Olen Panacod-riippuvainen

  • Viestiketjun aloittaja "johanna"
  • Ensimmäinen viesti
Ompa kurjaa. Haluat siis päästä siitä eroon? Miksi et ottaisi yhteyttä alan ammattilaiseen, lääkäriin tai päihdeklinikalle? Voisit saada tukea irti pääsemiseksi. Ei ole aivan mahdoton juttu kuitenkaan.
Muuta en osaa sanoa, en itse ole koskaan ollut mistään lääkkeestä riippuvainen.
 
"iina"
no mä ainakin vältän lääkkeitten ja viinan yhtäaikasta käyttöö. luonnon omia aineita pitäs käyttää. siis enks mä just sanonu, että kaikille kasveille on joku käyttötarkotus, eihän niitä silti sais väärin käyttää, ei kasveja eikä lääkkeitä. otan särkylääkkeen jos on pakko, mut aika harvoin..no jos on joku ovulaatio ni pakko ottaa, siis se on ihan hirveetä ja sit vielä pitäis olla hyvä aika panna vai miten se nyt menikään. niin enhän mä siis enää mitään vauvoja haluu. synnyttäminen on kaameeta. oon päättäny, ett jos mun joskus vielä pitää synnyttää, ni mies on se, joka ne helvetilliset kivut sit kokee. en oo raskaana enää ikinä. mut siis kortsut on ihan tyhmiä ja kaikki muutkin ehkäisykeinot. luottakaa varmoihin päiviin tai keskeytettyyn.
 
syövän selättänyt
Menee vähän off topic, mutta en ymmärrä noita elvistelijöitä jotka mainostaa että ei koskaan syö mitään särkylääkkeitä/vahvoja särkylääkkeitä. Kyllä te sitten ymmärrätte kun syöpä todetaan ja hoidot alkaa, hattua nostan jos selviätte ilman kovia särkylääkkeitä.
 
ai riippuvainen
Mä olen kohta syönyt 5 - 7 vuotta panacodia särkyyn 1-2 tablettia päivällä ja 2 yöksi ei oo mittään ongelmaa ja kun sattuu lääkäri joka osaa pistää niin menee kuukaudesta kolmeen ilman tabletin tablettia elikkä kortisoonia olkapäähän silloin ei tartte mitään särkylääkettä tosin mainittakoon että harvassa on kyllä osaavat pistäjät.Vaan jos popsitte panacodia + muita lääkkeitä niin vierotus oireet varmaan tuloo varsinkin kun panacod ei sovi kyseisten lääkkeiden kans yhteen.
 
"minja"
Mussa on varmaan joku vika, mutta en ymmärrä näitä "helvetin tuskissa" kärvisteleviä joille auttaa vain Panacod. Itse olen pari kolme kertaa kokenut sellaisia kipuja, että olisin ollut valmis mihin tahansa jotta kipu helpottaisi (mm. korvakäytävän paha tulehdus), otin tuolloin kaksi panacodia plus 800mg buranaa yhdessä, ja tuo annostus helpotti kipua vähän hetkeksi. Pelkkä panacod ei auttanut yhtään. Mun kokemuksen mukaan panacod ei siis ole mikäään superhyvä ja tehokas kipulääke, vaan vastaa lähinnä tuota 800 mg buranaa. Mitään euforista oloakaan en siitä saa, joten ehkä lääke ei sitten toimi mulla "oikein"?
 
Viera s
Mä sain tuota Panacodia myös kovaan kipuun, eka yöksi otin yhden ja hui hitto, mitä unia näytti! Ihan kamala liskojen yö. Jatkossa sit vaan panadol+burana kombinaatiolla on menty
 
"xxxx"
[QUOTE="sippe";27243140]olen pahasti panacod riippuvainen 10-20 päivässä ja ei eroon vierotus oireet hirveät yritin katkoa mutta ei onnistunut ambulanssi vierailee tämän tästä lyricat mukaan lukien ja silti jatkaa pitää mikä avuksi[/QUOTE]

Olet surkea provo
 
Mummi +60v.
Miksi noin paljon lääkkeitä, eikö kivun syytä voi poistaa. Minä esim. söin lääkkeitä ennen ja jälkeen korjaavien leikkausten. Luu luuta vasten teki kipeää ja töissä kävin. Terveyskeskusta vaihtamalla pääsin Coxaan parin kk.odottelulla. Sitten korjattiin selkä...pillereitä syöty senkin vuoksi, koska "liike on lääkettä" (em. niin totta). Että pystyi liikkumaan niin särkylääkettä.
Panacodia yöksi..päivällä Pandol 1g ja Burana 800. Regulatia olen käyttänyt kokoajan. Nytkin. Ymmärrän toki, syitä on monia.
 
"Camilla"
Täällä on vanhentunutta tietoa, ku on vanaha ketju.
Panacod on nykyään max. 6tbl, koska osa ihimisistä on ultranopeita metaboloijia (mikä sana :D ). 4g on turvaraja maksalle parasetamolista.

