoon :)
 
c89
"odottaja" ja kovin alussa vielä ollaan, että en ihan vielä usko todeksi =) viikkoja olisi nyt kai jotain 5+? lähellä 6 kai =) ...
Vuorovesi, kyllä ensimmäiselläkin onnistaa, niin kävi meille viime raskaudella =) Onnea kovasti yritykseen!
Ja onnea Feles plussasta ja toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka =) !
 
c89 tevetuloo! :flower:
Teillä siis jo ennestää lapsi(a)? :)

Millään en malttais venaa tuonne 3 vkn päähän ekaa neuvolaa. =) Rupee varmaa tuntuu vähä todellisemmalta tää sitte. Silloin kasassa onkin jo 10rv joten isoin km:n riski rupee oleen pikkuhiljaa ohitse. Vaikka ultrassahan se vasta selviää, että onko tuolla pienen sydämensykettä.
 
c89
kiitos =) Jeps meillä on esikoinen 9kk =) Joo siis mulla oli kans alussa ihan sama, että ootin sitä neuvolaa ja kaikkee uutta =) nyt en oo jaksanut vielä ilmottaa ees neuvolaan kun vasta seuraavalla käynnillä pikkuisen kanssa =) mua harmitti vaan eniten toi neuvola touhu siten kun sieltä joutui kaivamaan sen uuden ja oikeastaan kaiken tiedon, koska ei ne oikeen mitään puhunut.. Ja suurimman osan tiedoista kyselin meidän ja miehen vanhemmilta ja tietty etsin itse. Noh tällä raskauskerralla saan tuskin mitään lisä tietoa tai edes niitä vähäisiä tietoja mitä sillion ensimmäisellä kerralla annettiin :D hehe.. Mutta toivotaan, että sulla pysyy sama neuvolatäti koko ajan ja saat kaiken mahdollisen tiedon mitä tarvitset, ilman että joudut joka kerta uudelleen kysyä :/
 
Toivottavasti sais tosiaan mukavan ja avuliaan neuvolatädin. Itellä nyt kyllä sillee, etten taida tämän paikkakunnan neuvolassa keretä käymään kuin tämän ekan kerran ku olis piakkoin muutto toiseen kuntaan. Mutta kun tuolla neuvolassa pitää kumminki käydä olikos se nyt viimeistää tolla rv 10 (vai miten se menikään??) niin ei voinu oikein odottaa muuttoon asti. Sekin vielä kun ei tarkaan tiedä tuota muutto aikaa.. Toivottavasti neuvolatädillä riittää kärsivällisyyttä mun kanssani. :snotty:

Eniten jotenki pelottaa, että neuvolassa kyseenalaistetaan mun ikä tai taloudellinen asema ym. En haluais joutua puolusteleen itseäni ja tulla "tuomituks" sen ihmisen taholta jonka pitäis kumminki olla se avun ja neuvon lähde. :/

Vanhemmilleni en puhu ennen kuin on raskaus vähä varmemmalla pohjalla. Tiedän heidän kauhistelevan lapsen hankkimista kesken koulun, vaikka kyllä hekin sitten varmasti pikkuiseen ihatuvat! :heart:

Onkos teillä koulut käytynä vai kuuluko edes suunnitelmiin? :)
 
c89
Joo kyllä luulen, että saat hyvän neuvola tädin ja ehdit ihan rauhassa muuttamaan ja tutustua uuteen neuvolaan, kun eihän siellä nyt aluksi käydäkkään kuin tyylii kuukauden välein =) Mulla oli ihan samat jutut silloin mielessä, että jos ne käy siellä neuvolassa jotain arvostelee mun nuoruudesta yms.. Olin silloin 18 ku siellä rupesin silloin käymään. Kaikki meni ihan hyvin, eikä kertaakaan oltu sellaisia kuin luulin, vaikka tosin kaikki olettivat aluksi, että vahinko oli kyseessä :D Ylläri :D

Tuosta koulu jutusta.. Valmistuin just ylioppilaaks silloin ku odotin meiän ekaa lasta, oli kyllä aika huima kirjoittaa silloin, kun pahoinvoinnit oli alkanu ja piti yrittää keskittyy ja väsyttikin kamalasti, mutta kyllä siitä selvittiin =) hih.. Oon kyllä niin kattonut kaikkia mahdollisia koulutus juttuja, mutta en oo vielä löytänyt mitään kiinnostavaa itselleni =) Ollaan päätetty että mies saa nyt kouluttautua ensin ja sitten minä =) Haluaisin olla esikoisen ja tulevan lapsen kanssa mahdollisimman paljon kotona, jos vain taloudellisesti pärjätään. Mitä sä Feles opiskelet?

