Olen aina ihmetellyt Lapin viehätystä!! KUKA HULLU MAKSAA SIITÄ, ETTÄ PÄÄSEE PAKKASEEN PALELEMAAN?

  • Viestiketjun aloittaja ei tajuu
  • Ensimmäinen viesti
ei tajuu
Pudistelin taas päätäni, kun tuttavapariskunta kertoi vuokranneensa uudeksivuodeksi mökin viikoksi Lapista 700 ella! :eek::eek::eek:

Miksei käytä tuotakin rahaa matkusteluun jonnekin lämpimään? Kuka nauttii jostain vitunkylmistä -20 asteen ilmoista, jolloin hengitys salpautuu, kun astut pirtistä pihalle ja maksat siitä, kun saat mennä painovoimalla rinnettä alas ja tulla hissillä ylös? :eek:

Kertokaa te asiaan vihkiytyneet mitä tässä on semmoista, kun en ymmärrä...
 
Rollolainen
eihän täällä lapissa aina ole noin kylmää. on usein tammikuussakin ollut jopa plusaseteita. eikä tuo 20 astetta tunnu läheskään niin kylmältä täällä pohjoisessa kuin etelässä .
se lapin luonto, kaamos revontulet, se on jotkakin mitä ei voi sanoin kuvailla
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
eihän täällä lapissa aina ole noin kylmää. on usein tammikuussakin ollut jopa plusaseteita. eikä tuo 20 astetta tunnu läheskään niin kylmältä täällä pohjoisessa kuin etelässä .
se lapin luonto, kaamos revontulet, se on jotkakin mitä ei voi sanoin kuvailla
Kerrankin sun kanssa jostain samaa mieltä! =) Peesataan!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
jos on hyvät kengät ei rakkoja tule ja matkan voi tehdä ajan kansa hitaasti. luontoa ihastellen. ja hyttysmyrkyt auttavat ettei itikat syö. Eikä muuten tänävuonna olut paljon itikoita, johtuoi siitä että oli kuuma kesä
 
fantasia
Siinä viehättää juuri se talven satumainen olemus. Meillä täällä etelämässä talvet on vaihtelevia, ja monesti myös leutoja. Lapissa se kauneus on jotain sanoin kuvaamatonta. Ei täällä etelässä pääse laskettelemaan, saati laskemaan mäkeä alas pulkalla.
Kerrostalossa on paha laittaa takkaa tulemaan, ja nauttia kaikesta siitä ihanuudesta. Siinä on jotain niin mahtavaa..Itse en ole yhtään talvi-ihminen, mutta lapin talvi, ja pohjois-suomen yleensäkin..unelmaa
 
vieras
Minä maksan myös! Olen kotoisin melkein lapista, sinne kaipaan joka talvi täältä loskan ja vesisateiden keskeltä. Tulisi nyt kunnon talvi tänne eteläänkin. Eikä tuo 700e ole edes paljon....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
Vaeltaminenhan on ihanaa. :D Luonnon rauhassa täydessä hiljaisuudessa.. kyllä uni maistuu kun on kävellyt koko päivän. Tietty jalassa kunnon kengät joista rakkoja ei tule. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
jos on hyvät kengät ei rakkoja tule ja matkan voi tehdä ajan kansa hitaasti. luontoa ihastellen. ja hyttysmyrkyt auttavat ettei itikat syö. Eikä muuten tänävuonna olut paljon itikoita, johtuoi siitä että oli kuuma kesä
Mieluummin kävelen korkkareilla vaikka pitkin Pariisin katuja arkkitehtuuria ihastellen ja shoppaillen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En kanssa tajua... tai vaeltamaan jalkansa rakoille ja itikat syövät hengiltä... :x
jos on hyvät kengät ei rakkoja tule ja matkan voi tehdä ajan kansa hitaasti. luontoa ihastellen. ja hyttysmyrkyt auttavat ettei itikat syö. Eikä muuten tänävuonna olut paljon itikoita, johtuoi siitä että oli kuuma kesä
Silti lähtisin mieluummin jonnekkin lämpimään turistirysään :D
 
varattu on
Minä menen! riittävästi vaatetta päälle, ni ei kyllä palele. Ei täällä etelässä ole enää nykyään kunnon lumitalvia. Laskettelu on kiva harrastus koko perheen kesken. Moottorikelkkailu ja hiihto myös. Mikäpä on ihanampaa kun ulkoilun jälkeen käpertyä takkatulen ääreen.
 

Yhteistyössä