Esim. endometrioosi on sairaus, joka aiheuttaa hirveitä kipuja, jollon sitte on pakko käyttää mietoja opioideja.
 
"käyttäjä"
Vanha viesti mutta joku tivaa miksi käyttää.
Panacod+600mg Burana. 1 -3 kertaa/vrk
Kipuun. Yläselässä välilevyn laaja pullistuma. Alaselässä kaksi laajaa pullistumaa. Painaa hermoja.
 
Pullistuma
Komppaan "käyttäjää". Minulla niskassa oikealla välilevynpullistuma, joka heijastaa käteen. Ei auta pelkkä Panadol ja Burana, vaan Voltaren retard x2 ja Panacod x4.
 
hevijuuseri
Pöh... ihan paskaa koko Panacod. Hommatkaahan itellenne kipuun Norspan 20mg laastareita tai Fentanyl-Hameln liuosta laimennettuna piikillä käsivarteen. Ei muuten satu enää yhtään niin paljon kuin eilen.
 
"vierastaja"
On olemassa ihmisiä joilla on geneettinen ominaisuus jonka takia Panacodin kodeiini ei muunnu elimistössä morfiiniksi ja kipuun ei tule siis apua. Lähinnä aiheuttaa vaan ummetusta.
 
"make"
Panacod hyvä ja toimiva lääke ainakin minulle. Alussa yli 200 kpl /kk 2x4 vuorokausi ainakin 6kk ja sitten väheni koko ajan tarpeen mukaan. Nykyisin silloin tällöin kun tarve , resepti kuitenkin kokoajan voimassa tarvittaessa voin hakea 100kpl pakkauksen/kk. En ole tarvinnut hakea kun 4kk sitten edellisen ja vielä puolet tallessa. Kyseessä vakava tapaturma 20 vuotta sitten jonka takia niitä käytän ja tehovat minuun 1-2 x4 jos tarve.
 
vierass
Kaikkien opiaattien lopetus tehdään asteittain. Ensin poistat väleistä tabletin tai puolikkaan eli aamulla otat ja sitten seuraavasta vähennät ym. ja lopulta päätyy tilanteeseen, jossa on enää yötabletti ja sitten sitä pienennät kunnes lopetat.
 
vierass
Vieroitusoireita voi tulla kuten pahoinvointia, hikoilua, viluisuutta ja yleistä huonoa oloa ja unettomuutta, jos äkkiä lopettaa, mutta noin kohtuullisilla määrillä ja hitaasti lopetettaessa eivät oireet ole oikeastaan minkäänlaisia eli ei tarvitse varautua kovasti "kestämiseen". Lähinnä kestettävä asia on henkinen riippuvuus eli elimistö on tottunut tilanteeseen ja mieliala saattaa olla useita kuukausia tai jopa kauemminkin alavireinen ihan jo kemiallisista syistäkin (välittäjäaineet). Näin on kaikissa riippuvuuksissa.
 
vierailija
Heippa, En ymmärrä niitä ketkä mainostaa täällä etteivät syö lääkkeitä vähän sama kuin menis AA ryhmään arvostelemaan ettei tarvi apua kun ei ole ikinä juonut alkoholia. Itse asiaan panacodista nykyään lääkärit ei meinaa uskaltaa määrätä kyseistä lääkettä kun pelkäävät saavansa sanomista siitä. Olen käyttänyt panacodia yli 10 vuotta ja olen kyllä riippuvainen siihen se on selvä, itse käytän sitä migreeniin sekä selkä ja niska kipuun sekä hoitaakseni riippuvuutta. Olen lääkärien kanssa tapellut moneen kertaan panacodeista nykyään monet lääkärit sanovat että ei se auta migreeniin no se on paska puhetta se todellakin auttaa. mulla on ollut migreeni 41 vuotta ja pahimmillaan se on vienyt sairaala hoitoon useasti vuoden aikana. Sairaalassakin on eroja hoidossa jos sattuu hyvä lääkäri kohdalle niin silloin hän määrää sellaisen tropin että taju on poi 5 minuutissa ja se on ainoa oikea hoito, vähän nestemäistä pamia 10 eri pilleriä sekä imigran piikki niin johan tehoaa. Itse en alussa halunnut syödä panacoja mutta lääkärit puhuivat minut ympäri sanoen että kyllä sun pitää ottaa lääkkeet tai en voi auttaa kun et kerran syö lääkkeitä, no nyt syön ja olen riippuvainen ja saan narkkarin kohtelun melkein joka paikassa,. Jossain vaiheessa minulla oli yksi erikoislääkäri joka sanoi että syö niitä panacoje lopun ikäsi mutta kun hän vaihtoi työ paikkaa niin alkoi ongelmat. Käytän myös tramalia vieroitus hoitoon jos panacodit on loppu. No kerran ajattelin että lopetan lääkkeiden käytön ja sain lähetteen a-klinikalle jossa sanottiin että heillä ei ole vieroitus hoitoa panacodeista kuten esim diapameista on. eli panacodit pitää vaan lopettaa tai mennä katkolle, katkoa harkitsin mutta en voinut heti mennä koska olen yksinhuoltaja-iskä. A-klinakan touhu oli alaarvoista jo siinäkin mielessä että he ilmoittavat kaikki lastensuojeluun mikä on ihan perseestä, itse ollut aikanaan myllyhoidon ja sieltä ei annettu mitään tietoja mihinkään ei edes poliisi olisi voinut hakea sieltä, alkoholi jäi myllyssä pois ja varmaan sen takia jäin helposti panacodiin koukkuun. nykyään en pysty imigrania käyttämään kun sydän reistailee vajaatoiminnan takia ,meli panacodeilla mennään.
 
