Oletko koskaan jättänyt/voisitko jättää lapsen kaupassakäynnin ajaksi ( n.10 min) autoon nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
idiootti
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
olen jättänyt autoon kun olen hakenut tupakkaa kioskista, olen jättänyt kun olen hakenut maitoa tms. kaupasta... ja syynä on ollut että poika ei ole nukkunut päiväunia ja kun ollaan sitten lähdetty liikenteeseen niin nukahtanut, ja koska lapsi tarvitsee unta niin olen antanut nukkua jotta loppupäivä olisi muutakin kuin itkua ja kitinää
jus tämä on monilla väärä asenne. Yritetään päästä itse helpommalla kun lapsi myötäilee sinun hermojasi!
 
Meidän pojat ei ole koskaan nukkuneet autossa, kun se pysähtyy eli en nukkumaan ole voinut jättää.
Mutta muutaman kerran olen Siwassa juossut maidon hakemassa, kun pojat ovat jääneet autoon. Hereillä siis ja turvaistuimiin kiinnitettyinä. Usein jätän oven auki, että näkevät hyvin ulos. Tykkäävät tästä.

Enkä edes koe huonoa omaatuntoa, vaikka varmaan pitäisi. :/
 
siis todella vastuuntunnotonta... mä en pystyis, onneks mennään koko porukalla ja voin sitten itse jäädä autoon ja antaa miehen hoitaa kauppa-asioinnin. ja yksin en autolla koskaan liiku kun ei oo ajokorttia ja en sitä hankikkaan. =) tai sitten käyn kävellen lasten kaa jo päivällä kaupassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja iviQ:
Alkuperäinen kirjoittaja :
9 lasta ja olen todellakin jättänyt. Ei ole auto räjähtänyt tai mitään muutakaan...
uskon.Eikös näissä lestadiolaisperheissä penikat hypi ja pompi miten sattuu autossa ajonkin aikana? NIM:SILMINNÄKIJÄ!
No kuule en ole lesta tai muukaan hörhö eikä lapsetkaan hypi autossa joten se siitä kommentistasi.
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Meidän pojat ei ole koskaan nukkuneet autossa, kun se pysähtyy eli en nukkumaan ole voinut jättää.
Mutta muutaman kerran olen Siwassa juossut maidon hakemassa, kun pojat ovat jääneet autoon. Hereillä siis ja turvaistuimiin kiinnitettyinä. Usein jätän oven auki, että näkevät hyvin ulos. Tykkäävät tästä.

Enkä edes koe huonoa omaatuntoa, vaikka varmaan pitäisi. :/
No huoh, laita nyt herranjumala edes ovi kiinni! Joku päivä voi olla että lapset ovatkin hoksanneet miten vyöt avataa...
 
järkyttynyt
Tulipas aiheesta mieleen, eilen kauppakeskuksen parkkipaikalla tupalla seisoessani juoksi kauheaa kyytiä noin 4-5v. poika itkien hysteerisesti parkkipaikan läpi ja sinne kauppaan... Hetken päästä tuli nainen pienen tytön kanssa, käveli autolleen ja hetken päästä tuli hätääntyneenä juoksien ja kysy menikö pikkupoika tästä....

Eli ilmeisesti oli jättänyt pojan autoon ja vielä kaiken lisäks ovet ei ollut lukossa!!
 
?!
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Meidän pojat ei ole koskaan nukkuneet autossa, kun se pysähtyy eli en nukkumaan ole voinut jättää.
Mutta muutaman kerran olen Siwassa juossut maidon hakemassa, kun pojat ovat jääneet autoon. Hereillä siis ja turvaistuimiin kiinnitettyinä. Usein jätän oven auki, että näkevät hyvin ulos. Tykkäävät tästä.

Enkä edes koe huonoa omaatuntoa, vaikka varmaan pitäisi. :/
No huoh, laita nyt herranjumala edes ovi kiinni! Joku päivä voi olla että lapset ovatkin hoksanneet miten vyöt avataa...
eikä??? mitä jos joku nappaa ne lapset siitä mukaansa? tai tosiaan itse saavat päähänsä lähteä liikkeelle?

mä olen itse ollut lapsena autossa joka lähtikin yhtäkkiä liikkeelle. en todellakaan ikinä jätä lapsia hetkeksikään yksin autoon.
 