Onko teillä jo alkanut pahoinvoinnit? Mulla on nyt ruvennut tulemaan aina iltapäivällä ihan sekava ja oksettava olo. Ja heikkottaa, että meinaan pyörtyä. On kyllä aika jännä, kun nyt ei oo vielä ollut kertaakaan aamulla pahoinvointia, niinkuin silloin viimeksi. Noh, kaikki raskaudethan on ihan omanlaisia =) Mutta sen voin kyllä sanoa, että vaikka välillä onkin toooosi huono olo ja kaikkea niin raskaus aika oli niin hienoa ja todella ihana kokemus! =)
 
Mulla on maisterin (ja kandin) tutkinto pahemman kerran kesken, mutta kyllä se siitä sutviutuu! Kauhistuttaa ajatuskin opetustyöstä pienen lapsen kanssa, joten uskon, että tää on oikee ratkasu meijän perheelle :) Mitäs sä opiskelet, Feles?

Mun puolisollahan on työpaikka ja tää asuntokin on sen oma ja silleen, et ei meillä siinä mielessä mitään hätää oo taloudellisesti :) En vaan tykkää olla elätettävänä :(
 
Mä kirjoitin ylioppilaaks 2008 ja nyt aloitin talonrakennusopinnot ammattikoulussa. Kahdessa vuodessa siis selviäisin, mutta vauvan takia tulee n. vuoden tauko. :) Vähän on hankala ala opiskella vauvamahan kanssa, mutta opettajat on tosi ymmärtäväisiä, eikä ollenkaa nyrpistele nenäänsä. :D

Mä oon vähä huolissani ku mulla on raskausoireita hävinny.. tai ei niitä pahemmin ole ollutkaan, mutta selkein eli rintojen sairas kipeys on kadonnu eikä enää satu yhtään. :eek: Sit sellainen "raskautunu olo" on pois. Mut kyl niitä jotai oireita vielä on jäljellä, esim. alavatsaa nippailee ja helposti huimaa kun vaikka vaan kumartuu ja nousee ylös ja nälkä on kova. Viikon himoitsin pinaattikeittoo ja tänää viimein sitä sain! :p Namnam!! Lisää sitä. :D

Huomenna näen mun poikaystävän kahden viikon eron jälkeen!! :heart: Asun koulun asuntolassa ja yhteiset hetket on vähissä. Onneks oma asunto on haussa eikä tarvi ikuisuutta sinnitellä puheluiden varassa. :)

 
Feles: Huih, oot aika rohkee, mua hirvittäis olla etenkin noin alkuraskaudessa yhtäkään yötä erossa puolisostani. Pelkäisin kun hullu, että jotain tapahtuu. Onneks toi on niin ihana, että se on luvannu, ettei se ota vastaan yhtään työmatkaa mun raskauden ajaks, jos se ei musta tunnu hyvältä :heart:
 
c89
Onneks kaikki aina järjestyy ja koulutuksenkin kerkee hankkimaan vielä moneen kertaan =) hih...
Ei toi kahenviikon tauko oo ees paha.. Mä oon ollu jo 7kk silleen, että mies on armeijassa ja minä kotona vauvan kanssa yksin. Vähän niinkuin yksinhuoltajana :/ Ja vielä ois 5kk eessä odotusta ja huih, ku tuntuu pitkältä. Onneks nähdään miehen kanssa aina silloin tällöin, mutta harmittaa vaan kun hän ei pääse nyt auttamaan esikoisen kanssa kun olen ihan väsynyt ja pahoinvointinen. :( Onneks oon nuori ja luonteeltani selviytyjä tyyppiä, niin hätä keinot keksii =) =)

Jaksamisia! =)
 
Huomaavainen puoliso sulla Vuorovesi! :) Meidän armeija-aika oli jo ilman mitää vauvojakin hirvee, joten sul on varmasti raskasta, c89. :hug: Tai sit mäkin oon vaan hysteerinen. :kieh: En tykkää kyllä ollenkaa olla erossa miehestä. :'( Nyt onki jo löydetty kämppä niin pääsee tekee muuttoo jonkin ajan päästä eikä tartte nukkuu yksin! =) Avioliitonesteiden tutkintapaperitkin on jo maistraatissa niin kohta on yhteinen sukunimikin jahka vihille keretää. =) Enpä olis aiemmin uskonu, ett kaikki isot asiat tuleekin kerralla. Yhteiseen kämppään muutto, ammatin opiskelu, naimisiinmeno ja vauva vielä kaiken päälle. :whistle: Mutta innoissaan tässä vaan ollaan! =)

Ja raskausoireista sen verta, että nyt on sitten lievä pahoinvointi alkanu. Vähän väliä kuvottaa, söi tai ei. Onneks ei ole mitää hirveetä kumminkaa ja menee vähän ajan kuluttua pois. Ja nälkä on kasvanu hurjasti. En olis ennen voinu kuvitellakaan syöväni leipää pääruoan lisäks mut nykyää leipä on päivänselvä osa mun ruokailua. Pitää varoo ettei nyt rupee ihan jokaista vatsan huutoo kuunteleen, en haluis turhia kiloja kanniskella. :x

Näinpä muuten viime yönä unta, että tää meidän tuleva vauva oli tyttö. Saas nähdä.. Vähä on molemmat tyttöö veikkailtu, vaikkei mitää perusteita sille kyllä ole. :D
 
c89


Joo siis kyllä mua kans ärsyttää ku ollaa erossa suurimman osan ajasta, mutta ihan turhaan tässä rupeaa valittamaan kun kaikesta on tiedetty ja näin ollaan suunniteltukkin, että pois nyt samantien alta toi army jne :) Kaikkeen tottuu, Onneksi!