p@ula
No jopas on, kun sun täytyisi saada jotain ihan toisenlaista tilalle!
Mullakin tulee migreeni, mutta pelkästään tuoassa olevista lisäaineista, joista se tulisi heti uudelleen, jos söisin niitä yhtään. Mut menihän mulla varmaan vuosi, kunnes tajusin itsekään, et se oli kadonnut ja skolioosikin on, eikä se siis johdu siitä. Tämä saattais auttaa - tietysti et jätät kaikki arominvahventeet pois totaalisesti - aromisuolat, pansuolat ym. Se aromisuola oli monen kaverin hyllyssä jo 40 vuotta sitten ja koko purkki haisi niin pahalle, et en ikinä koskenut. Mut enpä silloin tiennyt, kuinka kamalaa ainetta voi ollakaan. Yks tuttu käytti sitä eikä muistanut minua ollenkaan vuosien takaa... Eikä ole edes vanha!
Jotain kivaa tilalle - saattaa se "suostuminen" tosin aiheuttaa riippuvuutta, mut ei se mitään haittaa:
http://kaksplus.fi/threads/tanssimisesta-kieltaeytyminen.2457150/
 
p@ula
No jopas on, kun sun täytyisi saada jotain ihan toisenlaista tilalle!
Mullakin tulee migreeni, mutta pelkästään tuoassa olevista lisäaineista, joista se tulisi heti uudelleen, jos söisin niitä yhtään. Mut menihän mulla varmaan vuosi, kunnes tajusin itsekään, et se oli kadonnut ja skolioosikin on, eikä se siis johdu siitä. Tämä saattais auttaa - tietysti et jätät kaikki arominvahventeet pois totaalisesti - aromisuolat, pansuolat ym. Se aromisuola oli monen kaverin hyllyssä jo 40 vuotta sitten ja koko purkki haisi niin pahalle, et en ikinä koskenut. Mut enpä silloin tiennyt, kuinka kamalaa ainetta voi ollakaan. Yks tuttu käytti sitä eikä muistanut minua ollenkaan vuosien takaa... Eikä ole edes vanha!
Jotain kivaa tilalle - saattaa se "suostuminen" tosin aiheuttaa riippuvuutta, mut ei se mitään haittaa:
http://kaksplus.fi/threads/tanssimisesta-kieltaeytyminen.2457150/
Ohhoh - ehkä ei kannata istua koneella noin kauan, voi tulla hartiajumi! Mut katso, kuinka helposti voi liikkua ja liikuttaa niitä hartioitakin:
 
p@ula
Sori, onhan mahdollista, ettet koskaan ole tullut ajatelleeksi asiaa, kun se lukee neurologian oppikirjassa, eikä terveyskeskuslääkärit ole kuulleet asiasta välttämättä.. En olisi minäkään tiennyt, mut halusin kerran ostaa sen julmetun kalliin kirjan ja kuin sen:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html
Mut en ole kokeillut koskaan Panacodia mihinkään muuhunkaan. Yksi nainen kertoi telkkarissa omasta lääkeriippuvuudestaan, kuinka se alkoi yhdestä Panacodista. En olisi sitäkään uskonut, jos en olisi sattunut sitä näkemään. Ihan järkkyä ainetta, enkä käsitä, miten tuollaista voi olla myynnissä! Kurkumaa otan jos tulee kipuja, mut en sitäkään jatkuvasti, koska täytyy selvittää aina, mistä kipu tulee. Joillakin migreeni tulee sinisestä väriaineesta, joten violetit, vihreöt ja ruskeat jää mulla myös ostamatta. Pansuolasta tuli kans migreeni, mut eiköhän ne asiat löydy tuolta;-)
 
p@ula
olen pahasti panacod riippuvainen 10-20 päivässä ja ei eroon vierotus oireet hirveät yritin katkoa mutta ei onnistunut ambulanssi vierailee tämän tästä lyricat mukaan lukien ja silti jatkaa pitää mikä avuksi
Sippe ei varmasti ole enää elossa, enkä tunne, enkä muista, mut se lyrica itsessään on hirvittävä valmiste. Huh!

Eihän kenenkään maha kestä niitä ja esim Panacodissa on maissitärkkelystä, povidonia (ei ole tarkoitettu Betadineakaan nieltäväksi!) ja talkkia, mitä ei myöskään saisi niellä...

http://vanha.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1384883799

Ei noista taida kukaan "vastata" mitenkään?
 

Yhteistyössä