Odotuksen Odottajat!

Sannuli :hug: juu.. samoissa mennään..

Evenstar, lisätään ilmeisesti listaan? :wave: Tervetuloo!
Mulla on ovisoireina lähinnä liukkaat paikat ja kipristelyjä munasarjoissa. Ja kyllähän sitä miehen "läheisyyttä" enemmän juuri menkkojen jälkeisellä viikolla kaipailee ("kiima") :D
 
Ultravioletti, juu saa lisätä. =) Kiits vaan, katsotaan notta mitä tästä nyt sit tulee...

MUOKS: Ja mie kuulun siis niihin, joilla otetaan suoraan järeämmät keinot käyttöön. Insseillä ois tarkoitus aloittaa, todennäköisesti joskus alkuvuodesta ensi vuonna. Ja ovulaation induktiota tarvitaan myös. Perstuntumalta arvaisin, että clomit + metformiini ei välttis riitä, mutta katsotaan sitten asiaa uudestaan, kun tilanne alkaa olla ajankohtainen.

Siis kp2/?? (tai kp1/~43-46, voin korjata kierron pituutta tässä matkan varrella), yk0, esikoinen haaveissa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ultravioletti:
Ok.. siis onko teillä Evenstar nyt ensimmäinen yrityskuu (yk1) startannu, vai alkaako yritys vasta tän kierron jälkeen? Ihmettelin vain tuota nollaa.. :)
Heh, unohda se yk1. Mä aattelin että se on yrityskerta, ei yrityskuukausi... :ashamed: Ja eka yrityskertahan tulee vasta joskus ens vuoden puolella, samoin kuin tietysti eka yrityskuukausi. Eli jätetään nyt yk:t pois, päivitän tilannetta sitten kun se on ajankohtaista.
 
Niin, tai nehän on kiertoja.. se k siinä ;) Mutta tietysti eihän niitä sitten oo mieltä laskeakaan jos hoidot on ainoo mahdollisuus.. :hug:

Tiinuli, mietin totakin mut sit muistin että reseptikin pitäs olla.. ja senhän saa vasta kun seuraavan kerran menee sinne polille.. eli leikkauksen jälkeen. Ei varmaan huomiselle enää sais aikaa..? Mutta torstaina varmaan pakko todeta lääkärille että leikkauksesta toivuttu ja lepäily saa riittää, tai voi jatkua kotonakin!
 
Heips,

Eli nyt ollaan Väestöliiton käynnin jälkeen taas viisaampia.
On mennyt aikaa vähän sulatellessa, niin en ole tänne kirjoitellut muutamaan pvään.

Miehen simppatesti oli ok, ainakin simoja oli yli kolminkertaisesti suositusarvoihin nähyden.
Tosin siellä oli enemmän epämuodostuneita ja huonosti liikkuvia kuin yleensä, mikä johtuu varmaankin toivottavasti siitä, että pidättäytymisaika oli pidempi kuin olisi sallittu.
Kuitenkin, pesun jälkeen jäljelle jäi kauneuspisteiltään ja liikkuvuudeltaan täydellistä sakkia, joten päädyttiin sitten pesemään ja inseminoimaan vaikkei tuossa siemennesteen laadussa suurempaa häikkää ollutkaan.

Mulla oli Clomit ohentaneet limiksen ihan minimiin, oli 3.5mm. Niin ohut, että kuukautiset pitkittyvät vielä 2-3 viikkoa (koska ei ole mitään mitä vuotaa ulos).
Clomit siis tekivät suorastaan hallaa, ja kuukautisten alettua siirrytäänkin pistoksiin (Puregon tai Gonal-F).
Kystakin oli (3.3mm) joka saattoi olla myös folli, tiedä häntä.

Eli nyt ootellaan sit menkkoja, siitä lähdetään pistelemään ja siitä sitten inseminaatioon.
Tosi toimiin vaan heti! Niiku Evenstarillakin kävi!