?!
Alkuperäinen kirjoittaja ?!:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Meidän pojat ei ole koskaan nukkuneet autossa, kun se pysähtyy eli en nukkumaan ole voinut jättää.
Mutta muutaman kerran olen Siwassa juossut maidon hakemassa, kun pojat ovat jääneet autoon. Hereillä siis ja turvaistuimiin kiinnitettyinä. Usein jätän oven auki, että näkevät hyvin ulos. Tykkäävät tästä.

Enkä edes koe huonoa omaatuntoa, vaikka varmaan pitäisi. :/
No huoh, laita nyt herranjumala edes ovi kiinni! Joku päivä voi olla että lapset ovatkin hoksanneet miten vyöt avataa...
eikä??? mitä jos joku nappaa ne lapset siitä mukaansa? tai tosiaan itse saavat päähänsä lähteä liikkeelle?

mä olen itse ollut lapsena autossa joka lähtikin yhtäkkiä liikkeelle. en todellakaan ikinä jätä lapsia hetkeksikään yksin autoon.
siis olin siskon kanssa kaksin autossa, ilman aikuista, kun se lähti liikkeelle.

 
vieras
En ole jättänyt ikinä nukkuvaa lasta mutta hereillä olevan olen jättänyt sillä tavalla, että olen käynyt maksaan tankkauksen huoltiksen kassalle. Auto on silloin ollut ihan ikkunoiden alla eli lapsi on nähnyt ikkunastaan, missä kuljen (lähihuoltiksen kassa on ikkunoiden lähellä). Kauppaan tai muuhun "suljettuun" tilaan en menisi ilman lasta, koska en vain halua jättää lasta yksinään autoon.
 
miksi pitäis jättää yksin autoon?? yhtälailla lapsella on oikeus olla kaupassa mukana, ja pitääkö mennä siihen aikaan kun varmasti tietää lapsen nukahtavan sinne autoon... kauppareissunkin voi suunnitella vähän tarkemmin, ja jos lapsi nukahtaa niin sitten herättää ja ottaa mukaan, ja jos on pienempi niin voihan sen kantaa istumaan kärryihin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en tietenkään tarkoittanut että helteellä tai muuten "tukalissa olosuhteissa" vaan jos kaikki olosuhteet on ok ja lapsi nukkuu rauhallisesti ja tiedät ettei kaupassa tosiaan mene kuin hetki.
No mun mielestä 10 min. ei ole edes mikään "hetki". Ajattele jos lapsi heräisi heti kun menet kaupan ovesta sisään ja huutaisi siellä sitten yksinään 9 minuuttia. :( Lähinnä mua pelottaa tuon lisäksi että joku törmää autoon. En jättäisi. Pankkiautomaatilla olen kyllä käynyt kun lapset nukkuu autossa. Tai muuten niin että näen auton kokoajan.
 
Kerran jätin kun likka oli parisen vkoa ja hain lähikaupasta maidon. aikaa kului reilu minuutti. Tää oli maaseudun rauhassa.

