Odotuksen odottajat!part II

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille =)

Surppi testaus päiväksi lääkäri antoi maanantain mut luulen et otan vähän varaslähtöä ja testaan huomenna.... ei ois sit niin paska fiilis mennä töihin, jos nega tulee!pitäs kerta tehä heti aamusta!Mulla on nin taas sellanen olo et eipä ole tärpännyt, yllätys yllätys!!!selkä on kipeä ja rinnat ihan kosketusarat!no IVF on seuraavaksi sitten vuorossa vuonna 2009!voihan vitales sentään.... mut toivon loppuun asti positiivista ihmettä!!!
 
Maanantai 8.12.2008

TOIVOJAT


dreamer78..........................ivf/icsi.....................................4/34-38
jastu...................................clomit,pregnyl,iui....................7/28
pikkuvadelma....12/06.................clomit, luget...................12/30
mama-84.........12/06.........................................................13/28
anniette................................tutkimukset..........................19/28-29
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, iui, ivf 1/09.........19/25-28
rosetta..........7/07................tutkimukset..........................21/34?
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex............22/~43-79
Irene80............6/06..................2.iui, clomit,pregnyl.........22/28-32
Viol....................1v......................iui..................................23/28
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF.....23/28-32 Veena............yk19..........3.iui, taukoa................................23/24-28
Jennyli............yk5...............clomit+terot.............................24/32
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......25/30
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui..................25/28-29
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui............25/26-3
Gilmore...........kesä07.......................................................26/30-32
soja.................n.1v.......................2.ivf.............................27/28
astrid.............3v......clomit,menopur,pregnyl+inssi...........29/28-35
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget, iui......32/?
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.................33/27-28
Moonex.................synarela,menopur,puregon, ivf............34/?
digi81..............2/07.............tutkimukset..........................38/29-34
haltia................2v...................ivf/icsi.................................?/?
kinky cat...................................icsi.....................................?/?
verve................2v..............................................................?/?
Hilma78....................................icsi.....................................?/?


Piinailijat
Jennyli pp8
Irene80 pp9
Viol pp9
Sannuli-81 pp10
soja pp10
Ansu82 pp10
astrid pp14
Meea pp14



Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
Lapseton82........2,5v.......iui
risukasa-...........4/06.......orgametril,laparoskopia,ivf




SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
surppi......................menopur,pregnyl,luget
miranda81....7/07....puregon,pregnyl,luget,iui





 
Tervehdys,

testailin aamusella ja sain haamun tikkuun. Mutta suhtaudun epäillen, viime kerralla sama juttu ja menkat alkoi sitten runsaina. Oon ruvennu miettimään, että liekö mulla ei kunnolla koskaan kiinnity alkio, kun haamuja antaa ja menkat alkaa... Onko teillä tietoa tästä asiasta? Eihän noi ihan silmin nähtävät haamut kuitenkaan voi olla vääriäkään. En tiedä. Nyt sitten ootan kauhulla koska menkat alkaa... En laittanut itseäni tuonne haamuilijoihin vielä,ei riitä nyt luotto. :ashamed:

Mites Meea? Ja muut piinailijat, miten menee?
 
No mulle tuli kyllä ihan selvä negatiivinen... jotenkin en edes yllättynyt, kyynelkään ei ole vielä tullut kun jotenkin jo arvasin et ei me saada kauan toivottua lasta vieläkään!!alkaa vaan miettimään et miten tätä jaksaa, tuintuu et ei tää onnistu ikinä!tutkin jo adoptio sivuja... !!alkaa olemaan aika epätoivoinen olo! :( nyt on ainakin luvassa yksi luomukierto jonka jälkeen tammikuussa mennä keskustelemma IVF hoidosta!se tehdään meille seuraavaksi!mun pää ei vaan suostu käsittää sitä miksi vauvan saaminen on niin vaikeaa kun i kummassakaan mitään vikaa, miehen simpat mitä parhaimpia... ehkä mun munasoluissa on joku pahasti vialla!

Astrid toivotaan että sulla parempi onni ja haamu muuttuu kunnon plussaksi!

:flower:
 
Onnea plussista Miranda ja Surppi :heart:

Meea :hug: voi ei....olisin toivonut teille plussaa. Ehkä teille oikea hoitomuoto on IVF joka tois sen kauan kaivatun tuloksen :heart: Meillä tosiaan eka IVF menossa

astrid varovaiset onnittelut haamusta. Toivotaan että tälläkertaa haamuvahvistuu. Kyseessä voi olla ns kemiallinenraskaus tai tosiaan kiinnittymisessä on ongelmia.

risukasa- :hug: Kyllä kuulostaa omituiselta toiminnalta TAYSsissa.....