Sannuli :hug: , ei ne Clomit toimineet mullakaan. Onneks teilleon toi inssi-päiväkin katottuna!

ultravioletti: Mie ottasin kans ne piikit mukaan ja laittasin hoitsut pistämään! Oikeastaan aika kätevää. ;)

Veena: Kylläpäs jännittää siun puolesta! Voi jee! Huomenna siis testaisit? :heart:

Kylläpäs Tiinulin testit näyttävät vähän mitä sattuu! :eek: Luota nyt sit noihin! :p

Stellina: Mie en tikuta ovista, vaan käytän Donnaa. Sit voi alottaa niin aikasin kun haluaa ja niin paljon kun haluaa, kun se ei kulu mihinkään, siinä siis ei oo kertakäyttöisiä osia. Clomit saattaa lisätä niitä saniaisten määrää (eli kun näkyy saniaisia, olisi ovis). Mutta ei mulla ainakaan lisännyt.... Hormonitaso siis kun nousee, niin ovistestit voivat sit herkemmin tulkita sen nousun ovikseksi, myös virtsatestit.
Siks mulla esim nyt seuraavaksi (pistoshoidoissa) ei tikuteta ovista ollenkaan, vaan ultralla seurataan millon ovis tulisi...

Ainiin! Sit piti sanoa vielä hyvä uutinen: Mulla ei oo PCOS! On monirakkulaisuutta, mut ei edes PCO-munikset. Joku vaan älimuoto. B)

-B
 
Rva B: No johan oli uutisia. Ensinnäkin onnea loistavista simppatuloksista. Ja siitä limiksestä on sanottava että hyvä että asia selvisi nyt niin pääsette heti vauhtiin teille parhaiten sopivilla hoitomuodoilla. Sehän voi olla että se plussa on jo kulman takana :hug:

).( Pitäisikö sitä uskaltaa huomenna testata..! Tänään aamulla tuntunut tosin vattanpohjalla sellaista menkkamaista painoa :ashamed: Toivottavasti se ei meinaa pahaa :/ Mä niin haluan olla nyt raskaana että jos en olekaan niin... No, mutta parempihan se olisi selvittää. Osaapa sitten varautua. Täällä kuupan sekoaminen siis jatkuu. Välillä olen aivan varma että raskaana ollaan ja sitten taas iskee pelko että jos ei ollakkaan. :kieh:
 
Tulee taas purkautuminen..
En oikein saanu nukuttua viime yönä kun kaikki synkimmät valtas taas mielen.. kai sitä on taas vajoomassa johki syvälle näitte juttujen kans :(
Mitä tapahtuu jollei hoidoillakaan tuu mitään? Eroko? Onko meillä ikinä varaa johonki yksityisten ivf.ään? Ehkä hyvässä lykyssä kerran pariin vuoteen?
V--u että pitää mennä NIIN vaikeeks joku tällänen yksinkertanen homma, joka useimmille tulee tosta vaan ilman kummempaa vaivannnäköö ja tällästä jatkuvaa mielessä vatvomista :headwall: :headwall: Ja meneekö edes sittenkään pois mielestä vaikka jsokus onnistuski? Ei se niitä kokemuksia mihkään vie.. Etukäteen pelkää jo niin h**vetisti minkälaisia tiputuksia ne hoitojen (sen kaiken järjestely, kivun, rahanmenon, ym. vaivannnäön) jälkeen sit on :'(

En tiä.. eiköhän toi oo kuitenki se kaikkein osuvin nicki mulle, mikä olikin.. Ei pahemmin oo pöheikköön päivä paistellu.

