Oletko koskaan, ikinä, missään tilanteessa, lapsen ollessa minkä ikäinen tahansa, ollut hänen edessään

  • Viestiketjun aloittaja käsi sydämelle
  • Ensimmäinen viesti
Olen juu, omissa häissäni olin juonut pojan nukkumaan mennessä muistaakseni 2 tai korkeintaan 3 kuoharilasillista ja ylppäreissäni suurinpiirtein saman verran. Muita kertoja ei tule mieleen nyt. En näe asiassa mitään ihmeellistä. :) Ihmeellisempänä näen sitä tyyliä että lapsen kanssa ollaan raivoraittiita ja yhtäkin lasia paheksutaan, mutta sitten jätetään lapset hoitajalle ja lähdetään kunnolla ryyppäämään. Eli tällainen on AINOA alkoholiin liittyvä asia minkä lapsi oppii.
 
vähän kokeneempi kertoo:
Kerran kävin vahingossa ehtoollisella, koska luulin, että lapset palaavat lomareissulta mummon kanssa vasta seuraavana päivänä. Lapset pahoittivat mielensä ja saivat trauman, jota nyt hoidetaan psykiatrin avustuksella :(

Eräänä Jouluna menin viemään naapuriin joulutähden. Naapuri tarjosi karamellin, jonka ihan vahingossa laitoin suuhuni. Vasta puraistessani karamellin rikki tajusin, että se oli liköörikonvehti. Nukuin naapurin sedän kanssa muutaman tunnin humalaani pois heidän parisängyssään, mutta siitä huolimatta esikoiseni tajusi kotiin palattuani, että olin ollut mieron tiellä.

Kerran olin työkaverini syntymäpäivillä, joissa tarjottiin täytekakkua. Muutaman palan syötyäni tajusin, että kakku oli kostutettu rommilla!!! Koska en uskaltanut näyttäytyä lasteni edessä humalaisena, läksin työkaverini kanssa kiertämään Suomea kolmeksi päiväksi. Tuona aikana humalakin haihtui ja palasin kotiin hyvänä äitinä.

Joskus lauantai-iltana otan huikan mieheni oluttölkistä, kun lapset ovat menneet jo nukkumaan. Tosin mieheni ajaa minut välittömästi ulos pakkaseen, ettei lapsien tarvitse aamulla katsella krapulaista äidin naamaa. Minunkin mielestä niin on parempi. Lymyilen kerrostalomme kellarissa niin pitkään, että silmät eivät enää punoita.

Muuten olen kyllä melko raitis ja täydellinen äiti.
:)


meillä juodaan viiniä illalla, kun vkonloppuisin syödään yleensä tosi myöhään. Kai nuo lapset on sitten mutkin hiprakassa tai ainakin nauttineena nähneet tuon tuostakin, kun niilläkin on niin mukavaa näitä koti-iltoja koko perheellä vietettäessä, että eihän niitä meinaa saada petiin ollenkaan. (varmaan niillä hoitoon viedyillä lapsilla on paljon ihanampaa, kun joutuvat pois kotoaan, että vanhemmat pääsee vetään kunnolla..)

myös lomalla katson oikeudekseni ottaa kohtuullisesti olutta tai viiniäkin, jos sattuu maistumaan, lapsille sanon,että mullakin on loma,rentoudun arjesta poikkemalla.

ja kaikille naapuripöydän mulkoileville moralisteille tiedoksi: lapseni eivät siitä traumatisoidu, eivät edes koe sitä kiusalliseksi. en ala laulaa, tanssia tai muuten käyttäytyä "kummallisesti", mulla kun ei ole alko-ongelmaa, mikä tuntuu näillä konvehdin haukkaajilla olevan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
just!
Kerran kävin vahingossa ehtoollisella, koska luulin, että lapset palaavat lomareissulta mummon kanssa vasta seuraavana päivänä. Lapset pahoittivat mielensä ja saivat trauman, jota nyt hoidetaan psykiatrin avustuksella :(

Eräänä Jouluna menin viemään naapuriin joulutähden. Naapuri tarjosi karamellin, jonka ihan vahingossa laitoin suuhuni. Vasta puraistessani karamellin rikki tajusin, että se oli liköörikonvehti. Nukuin naapurin sedän kanssa muutaman tunnin humalaani pois heidän parisängyssään, mutta siitä huolimatta esikoiseni tajusi kotiin palattuani, että olin ollut mieron tiellä.