(.) Perjantaina oli 2seurantaultra. Molemminpuolin hyvin tulossa folleja. Kokoluokka oli 12-13mm, eli hitaasti olivat kasvaneet. Huomenna 3 seurantaultra jossa päätetään onko punktiopäivä keskiviikko vai perjantai, IIK!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meea:
Tiinuli81 minkälaiselta IVF on tuntunut?
Tähän mennessä ihan kivasti on mennyt. Vähän enemmän lääkkeitä käytössä kuin insseissä mutta muutoin aikalailla sama kuvio on ollut. Vähän se punktio vaan jännittä ja se että löytyykö yhdestäkään follista oikeasti solua sisältä. Ja tietty että hedelmöittyykö yksikään solu....Silti ihan hyvin mielin kohti punktiota.

 
Lapseton82 Mulla oli ekassa inssissä vaan ultra. Kaikki muut kolme oli ilman ultraa. Ei ultrattu, koska clomifen sopi mulle senverta hyvin ja toimi.

Mulle voi päivittää listaan kp 2. Huomenna sitten soitellaan Naikkarille ja selviää päästäänkö IVF touhuun vai siirtyykö kuukaudella eteenpäin. Riippuu onko ruuhkatilanne. :) Jänskättää jo vähän.

Tiinuli81 Minkälaiset on ollut sulla lääkkeiden kokonaiskustannukset? Hyvä, että kaikki on mennyt hyvin.
 
Huolitteko mukaan yhden uuden kuumeilijan? :wave:
Olen kirjoitellut tuolla vauvakuume-puolella (mm. apuja tarvitsevat vauvakuumeiset) mutta ajttelin liittyä myös tänne!

Niinhän siinä kävi että luomuna meille ei taida enää lapsia tulla :ashamed:
Kerran olen saanut kokea luomuraskauden onnen ja siitä tuloksena 2-vuotiaat kaksospojat. :heart:
Poikien syntymän jälkeen kiertojen ja menkkojen kanssa onkin sitten ollut yhtä ongelmaa :/ Jatkuvaa tiputtelua ja ovuloimattomuutta!
Syksyllä pääsin julkiselle puolelle tutkimuksiin ja kierto kartoitettiin. Muuta häikkää ei löytynyt kuin alhainen progesteroni johon sain Terolutit.
Terolutit ei kuitenkaan vieneet tiputtelua pois sillä ovulaatio tapahtuu tosi harvoin ja tiputtelua on aina ovuloimattomissa kierroissa. Sain clomit ja nyt jännätään ensimmäistä clomikiertoa pp7 =)
Minulle on tehty myös aukiolotutkimus ja miehelle siemennesteanalyysi. Näissä kaikki hyvin!
Clomit näyttäisi minulla tehoavan ihan hyvin ja yksi folli kasvoi hienosti =)
Nyt sitten vaivaa nämä ei niin mukavat oviksen jälkeiset oireet mummotauteineen jne. mutta pessimistinä olen ihan varma että tärppiä ei ole käynyt :/
Käynnit julkisella loppuivat koska eivät tee meille hoitoja koska meillä on jo 2 lasta. olenkin hakautumassa seuraavaksi yksityiselle ja ajatus inseminaatiosta on kystenyt mielessä. Olen jopa säästänyt siihen muutaman kuukauden!

Haluaisinkin kysyä kuinka paljon teillä muilla on inseminaatio kustantanut? Siis jos olette yksityisellä?

Tässä vielä mun tiedot....
Jennyli..........kp 23/32...............yk 5.................clomit+Terot

Vauva on saanut tulla jo viimevuoden puolelta lähtien mutta aktiivista yritystä nyt yk 5.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millis1981:
Tiinuli81 Minkälaiset on ollut sulla lääkkeiden kokonaiskustannukset? Hyvä, että kaikki on mennyt hyvin.
Meillä lääkekattotäynnä eli lääkkeet on maksaneet 1,50 per lääke, Mut jos lääkekatto ei olis ollut täynnä hiin hintaolis muodostunut seuraavasti:



PROCREN DEPOT PDS 3,75MG 111,95
PUREGON 300IU 101,62
PUREGON 900IU 284,15
SYNARELA200 49,83
PREGNYL 5000IU * 2 9,04

eli yhteensä kelakorvauksien jälkeen 556,66

Ja lisäksi tulee vielä siirron jälkeen luget jonka hinnasta en osaa sanoa

 
kiitos kaikille :flower:

Meealle pahoittelut, tää on niin tätä pettymyksistä toiseen tarpomista.

Astrid toivottavasti tää onni jatkuu.

Onpas hankalaa pysyä teidän jutuissa mukana kun joutuu aina selaileen sivuja tosi paljon taakse päin...