Iltapäivästä soitan niitä verkoetuloksia, uskallanko toivookaan mitään niin hyvää iuutista että kilppisarvo ois ihan ittekseen laskenu.. tuskin. Ja verikokeen ottajalle sanoin että joo, jätetään hcg väliin tällä erää...


risukasaa,
> ultravioletti,
>> risukasa-
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Maanantai 1.9.2008



Tiinuli81..................................1/?
Sannuli-81............................2/26-30
risukasa-..............................2/25-29
Evenstar...............................3/~43-46
Rouva Pikkumyy.....................6/32
miranda-81...........................8/28-32
stellina.................................8/n.31-39
Pikkuvadelma........................9/30
Inkku83.................................10/30
Andala..................................12/31-42
Justiina80..............................13/28-29
Lumikeiju...............................13/29
haltia....................................19/30-35
Pantalaimon..........................21/?
taru82...................................21/26-28
pilvilinna................................22/?
soja......................................25/28
Maricce.................................25/30-60
mama-84..............................26/28
Pupuvaimo............................32/30-32
Rouva B................................33/31-41
J3N3.......................................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................25/24-28.........pp11
kirma.....................................18/25.............pp8


Testaajat



 
:eek: Täällä muttuivat kuviot justiinsa.
Eli lääkäri oli väärässä kun sanoi että kuukautiset alkaa 3 viikon päästä.
Alkoivat nimittäin NYT, tänään. Tässä sit sotkeentui Rooman matka sikäli, että ennen lentokentälle matkaamista pitää vielä ultraan tyrkkäytyä ja ottaa pistoshormonit matkalle mukaan. Voi Jee! Eli parin viikon päästä ois toivottavasti ovis ja inseminaatio. :xmas:

risukasa-: Eläs pelottele, kun tuo masennus leviää! Miullaki tuli nyt niin äkkiä tää kunnon hoitoihin joutuminen, kun perjantaina oli ensikäynti ja nyt jo tällä viikolla alettas pistelemään. :eek: Että aika paljon ehtii tällä menolla tapahtumaan jos jää tuo lapsettomuus riesaksi.

Toivoopi B, joka ihan innostui! :D
 
Rouva B, :hug: ..vai oliko menkkojen alku parempi nyt kun kolmen viikon päästä..? Samoissa mennään sit jos mulla nyt onnistuu hoitojen alotus tähän kiertoon.. ;) Nojoo, koitan olla purkautumatta liian usein :ashamed: välillä niitä hetkiä vaan tulee..
 
Risukasa: Noita synkkiä hetkiä tulee aina välillä :hug: Mutta fakta on että hoidoilla pitäisi saada hyviä tuloksia. Kyllä se taas helpottaa, vaikka epäreiluahan tämä on. Todella.

Rva B: Heti hommiin vaan!!! Ihanaa kun hommat etenee. Odottelu se onkin rasittavaa.

Mä piilottelen täällä töissä tietokoneeni takana. Yksi työkaveri on saanut lapsen ja ne on tuolla kahvihuoneessa. PItäisi jotenkin saada koottua itseni että pystyn menemään sinne. Jotenkin tuntuu että kaikki näkee musta läpi että toi ei voi saada lapsia ja ne katsoo jotenkin säälien. Ja toisekseen arvaan mihin se keskustelu taas menee (eli tenttaukseen). No, osa tästä varmasti kuvitelmaa, mutta silti. Hitto, kai se on ittensä tonne pakotettava ja häivyttävä pikaiseen jollain tekosyyllä takaisin töihin :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:
Rouva B, :hug: ..vai oliko menkkojen alku parempi nyt kun kolmen viikon päästä..? Samoissa mennään sit jos mulla nyt onnistuu hoitojen alotus tähän kiertoon.. ;) No joo, koitan olla purkautumatta liian usein :ashamed: välillä niitä hetkiä vaan tulee..
No mutta niimpäs oltaiskin samoissa!
Sepäs ois muksaa, pidä van pääsi ja pyydä lääkkeesi mukaan sinne sairaalaan.

