Olen n.40v, en ole koskaan käynyt papakokeessa, gynekologilla, tai syönyt e-pillereitä

  • Viestiketjun aloittaja aidan alittaja
  • Ensimmäinen viesti
gynekologin unelmapotilas
Olen noin 40-vuotias ja joudun käymään gynellä ihan liiankin usein. Taustalla endoa, myoomia, polyyppeja ja kystia (milloin mitäkin noista). Ei enää tunnu noi perusronkkimiset missään. kohtuontelon tähystykset, kohdun lämpöhoidot ym. onkin sitten inhottavampia. Mutta kaikista inhottavimmalta mun mielestä tuntuu mammografia. Mielummin vaikka kerran viikossa tähystykseen (laparoskopiaan tai muuhun) kuin mammografiaan. Rintojen ultraus menee kyllä heittämällä mutta toi mammo, en tykkää yhtään. :x :(
 
gynekologin unelmapotilas
Olenkohan mä jotenkin outo kun mulle ei ole ylivoimaisen hankalaa edes mitkään perätoosatutkimuksetkaan. En mä niistä millään tasoa nauti mutta en jätä käymättäkään jos on tarvis tutkia. Ylimääräisiä tutkimuksia en kyllä harrasta ja aina on ollut joku syy sille, miksi ja mitä tutkitaan.
 
aidan alittaja
noup
Hormoniehkäisyä en ole käyttänyt kuin hetken nuorena. Papassa käyn kutsuttuna 5vuoden välein ja gynekologilla parin, kolmen vuoden välein. Hoidatan myös hampaani ja otatan säännöllisesti labratkin, vaikken olisi sairas. Mulle se on sitä ennaltaehkäisevää hoitoa. Miestä en ole vaihdellut...
 
"ert"
Herää kysymys, onko aloittajalle jonkinlainen (seksuaalinen) trauma takana, koska noin ponnekkaasti kieltää itsessään "alapää" asiat. Kyllä se gynekologilla käyminen ja terveydestään huolehtiminen on ihan normaalia.
 
aidan alottaja
[QUOTE="AV-mamma";30694449]Ehkä hieman ristiriitaista, koska toisaalta et halua miettiä tätä asiaa, mutta toisaalta perustat haluatko kysyä jotain -ketjun asiasta, jota et halua miettiä.[/QUOTE]

Ei kannata miettiä liian monimutkaisesti, en minäkään miettinyt aloitusta tehdessäni. Olen vain pannut merkille että usein tulee papat ja gynekologit tällä palstalla esiin, eli ne ovat useimmille kaiketi jonkinlainen selviö elämässä.
Tajusin että olen normeista poikkeava tässä(kin) asiassa. :D
 
aidan alittaja
[QUOTE="ert";30694431]Herää kysymys, onko aloittajalle jonkinlainen (seksuaalinen) trauma takana, koska noin ponnekkaasti kieltää itsessään "alapää" asiat. Kyllä se gynekologilla käyminen ja terveydestään huolehtiminen on ihan normaalia.[/QUOTE]

On varmasti joku semmonen, en vain pidä siitä että rassataan lääketieteellisesti tai muutoinkaan.
 
gynekologin unelmapotilas
Sun mielestä ilmeisesti normaalimpaa on rampata lekurissa ja gynekologilla, minusta taas on normaalimpaa vältellä. :)

Eli riippuu keneltä kysytään.
Niin. Rampata silloin kun on tarvis. Ei siellä nyt niin kivaa ole että huvikseen menisi. Jos ei mitään vaivoja ole niin kävisin varmaan 3-5 vuoden välein vain papa-kokeen ja perustarkistuksen takia.
 

Yhteistyössä