Elikkäs ollaan kolmekymppinen pariskunta ja yritetty lasta tai siis oltu ilman ehkäsyä neljä vuotta, viimenen puoltoista vuotta ollaan oltu aika paljon huolestuneita tästä tilanteesta. Mies on ollut viimesen vuoden ulkomaan komennuksella ja nyt kuukauden päivät ollut kotosalla sen takia hoidot viivästynyt. Vuos sitten keväällä mies kävi antamassa ekan spermanäytteensä ja tulos oli lohduton, ei yhtään normaalimuotoisia ja liikkuminenkin tosi heikkoa. Saatiin lähete julkiselle, kesän aikana käytiin verikokeissa, kaikki ok sillä puolella kummallakin. Nyt miehen kotiutumisen jälkeen käytiin ensimmäisellä keskustelukäynnillä sairaalalla, sujui nopeesti, mut ultrattiin, kaikki ok ja mies käy antamassa uuden näytteen. Sen tuloksia nyt odotellaan saapuvaksi, tosin ei kait ne niin radikaalisti muutu että tässä vois alkaa toiveita nostattelemaan. Vuoden vaihteen jälkeen uusi aika reseptien kirjoitukselle ja ICSI Tampereella.

 
Heippa kaikille uusille!

Meea: Harmi! :hug:

Astrid: Varovainen onnittelu! :heart:

risukasa: Vaikuttaa todella oudolta Taysin toiminta. Miten tuntuu, että juuri sinun kohdalle on tullut kaikki esteet. Toivon että onni kääntyy parempaan! :hug:

Itse jännitän ensi viikon ensimäistä Taysin tapaamista. Varmasti joudumme juuri noihin verikokeisiin yms ennen kuin mitään "oikeaa" hoitoa alkaa tapahtumaan. Olen myös tullut todella kärsimättömäksi asian suhteen. Huoh! No, täytyy ajatella positiivisesti, nyt voi vielä juhlia pikkujouluissa hyvällä omallatunnolla :p

Mulla menossa kp 19/29-34 eli aukiolotutkimuskin siirtyy ensi vuoden puolelle.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille!
 
Astridille varovaiset onnittelut. Toivottavasti menkat eivät ala.

Meealle jaksamista uuteen yritykseen. :hug:

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

ON: Täällä menossa pp8 ja tuntemuksia ei ole minkäänlaisia, lukuun ottamatta ensimmäisten päivien nippailuja. Mutta katsotaan, negaan olen jo varautunut. Testata aioin kuitenkin perjantaina, sillon olis sit pp13.

Mites piinapäivät on sujunu Ansulla ja Violilla? Millon aioitte testata?
 
Meea harmitus! :hug:

Jennyli laitoin sut listoille, toivottavasti meni oikein? Laitoin sut piinailijoihin myös. Niin ja tervetuloa! =)

(.)Tein uuden testin, kun en malta olla tekemättäkään... Viiva oli vahvistunut aamusta! Oon ihmeissäni... Oisko sittenkin?? Jokatapauksessa kai hyvä merkki, että vahvistuu, pissikin oli ollut rakossa vain pari tuntia... En tiiä. Oon niin epäuskoinen, että harmittaa jo itseänikin.
 
Meea: :hug: :'( Kyllä tämä odotus vielä palkitaan!! Toivottavasti pääset pian pois pahimmasta olosta.

astrid: Etkä tehny testiä aamupissasta!! Hyvältä näyttää! Pidetään peukut pystyssä =)

Hilma78 ja Jennyli: Tervetuloa palstalle =)

Irene80 ja muut piinailijat: Viikonlopun aikana olen havainnut jotakin oireita... Ohi menevää kuvotusta ja vatsakipua ollu. Rinnoissakin ollut vähän outoja tuntemuksia, mutta ei ne kyllä kipeät ole. Kaikki on ollut tosi LIEVÄÄ oirehdintaa ja olen realisti. Uskon välillä, että oma mieli luo toivottuja oireitakin. Tilanne selviää viikonloppuna! Testauksen teen varmaan lauantai-aamuna.
 
Risukasa: Ei voi olla totta :eek: Se on totta että hoitoihin ei pääse ennen kuin infektioverikokeet on otettu, näin meillekkin sanottiin. Ja käytiin sitten terveyskeskuksessa verikokeissa, josta postittivat tulokset meille kotio. Varmaan ottaa päähään että TAAS saa odottaa vähän lisää ennen kuin mitään tapahtuu. :hug:

Astrid: Onnea! :flower: Toivottavasti viiva vahvistuu!