Ja oli toi hyvä että täti tuli, päästään tosi toimiin aiemmin, kun toivo meni plussasta siinä vaiheessa kun pällisteltiin sitä olematonta limistä töllöstä siellä Väestöliitossa perjantaina... :ashamed:

Veena: Ihanasti jaksat tsempata, tosi iso kiitos siitä sulle! Hui kun siun testauspäivä lähenee! Ja nuo on kyllä rasittavia tilanteita jos joku kyselee että millopnkas teille tulee vauva. Oltiin nimittäin la serkun rippijuhlissa ja siellä sitä taaskovasti kyseltiin... :(

-B

 
Noniin, aika polille varattu torstaille, saa nähä sit mitä pesäkkeelle "kuuluu" :p ja miten edetään. Kai sitä jonkinlaista valoo taas alkas näkyyn että jaksas taas kerran koittaa nousta tästä suosta.. *huokaus*

(m)
Veena, jokos uskaltauduit kahvipöytään? :) Mietis jos ne alkas heittää jotain 'näytät ihan siltä ku oisit raskaana' -läppää! :D
 
Mukavaa maanantaita kaverit!!

risukasa-, minunhan oli tarkoitus käydä otottamassa piikit tk:ssa, että eiköhän ne siellä anna ne sinulle. Ja samalla voivat sitten opettaa systeemin, näin luulisin. Vai oletko joskus aikaisemmin jo piikitellyt? Ettet enää opetusta tarvitsisikaan.
Ja mitä muuten alat piikittämään?
Loistohommahan se on, että asiat hyppää omalla painollaan nopempaa vauhtia eteenpäin!

Kuin myös rouva B, eikun piikittämään! Tiedätkö olivatko clomit kaikesta huolimatta saaneet folleja kasvamaan?
Minulla myös clomit ohentivat limakalvon 3-4mm:n silloin kun keväällä niitä söin. Pirullisia pillereitä kyllä ovat, joko tuovat onnen tullessaan tai sitten pienentävät vaan mahdollisuuksia :|
Tiedän sinun innostuneen täpinän, nyt alkaa tapahtua :D

sannuli-81, eikun jaksamista sinne raskaaseen alkukiertoon! Koita vaan keskittyä siihen, että inssi on jo ihan lähellä,ei lokakuuhun NIIN kauan enää ole. Ja ne lääkärit kyllä osaavat hommansa.
Tule kertomaan lääkärikuulumiset, varsinkin progesterontulos kiinnostaa, eikös se otettu sinulta?

veena, minä suunnittelen myös testin tekoa pp12. Meikällä se on sunnuntaina. Että eikun hurjasti peukutuksia ja muista, ettei maalima siihen lopu, vaikkei sitä plussaa tulisikaan. Sieltä syvältä suosta kaikesta huolimatta pääsee aina jollakin voimilla ylös. (voit sitten kirjoittaa minulle samat sanat viikon päästä;) )

).( Ei uutta. Keväällä clomit olivat tähän kierron vaiheeseen mennessä tuoneet jo ankarat sivuoireet, kohtujomotukset, tissiarkuuden, ällötyksen, nyt ei mitään. Siis ei yhtään mitään. Paitsi jatkuva päänsärky. Testaan su tai ma, tiputteluvuoto on odotettavissa jo viikonlopun aikaan, jos niin käy, testiä ei edes tartte.

Muuten, onko tietoa kauanko progesterontestin tulosten saamiseen yleensä menee? Kun minä en voi käsittää, miten täällä labrassa meinasivat, että hyvä jos viikossa saan tulokset :eek: ! Hcg-testikin valmistuu parissa päivässä, miten tuo muka voisi kestää noin kauan?!
 
Rouva B:lle halit tännekin. :hug: Ehdin lukea kuulumisiasi nyt vähän tarkemmin. Harmi, ettei clomit auttaneet, mutta onneksi pääsette sitten jo "tujumpiin" hoitoihin! Ja miehesi simppatestien tulos oli kuitenkin positiivinen, sekin on hyvä. :)

Veena, miten kahvipöydässä kävi? Varmasti on ärsyttävää, kun udellaan ja toinen hehkuu onnea siinä vieressä. :kieh: Jaksuja loppupäivään! :hug:

risukasa-: Jaksamisia myös sulle! :hug: Toivottavasti saat hyviä uutisia torstaina!