Kerran olin työkaverini syntymäpäivillä, joissa tarjottiin täytekakkua. Muutaman palan syötyäni tajusin, että kakku oli kostutettu rommilla!!! Koska en uskaltanut näyttäytyä lasteni edessä humalaisena, läksin työkaverini kanssa kiertämään Suomea kolmeksi päiväksi. Tuona aikana humalakin haihtui ja palasin kotiin hyvänä äitinä.

Joskus lauantai-iltana otan huikan mieheni oluttölkistä, kun lapset ovat menneet jo nukkumaan. Tosin mieheni ajaa minut välittömästi ulos pakkaseen, ettei lapsien tarvitse aamulla katsella krapulaista äidin naamaa. Minunkin mielestä niin on parempi. Lymyilen kerrostalomme kellarissa niin pitkään, että silmät eivät enää punoita.

Muuten olen kyllä melko raitis ja täydellinen äiti.
:D

Voi hyvä jumala, mikä oman kruunun kiillotus -ketju tämä on. Minä ja kaikki kaverini ja kaikkien miehet voidaan helposti ottaa 1-3 siideriä tai punkkua lasten hereillä ollessa. Usein en silti juo, kerran pari kuussa ehkä. Mutta kun otan (ne kaksi), niin otan!
 
"kolmen äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;28034358:
En. Juon muutenkin tyyliin 1-2 siideriä 1-2 kertaa vuodessa.
Sama juttu, en ole ollut. En näe mitään hienoa olla kännissä, enkä sitä ole sitten teinivuosieni jälkeen ollutkaan. Lasteni edessä en juo edes saunasiideriä kylässä, kotona meillä ei alkoholia edes käytetä.
 
En
Kännissä en ole ikinä ollut lasten nähden (esikoinen on jo 11,5v). Pienen pienessä aavistus-hiprakassa joskus, mutta en lähelläkään humalatilaa. Sellaisessa että hieman on rentoutunut olo vain (siis max 1 siideripullo tai lasi viiniä).
 
Olen. En missään örvellyskunnossa, mutta talkoopäivän mittaisen virvokenauttimisen aikaansaamassa hiprakassa. Heitteille eivät ole jääneet lapset kuitenkaan.

Ja olen heidän nukkuessaan joskus saapunut kotiin aika väsyneenä. Enkä kovin virkeänä seuraavana päivänäkään.
 
hannu hanhi
Olen ollut kerran, kun olimme kavereiden kanssa juhlimassa uutta vuotta. Lapset 10-6-v tuumasivat, että sä olit tosi hauska, mikset sä oo useimmminkin humalassa ;)
Itseä vähän hävettää. Mieheni maassa ihan normaalia, vois kysyä kuka ei ole juonut lasten aikana. Silti täällä ei juoda humalahakuisesti kuin Suomessa tai haasteta riitaa.
 
Kerran. Lapsi oli sillon 8kk ja oltiin suvun pikkujouluissa. Äitini ja hänen miehensä eivät käytä alkoholia niin olivat enimmäkseen lapsen kanssa, ja lähtivät hänen kanssaan sitten kotiin. Tämä oli ennalta sovittu juttu. Olin hilpeässä hiprakassa.
 
tavallinen äiti
Ei ole tarvista moiseen. Mikään ei ole lapselle turvattomampi tunne kuin nähdä oma äiti (tai isä) ympäripäissään. :/
(ja kokemuksesta tiedän, alkoholistin lapsi kun olen)
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja käsi sydämelle;28031519:
edes hieman päihtynyt tai jopa humalassa?

Itse myönnän olleeni. Lapset ei onneksi muista sitä. Lapset olivat jotain alle 3v ja toinen alle vuoden. Olimme enoni tupareissa ja booli olikin tottumattomalle liikaa. Kotimatkalla (mies ajoi) piti pysähtyä tienpientareelle oksentamaan ja kotona sammuin sohvalle.

Voi sitä morkkista seuraavana päivänä. Nyt lapset jo isoja ja moista ei ole tapahtunut uudelleen.
Olet kyllä ollut enemmänkin kuin "jopa humalassa" =)

Itse en ole ollut, kuohuviiniä juonut häissä sen alkumaljan verran, en muuta.
 

Yhteistyössä