Tervetuloa uudet:wave:

).( Ei kummempia... Sellainen aika turhautunut olo ollut, tai siis ärsyttää tää odottaminen :headwall: Kun haluaisi sen vauvan nyt ja heti. Tuossa olen vähän sellaista kuullut että muutama hyvä ystäväni meinaan alkaa vauvayrityksen keväällä. Olisi se niin hienoa jos mekin saataisiin oma.. Mutta odotellaan, odotellaan..
 
Tervetuloa uudet !

Meea :hug:

Astrid toivotaan että tämä kaveri pysyy mukana, hyvältä näyttää !! :D

Mites Sannuli jasoja joko ootte testanneet ?

).( Mä en malttanut olla viikonloppua testaamatta. Testasin jo lauantaina (pp8) muutaman tunnin rakossa oleesta pissasta puhtaan nega, sitten testasin vielä sunnuntain (pp9) aamupissasta puhtaan negan :(
Ennen tuota lauantaita mulla oli MUKA kaikenlaisia oireitakin, mutta oireetkin jotenkin hävis tuon negan myötä, on tämä ihmisen mieli kummallinen.
Semmosia vihlasuja on ollu vielä tosin ton lauantain jälkeenkin muutamia ja minkäänlaista vuotoa ei ole tullut... kun yleensähän mulla on lähes kokoajan jonkinlaista välivuotoa !
NO, seuraavan testin teen torstain (pp 13) aamupissasta. Tosin nyt olen kyllä jo melkeen varma etten ole raskaana :(
 
eka polikäynti meni oikein hyvin ja aika paljon siellä rupesi selvyyttäkin jo tulemaan . Vikaakin löytyi mikä on minusta vaan positiivinen asia, koska ei ole iso ongelma ja lääkkeillä voidaan hoitaa ainakin todennäköisesti. Minun kierroista suurinosa on todennäköisesti ovuloimattomia, vaikka olen oviksen saanutkin tikutettua. Jotain sieltä varmaan tuolloin irtoaa, mutta ei luultavasti kovinkaan kelvollisia munasoluja kun irtoavat niin myöhään. Nytkään ultrassa ei mitään elämää näkynyt, vaikka kp18 jo oli. Ei siis ollut johtofollikkelia näkyvissä. Clomi kuurilla aloitellaan kun menkat alkaa. Eka kierrossa ei sen tarkemmin kontrolloida. Tokakierrossa varaan ajan polille kp 8, jolloin tehdään aukiolotutkimus ja katsotaan miten clomit toimii ja todennäköisesti tuohon kiertoon tulee clomien jatkoksi joku piikitettävä lääke. Kullan simpat oli suht ok. Liikkuvuus ja määrä oli normaalilla tasolla, parhaaseen a-ryhmään muodoltaan ei yllä kuin parisen prosenttia siittiöistä, mutta ihan perinteisellä menetelmällä pitäisi raskauden onnistua . Kaikenkaikkiaan olen tosi positiivisella mielellä nyt, ehkä meitäkin on kolme vuoden päästä tähän aikaan .

nyt siis menossa kp21/34-48 ei mitään tietoa milloin menkat alkaa kun en ole ovuloinut. Toivottavasti ei kovin kauas veny. Seuraavan kierron alusta käyn verikokeissa otetaan kilpirauhaskokeet uusiksi ja muita hormonimäärityksiä.
 
Ansu: :hug: Kyllähän se vielä voi muuttua!

Rosetta: Tuohan kuulostaa hyvältä, tai siis että jos kyse on jostain sellaisesta minkä saa suht.koht. pienellä vaivalla korjattua ja sitten teidän todennäköisyydet onnistua nousee hurjasti!
 
astrid, pidetään peukkuja, että haamu vahvistuisi!!

meea :hug:

ansu :hug: . Toivotaan, että myöhemmin näkyisi plussa testissä.

(.) Täällä alko la:na pienen, pieni rusehtava vuoto. Eilen tuli jo punertavaa, mutta edelleen niukasti. Tänään jatkunut sama, mutta välillä lakannut. Kipuja ei ole ollut. Soittelin Väestöliitollekin ja sanoivat että pitää seurata tilannetta. Jos jatkuu vielä pitempään ni sitten ottavat verestä hcg:n. Ultrakin on vasta joulun jälkeen, ni sinne asti pitäis olla epätiedossa. Eniten tietystä toivon, ettei kesken menisi tai olisi tuulimuna tai vastaavaa.
 
Minut voi poistaa listoilta kolmannen keskenmenon saaneena, tänään varmistui TYKS:ssä, että vauvamme sydän ei lyö.3 keskenmenoa tasan 10 kuukauden sisällä on meille likaa, luovutamme, ensimmäinen 8.2.2008, toinen elokuussa,nyt komas , todettu tänään. :ashamed: :'(

Teille muille toivotan parempaa onnea raskauksien suhteen! :heart: :wave:

Rva Pikkumyy
 

Yhteistyössä