Kyllä tuo raskaus tuo ihmeellisiä haluja eteen =) mullakin alkaa noi erilaiset hajut käymään nenään ihan eritavalla kuin normaalisti. Ja tuosta unesta vielä, mä näin viime raskauden aikana myös tuollaisia enneunia =) ja pitivätkin sitten lopulta paikkaansa =) Hih..

Ja Feles todella mukavaa kuulla, että teillä kaikki suunnitelmat perheenne eteen etenevät mukavasti =) !!
 
Nyt onkin jo sitten viikot 9+1! B)
Muutto yhteiseen kämpään tapahtuu ensi vkloppuna ja jahka siinä kerkee asettuun aloilleen niin varaan ensimmäisen neuvola-ajan tuonne uuteen kuntaan. Tämän viikon perjantainahan piti olla eka neuvola nykyisessä kunnassa mutta se nyt sitte peruuntuu kun muutto tulikin näin äkisti.

Mahan turvotus on kyllä hirvee! Näyttää niinku ois pitemmälläkin paksuna! :LOL: En nyt vielä haluis ruveta raskaus-kyselyihin vastaileen! :whistle:
 
Huh, no onneks menny sit vähä kivemmin ton pahoinvoinnin osalta. :whistle: Me on puhuttu ett haluttais tyttö ja poika, mut saas nähdä miten käy. :p Meillä on pojan varalle yksi nimi ja tytölle kaksi. Jotenkin noita tyttöjen nimii oli helpompi kehitellä. :D Mutta kunhan nyt saisi tämän ensimmäisenkin maailmaan niin olis hyvä. :whistle: Olis niin ihana kuulla vaik sydänäänet tjtn että vois varmistua pienokaisesta. :/ Mutta neuvola-ajan varaaminen jää nyt tän muuttohässäkän jalkoihin vähäks aikaa..

Mulla alkanu pahoinvointi pahentuun pikkasen, ei oikein mitää tekis mieli syödä ku ällöttää vaan ja jotkut ruoat maistuu iha erilaiselta! :eek: Onneks en ole kumminkaa oksentanu [vielä]. :x

Teillä kenellä toinen lapsi tulossa niin milloi rupes raskaus näkyy muutenki ku turvotuksena?? :p Yksilöllistähän se vähän on mut olis kiva tietää. :)
 
c89
Hei kiva, että tänne on jo muitakin uusia ilmestynyt. Tervetuloa!
Kamala kiire ollut ettei ole oikein jaksanut tulla koneelle! huh.. Mullakin on vähä sellai olo et ois kiva mennä sinne lääkärille ultraa tai saada jotain varmistusta että onko oikeesti vauva tulossa =) !!! Ku mulla ei sitte oo enää mitää oloja ollu... Oon ihan ihmeissäni...viime raskauden kyllä huomas jo heti alusta alkaen.. Nyt on vaa vähän väsynyt koko ajan.. ://

Mun on pakko tunnustaa että ei oo mitää hajuu milloin maha alko ees näkyy sillee normaalisti... Ainoastaa muistan että siinä meni kyllä aikaa ku se kasvo ja sit ku se kasvo nii se kasvoki aika nopeesti isoks =) Mut ylppäreis oli jo jonkun verran mahaa, mut ei sitä erottanu ku tarkasti katsomalla ja silloin oli jotain 4kk odotusta takana... että tuutte huomaamaan kuinka hitaasti se alkaa näkymään =)

Mutta kaikille hyviä vointeja ja jaksamisia!

rv. 9 tai jtn :D
 
Haittaako jos änkeen mukkaan...Ennoo -89,vaan -88(21.12,eli melkein -89 ;D).Näitä lukiessa tuli ihan semmonen olo,että tänne halluun tunkee^^

Mulla laskettuaika 4.1 ja onneksi ei oo ollu mittään raskaudenoireita...Ei pahoinvointia,ei mielihaluja,eikä oikeestaan mittään:D Maha on vaan kasvanu^^

Iik.Ei saa puhua naimissiinmenosta!Minä halluisin NIIN mennä heti-nyt naimissiin:D Pittää vaan hoitaa tuo remppa alta pois,niin sitte voi alkaa säästämmään häihin^^
Kivvaa odotusta kaikille ja toivottvasti kaikki pääsee mahollisimman vähällä noissa raskausoireissa:)
 

Yhteistyössä