Laitanpa tännekin pinoon omat kuulumiset. Olen ollut poissa linjoilta viime viikon, kun en vain kertakaikkiaan ole ehtinyt nettiin! Uusien opiskelijoiden paimentamisessa meni kivasti koko viikkoa. Mieskin tuli takaisin kotiin ( :heart: ) ja viikonloppu vietettiin tiiviisti yhdessä. ;)

Äsken olin gynellä ja olo on aika hämmästynyt sen jäljiltä. Gyne nimittäin sanoi, että olen luultavasti ovuloinut viikonloppuna! :eek: Ja mä kun olin henkisesti ihan valmistautunut aloittamaan terot, kun ei viime viikolla mitään kovin positiivista näkynyt ultrassa! Nyt oli limakalvo ja oikea munasarja sen näköiset, että ovis olisi ollut. Toisaalta, täysin varma ei gynekään ollut, sillä vas. munasarjassa möllötti kaksi 16 mm:n follikkelia vierekkäin, tai ultrassa näytti kuin ne olisi olleet sisäkkäin! :eek: :eek: Mutta gyne kuitenkin kallistui enemmän ensimmäisen vaihtoehdon kannalle. Taidamme silti vielä varmistella tämän viikon. :D

Olen kyllä täysin pöllämystynyt! Siis tämähän tarkoittaa melkein normaalia kiertoa! Miten se voi olla mahdollista? Onko metut sittenkin auttaneet vai mikä? Ei vaan voi käsittää! Tosin, pieni pessimisti sisälläni varoittelee, että jospa en sittenkään ole ovuloinut, vaan kaikki onkin jotain ihmeellistä väärinkäsitystä. :ashamed: Gynekin mainitsi, että se mahdollisuus on olemassa, mutta ei kuitenkaan todennäköinen.

Joka tapauksessa taidan piinailla kahden viikon päästä! En olisi ikimaailmassa voinut uskoa, että oikeasti pääsisin vielä luomuna piinailemaan. Olin jo niin henkisesti valmistautunut hoitoihin (meillähän on lähete TYKSissä ). Tajusin myös juuri, että mun pitää kehittää uskottava tekosyy juomattomuudelle torstaina! :kieh: Meillä on isot opiskelijabileet, joissa aivan VARMASTI huomataan, jos en juo. Ääääh! :headwall:
 
kirma Epikriisissä luki menopurista, ja siihen taidan ainakin ensin päätyä, jos on vähän edes halvempaa kun puregon..? Ja oon lukenu että ois luonnollista ainetta tohon jälkimmäiseen nähden? Onhan se kai hankalampaa tehdä joku seos niistä aineista mutta kaipa sen oppii kun kiireettömästi kotona harjottelee.. Eli en oo ennen piikittäny mitään lääkkeitä.

Ja justiinsa sitte soitettiin labrakokeista.. kilpirauahasarvo ENTISTÄ SURKEEMPI, nyt noussu kolmessa kuukaudessa jo 2,9ään??!!! Voi h**vetti.. kai totaki tarvii ruveta tutkiin jo että mikähän siinä sit on.. ei toi nyt ihan normaalia enään oo että kokajan vaan huononee ja noin nopeeta vielä :'( :'( Saapa ainaki sit varmasti jo lääkkeet siihenki, tuskin tarvii alkaa vaatiin enää sen kummemmin..
Että sekin vielä, jotenki heti ku koittaa yrittää ylös ni lyödään takasin maahan. Oishan toiki pitäny arvata taas. Ihme sentään että perusverenkuva oli ok,..joo, lisää ongelmia tänne vaan, eihän niitä vasta "kovin montaa" ookaan :( :headwall:
 
No voi surku risukasa- :hug: . Mutta eikös kilpirauhaseen ole tehokkaat lääkkeet? Jospa ne nyt sitten saisit ja samalla mielenrauhan itsellesi. Kun etkös itse ole tuota kilpirauhasta epäillyt jo pitemmän aikaa.
Ja menopuria minäkin sain. Sekoittamonen ei ollut hankalaa. Siinä opetteluvaiheessa, kun hoitaja näytti miten kaikki tapahtuu, olin ihan varma, että sössitään miehen kanssa se jotenkin sitten kotona, mutta ihan helppo homma se oli. Opit varmasti. Eikä siinä voi epäonnistua.
Viiden ampullin pakkaus oli vähän vajaa 90? :whistle: , että aika tyyristä se oli tuokin..