kerran myöskin oon reilu 5v:n jättänyt autoon kun hain kaupasta jotain kun ei halunnu mukaan.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
olen jättänyt autoon kun olen hakenut tupakkaa kioskista, olen jättänyt kun olen hakenut maitoa tms. kaupasta... ja syynä on ollut että poika ei ole nukkunut päiväunia ja kun ollaan sitten lähdetty liikenteeseen niin nukahtanut, ja koska lapsi tarvitsee unta niin olen antanut nukkua jotta loppupäivä olisi muutakin kuin itkua ja kitinää
jus tämä on monilla väärä asenne. Yritetään päästä itse helpommalla kun lapsi myötäilee sinun hermojasi!
en pidä itseäni idioottina... jos lapsi nukhataa vihdoin ja viimein, niin toki ananns en nukkua jos vaan voi... ja ei, kyse ei ole siitä että itse pääsisisn helpommalla, vaan siitä että lapsi tarvitse tietyn määrän unta, ja kun se ei sitä syystä taikka toisesta saa, niin lapsi on väsynyt,kiukkuinen,mikään ei suju,ruoka ei masitu,eikä muuten yliväsyneenä unikaan tule ilman taistelua.. että kyllä mä siinä sitä lapsen parasta ajattelen...
eriasia on jos pitää ihan kunnon ruokaostokset kaupassa tehdä, silloin toki menee kauemmin ja lapsi tulee mukaan mikäli on juuri sillähetkellä mentävä sinne kauppaan..
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
miksi pitäis jättää yksin autoon?? yhtälailla lapsella on oikeus olla kaupassa mukana, ja pitääkö mennä siihen aikaan kun varmasti tietää lapsen nukahtavan sinne autoon... kauppareissunkin voi suunnitella vähän tarkemmin, ja jos lapsi nukahtaa niin sitten herättää ja ottaa mukaan, ja jos on pienempi niin voihan sen kantaa istumaan kärryihin. =)
no esim jos lapsi ei ole nukahtanut päikkäriaikana, silloin tod.näk nukahtaa autoon oli matka kuinka lyhyt tahansa... ja jos sinne kauppaan on pakko mennä juurikin silloin... harvemmin kait kukaan tarkoituksella päikkäriaikaan kauppaan lähtee... ;)
ja lapsella oikeus olla kaupasssa mukana...? no voisin väittää että tuollainen parivuotias tai alle ei koe suurta tarvetta olla siellä kaupassa, eikä sen maailma muserru jos ei sinne muutamaan otteeseen pääse...
ja mitä tulee tuohon mukaan ottamiseen, mulle on käynyt muutamaan otteeseen niin että lapsi on herännyt klo 04.00 ei ole nukkunut päikkäreitä.. päivällä kaikki on jo silkkaa huutoa.. raivokohtauksia pienimmistäkin asioista,syömianen on silkkaa pelleilyä,on niin väsy että kaatuilee kävellessään,törmäilee ja taas raivoaa... joten iltapäivällä jos joudutaan kauapssa käymään, ja lapsi matkalla nukahtaa autoon,niin mä en todellakaan herätä lasta kun kerran vihdoin sai unta...
 
Yh
Olen kolmen pienen lapsen totaaliyh.Vanhin on eskarissa.Kyllä olen heitä jättänyt autoon niin,että esikoisella on puhelin ja soittaa,jos on joku hätänä.Minulla tuntuu loppuvan aika ja keinot kesken arjessa ja jos juoksen kaupasta litratolkulla maitoa,jauhoja,juureksia,puurohiutaleita jne.yksin lapset autossa nopeuttaa se toimintaa huomattavasti.Lasten kanssa menee todella paljon aikaa ja kädet loppuvat kesken rahdatessa evästä.
Olen ilmeisen kivitettävä ja saan syyllistyä tästäkin :(
 
no jos tietää että on yön nukkunut huonosti ja ei meinaa nukahtaa, niin laittaisin rattaisiin ja kävelisin kaupalle tai ottaisin autoon rattaat mukaan ja siirtäisin niihin sitten... siis jos on pieni lapsi kyseessä. kyllä 3v mahtuu viel tollasessa tapauksessa rattaisiin nukkumaan. ja isomman vaan herättäisin mukaan. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja iviQ:
uskon.Eikös näissä lestadiolaisperheissä penikat hypi ja pompi miten sattuu autossa ajonkin aikana? NIM:SILMINNÄKIJÄ!
No ei. Yhdessäkään lestadiolaisperheessä en ole näin nähnyt tehtävän. En tosin juuri koskaan ei-lestadiolaisessakaan perheessä. Ei ole edes kauan kun olin Rauhanyhdistyksen pihassa, ja näin sinä aikana kymmenien autojen saapuvan, jokaisella lapsella oli turvavyöt kiinni.
 

Yhteistyössä