pantalaimon, onnittelut oviksesta! Sehän on jo puoli voittoa, että luomuovis tullut ja mennyt! Varmistelut on kyllä aina viisasta.
Ja eikun piinailemaan!
Sano bileissä, että ryypiskelit jo edellisenä viikonloppuna niin kovasti, että pakko huilata nyt. Tai että sulla on antibioottikuuri. Tai aamulla hammaslääkäri. Tai sitten vaan pidät mielessä, ettet voi vahingoittaa mahdollista alkota vielä tässä vaiheessa. Et vaikka mitä tekisit.
 
jipii täällä kp 1 =) =) =) =) elikkäs keskiviikkona aloitan aridimexin ja ens viikon keskiviikkona seuranta ultra...kiva kun hoidot lähtee taas käyntiin!!

risukasa- :hug: piikittäminen on ihan helppoa. Mulla muutamalla ekalle kerralla aikaa meni varmaan 15minsaa koko toimen piteeseen kun jännitin ja olin yli varovainen. Lopuksi ei mennyt varmaan kuin 30sekkaa enää aikaa kun piikki oli pistetty. Aloitetaanko sulla lääkitys tuohon kippariarvoon? mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys siihen

Pantalaimon Wautsi, sähän sait tosi hyviä uutisia gyneltä =) Nyt vaan piinailemaan.... ;)

Kirma Jaksuja piinapenkkiin =)

Veena Huomennako testituloksia saadaan....??? Täällä peukut pystyssä :attn:

Rouva B ohoh, sullahan alkoi tositoiminta heti ;) Ei turhille jahkailuille jäänyt aikaa... ;)
 
kirma, Tiinuli, pakko kai se on alottaa, vaikka raja-arvo onkin 3.. sen voi jo arvata mihin suuntaan se on menossa, jollei mitään tehdä :( Eipä tästä mitään voi tollasellakaan arvolla tulla.
Mistähän tällänen vajaatoiminta johtuu? Mies laitto txt että voi kysyä serkulta joka on terveysalalla.. mutta se veikkaa arvatenki ekaks jotain syöpää :'( se tästä enää puuttus!! :eek:
 
risukasa- Kilpirauhasen vajaatoiminta on tosi yleistä ja helposti hoidetavissa lääkityksellä. Sitä en tiedä mistä johtuu, mulla havaittiin se n.10 vuotta siten. Ei siitä mitään haittaa oo ollut, eikä rajoita normaalia elämää mitenkään.
 
Tiinuli, niin.. eihän sillä muuten niin väliä oo paitsi jos estää raskauden! Niitä lääkkeitä täytyy sit varman jatkaa koko senkin ajan jos joskus onnistuu?
Oon kyllä huomannu jo muitakin oireita, varmaan ne palelut/hikoilut, etomiset, runsaampi hiustenlähtö, jatkuva väsymys, hajamielisyys, masentuneisuus jne. kaikki johtuu just tosta!? Ehkäpä se limakalvokaan ei juuri ton takia kehity kunnolla? Ja kun aineenvaihdunta (valkosolutoiminta) on hidasta niin endo on päässy puhkeen!! Nyt voikin laittaa kaikki ton arvon syyks! :kieh:
 
Kaikki clomittelijat: Täällä nyt siis kuuri syöty ja kp8 meneillään...aloin teiltä uteleen, että millaisia oireita ja missä kierron vaiheessa teille on clomeista tullut? Mulla ei ollut viä eiliseen mennessä tullu mitää sivuoiretta mutta tänään jysähti päälle koko päivän tähän asti kestäny kova päänsärky, onko muilla ollu vastaavaa? Mielenkiinnolla kuulisin teiän tuntemuksia ja kokemuksia clomeista...

Huomenna aukkari ja ultra....jännittää, toivon niin, että siä ois se folli ja torvet auki, muuten tulee iso itku taasen...
 

Yhteistyössä